Bron: http://www.metronieuws.nl/nieuws/video- ... ksCMcvEOk/http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... VAlNOfjA2A
Gepubliceerd op 12 jun 2013
In bovenstaande video is te zien hoe een overleden puppy wordt begraven door een andere hond. Daar waar mensen het beestje laten liggen, bezorgt de hond het diertje op hartverwarmende wijze een laatste rustplaats.
De puppy ligt in de brandende zon weg te rotten en geen mens die er iets aan doet. Toeschouwers kijken vervolgens vol ontzag hoe een hond aan de overleden puppy snuift en daarna zand over het diertje schuift met haar snuit.
Op het moment dat het lichaam volledig met zand is bedekt, keert de zwart-witte hond om en loopt rustig weg. Een prachtige daad van de viervoeter.
Volgens de beschrijving van het filmpje op YouTube zijn de beelden gemaakt in Irak. Het is onduidelijk of de hond de moeder van de puppy was of gewoon een toevallige voorbijganger.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond begraaft overleden puppy
Moderator: moderatorteam
-
George..
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Hond begraaft overleden puppy
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Hond begraaft overleden puppy
Ik geloof er niks van. Het is duidelijk te zien dat het zand wat voor de pup ligt, nog vers is.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik vond het ook niet echt lijken.
En als het echt is, misschien begraaft hij het om later op te eten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Zo begraven ze hier ook wel eens een kluif om dan later ineens weer te "vinden".gonnie schreef:Ik vond het ook niet echt lijken.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb niet naar het filmpje gekeken maar dit is wel een heel mooi voorbeeld van het romantiseren (en het Walt Disney complex) van hondengedrag. Of zou men ook denken dat honden een kluif of een penslap begraven uit respect en liefde voor de overledene ?
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
Jeetje die menselijke emoties ook weer..
Volgensmij "begraaft" deze hond de pup gewoon om het later weer op te graven om op te eten.
Volgensmij "begraaft" deze hond de pup gewoon om het later weer op te graven om op te eten.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik kan ook echt niet zien of het wel een pup is, jullie wel?
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu je het zegt... Het zou ook een lammetje kunnen zijn.Esther12 schreef:Ik kan ook echt niet zien of het wel een pup is, jullie wel?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Of uit instinct dat vuil enzo uit de buurt van het nest en andere pups moeten. Hier worden bij een nestje ook vaak vieze lappen en dingetjes apart gelegd of begraven door de honden.[A]nneloes schreef:Jeetje die menselijke emoties ook weer..
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah ha dat zou dus ook kunnen. Weer wat geleerd.sirene schreef:Of uit instinct dat vuil enzo uit de buurt van het nest en andere pups moeten. Hier worden bij een nestje ook vaak vieze lappen en dingetjes apart gelegd of begraven door de honden.[A]nneloes schreef:Jeetje die menselijke emoties ook weer..
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lijkt me meer op een geit of lam en ze zoomen ook pas in als het al verder is begraven. Hond begraaft gewoon wat lekkers voor later.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Alleen olifanten doen 'iets' met hun overleden soortgenoten, dat lijkt op respect bieden aan de doden. Is algemeen bekend, bij andere dieren is dit gedrag nog nooit waargenomen.
Over het algemeen begraaft Shelly alles wat ze lekker vindt om te eten, of doet een poging, dan wrijft ze met haar snuit over de grond. Ik vind het trouwens wel superschattig om dat te zien. Het moet ook gróndig worden gechecked en nog een keer worden begraven. Soms krijgt ze haar etensbak in haar mand en graaft ze er een knuffelslang overheen, hahaha, tot er niks meer te zien is van haar bak.
Over het algemeen begraaft Shelly alles wat ze lekker vindt om te eten, of doet een poging, dan wrijft ze met haar snuit over de grond. Ik vind het trouwens wel superschattig om dat te zien. Het moet ook gróndig worden gechecked en nog een keer worden begraven. Soms krijgt ze haar etensbak in haar mand en graaft ze er een knuffelslang overheen, hahaha, tot er niks meer te zien is van haar bak.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
-
Wellus
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar - Aantal honden: 5
Mijn eigen hond vertoont hetzelfde gedrag als hij zijn eten begraaft in zijn deken. Dat bewaard hij gewoon. Uren later schudt hij zijn deken weer uit en gaat eten.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik hoor duidelijk een snikje als de hond wegloopt bij het arme lijkjesbientje schreef:echt hartverwarmend hoorhahaha.. suuure
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
dit dus.sirene schreef:Of uit instinct dat vuil enzo uit de buurt van het nest en andere pups moeten. Hier worden bij een nestje ook vaak vieze lappen en dingetjes apart gelegd of begraven door de honden.[A]nneloes schreef:Jeetje die menselijke emoties ook weer..
een dode pup, net als uitwerpselen en andere vieze dingen worden heel vaak begraven door honden.
hier begraven zo op diezelfde manier ook van alles. van hun uitwerpselen tot hun kluifje, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat mocht luca bijvoorbeeld pups hebben, en die zouden dan in de tuin bijvoorbeeld geboren worden (of stel buster en Luca zouden straathonden zijn), dan zou een dode pup zomaar wel eens begraven worden.
en tja, ik zou ook zomaar wel kunnen indenken dat een hond best gevoel daarbij zou kunnen hebben. laatst nog in ''drukte in de dierentuin'' een aangeslagen gorilla met dode jong.
ik vind het juist maar raar dat mensen meteen beginnen te reageren dat honden helemaal geen gevoelens/ emoties zouden hebben. en dat dan vermenselijken zou zijn. maar er is daar tussen nog een groot grijs gebied. ik denk inderdaad dat ook dieren op hun eigen manier best soms ook een rouwproces kunnen volgen, hetzij meestal minder diepgaand dan mensen, maar toch.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ruimden ze die bulten hondenstront op straat maar zo op.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Fizgig
- Zeer actief
Nou inderdaad, hahaha, waarom leren ze dat nou niet van katten, dieren kopiëren elkaar toch altijd zo leuk.Jaap* schreef:Ruimden ze die bulten hondenstront op straat maar zo op.
@Emma, ik vind zelf, dieren kunnen prima emoties ervaren, zelfs verdriet. Maar in dit geval lijkt het me een verkeerd geïnterpreteerd beeld. Stel, je zou in het filmpje heel duidelijk zien dat de pup doodgaat, dat de moeder dan piept ofzo, en dat ze dan heel lief, grond over de pup gooit om het te bedekken, dan zou het meer indruk op me maken. Maar honden snappen nu eenmaal niet wat de dood is, dus erg lang zullen ze er niet over in kunnen zitten.
Ik denk zelf, stel dat Bruno of Shelly overlijdt, dat de ander daar zeker op zou reageren. Maar dat komt dan omdat ze een band hebben gehad en de ander er ineens niet meer is. Een moederhond heeft niet zo'n band met een pup die volwassen honden met elkaar hebben, alleen een instinctieve drang tot beschermen. Misschien is het begraven daar wel een gevolg van, begraven zodat andere dieren het niet kunnen ruiken, zodat de andere pups veilig zijn. Ze hebben wel emoties maar het instinct is altijd aanwezig, veel sterker dan bij ons het geval is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lijkt wel een geitenlam.
Ach mijn teven hebben hun dode pups wel eens opgegeten tot zover de emotie achter het begraven van een pup.
Ach mijn teven hebben hun dode pups wel eens opgegeten tot zover de emotie achter het begraven van een pup.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
George..
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Doen leeuwinnen soms ook heb ik weleens op NGC gezien..bouvierpoedel schreef:Lijkt wel een geitenlam.
Ach mijn teven hebben hun dode pups wel eens opgegeten
- Fizgig
- Zeer actief
Konijnen eten hun jongen ook wel eens op terwijl ze nog leven. Of ze stampen ze eerst even dood. Deed mijn voedster ook met één jong. Die was niet goed, denk ik. Ik heb het maar weggehaald want ze stikte ook al bijna in een placenta. Konijnen hebben geen goeie tanden voor barf.