Nee t wordt gewoon lachwekkend nu... een hond kan en mag zich niet meer normaal gedragen. Zich zekeren op t spoor pats punten eraf. 1 stapje bij de sta weg punten. Uitschudden in de regen boem punten weg... tempo veranderen al is t maar licht hoppa punten ... nee hoor ik weet zeker dat er veel minder gebruik wordt gemaakt van de tt als t een natuurlijker spelletje gaat worden. Leg de nadruk maar meer op inzet dan op netheid...maart schreef:malinois schreef: En jij gelooft dat hij er niet meer mee traint? Nu dus in t geheim... tja dat is vast beter. Slimmer zou zijn t ipo programma aan te passen. Meer een praktijkprogramna minder een puntenspelketje met de totale praktijk uit t oog te verliezen...![]()
programma aanpassen? want in praktijkprogramma's zijn het allemaal lieverdjes?maart schreef:(en Mario speelt toch wereldkampioen dus voor hem maakt het niet uit, ik kan me voorstellen dat die niet gezien wil worden met hulpmiddelen. Hij zal vast en zeker wel genoeg prive aangelegenheden hebben)![]()
Het programma is goed zoals het is, niemand verplicht je tot het volgen of deelnemen ervanWil je praktijk spelen, volg dan KNPV of ring
Kom je dezelfde hulpmiddelen tegen als in het IPO overigens.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zo! nog meer gegadigden?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: zo! nog meer gegadigden?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
- Aantal honden: 1
Ach.... wat zal 't...malinois schreef:Nee t wordt gewoon lachwekkend nu... een hond kan en mag zich niet meer normaal gedragen. Zich zekeren op t spoor pats punten eraf. 1 stapje bij de sta weg punten. Uitschudden in de regen boem punten weg... tempo veranderen al is t maar licht hoppa punten ... nee hoor ik weet zeker dat er veel minder gebruik wordt gemaakt van de tt als t een natuurlijker spelletje gaat worden. Leg de nadruk maar meer op inzet dan op netheid...maart schreef:malinois schreef: En jij gelooft dat hij er niet meer mee traint? Nu dus in t geheim... tja dat is vast beter. Slimmer zou zijn t ipo programma aan te passen. Meer een praktijkprogramna minder een puntenspelketje met de totale praktijk uit t oog te verliezen...![]()
programma aanpassen? want in praktijkprogramma's zijn het allemaal lieverdjes?maart schreef:(en Mario speelt toch wereldkampioen dus voor hem maakt het niet uit, ik kan me voorstellen dat die niet gezien wil worden met hulpmiddelen. Hij zal vast en zeker wel genoeg prive aangelegenheden hebben)![]()
Het programma is goed zoals het is, niemand verplicht je tot het volgen of deelnemen ervanWil je praktijk spelen, volg dan KNPV of ring

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
dat tt gebruik zal evenzeer blijven.malinois schreef:Nee t wordt gewoon lachwekkend nu... een hond kan en mag zich niet meer normaal gedragen. Zich zekeren op t spoor pats punten eraf. 1 stapje bij de sta weg punten. Uitschudden in de regen boem punten weg... tempo veranderen al is t maar licht hoppa punten ... nee hoor ik weet zeker dat er veel minder gebruik wordt gemaakt van de tt als t een natuurlijker spelletje gaat worden. Leg de nadruk maar meer op inzet dan op netheid...maart schreef:malinois schreef: En jij gelooft dat hij er niet meer mee traint? Nu dus in t geheim... tja dat is vast beter. Slimmer zou zijn t ipo programma aan te passen. Meer een praktijkprogramna minder een puntenspelketje met de totale praktijk uit t oog te verliezen...![]()
Het gaat om TT misbruik
Mario misbruikt geen TT, dat weet ik 100% zeker. en toch speelt die wereldkampioen.
95% van de mensen zal nu eenmaal geen perfecte sta kunnen aanleren, ongeacht de hulpmiddelen. En erin slaan kun je nu eenmaal niet, diegeen die het zo aanleert heeft gewoongeen verstand van africhten en van omgaan met honden in het algemeen.
Dat ligt heus niet aan een reglement
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Ik ben niet anti-CM.
Zijn verhaal over energie-assertiviteit/duidelijkheid en liefde vindt ik zeer treffend.
Uit zijn verhalen en methoden haal ik wat mij bruikbaar lijkt en de rest laat ik links van me liggen, net zoals ik dat bij ander trainers/opvoedmethoden doe.
Volgens mij gebruikt CM ook niet standaard slipkettingen of stroombanden.
Hij werkt met wat de baasjes hem aanreiken.
Heel vaak laat hij daarna zien dat een simpel dun touwtje, hoog in de nek inderdaad, de baas net zo veel controle geeft als andere zwaardere materielen.
Zijn illusion collar is ook op dat principe gebaseerd. Toevallig ken ik een wolfshond die daar mee loopt en die sindsdien stukken beter te hanteren is dan daarvoor.
Denk dat hij ook niet de standaard, moeilijk op te voeden gevallen voor zich krijgt, maar vaak ook de extreem moelijke gevallen die bijna opm de dodenlijst staan.
En tuurlijk je kan het niet eens met hem zijn maar om hem en zijn methoden dan maar te verbieden?
Ze verbieden in principe een algemene methode zoals het omhooghouden van de hond (vraag me af wat je anders wil doen als je eigen hond je wil opvreten) en stroombanden (prima, moeten ze hier ook doen).
Ergens jammer dat ze zijn naam er weer aan koppelen, hij is geen heilige op hondengebied maar zeker ook niet iemand met slechte bedoelingen.
Zijn verhaal over energie-assertiviteit/duidelijkheid en liefde vindt ik zeer treffend.
Uit zijn verhalen en methoden haal ik wat mij bruikbaar lijkt en de rest laat ik links van me liggen, net zoals ik dat bij ander trainers/opvoedmethoden doe.
Volgens mij gebruikt CM ook niet standaard slipkettingen of stroombanden.
Hij werkt met wat de baasjes hem aanreiken.
Heel vaak laat hij daarna zien dat een simpel dun touwtje, hoog in de nek inderdaad, de baas net zo veel controle geeft als andere zwaardere materielen.
Zijn illusion collar is ook op dat principe gebaseerd. Toevallig ken ik een wolfshond die daar mee loopt en die sindsdien stukken beter te hanteren is dan daarvoor.
Denk dat hij ook niet de standaard, moeilijk op te voeden gevallen voor zich krijgt, maar vaak ook de extreem moelijke gevallen die bijna opm de dodenlijst staan.
En tuurlijk je kan het niet eens met hem zijn maar om hem en zijn methoden dan maar te verbieden?
Ze verbieden in principe een algemene methode zoals het omhooghouden van de hond (vraag me af wat je anders wil doen als je eigen hond je wil opvreten) en stroombanden (prima, moeten ze hier ook doen).
Ergens jammer dat ze zijn naam er weer aan koppelen, hij is geen heilige op hondengebied maar zeker ook niet iemand met slechte bedoelingen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel Maart, dat ligt er wel degelijk aan... het wordt letterlijk met het jaar gekker, meer regeltjes meer finesse maar niet kijken waar het oorspronkelijk voor gemaakt is.maart schreef:dat tt gebruik zal evenzeer blijven.malinois schreef:Nee t wordt gewoon lachwekkend nu... een hond kan en mag zich niet meer normaal gedragen. Zich zekeren op t spoor pats punten eraf. 1 stapje bij de sta weg punten. Uitschudden in de regen boem punten weg... tempo veranderen al is t maar licht hoppa punten ... nee hoor ik weet zeker dat er veel minder gebruik wordt gemaakt van de tt als t een natuurlijker spelletje gaat worden. Leg de nadruk maar meer op inzet dan op netheid...maart schreef:malinois schreef: En jij gelooft dat hij er niet meer mee traint? Nu dus in t geheim... tja dat is vast beter. Slimmer zou zijn t ipo programma aan te passen. Meer een praktijkprogramna minder een puntenspelketje met de totale praktijk uit t oog te verliezen...![]()
Het gaat om TT misbruiken dat ligt niet aan een programma, dat ligt aan de persoon die het bakje vastheeft. En ja, daarom mag het voor mij verboden worden.
Mario misbruikt geen TT, dat weet ik 100% zeker. en toch speelt die wereldkampioen.
95% van de mensen zal nu eenmaal geen perfecte sta kunnen aanleren, ongeacht de hulpmiddelen. En erin slaan kun je nu eenmaal niet, diegeen die het zo aanleert heeft gewoongeen verstand van africhten en van omgaan met honden in het algemeen.
Dat ligt heus niet aan een reglement
Sinds vorig jaar moet je ineens stellen zeggen voor de vlucht, prima als je er ook iets aan verbind, dus dat de hond werkelijk alleen maar op het commando weggaat en dat dit dus variabel is tijdens wedstrijden. Nee dat doen we niet, we maken een verplicht commando (van de ene op de andere dag) puur voor de show, want het maakt niet uit of je hond er op reageert hij reageert op de pakwerker niet op het woordje stellen. Ze hebben nl. Al jaren op de pakwerker mogen reageren dus doe dat standaard.... laat dat commando dan toch gewoon weg, totaal geen nut.
MEt speuren heeft het nut als een hond een wildspoor aangeeft of een verleiding... dat is natuurlijk gedrag... nee dat mag gewoon niet want dat kost puntjes en nog behoorlijk wat ook.
Mensen willen wel dat ene puntje hebben want dat ene puntje is het verschil tussen een wedstrijd winnen of verliezen dus gaan mensen daar heel strak op trainen. En daar is de TT een hulpmiddel voor... zo simpel is het gewoon. Ik heb jaren bij een wedstrijdgerichte verenging getraind en het ging mee steeds meer tegenstaan... er is me letterlijk een last van de schouders gevallen nu ik weer voor mijn plezier train, niet omdat mijn honden het leuk vinden en ik dat leuk vind... want dat werd het zo ongeveer... Het plezier was compleet weg, mede door de puntjesmentaliteit die steeds en steeds meer voelbaar werd. Alles moet perfect, ik heb diverse honden zien komen en gaan, van 1 persoon in 7 jaar ruim 12 (!!) Honden. WAren ze slecht absoluut niet, maar net dat ene puntje kon niet verbeterd worden dus next.... was die persoon slecht voor de honden ook absoluut niet, was prima voor ze maar voor hem niet goed genoeg., daarnaast iemand die wk's heeft gedraaid met een hond, jij kent hem ook, een geweldige hond die absoluut wereldkampioen had kunnen worden bij een andere geleider... na 6 jaar trouwe dienst wint hij geen echte wedstrijden meer, dus weg ermee plaats maken voor een pup dus we nemen er een zoon van.
Zonder een traantje te laten, het is maar een hond... hond kwam niks te kort overigens beste zorg beste voeding maar ja... er is meer dan alleen de beste verzorging en voeding imo.
wat niet wil zeggen overigens dat ik er niet van kan genieten om te kijken naar een Knut Fuchs bijv. Geweldig om te zien... maar niet iemand die 25 honden in een jaar heeft... Klem heeft een heerlijke oude dag bij hem mogen hebben en als ik hem hoor vertelllen over zijn teven en reuen dan klinkt daar letterlijk het respect uit voor de honden... Je hebt hem jaren niet gezien aan de top, op dat moment geen goede hond, maar dat komt vanzelf zei hij... en dat bleek.
Maar goed ik bljf erbij zolang je die puntjes steeds belangrijker gaat maken op de meest idiote dingen dan werk je zelf het misbruik van hulpmiddelen in de hand. JE hoort mij overigens absoluut niet zeggen dat Mario de TT zou misbruiken, zeker niet. IK vind het ook een geweldige africhter maar dat wil niet zeggen dat het programma zo goed is..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Vraag je je wel eens af hoe dat eigenlijk kan? En of het, gezien het effect, wel zozeer een 'lichter' middel is?Bmamavan2 schreef:Heel vaak laat hij daarna zien dat een simpel dun touwtje, hoog in de nek inderdaad, de baas net zo veel controle geeft als andere zwaardere materielen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Eerlijk hoor ik vind het met de dag gekker worden en ik ben niet de enige in de africhting gelukkig... Ook mensen die het al sinds jaar en dag beoefenen staan af en toe te klapperen met hun oren...Inge O schreef:vind ik zeker een goed argumentBiet schreef: Ze hadden dus al een beeld voor ogen, die wij (: de leraren) dan handen en voeten gaven.
In de zin van hoe zo'n techniek is opgebouwd, hoe je 'm gebruikt, wat je er verder mee kan en ook, niet onbelangrijk, wanneer je 'm niet gebruikt.
Wellicht dat het programma van CM ook de aanleiding kan zijn om de nuances te kunnen benoemen..
wat een driedubbelovergehaalde onzin - ik vond het al erg maar dit is helemaalmalinois schreef:Nee t wordt gewoon lachwekkend nu... een hond kan en mag zich niet meer normaal gedragen. Zich zekeren op t spoor pats punten eraf. 1 stapje bij de sta weg punten. Uitschudden in de regen boem punten weg... tempo veranderen al is t maar licht hoppa punten ...![]()
.
Ergen schiet je dan je doel voorbij vind ik...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ow maar dat is in t ipo speuren ook, voorwerp moet recht tussen de voorpootjes verwezen worden, dus niet er naast, niet er voor maar er tussenInge O schreef:volledig, zelfs het doel van 'het mooiste plaatje'. ik had het zondag met iemand die obecience-fanaat is over de oefening stokjes of lapjes sorteren - zei ze dat de hond dat stokje wel 'op een bepaalde manier moet oppakken'....malinois schreef: Ergen schiet je dan je doel voorbij vind ik...jeezes, oppakken is toch oppakken zeker, gaat het dan om de kunst van het stokjes pakken of de kunst van het op geur selecteren?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb t nooit gedaan hoor... dat vond ik echt vd zotte... maar op wk's kost dat enorm veel.Inge O schreef:malinois schreef:Ow maar dat is in t ipo speuren ook, voorwerp moet recht tussen de voorpootjes verwezen worden, dus niet er naast, niet er voor maar er tussenInge O schreef:volledig, zelfs het doel van 'het mooiste plaatje'. ik had het zondag met iemand die obecience-fanaat is over de oefening stokjes of lapjes sorteren - zei ze dat de hond dat stokje wel 'op een bepaalde manier moet oppakken'....malinois schreef: Ergen schiet je dan je doel voorbij vind ik...jeezes, oppakken is toch oppakken zeker, gaat het dan om de kunst van het stokjes pakken of de kunst van het op geur selecteren?
echt niks voor mij
![]()
.
Xena heeft nog de voorwerpen geapporteerd destijds... en bij dr laatste wedstrijd had ik er aan t eind een stuk of 7 ipv 3 die ik aan de keurmeester overhandigde, de laatste had ze in stukjes verbouwd

-
maart
- Zeer actief
Dat maakt niets uit. Het programma beslist niet of je je hond een TT omdoet en daar continue volle bak op zit te duwen, dan beslis jij als eigenaar nog altijd zelfmalinois schreef:
Jawel Maart, dat ligt er wel degelijk aan... het wordt letterlijk met het jaar gekker, meer regeltjes meer finesse maar niet kijken waar het oorspronkelijk voor gemaakt is.
Sinds vorig jaar moet je ineens stellen zeggen voor de vlucht, prima als je er ook iets aan verbind, dus dat de hond werkelijk alleen maar op het commando weggaat en dat dit dus variabel is tijdens wedstrijden. Nee dat doen we niet, we maken een verplicht commando (van de ene op de andere dag) puur voor de show, want het maakt niet uit of je hond er op reageert hij reageert op de pakwerker niet op het woordje stellen. Ze hebben nl. Al jaren op de pakwerker mogen reageren dus doe dat standaard.... laat dat commando dan toch gewoon weg, totaal geen nut.
dat commando is er wel met een reden gekomen en ja, ik kan dat wel verstaan overigens.
voor de honden maakt het geen fluit uit dat je het zegt, dus een beetje onnozel om daar moeilijk over te doen lijkt me
Dat was 9 jaar geleden ook al zo.malinois schreef: MEt speuren heeft het nut als een hond een wildspoor aangeeft of een verleiding... dat is natuurlijk gedrag... nee dat mag gewoon niet want dat kost puntjes en nog behoorlijk wat ook.
Ik train ook heel strak, mijn hond draagt geen TT.malinois schreef: Mensen willen wel dat ene puntje hebben want dat ene puntje is het verschil tussen een wedstrijd winnen of verliezen dus gaan mensen daar heel strak op trainen. En daar is de TT een hulpmiddel voor... zo simpel is het gewoon.
wederom, dat ligt niet aan het programma, maar aan de persoon zelf. Laat die in een ander programma draaien en de honden zouden na topperiode ook weg moeten bij die persoon.malinois schreef: Ik heb jaren bij een wedstrijdgerichte verenging getraind en het ging mee steeds meer tegenstaan... er is me letterlijk een last van de schouders gevallen nu ik weer voor mijn plezier train, niet omdat mijn honden het leuk vinden en ik dat leuk vind... want dat werd het zo ongeveer... Het plezier was compleet weg, mede door de puntjesmentaliteit die steeds en steeds meer voelbaar werd. Alles moet perfect, ik heb diverse honden zien komen en gaan, van 1 persoon in 7 jaar ruim 12 (!!) Honden. WAren ze slecht absoluut niet, maar net dat ene puntje kon niet verbeterd worden dus next.... was die persoon slecht voor de honden ook absoluut niet, was prima voor ze maar voor hem niet goed genoeg., daarnaast iemand die wk's heeft gedraaid met een hond, jij kent hem ook, een geweldige hond die absoluut wereldkampioen had kunnen worden bij een andere geleider... na 6 jaar trouwe dienst wint hij geen echte wedstrijden meer, dus weg ermee plaats maken voor een pup dus we nemen er een zoon van.
Zonder een traantje te laten, het is maar een hond... hond kwam niks te kort overigens beste zorg beste voeding maar ja... er is meer dan alleen de beste verzorging en voeding imo.
(hond stelt het trouwens goed, zaterdag nog gezien
zeker weten, dat is trouwens gelijk bij iedereen die ik ken die bovenaan speelt.malinois schreef: wat niet wil zeggen overigens dat ik er niet van kan genieten om te kijken naar een Knut Fuchs bijv. Geweldig om te zien... maar niet iemand die 25 honden in een jaar heeft... Klem heeft een heerlijke oude dag bij hem mogen hebben en als ik hem hoor vertelllen over zijn teven en reuen dan klinkt daar letterlijk het respect uit voor de honden... Je hebt hem jaren niet gezien aan de top, op dat moment geen goede hond, maar dat komt vanzelf zei hij... en dat bleek.
Mario heb ik nog maar 2 honden weten wegdoen en dat was nooit omdat de hond te kort deed.
Er zal met elk programma wel iets zijn, maar geen enkel programma rechtvaardigt het mishandelen van honden, zeker niet als het ook anders kan. En het kan ook wel degelijk anders, kijk naar Mario, naar Knut, naar Dirk Leemans... die spelen allemaal top en hun honden hebben een prinsenleven en staan centraal in hun leven.malinois schreef: Maar goed ik bljf erbij zolang je die puntjes steeds belangrijker gaat maken op de meest idiote dingen dan werk je zelf het misbruik van hulpmiddelen in de hand. JE hoort mij overigens absoluut niet zeggen dat Mario de TT zou misbruiken, zeker niet. IK vind het ook een geweldige africhter maar dat wil niet zeggen dat het programma zo goed is..
Het is dus mogelijk. Voor een beperkte selectie ja, maar daarom moeten diegeen die het niet kunnen inzien dat ze niet tot die selectie behoren, hun honden niet mishandelen. Dus daarom mag de TT wat mij betreft verboden worden.
pas het programma aan en nog steeds gaan Mario, Knut, Marko,... bovenaan spelen.... die kloof zal er altijd zijn. Dat ligt heus niet aan een programma.
-
maart
- Zeer actief
Dat aanleren kost echt geen moeite, doe het van het begin correct met een balletje en je hoeft nooit een voorwerp aan te leren dat het tussen de voorpoten moet liggen, dat doen ze vanzelfmalinois schreef:Heb t nooit gedaan hoor... dat vond ik echt vd zotte... maar op wk's kost dat enorm veel.Inge O schreef:malinois schreef: Ow maar dat is in t ipo speuren ook, voorwerp moet recht tussen de voorpootjes verwezen worden, dus niet er naast, niet er voor maar er tussenecht niks voor mij
![]()
.
Xena heeft nog de voorwerpen geapporteerd destijds... en bij dr laatste wedstrijd had ik er aan t eind een stuk of 7 ipv 3 die ik aan de keurmeester overhandigde, de laatste had ze in stukjes verbouwddaar kan ik dan weer hartelijk om lachen....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken er toch genoeg die het goed hebben aangeleerd en het dan niet lukt... Zelf heb ik er nooit speciaal op gelet of iets aan gedaan bij geen enkele hond, aangezien ik dat dus absolute waanzin vind.maart schreef:Dat aanleren kost echt geen moeite, doe het van het begin correct met een balletje en je hoeft nooit een voorwerp aan te leren dat het tussen de voorpoten moet liggen, dat doen ze vanzelfmalinois schreef:Heb t nooit gedaan hoor... dat vond ik echt vd zotte... maar op wk's kost dat enorm veel.Inge O schreef:malinois schreef: Ow maar dat is in t ipo speuren ook, voorwerp moet recht tussen de voorpootjes verwezen worden, dus niet er naast, niet er voor maar er tussenecht niks voor mij
![]()
.
Xena heeft nog de voorwerpen geapporteerd destijds... en bij dr laatste wedstrijd had ik er aan t eind een stuk of 7 ipv 3 die ik aan de keurmeester overhandigde, de laatste had ze in stukjes verbouwddaar kan ik dan weer hartelijk om lachen....

-
maart
- Zeer actief
Dan is het toch niet zo goed aangeleerdmalinois schreef: Ik ken er toch genoeg die het goed hebben aangeleerd en het dan niet lukt...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk ben je daar bij, maar de mensen willen wedstrijden draaien en dan zo hoog mogelijk... en als er een puntje meer gehaald kan worden door het te gebruiken wordt het gedaan. Dat ligt dus wel degelijk aan het programma, want als je die eisen wat minder maakt en kijkt naar het totaalbeeld en naar de drift en stabilteit krijg je een veel algemener beeld... Overigens is dat met bijten ook gedaan inmiddels, volle bek telt minder nu dan drift... een hond met volle bek maar zonder drift is geen ++ meer maar +. Dat is dan ook het enige goede wat ik vind van de laatste aanpassing.maart schreef:
Dat maakt niets uit. Het programma beslist niet of je je hond een TT omdoet en daar continue volle bak op zit te duwen, dan beslis jij als eigenaar nog altijd zelf![]()
Ik weet wat die reden is maar dat maakt het commando nog totaal overbodig... er is geen hond die niet gaat als je dat commando niet geeft.dat commando is er wel met een reden gekomen en ja, ik kan dat wel verstaan overigens.
voor de honden maakt het geen fluit uit dat je het zegt, dus een beetje onnozel om daar moeilijk over te doen lijkt me![]()
Doe het dan goed en geef het een jaar of 2 jaar en dan mag de keurmeester bepalen wanneer de hond de pakwerker stelt dus ECHT op commando... niet voor het nutteloze zoals nu. Dus ik vind het absoluut niet onnozel om daar moeilijk over te doen, als je iets invoert moet je het goed doen, niet omdat het moet.
Maar 9 jaar geleden was er wel degelijk meer toegestaan dan nu... Ik train bij iemand die 9 jaar geleden ook al op WK's stond dus prima het verschil weet wat er toen verwacht werd van je en nu...
Dat was 9 jaar geleden ook al zo.
Maar jij gebruikt weer manieren waarop anderen niet willen trainenmalinois schreef:
Ik train ook heel strak, mijn hond draagt geen TT.
Dat laatste geloof ik direct hoor, denk ook niet dat ie het daar slecht heeft, maar mijn gevoel zegt hier absoluut 'nee' bij... die hem weg heeft gedaan ziet een hond echt als gebruiksvoorwerp in alles wat hij doet en zegt (en nogmaals ze hebben het echt enorm goed, het beste van het beste qua voer/verzorging/dierenarts etc.) maar dat staat me enorm tegen.
wederom, dat ligt niet aan het programma, maar aan de persoon zelf. Laat die in een ander programma draaien en de honden zouden na topperiode ook weg moeten bij die persoon.
(hond stelt het trouwens goed, zaterdag nog gezien)
En ik weet dat dit niet aan het programma alleen ligt, maar nogmaals dit programma is TE puntjesfanatiek geworden.. De hond moet TEveel gekleid worden in wat ze willen zien.. en TE is nooit goed imo. En als je om die halve punt gaat moet je dus bepaalde dingen gaan gebruiken of dat nu fysiek is of met een TT.
Ik zie dan liever een stampende hond die wat puntjes kwijtraakt door zijn energie dan een hond die erbij loopt omdat het moet en perfect loopt. Zal vast heel persoonlijk zijn hoor... maar daar kan ik van genieten ook op WK's... die zullen nooit bovenaan eindigen maar zijn wel degelijk geweldige honden imo.
Maar anderen, die daar ook willen staan, en die kennis/techniek en mogelijkheden (want vergeet niet dat een Knut en Mario hun werk er van gemaakt hebben met hondentrainen, en de rest moet het doen naast hun werk als er tijd over is
zeker weten, dat is trouwens gelijk bij iedereen die ik ken die bovenaan speelt.
Mario heb ik nog maar 2 honden weten wegdoen en dat was nooit omdat de hond te kort deed.
Ik heb waarschijnlijk nooit een winnaarsmentaliteit gehad en zal die ook wel niet krijgen... ik wil eruit halen wat er in zit, of dat nu een IPO I examen is of een WK. En daar ben ik dan allang blij mee... Zit er meer in prima dan doe ik er veel voor maar niks tegen mijn principes...
die kloof zal er altijd zijn en blijven... want dat zijn de uitzonderingen en dat mag ook... ik gun ze het van harte...
Er zal met elk programma wel iets zijn, maar geen enkel programma rechtvaardigt het mishandelen van honden, zeker niet als het ook anders kan. En het kan ook wel degelijk anders, kijk naar Mario, naar Knut, naar Dirk Leemans... die spelen allemaal top en hun honden hebben een prinsenleven en staan centraal in hun leven. Het is dus mogelijk. Voor een beperkte selectie ja, maar daarom moeten diegeen die het niet kunnen inzien dat ze niet tot die selectie behoren, hun honden niet mishandelen. Dus daarom mag de TT wat mij betreft verboden worden.
pas het programma aan en nog steeds gaan Mario, Knut, Marko,... bovenaan spelen.... die kloof zal er altijd zijn. Dat ligt heus niet aan een programma.
Maar ik weet wel zeker dat mensen niet meer zo zwaar hameren op een snelle zit als een iets langzamere (let op iets...) niets kost... een keer uitschudden gewoon mag en gewoon je spoor zekeren niks kost zelfs beloond mag worden imo.... ik heb het dus wel over zekeren en niet 10 meter de verkeerde kant oplopen natuurlijk. En dan wat meer letten op drift en karakter... daar veel zwaarder in oordelen.

-
maart
- Zeer actief
wat dan weer erg vreemd is, want ik zit nu al een tijdje in de hogere wedstrijden en daar zie ik telkens dezelfde mensen, nooit nieuwe mensen. Ze willen er allemaal draaien, maar bitter weinig kunnen het... En ook dat ligt niet aan het programma. Eerder wel aan het om zeep helpen van goede honden door misbruik van allerlei soorten middelen.malinois schreef:
Natuurlijk ben je daar bij, maar de mensen willen wedstrijden draaien en dan zo hoog mogelijk...
je kunt immers prima wedstrijden meedraaien rond de middenmoot.
Vaak geraken ze zelfs al niet meer aan een IPO 3. Dat ligt toch echt niet aan het programma want zo moeilijk is dat nu ook weer niet.
Meeste zien ook enkel maar de eindmeet en niet de weg er naar toe.
Het maakt het net niet overbodig, het maakt dat iedereen tevreden is. Of wil je hier ook een puntje van maken door de hond te dwingen te blijven liggen tot wanneer effectief het commando komt? een beetje erg tegen je standpunt in dan dat.Ik weet wat die reden is maar dat maakt het commando nog totaal overbodig...
eerlijk, zo'n grote verschillen merk ik niet hoor. Aanpassing van het programma dateert pas van een jaar (of 2?) geleden en dat was toch niet zo'n grote aanpassingen. hetgeen er gevraagd werd, is voor mij trouwens enkel ten goede van de hond gekomen. (geen lamgeslagen honden meer naast je, maar vrolijke, vrije, blije, sociale honden)Maar 9 jaar geleden was er wel degelijk meer toegestaan dan nu...
nee idd, ik train op een manier dat het karakter van mijn hond laat zien, en niet het robotachtige lage driften gedoe. Kost me idd punten, maar die geef ik graag af.
Maar jij gebruikt weer manieren waarop anderen niet willen trainen![]()
De mijne dusIk zie dan liever een stampende hond die wat puntjes kwijtraakt door zijn energie dan een hond die erbij loopt omdat het moet en perfect loopt. Zal vast heel persoonlijk zijn hoor... maar daar kan ik van genieten ook op WK's... die zullen nooit bovenaan eindigen maar zijn wel degelijk geweldige honden imo.
met die "EN DUS" heb ik het dus moeilijk. Die hoort er niet te zijn, alleen denkt iedereen blijkbaar wel zo.Maar anderen, die daar ook willen staan, en die kennis/techniek en mogelijkheden (want vergeet niet dat een Knut en Mario hun werk er van gemaakt hebben met hondentrainen, en de rest moet het doen naast hun werk als er tijd over is) niet hebben dat ook willen behalen en dus wel andere middelen gaan gebruiken. En mi voorkom je dat dus deels door het programma aan te passen daar blijf ik bij. EN door klasses te maken, er komt nog amper jeugd bij... de hele hondensport vergrijst... wat heeft iemand er aan door zelfs aan de simpelste wedstrijd mee te doen waar je nooit kan winnen omdat lands beste africhter daar even makkelijk zijn kwalificaties wil binnenhalen... want makkelijke keurmeesters geen tegenstanders bladibla...
Mijn trainer werkt fulltime. hij staat jaarlijks op het WK (dit jaar met 2 honden waarvan 1 slecht 2,5 jaar) en speelt denk ik om de 2 weken ongeveer wedstrijd waarvan hij de meeste wint. Is 2 jaar op rij Universal Siegerin geworden.
Er zijn genoeg lokale wedstrijden te vinden voor wie wil spelen. Wil je echter meedoen met de grote mannen, heb je je daar natuurlijk bij neer te leggen dat je niet (veel) zal winnen, dat lijkt me logisch
Kwalificaties haal je bij ons alvast niet op een klein simpel wedstrijdje.
Er wordt al veel zwaarder geoordeeld op drift en karakter.die kloof zal er altijd zijn en blijven... want dat zijn de uitzonderingen en dat mag ook... ik gun ze het van harte...
Maar ik weet wel zeker dat mensen niet meer zo zwaar hameren op een snelle zit als een iets langzamere (let op iets...) niets kost... een keer uitschudden gewoon mag en gewoon je spoor zekeren niks kost zelfs beloond mag worden imo.... ik heb het dus wel over zekeren en niet 10 meter de verkeerde kant oplopen natuurlijk. En dan wat meer letten op drift en karakter... daar veel zwaarder in oordelen.
En verder als je laks wil zijn, er zijn andere opties genoeg. Ringwerk, mondio, nvbk.... lopen ze met 3 tt'en (nek, piemel, staart) aan om de standen aan te leren trouwens
dan blijf ik nog liever bij het seutige IPO
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier dus niet, als ik kijk naar de WK kwalificatiewedstrijd daar kende ik letterlijk een paar mensen gewoon niet van... nooit gezien op grote wedstrijden...maart schreef:wat dan weer erg vreemd is, want ik zit nu al een tijdje in de hogere wedstrijden en daar zie ik telkens dezelfde mensen, nooit nieuwe mensen. Ze willen er allemaal draaien, maar bitter weinig kunnen het... En ook dat ligt niet aan het programma. Eerder wel aan het om zeep helpen van goede honden door misbruik van allerlei soorten middelen.malinois schreef:
Natuurlijk ben je daar bij, maar de mensen willen wedstrijden draaien en dan zo hoog mogelijk...
je kunt immers prima wedstrijden meedraaien rond de middenmoot.
Vaak geraken ze zelfs al niet meer aan een IPO 3. Dat ligt toch echt niet aan het programma want zo moeilijk is dat nu ook weer niet.
Meeste zien ook enkel maar de eindmeet en niet de weg er naar toe.
En ik ben er toch inmiddels in de jaren bij veel geweest...
Op andere wedstrijden zie je ook heeeeeeeeeeeel veel nieuwe mensen... en alles draait middenmoot. En dan nog naar gewoon wedstrijdmaatstaven gekeurd want als je op WK niveau gaat keuren blijft er niks over.
En dat is echt realiteit hoor.. ik zou niet weten waarom ik daarover zou moeten liegen. En ja dat ligt wel degelijk aan het programma vind ik (en met mij vele anderen) maar goed daar komen we toch niet uit
ja als je het effect wil laten hebben moet je dat doen idd. net als bij het afstand stellen.. zo moeilijk is dat niet hoor... niet zo'n dom commando voor de show...en wie is iedereen dan? Ik ken er maar heel weinig die daar tevreden over zijn nl. het moest en daarmee basta, geen communicatie over mogelijk.
Het maakt het net niet overbodig, het maakt dat iedereen tevreden is. Of wil je hier ook een puntje van maken door de hond te dwingen te blijven liggen tot wanneer effectief het commando komt? een beetje erg tegen je standpunt in dan dat.![]()
Het keuren in het algemeen jazeker wel... en dat laatste ben ik helemaal voor...
eerlijk, zo'n grote verschillen merk ik niet hoor. Aanpassing van het programma dateert pas van een jaar (of 2?) geleden en dat was toch niet zo'n grote aanpassingen. hetgeen er gevraagd werd, is voor mij trouwens enkel ten goede van de hond gekomen. (geen lamgeslagen honden meer naast je, maar vrolijke, vrije, blije, sociale honden)
jazeker, dat zie ik erg graag
nee idd, ik train op een manier dat het karakter van mijn hond laat zien, en niet het robotachtige lage driften gedoe. Kost me idd punten, maar die geef ik graag af.
De mijne dus![]()
Maar hier wel...
met die "EN DUS" heb ik het dus moeilijk. Die hoort er niet te zijn, alleen denkt iedereen blijkbaar wel zo.
Mijn trainer werkt fulltime. hij staat jaarlijks op het WK (dit jaar met 2 honden waarvan 1 slecht 2,5 jaar) en speelt denk ik om de 2 weken ongeveer wedstrijd waarvan hij de meeste wint. Is 2 jaar op rij Universal Siegerin geworden.![]()
Er zijn genoeg lokale wedstrijden te vinden voor wie wil spelen. Wil je echter meedoen met de grote mannen, heb je je daar natuurlijk bij neer te leggen dat je niet (veel) zal winnen, dat lijkt me logisch![]()
Kwalificaties haal je bij ons alvast niet op een klein simpel wedstrijdje.
Sinds vorig jaar is er een selectiewedstrijd bijgekomen, daar worden mensen voor uitgenodigd en tellen niet alleen het resultaat van die dag maar ook voorgaande resultaten mee... maar voor de rest...
Er wordt iets zwaarder op geoordeeld maar daar mogen ze veel zwaarder op oordelen en wat meer principepuntjes loslaten en het er wat natuurlijk uit laten zien.
Er wordt al veel zwaarder geoordeeld op drift en karakter.
En verder als je laks wil zijn, er zijn andere opties genoeg. Ringwerk, mondio, nvbk.... lopen ze met 3 tt'en (nek, piemel, staart) aan om de standen aan te leren trouwens![]()
dan blijf ik nog liever bij het seutige IPO
Wat heeft dat met laks te maken? Ik vind het TE puntjesprogramma worden... dat kan best minder en dan is het nog prachtig om te zien. Waarschijnlijk veel mooier zelfs. Ik zie graag een heel goed speurende hond die een wildspoor aangeeft en vervolgens weer netjes doorspeurd zo hoort het eigenlijk...
(is ook wat sommige keurmeesters zeggen hoor, maar ja... het staat op het papiertje he dus het mag niet)

-
Asta
als je hond er doodziek van wordt snap ik dat welSuske schreef:Ben een keer een mevrouw tegengekomen met een Stabij met een TT om.
Was tegen het poep eten
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Asta schreef:als je hond er doodziek van wordt snap ik dat welSuske schreef:Ben een keer een mevrouw tegengekomen met een Stabij met een TT om.
Was tegen het poep eten
ik denk dan, lijn van 20 meter eraan en je ogen open houden
malinois en maart: ik heb te weinig kennis om er iets van te vinden maar wat een mooie discussie! de enige vraag die bij mij blijft is hoe jij dan traint maart, wat uit jullie gesprek blijkt dat dat heel anders is?

-
maart
- Zeer actief
Ik train heel erg op scherpte en schakelen tussen erg hoge en erg lage drift.massam schreef:malinois en maart: ik heb te weinig kennis om er iets van te vinden maar wat een mooie discussie! de enige vraag die bij mij blijft is hoe jij dan traint maart, wat uit jullie gesprek blijkt dat dat heel anders is?
Mijn hond bijt de pakwerker omdat hij de pakwerker wil bijten en niet omdat hij er een beloning (de mouw) wil van krijgen.
Je ziet vaak bij het opzetten dat het mouwtje wordt weggegooid en de hond dat gaat viseren vervolgend, daarop de jacht inzetten. Mijn honden gaan de pakwerker viseren
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Dan kan je toch ook een muilkorf oid omdoen?Asta schreef:als je hond er doodziek van wordt snap ik dat welSuske schreef:Ben een keer een mevrouw tegengekomen met een Stabij met een TT om.
Was tegen het poep eten
TT heeft misschien wel geholpen tegen het vreten
maar de hond was heel gedrukt.
Hoeft niet door die TT gekomen te zijn natuurlijk maar
vind het een zwaar middel voor zoiets.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar ook in hoge drift zetten en dan afnemen. Daar doelde ik eigenlijk op heb je in een ander topic al eens uitgelegd. Maat kan dat nu niet quoten op mn telefoon. Mangericht is niks mis mee.maart schreef:Ik train heel erg op scherpte en schakelen tussen erg hoge en erg lage drift.massam schreef:malinois en maart: ik heb te weinig kennis om er iets van te vinden maar wat een mooie discussie! de enige vraag die bij mij blijft is hoe jij dan traint maart, wat uit jullie gesprek blijkt dat dat heel anders is?
Mijn hond bijt de pakwerker omdat hij de pakwerker wil bijten en niet omdat hij er een beloning (de mouw) wil van krijgen.
Je ziet vaak bij het opzetten dat het mouwtje wordt weggegooid en de hond dat gaat viseren vervolgend, daarop de jacht inzetten. Mijn honden gaan de pakwerker viseren

-
maart
- Zeer actief
malinois schreef:Maar ook in hoge drift zetten en dan afnemen. Daar doelde ik eigenlijk op heb je in een ander topic al eens uitgelegd. Maat kan dat nu niet quoten op mn telefoon. Mangericht is niks mis mee.maart schreef:Ik train heel erg op scherpte en schakelen tussen erg hoge en erg lage drift.massam schreef:malinois en maart: ik heb te weinig kennis om er iets van te vinden maar wat een mooie discussie! de enige vraag die bij mij blijft is hoe jij dan traint maart, wat uit jullie gesprek blijkt dat dat heel anders is?
Dat afnemen is natuurlijk ook wel nodig, als ze staan revieren en je roept ze aan de voet, moeten ze kunnen wisselen tussen hoog en laag in drift. Idem met vertrekken na afronden zijtransport.
Dat leren ze al meteen aan 5 weken en is voor mij 1 van de voornaamste zaken die een hond moet kennen wil je correct kunnen werken.
Wat anderen dan weer erg schuwen natuurlijk, want je krijgt natuurlijk wel een beetje een scherpe hond die voortdurend op het randje balanceert. Maar ik vind het prachtig om te zien en om naast me te hebben. De keurmeesters over het algemeen ook, alleen tja, kost het punten, maar dan is dat maar zo
-
63673J
Het was geen wolfhybride maar een Malamute die Milan niet aanviel, maar angstagressie vertoonde naar andere honden. Milan heeft de hond zo gemaltraiteerd dat het dier er bijna in gebleven is. Mijn man en ik hebben de uitzending destijds gezien, hebben er bij zitten janken en werden er fysiek misselijk van. Er zijn zeker andere, respectvolle methodes om dergelijke gedragsproblemen aan te pakken. Milan is naar aanleiding van dit geval aangeklaagd voor dierenmishandeling, de hond is bij de eigenaren weggehaald en herplaatst. Als je zo met een hond omgaat als hij deed in die uitzending hoor je niet met dieren om te gaan naar mijn mening, het was dom, respectloos, pure intimidatie, meer niet. Ik heb andere uitzendingen gezien waar het niet veel beter ging, honden die volledig in shut down gingen omdat ze letterlijk verlamd waren door angst, wat hij dan "calm and submissive" noemt. De laatste jaren is hij wat bijgedraaid, omdat er heel veel kritiek op hem is geweest en er nogal wat aanklachten tegen hem zijn ingediend, wat natuurlijk slecht voor zijn zakenimperium is.Nanna schreef:Dat ophangen is geloof ik vanwege die foto? Dat verhaal herinner ik me wel: dat was een uiterst onbetrouwbare wolfhybride die vol de aanval op CM inzette en niet ophield. En ja, dan lijkt me dat er maar weinig overblijft qua 'trainingsmethode'.massam schreef: ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.![]()
Even voor de goede orde: bij mij was dat beest allang gaan hemelen.
Stroom verbieden is ook onzin. Het kan een prima methode zijn als je bijvoorbeeld je hond wilt leren om bij slangen weg te blijven, of om niet in grote rijdende landbouwwerktuigen te bijten (dat is tenminste waar ik Cesar stroom heb zien inzetten).
Verander dan de wet zo dat het niet gebruikt mag worden mits onder begeleiding van een speciaal gecertificeerd persoon.
Wat een hoop onzin allemaal weer.
Enfin, het zal duidelijk zijn dat ik geen fan ben van de manier waarop de kleine man met de grote tanden met honden denkt te moeten omgaan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan heb jij een compleet andere aglevering gezirn dan ik.jvanringen schreef:Het was geen wolfhybride maar een Malamute die Milan niet aanviel, maar angstagressie vertoonde naar andere honden. Milan heeft de hond zo gemaltraiteerd dat het dier er bijna in gebleven is. Mijn man en ik hebben de uitzending destijds gezien, hebben er bij zitten janken en werden er fysiek misselijk van. Er zijn zeker andere, respectvolle methodes om dergelijke gedragsproblemen aan te pakken. Milan is naar aanleiding van dit geval aangeklaagd voor dierenmishandeling, de hond is bij de eigenaren weggehaald en herplaatst. Als je zo met een hond omgaat als hij deed in die uitzending hoor je niet met dieren om te gaan naar mijn mening, het was dom, respectloos, pure intimidatie, meer niet. Ik heb andere uitzendingen gezien waar het niet veel beter ging, honden die volledig in shut down gingen omdat ze letterlijk verlamd waren door angst, wat hij dan "calm and submissive" noemt. De laatste jaren is hij wat bijgedraaid, omdat er heel veel kritiek op hem is geweest en er nogal wat aanklachten tegen hem zijn ingediend, wat natuurlijk slecht voor zijn zakenimperium is.Nanna schreef:Dat ophangen is geloof ik vanwege die foto? Dat verhaal herinner ik me wel: dat was een uiterst onbetrouwbare wolfhybride die vol de aanval op CM inzette en niet ophield. En ja, dan lijkt me dat er maar weinig overblijft qua 'trainingsmethode'.massam schreef: ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.![]()
Stroom verbieden is ook onzin. Het kan een prima methode zijn als je bijvoorbeeld je hond wilt leren om bij slangen weg te blijven, of om niet in grote rijdende landbouwwerktuigen te bijten (dat is tenminste waar ik Cesar stroom heb zien inzetten).
Verander dan de wet zo dat het niet gebruikt mag worden mits onder begeleiding van een speciaal gecertificeerd persoon.
Enfin, het zal duidelijk zijn dat ik geen fan ben van de manier waarop de kleine man met de grote tanden met honden denkt te moeten omgaan.

- M@scha
- Zeer actief
maart schreef:malinois schreef:Maar ook in hoge drift zetten en dan afnemen. Daar doelde ik eigenlijk op heb je in een ander topic al eens uitgelegd. Maat kan dat nu niet quoten op mn telefoon. Mangericht is niks mis mee.maart schreef:Ik train heel erg op scherpte en schakelen tussen erg hoge en erg lage drift.massam schreef:malinois en maart: ik heb te weinig kennis om er iets van te vinden maar wat een mooie discussie! de enige vraag die bij mij blijft is hoe jij dan traint maart, wat uit jullie gesprek blijkt dat dat heel anders is?
Dat afnemen is natuurlijk ook wel nodig, als ze staan revieren en je roept ze aan de voet, moeten ze kunnen wisselen tussen hoog en laag in drift. Idem met vertrekken na afronden zijtransport.
Dat leren ze al meteen aan 5 weken en is voor mij 1 van de voornaamste zaken die een hond moet kennen wil je correct kunnen werken.
Wat anderen dan weer erg schuwen natuurlijk, want je krijgt natuurlijk wel een beetje een scherpe hond die voortdurend op het randje balanceert. Maar ik vind het prachtig om te zien en om naast me te hebben. De keurmeesters over het algemeen ook, alleen tja, kost het punten, maar dan is dat maar zo
klinkt goed en intensief voor zowel hond als geleider.
lijkt mij wel iets voor de gevorderde omdat je anders denk ik wel een potentieeltje in handen hebt als je dat afnemen/terugroepen niet 100% voor elkaar hebt. je gebruikt dan wel echt de mogelijkheden van de hond als ik het goed begrijp

- M@scha
- Zeer actief
jvanringen schreef:Het was geen wolfhybride maar een Malamute die Milan niet aanviel, maar angstagressie vertoonde naar andere honden. Milan heeft de hond zo gemaltraiteerd dat het dier er bijna in gebleven is. Mijn man en ik hebben de uitzending destijds gezien, hebben er bij zitten janken en werden er fysiek misselijk van. Er zijn zeker andere, respectvolle methodes om dergelijke gedragsproblemen aan te pakken. Milan is naar aanleiding van dit geval aangeklaagd voor dierenmishandeling, de hond is bij de eigenaren weggehaald en herplaatst. Als je zo met een hond omgaat als hij deed in die uitzending hoor je niet met dieren om te gaan naar mijn mening, het was dom, respectloos, pure intimidatie, meer niet. Ik heb andere uitzendingen gezien waar het niet veel beter ging, honden die volledig in shut down gingen omdat ze letterlijk verlamd waren door angst, wat hij dan "calm and submissive" noemt. De laatste jaren is hij wat bijgedraaid, omdat er heel veel kritiek op hem is geweest en er nogal wat aanklachten tegen hem zijn ingediend, wat natuurlijk slecht voor zijn zakenimperium is.Nanna schreef:Dat ophangen is geloof ik vanwege die foto? Dat verhaal herinner ik me wel: dat was een uiterst onbetrouwbare wolfhybride die vol de aanval op CM inzette en niet ophield. En ja, dan lijkt me dat er maar weinig overblijft qua 'trainingsmethode'.massam schreef: ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.![]()
ah dan ligt het daaraan dat ik hem wat relaxter geworden vind in zijn omgang met honden

-
63673J
Dat snap ik dus ook niet, net als mensen die de hele tijd naar hun hond schreeuwen, alsof het dier doof is. Er is ook een aflevering met een Akita, die duidelijk doodsbang is, raar loopt en mogelijk een neurologisch probleem heeft, wat Milan nota bene zelf ook suggereert. Toch laat hij hem niet onderzoeken door een dierenarts, maar dwingt hij de hond, die overduidelijk gek van angst is, om te zwemmen, uit de bak van een truck te springen, dwingt de hond naar buiten terwijl hij daar doodsbang voor is (hij is nog nooit buiten geweest) en maar van dat fraais. Het is hartverscheurend om aan te zien en ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand die zegt van honden te houden en er verstand van te hebben, zo met een hond om kan gaan. Ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die dit soort gedrag navolgenswaardig vinden.Belle schreef:Ik snap nooit zo goed waarom vaak gedaan wordt of het enige alternatief negeren zou zijn. Alsof postieve trainers alleen maar negeren.Apple schreef: Nee, we kunnen veel beter negeren, en geen agressie uitlokken, dan is het een alleraardigst beestje.![]()
Sorry als ik wat fel overkom.
- M@scha
- Zeer actief
je brengt je mening toch netjes? en dat vind ik niet alleen omdat ik het met je eens ben trouwens.jvanringen schreef:Dat snap ik dus ook niet, net als mensen die de hele tijd naar hun hond schreeuwen, alsof het dier doof is. Er is ook een aflevering met een Akita, die duidelijk doodsbang is, raar loopt en mogelijk een neurologisch probleem heeft, wat Milan nota bene zelf ook suggereert. Toch laat hij hem niet onderzoeken door een dierenarts, maar dwingt hij de hond, die overduidelijk gek van angst is, om te zwemmen, uit de bak van een truck te springen, dwingt de hond naar buiten terwijl hij daar doodsbang voor is (hij is nog nooit buiten geweest) en maar van dat fraais. Het is hartverscheurend om aan te zien en ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand die zegt van honden te houden en er verstand van te hebben, zo met een hond om kan gaan. Ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die dit soort gedrag navolgenswaardig vinden.Belle schreef:Ik snap nooit zo goed waarom vaak gedaan wordt of het enige alternatief negeren zou zijn. Alsof postieve trainers alleen maar negeren.Apple schreef: Nee, we kunnen veel beter negeren, en geen agressie uitlokken, dan is het een alleraardigst beestje.![]()
mijn man die "gewoon honden heeft" en niks doet met training zegt hetzelfde als jij.. "wat nou de hond is kalm, beest is doodsbang!"

-
63673J
Er is ook een aflevering waarin hij uit wandelen gaat met een wolfhybride. Maar de "ophangaflevering" is met een Malamute genaamd Shadow. Ik vond het vreselijk om aan te zien. Er werd geen enkele poging gedaan om de hond in kleine, niet bedreigende en behapbare stappen op een positieve manier te laten wennen aan de aanwezigheid van andere honden. Maar ja, dat kost natuurlijk tijd, aandacht geduld en maakt dus geen spectaculaire tv.malinois schreef:Dan heb jij een compleet andere aglevering gezirn dan ik.jvanringen schreef:Het was geen wolfhybride maar een Malamute die Milan niet aanviel, maar angstagressie vertoonde naar andere honden. Milan heeft de hond zo gemaltraiteerd dat het dier er bijna in gebleven is. Mijn man en ik hebben de uitzending destijds gezien, hebben er bij zitten janken en werden er fysiek misselijk van. Er zijn zeker andere, respectvolle methodes om dergelijke gedragsproblemen aan te pakken. Milan is naar aanleiding van dit geval aangeklaagd voor dierenmishandeling, de hond is bij de eigenaren weggehaald en herplaatst. Als je zo met een hond omgaat als hij deed in die uitzending hoor je niet met dieren om te gaan naar mijn mening, het was dom, respectloos, pure intimidatie, meer niet. Ik heb andere uitzendingen gezien waar het niet veel beter ging, honden die volledig in shut down gingen omdat ze letterlijk verlamd waren door angst, wat hij dan "calm and submissive" noemt. De laatste jaren is hij wat bijgedraaid, omdat er heel veel kritiek op hem is geweest en er nogal wat aanklachten tegen hem zijn ingediend, wat natuurlijk slecht voor zijn zakenimperium is.Nanna schreef:Dat ophangen is geloof ik vanwege die foto? Dat verhaal herinner ik me wel: dat was een uiterst onbetrouwbare wolfhybride die vol de aanval op CM inzette en niet ophield. En ja, dan lijkt me dat er maar weinig overblijft qua 'trainingsmethode'.massam schreef: ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.![]()
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
als je er niet tegen kan waarom kijk je dan? ik kan niet tegen kinderleed zoals uitgehongerde kinderen, ik kijk dan ook echt niet naar zo`n programma.jvanringen schreef:Dat snap ik dus ook niet, net als mensen die de hele tijd naar hun hond schreeuwen, alsof het dier doof is. Er is ook een aflevering met een Akita, die duidelijk doodsbang is, raar loopt en mogelijk een neurologisch probleem heeft, wat Milan nota bene zelf ook suggereert. Toch laat hij hem niet onderzoeken door een dierenarts, maar dwingt hij de hond, die overduidelijk gek van angst is, om te zwemmen, uit de bak van een truck te springen, dwingt de hond naar buiten terwijl hij daar doodsbang voor is (hij is nog nooit buiten geweest) en maar van dat fraais. Het is hartverscheurend om aan te zien en ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand die zegt van honden te houden en er verstand van te hebben, zo met een hond om kan gaan. Ik kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die dit soort gedrag navolgenswaardig vinden.Belle schreef:Ik snap nooit zo goed waarom vaak gedaan wordt of het enige alternatief negeren zou zijn. Alsof postieve trainers alleen maar negeren.Apple schreef: Nee, we kunnen veel beter negeren, en geen agressie uitlokken, dan is het een alleraardigst beestje.![]()
ellen