Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overstappen gaat nog niet zo goed

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Re: overstappen gaat nog niet zo goed

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Nee dat is zeker niet fijn!

Maar ik vergeet het verhaal van Sandra ook niet!
Ik ben net een hondje verloren.
Bovendien heb ik zeker de laatste 8 maanden veel zorgen om Dydo gehad en hoopte ik op een vrolijk gezond hondje waar ik niet(al weer)steeds mee naar de dierenarts hoef te gaan.Daar ben ik een beetje klaar mee.Dat heeft zo veel van me gevergd en van de hond,dat wil ik niet nu nog een keer.
Ik wil genieten en niet me zorgen hoeven maken nu al.Dan kan ik weer thuis blijven omdat mijn hondje diarree heeft.

Ik neig dan toch weer naar Hills i/d omdat ze het daar goed op doet....
LinHaasje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever & kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door LinHaasje »

esenhazel schreef:Hazel krijgt van smuldier ook dunnere ontlasting. Ze krijgt nu al een hele poos Degomeat. Dat hebben ze ook in kleinere rolletjes (200gr), dan hoef
ik ook niet zoveel te hakken :mrgreen: om juiste portie te krijgen. Alleen van de geit variant krijgt ze diarree, jammer want die vindt
ze wel heel erg lekker. Wij boffen, want vers-vlees leverancier zit hier bijna om de hoek.
Een hond aan de diarree is echt niet fijn en al helemaal niet met dat lange haar :schrik:
Ooooh ik ben jaloers! Degomeat is toch wel het kvv-barf paradijs :lol1: . Laatst kwamen ze hier om 6 uur in de ochtend bezorgen pff..
Groetjes, Linette
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

als je op giardia laat testen vergt dat alleen een bezoekje aan de da voor jou, je hond hoeft niet eens mee.
als je giardia kunt uitsluiten kun je ook beter zoeken naar ander voer, heeft ze het wel kun je zoveel voer proberen als je wil maar blijft ze die diarree houden.
een giardia besmetting is veel voorkomend, hardnekkig en gaat niet vanzelf over, maar is gelukkig wel eenvoudig op te lossen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

LinHaasje schreef:
esenhazel schreef:Hazel krijgt van smuldier ook dunnere ontlasting. Ze krijgt nu al een hele poos Degomeat. Dat hebben ze ook in kleinere rolletjes (200gr), dan hoef
ik ook niet zoveel te hakken :mrgreen: om juiste portie te krijgen. Alleen van de geit variant krijgt ze diarree, jammer want die vindt
ze wel heel erg lekker. Wij boffen, want vers-vlees leverancier zit hier bijna om de hoek.
Een hond aan de diarree is echt niet fijn en al helemaal niet met dat lange haar :schrik:
Ooooh ik ben jaloers! Degomeat is toch wel het kvv-barf paradijs :lol1: . Laatst kwamen ze hier om 6 uur in de ochtend bezorgen pff..
bedoelde niet degomeat zelf, maar een verkooppunt, waar je eigenlijk alle merken kunt krijgen, ook BARF. (en dat voor dezelfde prijs)
Hazel eet zo weinig, dus laten bezorgen kost meer dan het vlees zelf, dus komt het heel mooi uit dat ik dit om de hoek hebt.
Zit dus ook nooit zonder :lol1: en hoef zelf geen grote vriezer aan te schaffen
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
nathalie71

Iemand ervaring met Renske http://www.renske.com/renske-vers

Dit verkopen ze ook hier in de dierenwinkel.
esenhazel
Zeer actief

Hazel krijgt Renske als we op vakantie gaan of een dagje weg. Vooral die kip, lam en kalkoen/eend gaan er hier goed in.
de vis en konijn vindt Hazel niet lekker. Heb altijd wat bakjes staan, voor het geval ik het vlees vergeet te ontdooien.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb heel goede ervaring met renske. sam heeft het zeker een jaar gegeten
Afbeelding
nathalie71

Misschien is dat dan ook nog een optie.Zijn veel verschillende van.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jep.. ik kreeg enorm op mijn donder omdat het niet echt rauw is etc. maar een hond met zo'n slechte weerstand als sam die het er een jaar goed op doet? dan is het echt geen verkeerd spul..

ik ben ermee gestopt omdat ik gek werd van alle afval. elke bakje heeft een bakje, een folietje en een kartonnen omhulsel..
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nathalie71 schreef:Maar als ik dan de Carnibest wil proberen,welke start ik dan mee gezien haar achtergrond?
Nog even de link met het overzicht van de soorten;

http://www.woofenmiauwshop.nl/contents/ ... layStyle=T
ik had altijd de rode verpakking (normaal,compleet), de blauwe is dacht ik met lam, vond ik ook nog wel goed. die oranje dacht ik, is met kip, en daar hadden mijn honden wel weer slappere ontlasting op, dus die kocht ik niet.

Buster kon het eerste levensjaar ook niet veel hebben, of hij had weer diarree. alleen carnibest ging goed (heel goed!), de rode verpakking. later ging hij obsessief ontlasting van andere honden eten, en zijn we weer brok gaan proberen. want dat geeft een voller gevoel (merk ik aan Buster) en eet hij niet meer zo obsessief ontlasting van andere honden.

maar goed, als je hond het nu wel goed doet op de brok, vraag ik me eigenlijk wel af, waarom per-se op Kvv. ik geef waar mijn honden het het best op doen.
nathalie71

Nou die brokjes vindt ze ook niet lekker.Van die gele droge dingen waar ze dezelfde kleur poep van krijgt.Vandaar.

Tot nu toe valt de Renske erg goed.Nog geen dunne poep.Even afwachten.

Ik heb met de da afgesproken dat ik kijk of dit goed blijft gaan.Mocht dit nog niet werken dan moet ik 3 dagen poep brengen.Dit kunnen ze dan ook meteen laten testen op spijsvertering.Giardia kunnen ze op de praktijk wel testen met 3 dagen ontlasting maar die andere test doen ze in een ander lab.

Omdat daar weer een kostenplaatje aan zit is dit nu even de optie.De Renske is wel duur.2.02 per pakje.Nu kan ik daar 3 dagen mee doen.(zit ik rond de 8 euro per week maar goed dat maakt niet uit)Het is de lam versie,dus even geen rund o.i.d.
Het is speciaal ontwikkeld voor honden die brok of vers niet goed verdragen en er zit geen rommel in.
Dus als dit niet werkt,dan zal ik die testen laten doen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Misschien kun je renske online nog goedkoper bestellen ergens? Het helpt vaak echt om even rond te shoppen en te zoeken naar een site waar je voer goedkoper kunt bestellen. Prima toch, als je dat wilt voeren. Het is inderdaad niet rauw maar toch iets beter dan gewoon blikvoer.

Jammer dat je dierenarts geen snaptest doet want dat is in drie seconden klaar. De uitslag krijg je dan de volgende dag, volgens mij. Misschien kun je een andere dierenarts bellen en vragen of ze de snap-test wel doen. Het is veel makkelijker en je hoeft geen poep in te leveren. Misschien vind je eigen dierenarts dat niet leuk maar ja, moet ie maar snap-testen doen, haha, misschien stimuleert het hem/haar juist wel.
nathalie71

Tot nu toe ben ik blij :D
Vlinder had meteen goede ontlasting van de Renske :ok: Nu hopen dat dat zo blijft.
Nog een bijkomend voordeel is dat die Smuldier zo lekker in haar haar bleef plakken en dat nattige verkleurde haar haar en ging zurig ruiken.Steeds schoonmaken
Dit plakt totaal niet en ze ruikt gewoon lekker.Mooie schone mond :cheer:

Wat kun je dan weer blij zijn met een gewone gezond uitziende drol :LOL:

Nou,I`m keeping my fingers crossed

Wordt vervolgd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mooi :ok: elke dag een poepverslag graag :F:
Afbeelding
nathalie71

alm@ schreef:Mooi :ok: elke dag een poepverslag graag :F:
Jij krijgt van mij een dagelijks poep verslag,beloofd :mrgreen:

Afbeelding
esenhazel
Zeer actief

Met foto's :LOL:
Fijn dat ze Renske lekker vindt en haar ontlasting goed is, nu duimen dat dat zo blijft :ok:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Je kunt ook nature diet bestellen bij Zooplus, is zo goed als hetzelfde als Renske maar daar wel goedkoper.
Dan kom je op €1,33 per pakje. http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... tAod-BIAQg
Afbeelding
alm@
moderator

esenhazel schreef:Met foto's :LOL:
Uiteraard :pffff:
Afbeelding
nathalie71

alm@ schreef:
esenhazel schreef:Met foto's :LOL:
Uiteraard :pffff:

Donderdag 27 juni;

Eten gaat erg goed.Ze krijgt nu 2x per dag Renske (lam)ze vind het lekker.Drinkt ook gewoon normaal.

We hebben veel en lang gelopen deze dag.Maar Vlinder heeft de hele dag niet gepoept.
Dat is jammer voor het verslag. :mrgreen:

Vrijdag 28 juni:

8.30u ;Ja hoor daar is hij dan de drol!En mooi vast. :engel:

Tot nu toe ben ik natuurlijk super blij! :gjump:

Speciaal voor Alma :cheer:

Afbeelding
Afbeelding(dat licht bruine is een blaadje :lol1: )

Tot zo ver dit enorm boeiende poep-verslag :pffff:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Zo ziet de ontlasting van mijn honden er ook vaak uit :E: Ik sta trouwens ook rustig met een takje in de poep te roeren als ik vermoed dat het niet goed is omdat het er raar uit ziet of vreemd ruikt. :schrik: :schrik:
Afbeelding
alm@
moderator

:E:
Afbeelding
nathalie71

Roompie schreef:Z Ik sta trouwens ook rustig met een takje in de poep te roeren als ik vermoed dat het niet goed is omdat het er raar uit ziet of vreemd ruikt. :schrik: :schrik:
:LOL: :LOL:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Schitterond :E:
Ik kan het ook niet laten, als er op een makkelijk bereikbare plaats wordt gekakt moet ik altijd even kijken. Soms kan ik um niet vinden, ook al wist ik precies waar hij moest liggen :boos: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
esenhazel
Zeer actief

:E:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
nathalie71

tekkel schreef:Schitterond :E:
Ik kan het ook niet laten, als er op een makkelijk bereikbare plaats wordt gekakt moet ik altijd even kijken. Soms kan ik um niet vinden, ook al wist ik precies waar hij moest liggen :boos: :mrgreen:

Ja dat heb ik ook altijd gedaan,kijken of het er wel goed uitziet.
Ik zie soms ook drollen van andere honden liggen die zo pikzwart en hard zijn dat ik me dan afvraag of die hond wel gezond is :mrgreen:

Laatst lag er een breiige drol met bloed ergens langs de weg......blllgg,om van te griezelen.Dat leek me echt niet okè.
Maar ik let er wel op hahaha
nathalie71

esenhazel schreef::E:
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
nathalie71

Ik heb even af gewacht omdat ik niet te vroeg wilde juichen maar.....het gaat nog steeds fantastisch!!!!
Tot nu toe geen enkele rare ontlasting meer,hele maal okè :ok:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Ben enorm blij!(Renske bedankt haha)
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat fijn dat het goed gaat! Het is soms ook best even zoeken, mijn hond had als pupje in het begin ook steeds dunne ontlasting. Alleen op kvv was het niet super, alleen op brok ook niet. Nu krijgt ze het beiden, en tafelresten etc en is haar ontlasting vrijwel altijd prima. Super dat je iets hebt gevonden waar ze het goed op doet :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
esenhazel
Zeer actief

Doet Vlinder het nog steeds goed op Renske??
Toevallig vandaag op de markt weer een paar bakjes gekocht. Daar kosten ze 1.80.
Misschien bij jullie op de markt ook wel goedkoper.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
nathalie71

esenhazel schreef:Doet Vlinder het nog steeds goed op Renske??
Toevallig vandaag op de markt weer een paar bakjes gekocht. Daar kosten ze 1.80.
Misschien bij jullie op de markt ook wel goedkoper.

Zie je berichtje nu pas,oeps....

Ja het gaat echt geweldig!!!

En een keer een bullepees of klein pensstaafje gaat ook goed.

Laatst had ze een keer een stukje koek te pakken wat op de grond lag (kinderen hè...)en toen was haar ontlasting meteen weer wat dunner.

Maar haar darmpjes zijn helemaal goed,en daar ben ik super blij om.
We zijn nu toch al weer een paar weken verder.

Nou,we hadden hier in zuid een dierenwinkel kraam op de markt maar die is er niet meer.
Dan moet ik daarvoor naar de stad met de bus.Dus dan ben ik nog niet voordeliger.

Maar ik zal eens rond struinen op internet.

Bedankt voor je tip,als ik eens in de stad ben op de markt en het is daar goedkoper,sla ik meteen een zooitje in :D

Ik betaal nu 2,02
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”