zeg... blijf het ff quotenbouvierpoedel schreef:Moet je kennen als goed kynoloog.Nanna schreef:malinois schreef: chiauaoa
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zo! nog meer gegadigden?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: zo! nog meer gegadigden?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Verwijt een ander niet wat jezelf nu ook doet dombomalinois schreef:zeg... blijf het ff quotenbouvierpoedel schreef:Moet je kennen als goed kynoloog.Nanna schreef:malinois schreef: chiauaoa
Trouwens ik ben dyslecties dus las het wel goed.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik tikte het en bedacht dat mijn autocorrect het wel zou verbeteren....bouvierpoedel schreef:
Verwijt een ander niet wat jezelf nu ook doet dombo![]()
Trouwens ik ben dyslecties dus las het wel goed.
maar ja ik ga dat niet allemaal na zitten lezen op dat kleine schermpje... ik zag het toen het al te laat was

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Nee, hij doet het deels. Hij brengt het alsof zijn methode, mits door hem uitgevoerd en niet door pietje om de hoek die geen honden kan lezen, werkt bij elke hond. En dat is gewoon niet juist. Als je dat zo doet overkomen, gaat pietje om de hoek ook denken dat hij het moet leren, want het werkt immers voor iedere hond met gedragsproblemen. Zelfkennis, kennis van hondengedrag en gezond verstand zijn waarschijnlijk te weinig aanwezig bij Pietje, kennis van de impact van zijn programma en het niet universeel zijn van zijn methode ontbreekt bij CM. En nee,het "don't try this at home" is geen bevestiging van inzicht, dat is alleen maar om eventuele juridische verantwoordelijkheid weg te kunnen wuiven. Ik zou wel eens willen zien dat CM ruiterlijk toegeeft dat zijn methodes niet bij iedere hond werken en zien hoe hij omgaat met honden die door achterlijke eigenaren zijn verpest met het foutief gebruiken van zijn methode.malinois schreef:Dat zegt hij ook, en hij zegt ook dat je hem niet blindelings na moet doen omdat hij de honden kan lezen.luna2906 schreef:Het grote aantal mensen dat de omgang van cm met honden probeert te imiteren vanuit de gedachte dat die wondermethode fikkie wel even gehoorzaam maakt bewijst voor mij het tegendeel. Als zoveel mensen over gezond verstand zouden beschikken, zouden er niet zoveel mensen al tsss-end en hakjes gevend over straat lopen. Dan zou je niet bij iedere ongewenste gedraging van een willekeurige hond horen "je moet hem op zijn zij leggen. Je moet booohooven hem staan". Gezond verstand lijkt vaker bijzonder dan regel.Roompie schreef: Nou dit dus. De meeste mensen hebben gezond verstand maar er zullen altijd idioten zijn die anderen gaan na-apen en er de ballen verstand van hebben.
Wat inhoud dat je dan eigenlijk die hele tv wel de deur uit kunt/ moet doen.
Het zou cm sieren als hij zich eens realiseert dat zijn methode op de verkeerde manier uitgevoerd en/of bij de verkeerde hond minstens zoveel schade kan doen als goed. Dat geldt overigens voor alle tv goeroes, niet alleen voor cm.
Maar pietje om de hoek denkt ook dat hij een hond kan lezen als hij kwispeld.. maar ja hij snapt niet dat kwispelen niet alleen vrolijkheid kan en hoeft te betekenen.
Maar dan moet je het programma niet de schuld geven, nee die idioot die denkt dat hij het snapt...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan heb jij niet goed naar hem geluisterd ... want hij zegt dit toch bijna elke aflevering...luna2906 schreef:Nee, hij doet het deels. Hij brengt het alsof zijn methode, mits door hem uitgevoerd en niet door pietje om de hoek die geen honden kan lezen, werkt bij elke hond. En dat is gewoon niet juist. Als je dat zo doet overkomen, gaat pietje om de hoek ook denken dat hij het moet leren, want het werkt immers voor iedere hond met gedragsproblemen. Zelfkennis, kennis van hondengedrag en gezond verstand zijn waarschijnlijk te weinig aanwezig bij Pietje, kennis van de impact van zijn programma en het niet universeel zijn van zijn methode ontbreekt bij CM. En nee,het "don't try this at home" is geen bevestiging van inzicht, dat is alleen maar om eventuele juridische verantwoordelijkheid weg te kunnen wuiven. Ik zou wel eens willen zien dat CM ruiterlijk toegeeft dat zijn methodes niet bij iedere hond werken en zien hoe hij omgaat met honden die door achterlijke eigenaren zijn verpest met het foutief gebruiken van zijn methode.malinois schreef:Dat zegt hij ook, en hij zegt ook dat je hem niet blindelings na moet doen omdat hij de honden kan lezen.luna2906 schreef:Het grote aantal mensen dat de omgang van cm met honden probeert te imiteren vanuit de gedachte dat die wondermethode fikkie wel even gehoorzaam maakt bewijst voor mij het tegendeel. Als zoveel mensen over gezond verstand zouden beschikken, zouden er niet zoveel mensen al tsss-end en hakjes gevend over straat lopen. Dan zou je niet bij iedere ongewenste gedraging van een willekeurige hond horen "je moet hem op zijn zij leggen. Je moet booohooven hem staan". Gezond verstand lijkt vaker bijzonder dan regel.Roompie schreef: Nou dit dus. De meeste mensen hebben gezond verstand maar er zullen altijd idioten zijn die anderen gaan na-apen en er de ballen verstand van hebben.
Wat inhoud dat je dan eigenlijk die hele tv wel de deur uit kunt/ moet doen.
Het zou cm sieren als hij zich eens realiseert dat zijn methode op de verkeerde manier uitgevoerd en/of bij de verkeerde hond minstens zoveel schade kan doen als goed. Dat geldt overigens voor alle tv goeroes, niet alleen voor cm.
Maar pietje om de hoek denkt ook dat hij een hond kan lezen als hij kwispeld.. maar ja hij snapt niet dat kwispelen niet alleen vrolijkheid kan en hoeft te betekenen.
Maar dan moet je het programma niet de schuld geven, nee die idioot die denkt dat hij het snapt...
Hij heeft geen methode... hij doet wat hij denkt dat nodig is bij een individuele hond. En dat is bij hond A. dit en bij hond B. kan dit compleet anders zijn. Ik heb hem ook een pitbull zien afleiden met kaasjes... zonder tikjes rukjes en wat dan ook.
En dat hij dat toegeeft dat heeft hij al diverse malen toegegeven, dat hij wat anders moest gaan doen dan dat hij eerst dacht. En denk alleen maar aan het filmpje dat hij het ziekenhuis in gebeten werd door een labrador. De eerste hond die hem het ziekenhuis in beet zei hij. Hij had hem ook niet hoeven uit te zenden, geen haan die er naar gekraaid had.
Toch kiest hij ervoor dit wel uit te zenden om duidelijk te maken dat ook hij soms de hond verkeert leest en dingen niet ziet.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
@Luna ik ben het helemaal met jou eens.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Waar mensen hem op willen vastpinnen is op 'zijn methode'.
Vervolgens wordt er 1 aspect uitgehaald, om dat af te zetten tegen een andere 'methode'.
Om te bewijzen dat die andere 'methode' veel beter is.
Ondertussen alleen maar een eigen 'methode' verdedigend.
Daarbij vergetend dat 'de methode' simpelweg niet bestaat.
Die man laat volgens mij alleen maar zien dat hij goed met honden om kan gaan.
En hij kan ook nog eens inzichtelijk maken waarom het hem zo goed afgaat.
Dat wordt vervolgens door een televisiezender in een commerciëel jasje gegoten.
Die er volgens een 'methode' van maakt (: want dat kan je verkopen).
Terwijl hij alleen maar laat zien dat goed met alle honden om kunnen gaan, maatwerk is.
Waar je kennis, kunde, passie en ik denk ook talent voor nodig hebt.
Maar dat is weer veel lastiger te verkopen...
Vervolgens wordt er 1 aspect uitgehaald, om dat af te zetten tegen een andere 'methode'.
Terwijl hij alleen maar laat zien dat goed met alle honden om kunnen gaan, maatwerk is.
Wiel
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ja, zo zit het wel een beetje denk ik.Biet schreef:Waar mensen hem op willen vastpinnen is op 'zijn methode'.
Ik heb niet zo'n uitgesproken mening over cm eigenlijk. Ik vind dat hij bijzonder goed met honden overweg kan, maar ik zie ook genoeg waarvan mij de wenkbrauwen fronsen.
Maar dat is toch ook niet meer dan logisch? Dat is immers met vrijwel alles zo.
Ik voel me erg ongemakkelijk bij die nare illusion-collar, maar ik voel me net zo ongemakkelijk bij een om duidelijkheid schreeuwende hond waar iemand een meerjarenplan op los wil laten.
Ik wil millan nageven dat hij, voor zover ik dat kan beoordelen, wel heel erg goed beseft wat zijn acties betekenen voor een hond. Hij snapt zelf, in mijn ogen, heel goed de diepere en niet zo charmante effecten van sommige van zijn handelingen. En ik vind dat hij daar niet omheen draait. Dat siert hem.
Maar ik vind het erg jammer dat zoveel mensen zónder dat besef een voorbeeld aan hem nemen. Wat hij doet hoort niet op tv vind ik. Omdat het een eigen leven gaat leiden.
Maar nogmaals, dat kan je net zo goed zeggen van elke vorm van opvoedingsgerelateerde tv programma's. Want het is altijd maatwerk, en er is geen standaard. En dus kan je het nooit zomaar toepassen op je eigen situatie.
Net zoals je thuis geen aflevering van de supernanny moet gaan naspelen omdat jouw kind ook wel eens niet naar bed wil.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb veel van zijn programma geleerd, en ik ga niet al schoppend en tsss-end over straat.
Ik heb niet de intentie hem na te doen, maar ik heb door zijn programma wel gezien dat het vaak aan de baas ligt en hoe je er mee omgaat.
En wat dat voor gevolg heeft/ kan hebben.
Het is inderdaad wel tv, dus het word getoond naar de kijkcijfers. Sensatie enzo..Dat mensen denken het na te kunnen doen zegt mij meer over die mensen.
Beetje gezond verstand?
Ik trek er liever mijn les uit.
Ik heb niet de intentie hem na te doen, maar ik heb door zijn programma wel gezien dat het vaak aan de baas ligt en hoe je er mee omgaat.
En wat dat voor gevolg heeft/ kan hebben.
Het is inderdaad wel tv, dus het word getoond naar de kijkcijfers. Sensatie enzo..Dat mensen denken het na te kunnen doen zegt mij meer over die mensen.
Beetje gezond verstand?
Ik trek er liever mijn les uit.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
malinois schreef:Tja en zonder de prikker gebruiken ze er daar nu waslijntjes voor... want die mogen wel gewoon, tot zover het voordeel van het verbodmassam schreef:Fizgig schreef:Okee, ik snap wat je bedoelt. Nee, ik heb het stuk niet gelezen want mijn Duits is erg slecht. Maar hij werkt toch niet alleen maar met die hulpmiddelen, het is toch wel meer dan dat?
dat klopt, maar die halsband waardoor de lijn lekker hoog het strottehoofd af kan klemmen is wel een basismiddel van hem.
dat mensen er misbruik van maken om hun hond te kunnen kwellen voor hun hobby maakt het verhaal niet anders

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het verbod werkt niet aangezien er nog net zoveel gebruikt wordt als bijv hier.massam schreef:malinois schreef:Tja en zonder de prikker gebruiken ze er daar nu waslijntjes voor... want die mogen wel gewoon, tot zover het voordeel van het verbodmassam schreef:Fizgig schreef:Okee, ik snap wat je bedoelt. Nee, ik heb het stuk niet gelezen want mijn Duits is erg slecht. Maar hij werkt toch niet alleen maar met die hulpmiddelen, het is toch wel meer dan dat?
dat klopt, maar die halsband waardoor de lijn lekker hoog het strottehoofd af kan klemmen is wel een basismiddel van hem.
dat mensen er misbruik van maken om hun hond te kunnen kwellen voor hun hobby maakt het verhaal niet anders
Je moet niet iets verbieden als je t niet kunt controleren.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik vind het wel goed, honden moeten niet boeten voor het feit dat hun domme baasjes zo lomp en stom zijn om even wat gedrag te gaan kopieren van een tv-schermpje.
Zonde voor wie er wel deskundig mee om kan, maar die zijn dan weer wel deskundig genoeg om het op een andere manier te kunnen aanpakken ook.
ik zie het in Belgie gebeuren ook, verbod van TT. En eerlijk, ik zou het niet erg vinden. Overal zie je huis/tuin/keukenhonden met TT rondlopen. Lekker makkelijk immers
En laat dat nu eens niet de bedoeling van een TT zijn. Dus ja, doe maar verbodje dan.
Zonde voor wie er wel deskundig mee om kan, maar die zijn dan weer wel deskundig genoeg om het op een andere manier te kunnen aanpakken ook.
ik zie het in Belgie gebeuren ook, verbod van TT. En eerlijk, ik zou het niet erg vinden. Overal zie je huis/tuin/keukenhonden met TT rondlopen. Lekker makkelijk immers
En laat dat nu eens niet de bedoeling van een TT zijn. Dus ja, doe maar verbodje dan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook jij weet dat t niet werkt als je t niet kan controleren. Ze kunnen nu al niet eens een poepverbod controleren... laat staan dit. Moeilijker verkrijgbaar prima verbieden neuh...maart schreef:Ik vind het wel goed, honden moeten niet boeten voor het feit dat hun domme baasjes zo lomp en stom zijn om even wat gedrag te gaan kopieren van een tv-schermpje.
ik zie het in Belgie gebeuren ook, verbod van TT. En eerlijk, ik zou het niet erg vinden. Overal zie je huis/tuin/keukenhonden met TT rondlopen. Lekker makkelijk immers![]()
Ik heb hiet werkelikk nog nooit een hond met tt zien lopen op straat...

- M@scha
- Zeer actief
malinois schreef:Ook jij weet dat t niet werkt als je t niet kan controleren. Ze kunnen nu al niet eens een poepverbod controleren... laat staan dit. Moeilijker verkrijgbaar prima verbieden neuh...maart schreef:Ik vind het wel goed, honden moeten niet boeten voor het feit dat hun domme baasjes zo lomp en stom zijn om even wat gedrag te gaan kopieren van een tv-schermpje.
ik zie het in Belgie gebeuren ook, verbod van TT. En eerlijk, ik zou het niet erg vinden. Overal zie je huis/tuin/keukenhonden met TT rondlopen. Lekker makkelijk immers![]()
ik ben het wel met maart eens. iets wat je niet kunt controleren moet je niet zomaar goedkeuren. het wordt niet beter omdat het niet te controleren is. het feit dat het verboden is geeft een signaal af en dat is beter dan niks

-
maart
- Zeer actief
malinois schreef: Ik heb hiet werkelikk nog nooit een hond met tt zien lopen op straat...
Ik anders wel
Ik was zaterdag nog met Mario Verslijpe samen, die durft zelfs al geen TT meer in handen nemen uit angst dat iemand hem zou filmen en zijn ganse carriere om zeep zou zijn.
En Belgie is op dat vlak Duitsland niet die eens ff de boete zou gaan betalen
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ben een keer een mevrouw tegengekomen met een Stabij met een TT om.
Was tegen het poep eten
Was tegen het poep eten
- M@scha
- Zeer actief
en ik ken ook een leger jachthonden die als pup al een tt om krijgen om het gevoel te ervaren zodat hij later goed gebruikt kan worden.. heel nobel allemaal

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
en dat is allemaal de schuld van cm?massam schreef:en ik ken ook een leger jachthonden die als pup al een tt om krijgen om het gevoel te ervaren zodat hij later goed gebruikt kan worden.. heel nobel allemaal
ellen
- M@scha
- Zeer actief
ellen en de birmanen schreef:en dat is allemaal de schuld van cm?massam schreef:en ik ken ook een leger jachthonden die als pup al een tt om krijgen om het gevoel te ervaren zodat hij later goed gebruikt kan worden.. heel nobel allemaal
ellen
nee.. en ik ben enorm benieuwd waar jij leest dat ik dat zeg..

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
maart schreef:malinois schreef: Ik heb hiet werkelikk nog nooit een hond met tt zien lopen op straat...
Ik anders wel![]()
Ik was zaterdag nog met Mario Verslijpe samen, die durft zelfs al geen TT meer in handen nemen uit angst dat iemand hem zou filmen en zijn ganse carriere om zeep zou zijn.
En Belgie is op dat vlak Duitsland niet die eens ff de boete zou gaan betalen![]()
Oops....
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik lees dat nergens maar dat vraag ik mij af omdat deze topic over cm en zijn trainingsmethoden gaat. vandaar mijn vraag.massam schreef:ellen en de birmanen schreef:en dat is allemaal de schuld van cm?massam schreef:en ik ken ook een leger jachthonden die als pup al een tt om krijgen om het gevoel te ervaren zodat hij later goed gebruikt kan worden.. heel nobel allemaal
ellen
nee.. en ik ben enorm benieuwd waar jij leest dat ik dat zeg..
ellen
-
maart
- Zeer actief
crutz schreef:maart schreef:malinois schreef: Ik heb hiet werkelikk nog nooit een hond met tt zien lopen op straat...
Ik anders wel![]()
En Belgie is op dat vlak Duitsland niet die eens ff de boete zou gaan betalen![]()
Oops....
idd en het fci kan helaas niets beginnen, behalve hetgeen doen dat ze gedaan hebben.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
& die nieuwe dunne met vinger bedieningmaart schreef:crutz schreef:maart schreef:malinois schreef: Ik heb hiet werkelikk nog nooit een hond met tt zien lopen op straat...
Ik anders wel![]()
Oops....
idd en het fci kan helaas niets beginnen, behalve hetgeen doen dat ze gedaan hebben.
-
maart
- Zeer actief
camera's filmen alles hecrutz schreef: & die nieuwe dunne met vinger bediening
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja oké, maar hadden t er vt weekend onderling over dat dat toch wel een stuk minder opvallend was.maart schreef:camera's filmen alles hecrutz schreef: & die nieuwe dunne met vinger bediening
&eh....je hebt een appje;-) als je toch online bent....
-
maart
- Zeer actief
crutz schreef:Ja oké, maar hadden t er vt weekend onderling over dat dat toch wel een stuk minder opvallend was.maart schreef:camera's filmen alles hecrutz schreef: & die nieuwe dunne met vinger bediening
ja idd, maar het gaat hem niet bepaald om de zichtbaarheid. (en Mario speelt toch wereldkampioen dus voor hem maakt het niet uit, ik kan me voorstellen dat die niet gezien wil worden met hulpmiddelen. Hij zal vast en zeker wel genoeg prive aangelegenheden hebben)
de fci zit er echt streng op en schuwt niet te diskalificeren, zoals met Edgar Scherkl gebeurt is, alleen is dat wel het enige dat ze kunnen doen, de straf zelf moet van het land komen. En daar is Duitsland dus absoluut geen voorbeeld voor :s
Terwijl het wel om pure mishandeling ging (en gaat).
(ik zit in het labo, gsm niet bij me momenteel)
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ja en nee (: heb d'r wel even over nagedacht).Tara schreef:Amen.Jaap* schreef: Ik wil millan nageven dat hij, voor zover ik dat kan beoordelen, wel heel erg goed beseft wat zijn acties betekenen voor een hond. Hij snapt zelf, in mijn ogen, heel goed de diepere en niet zo charmante effecten van sommige van zijn handelingen. En ik vind dat hij daar niet omheen draait. Dat siert hem.
Maar ik vind het erg jammer dat zoveel mensen zónder dat besef een voorbeeld aan hem nemen. Wat hij doet hoort niet op tv vind ik. Omdat het een eigen leven gaat leiden.
Ben het wel eens met de genoemde beperkingen en de verwachtingen die het blijkbaar creëert.
Heb ook al gesprekken gehad met mensen dat, ondanks dat CM het wel doet, zij nou bepaald niet hetzelfde met hun hond zouden moeten doen en dan vooral over het waarom.
Beelden zijn een krachtige manier om iets over te brengen (: iets waar trainers gebruik van kunnen maken, m.n. als het gaat over houding/uitstraling/energie van de eigenaar), met meteen de grote beperking dat het een passieve manier is om iets te leren.
Dat wordt wel benoemd in die begintekst ("don't try this...."), maar zal inderdaad meestal niet opgepikt worden.
In die zin werkt het format niet en zou je kunnen zeggen dat het niet thuis hoort op tv.
Aan de andere kant, het zet wel het een en ander in beweging.
Binnen de Capoeirawereld hadden we een paar jaar geleden de gevleugelde uitspraak dat je Capoeira niet leerde via Youtube, maar bij een leraar.
Toch maken we gebruik van die filmpjes: leerlingen hadden bepaalde technieken of combinaties gezien, die zij zich ook eigen wilde maken.
Ze hadden dus al een beeld voor ogen, die wij (: de leraren) dan handen en voeten gaven.
In de zin van hoe zo'n techniek is opgebouwd, hoe je 'm gebruikt, wat je er verder mee kan en ook, niet onbelangrijk, wanneer je 'm niet gebruikt.
Wellicht dat het programma van CM ook de aanleiding kan zijn om de nuances te kunnen benoemen.
Wiel
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Tsja, het verbaast mij dan weer niets dat sommige dingen van hem in gaan tegen de wetgeving.massam schreef:in oostenrijk is het verboden je hond te verhangen of er met stroom op te spelen.. en dus zeggen deze oostenrijkse dierenartsen en andere organisaties dat de middelen die cesar gebruikt simpelweg verboden zijn en dus zijn methode. eens kijken of er meer landen volgen.. zal tegenvallen gok ik
Als iets niet mag, mag het niet opeens wel, omdat Cesar Milan het doet, lijkt mij.
Ik denk sowieso dat als iedereen gezond verstand gebruikt al die discussies niet zo nodig zijn.
Want dan kun je de functionele dingen eruit filteren en de andere dingen laten liggen.
Ook wat mij betreft heeft hij naast goede punten foute, ookal hebben wij dan geen wetgeving ervoor.
Hondjes aan hun nek omhoog hangen omdat ze koekjes van het podium willen eten is er daar een van.
Geen functionele training maar een optisch trucje met een gewurgde hond waar iedereen voor klapt, terwijl er niets is opgelost
Gewoon kijken naar wat iemand doet en niet wie het doet, lijkt mij bij wie dan ook het beste.
En al helemaal als het om de wet gaat mag ik hopen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En jij gelooft dat hij er niet meer mee traint? Nu dus in t geheim... tja dat is vast beter. Slimmer zou zijn t ipo programma aan te passen. Meer een praktijkprogramna minder een puntenspelketje met de totale praktijk uit t oog te verliezen...maart schreef:crutz schreef:Ja oké, maar hadden t er vt weekend onderling over dat dat toch wel een stuk minder opvallend was.maart schreef:camera's filmen alles hecrutz schreef: & die nieuwe dunne met vinger bediening
ja idd, maar het gaat hem niet bepaald om de zichtbaarheid. (en Mario speelt toch wereldkampioen dus voor hem maakt het niet uit, ik kan me voorstellen dat die niet gezien wil worden met hulpmiddelen. Hij zal vast en zeker wel genoeg prive aangelegenheden hebben)
de fci zit er echt streng op en schuwt niet te diskalificeren, zoals met Edgar Scherkl gebeurt is, alleen is dat wel het enige dat ze kunnen doen, de straf zelf moet van het land komen. En daar is Duitsland dus absoluut geen voorbeeld voor :s![]()
Terwijl het wel om pure mishandeling ging (en gaat).
(ik zit in het labo, gsm niet bij me momenteel)

-
maart
- Zeer actief
malinois schreef: En jij gelooft dat hij er niet meer mee traint? Nu dus in t geheim... tja dat is vast beter. Slimmer zou zijn t ipo programma aan te passen. Meer een praktijkprogramna minder een puntenspelketje met de totale praktijk uit t oog te verliezen...
programma aanpassen? want in praktijkprogramma's zijn het allemaal lieverdjes?maart schreef:(en Mario speelt toch wereldkampioen dus voor hem maakt het niet uit, ik kan me voorstellen dat die niet gezien wil worden met hulpmiddelen. Hij zal vast en zeker wel genoeg prive aangelegenheden hebben)
Het programma is goed zoals het is, niemand verplicht je tot het volgen of deelnemen ervan