Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vanaf hoeveel weken klikken?
Moderator: moderatorteam
-
willem269
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kooiker
- Aantal honden: 1
Vanaf hoeveel weken klikken?
Hallo, weet iemand vanaf hoe veel weken een pup reageert op klikken. En dan niet alleen door de oortjes te spitsen of op te kijken, maar er kennelijk iets van op te steken.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Vanaf hoeveel weken klikken?
gelijk mee beginnen, klik snoepje, hoppa
dat leren ze heel snel hoor
dat leren ze heel snel hoor
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
zo snel mogelijk, jong geleerd is oud gedaan
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Clickertraining bedoel je?willem269 schreef:Hallo, weet iemand vanaf hoe veel weken een pup reageert op klikken. En dan niet alleen door de oortjes te spitsen of op te kijken, maar er kennelijk iets van op te steken.
Tristan was 8,5 / 9 weken en vanaf het eerste moment in huis.. nou ja, okay, de dag erop dan
Wel zorgen dat je wet wat je moet doen om het een hond aan te leren maar dan kan dat op zeer jonge leeftijd hoor. Eventueel geluidsterkte aanpassen, dat wel maar verder... gewoon doen
suzanne
-
lets have fun
Je bedoeld clickertraining? Floor was 7 weken toen ik daarmee begon en ze snapte het meteenwillem269 schreef:Hallo, weet iemand vanaf hoe veel weken een pup reageert op klikken. En dan niet alleen door de oortjes te spitsen of op te kijken, maar er kennelijk iets van op te steken.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Inge O schreef:daar staat amper een onderleeftijd op - belangrijkste criterium is dat ze geboren zijn én horen.
en dichtbij genoeg om jou te kunnen horen?

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Belangrijk is zelf goed te weten hoe je het gebruikt. Hier direct met 8 weken.
-
willem269
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kooiker
Dan nog maar een vraag. Is er iets te zeggen over welke volgorde het handigst is bij het aan/afleren van bepaalde dingen. Of hangt dat helemaal van de hond af? Zoals uit eigen beweging in de bench gaan bijvoorbeeld? Dat zou in de eerste weken wel makkelijk zijn, denk ik.
Over niet constant bijten en in broeken hangen heb ik hier op het forum ook een 11 pagina's durende discussie gelezen, maar dat kun je waarschijnlijk niet direct onderdrukken en misschien moet dat ook wel niet, omdat het gewoon bij een pup hoort. Interssante speeltjes lijkt me in dit verband ook nuttig en nodig.
Over niet constant bijten en in broeken hangen heb ik hier op het forum ook een 11 pagina's durende discussie gelezen, maar dat kun je waarschijnlijk niet direct onderdrukken en misschien moet dat ook wel niet, omdat het gewoon bij een pup hoort. Interssante speeltjes lijkt me in dit verband ook nuttig en nodig.
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik clickte graag voor dingen die ze uit zichzelf al goed liet zien in de eerste weken. En dan hangen oefeningen erg af van wat ze uit zichzelf laten zien. Alles is spelenderwijs in die periode. Echt heerlijk! Ze kon bijvoorbeeld veel eerder apporteren dan liggen.
Bijten in broeken en handen heb ik omgebogen. Ik had overal en nergens kleine flostouwtjes voor het grijpen liggen en stopte die dan ipv in haar mond. Werkte bij Prana super. Op een gegeven moment ging ze zelf zelf iets halen om in haar bekje te houden als ze dacht bij het begroeten zich niet te kunnen beheersen. Dat vond ik nou heel grappig en handig!
Brigitte van Gestel heeft de clicker bij haar jongste hond al geïntroduceerd terwijl die nog in het nest was (bij 5 weken volgens mij):
http://www.youtube.com/watch?v=OoflSYZ7fGA
Veel plezier met je pup!
Bijten in broeken en handen heb ik omgebogen. Ik had overal en nergens kleine flostouwtjes voor het grijpen liggen en stopte die dan ipv in haar mond. Werkte bij Prana super. Op een gegeven moment ging ze zelf zelf iets halen om in haar bekje te houden als ze dacht bij het begroeten zich niet te kunnen beheersen. Dat vond ik nou heel grappig en handig!
Brigitte van Gestel heeft de clicker bij haar jongste hond al geïntroduceerd terwijl die nog in het nest was (bij 5 weken volgens mij):
http://www.youtube.com/watch?v=OoflSYZ7fGA
Veel plezier met je pup!

------Groetjes Prana-----
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Vanag dag 1 voerde ik Nick in zijn bench, dat maakte de bench meteen al iets leukerwillem269 schreef:Dan nog maar een vraag. Is er iets te zeggen over welke volgorde het handigst is bij het aan/afleren van bepaalde dingen. Of hangt dat helemaal van de hond af? Zoals uit eigen beweging in de bench gaan bijvoorbeeld? Dat zou in de eerste weken wel makkelijk zijn, denk ik.
Eigenlijk ging hij er best ook vaak uit zichzelf in liggen.
Soms legde ik hem er in wanneer ik vond dat hij rust nodig had die hij zelf niet nam.
Pups gaan vaak maar door en door, kunnen dan vervelend worden.
Beetje 'aangeboden rust' doet dan wonderen.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals al gezegd kan dat vanaf echt heel jong. Je kunt al heel snel zien of ze het snappen. Als ze heel duidelijk na de klik gaan staan van "hé, en mijn beloning ?!" dan is het kwartje gevallen.willem269 schreef:Hallo, weet iemand vanaf hoe veel weken een pup reageert op klikken. En dan niet alleen door de oortjes te spitsen of op te kijken, maar er kennelijk iets van op te steken.
Het eerste wat ik meestal doe is klikkeren voor oogcontact. Dat is simpel en je hebt er een heel hondenleven iets aan.
Daarna hangt het er van af wat jij zelf belangrijk vindt. Het is handig als je je hond even naar zijn/haar plaats kunt sturen dus je kunt inderdaad klikken voor uit zichzelf de mand/bench ingaan en daar een commando aan verbinden.