Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spannend
Moderator: moderatorteam
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Re: Spannend
Oei, je kan wellicht moreel niet veel als je afgesproken had dat er ook van hun kant een proefperiode was.
Maar het voelt toch wel raar hoor! Voor mijn gevoel geldt: eens gegeven blijft gegeven
En natuurlijk hecht je je in 3 dagen ontzettend aan zo'n hondje. Ik was direct 'om' en gehecht aan mijn herplaatser in de tijd dat ik met haar naar huis moest rijden. (3 uurtjes)
Kun je niet goed in gesprek met die mensen? Dat allergie verhaal zou toch niet verzonnen zijn? Een vrolijk gezelschapshondje hoort niet in de bijkeuken en een jong kind hoort niet last te hebben van allergie in eigen huis als dat te vermijden is. En is houden van soms niet loslaten?
Maar het voelt toch wel raar hoor! Voor mijn gevoel geldt: eens gegeven blijft gegeven
En natuurlijk hecht je je in 3 dagen ontzettend aan zo'n hondje. Ik was direct 'om' en gehecht aan mijn herplaatser in de tijd dat ik met haar naar huis moest rijden. (3 uurtjes)
Kun je niet goed in gesprek met die mensen? Dat allergie verhaal zou toch niet verzonnen zijn? Een vrolijk gezelschapshondje hoort niet in de bijkeuken en een jong kind hoort niet last te hebben van allergie in eigen huis als dat te vermijden is. En is houden van soms niet loslaten?
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Wat sneu voor jullie. Dit had de eigenaar van te voren ook kunnen bedenken inplaats van jullie blij te maken met een dooie mus.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Sterrefee
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
- Contacteer:
Ik hoop inderdaad niet dat ze nu steeds in de garage gezet word, want het is echt een gezelschapshond!pioenroos schreef:Oei, je kan wellicht moreel niet veel als je afgesproken had dat er ook van hun kant een proefperiode was.
Maar het voelt toch wel raar hoor! Voor mijn gevoel geldt: eens gegeven blijft gegeven![]()

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach jee, wat ongelofelijk naar!
Dat je er in 3 dagen al ontzettend aan gehecht bent kan ik me helemaal indenken! Laissah is hier nu tweeënhalve week, maar ik zou haar écht niet meer kunnen missen, al vanaf dag 1 niet meer!!
Verschrikkelijk zo en een hele harde les (over de proeftijd). Ikzelf had bewust niet voor een proeftijd gevraagd, enerzijds omdat ik wist dat ik voor eventuele problemen oplossingen zou kunnen vinden, anderzijds omdat ik haar niet meer af zou kunnen staan.
Wat een geluk en wijsheid dat je je kinderen had verteld dat ze zou komen logeren!!
Ik ben wel heel erg benieuwd of je er ook echt met die mensen over hebt kunnen praten? Of ze er wel goed over nagedacht hebben ipv enkel met het hart kiezen nu?
Pfff, dat wordt even heel flink slikken
.
Dat je er in 3 dagen al ontzettend aan gehecht bent kan ik me helemaal indenken! Laissah is hier nu tweeënhalve week, maar ik zou haar écht niet meer kunnen missen, al vanaf dag 1 niet meer!!
Verschrikkelijk zo en een hele harde les (over de proeftijd). Ikzelf had bewust niet voor een proeftijd gevraagd, enerzijds omdat ik wist dat ik voor eventuele problemen oplossingen zou kunnen vinden, anderzijds omdat ik haar niet meer af zou kunnen staan.
Wat een geluk en wijsheid dat je je kinderen had verteld dat ze zou komen logeren!!
Ik ben wel heel erg benieuwd of je er ook echt met die mensen over hebt kunnen praten? Of ze er wel goed over nagedacht hebben ipv enkel met het hart kiezen nu?
Pfff, dat wordt even heel flink slikken
-
Sterrefee
- Actief
- Contacteer:
Ik denk dat ze nu enkel met het hart kiezen. Ergens hoop ik nog dat als ze morgen hier komt en ziet hoe het hondje het hier heeft, ze zich bedenkt.. Ik vind een proeftijd wel belangrijk, omdat ik goed wil zien hoe het gaat met de kids, zeker omdat de jongste nog maar 18 maanden is. Maar met een eventuele volgende spreek ik het wel heel anders af.Zamunda schreef:Ach jee, wat ongelofelijk naar!![]()
Pfff, dat wordt even heel flink slikken.
Zo nog even lekker met haar lopen, morgen ochtend vroeg wordt ze al opgehaald

- Zamunda
- Zeer actief
Pf, echt kl*te hoor! Ik hoop voor jullie én voor de hond dat ze zich nog bedenken... Kans is niet zo groot ben ik bang, maar mochten ze zich toch echt bedenken dan zou ik ze wel even een papiertje laten tekenen dat jullie de nieuwe eigenaren zijn.Sterrefee schreef:Ik denk dat ze nu enkel met het hart kiezen. Ergens hoop ik nog dat als ze morgen hier komt en ziet hoe het hondje het hier heeft, ze zich bedenkt.. Ik vind een proeftijd wel belangrijk, omdat ik goed wil zien hoe het gaat met de kids, zeker omdat de jongste nog maar 18 maanden is. Maar met een eventuele volgende spreek ik het wel heel anders af.Zamunda schreef:Ach jee, wat ongelofelijk naar!![]()
Pfff, dat wordt even heel flink slikken.
Zo nog even lekker met haar lopen, morgen ochtend vroeg wordt ze al opgehaald![]()
![]()
Misschien kun je anders nog voorstellen om toch eerst de proeftijd uit te zitten zodat ze er nog even goed de tijd voor kunnen nemen om te voelen of het goed is zo of niet? Als je dat zelf ook nog ziet zitten natuurlijk.
Ik bedoelde overigens niet te zeggen dat je geen proeftijd meer zou moeten nemen hoor. In mijn geval wist ik dat het niet nodig was, in jouw geval (met kleine kinderen) zou ik het waarschijnlijk ook gewild hebben.
-
nomo
- Zeer actief
Nou zeg
wat een domper! Doen ze nu het jongste kind weg of zo... raar verhaal hoor!
Hopelijk komt er snel een nog leukere herplaatser op jullie pad
Hopelijk komt er snel een nog leukere herplaatser op jullie pad
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Sterrefee
- Actief
- Contacteer:
Bedankt allemaal!
Ik heb net nog even heerlijk met haar geknuffeld en over een kwartiertje is haar baasje er weer
Ik heb net nog even heerlijk met haar geknuffeld en over een kwartiertje is haar baasje er weer

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Sterrefee
- Actief
- Contacteer:
Nou ze is weer mee, ik ga maar even flink uithuilen. En dan met de tijd weer verder zoeken
Bedankt voor alle lieve reacties, voel je je toch wat beter door!

- Zamunda
- Zeer actief
Oh, wat een klotesituatie! Hebben ze nog met je gepraat of hebben ze haar alleen maar opgehaald?Sterrefee schreef:Nou ze is weer mee, ik ga maar even flink uithuilen. En dan met de tijd weer verder zoekenBedankt voor alle lieve reacties, voel je je toch wat beter door!
Sterkte hoor! Ondanks dat ze maar een paar dagen bij jullie is geweest zal het wel even een flink gemis zijn!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
-
Sterrefee
- Actief
- Contacteer:
We hebben het er nog over gehad en ze was er gewoon helemaal ziek van dat Sammie weg was. Ik kan het me ergens ook wel voorstellen maar toch
Ik hoop dat we nog een keer zo'n leuk hondje treffen, ze was echt super opgevoed en echt een aanwinst!

- Zamunda
- Zeer actief
Wat een onnadenkendheid dan toch 
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Wat ontzettend sneu voor jullie en voor het hondje.
Maar wat ik me nu afvraag, is het kindje niet meer allergisch of gaat het hondje, in de tuin of zo? Heb je dat nog gevraagd?
Maar wat ik me nu afvraag, is het kindje niet meer allergisch of gaat het hondje, in de tuin of zo? Heb je dat nog gevraagd?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
Sterrefee
- Actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Sterrefee schreef:Ze denkt nu dat het huisstofmijtallergie is.......................................
om over een week weer te bellen of je haar toch wil.....omdat het toch een allergie voor de hond is...
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aangezien op een ander forum de andere kant van 't verhaal te lezen is, mag je er vanuit gaan dat dat hele allergieverhaal dikke bullshit was. Combi kleine kindjes en hond groeide haar boven het hoofd, hond kreeg steeds minder aandacht, oudste kindje was in het verleden ook niet altijd even lief tegen hond dus hond moest weg. Nu kreeg ze toch spijt dus moet hond weer terug. Het is de bedoeling dat er in de toekomst nog een baby komt. Korte samenvatting 
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
absofuckinglutely!!Sas schreef:oh. Zum kotsen dus.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Jezus, echt? Wat een actie zeg...Ik vind het echt niet kunnen om te herplaatsen en dan de hond weer terug te willen....
Ik hoop echt heel erg dat er een geweldige herplaatser op jullie pad komt!
Ik hoop echt heel erg dat er een geweldige herplaatser op jullie pad komt!
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Jakkes, wat een ongelooflijke rotstreek. Ik weet heel goed hoe snel je je kan hechten aan een leuk tweedehandsje, was al helemaal weg van mijn ventje na de eerste ontmoeting en was volkomen verliefd na de autorit naar huis. Bah, echt balen voor jou... ik hoop dat je snel een ander leuk blijvertje vindt!

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Ik heb geen goed woord over voor die mensen
Heel veel sterkte en ik duim dat jullie heel gauw een ander leuk hondje vinden!
Arme Sammie ook.....
Heel veel sterkte en ik duim dat jullie heel gauw een ander leuk hondje vinden!
Arme Sammie ook.....
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
-
nathalie71
Ach wat is dat erg voor jullie zeg! (en ook voor de hond btw)
Sterkte.
Ik hoop dat jullie straks toch een leuk hondje vinden.
Sterkte.
Ik hoop dat jullie straks toch een leuk hondje vinden.
-
nathalie71
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Och, wat een aandoenlijk ventje!nathalie71 schreef:Doe hem er toch even bij.Zit in de opvang:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ontzettend stom zeg