Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zo! nog meer gegadigden?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
zo! nog meer gegadigden?
in oostenrijk is het verboden je hond te verhangen of er met stroom op te spelen.. en dus zeggen deze oostenrijkse dierenartsen en andere organisaties dat de middelen die cesar gebruikt simpelweg verboden zijn en dus zijn methode. eens kijken of er meer landen volgen.. zal tegenvallen gok ik

- M@scha
- Zeer actief
Re: zo! nog meer gegadigden?
ik blijf het ongelooflijk vinden dat iemand die zo mooi verteld over naar de hond kijken, energie etc dat zó rot in handelen kan vertalen...

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Zo, mijn Duits is niet zo goed hoor, haha. Maar de slipketting wordt dus ook verboden, neem ik aan, en de TT band? Maar die worden toch door wel meer mensen gebruikt dan CM? Ik snap het niet helemaal, geloof ik. Dan zullen er wel meer cursussen moeten stoppen en methodes, lijkt mij. Methodes die ze bij de politie toch echt erg hard nodig hebben, om hun honden te trainen. Zou kunnen dat ze voor die honden een uitzondering maken. Maar anders lijkt het me een storm in een glas water en een beetje sneu om CM daar als enige bij te noemen.
- M@scha
- Zeer actief
Fizgig schreef:Zo, mijn Duits is niet zo goed hoor, haha. Maar de slipketting wordt dus ook verboden, neem ik aan, en de TT band? Maar die worden toch door wel meer mensen gebruikt dan CM? Ik snap het niet helemaal, geloof ik. Dan zullen er wel meer cursussen moeten stoppen en methodes, lijkt mij. Methodes die ze bij de politie toch echt erg hard nodig hebben, om hun honden te trainen. Zou kunnen dat ze voor die honden een uitzondering maken. Maar anders lijkt het me een storm in een glas water en een beetje sneu om CM daar als enige bij te noemen.
die hulpmiddelen zijn allemaal al verboden in oostenrijk. zover ik het begrijp gaan ze niet nu cesar milan verbieden, maar zijn zijn methodes zo dieronvriendelijk dat ze dus niet uitgevoerd kunnen worden zonder, in oostenrijk, verboden middelen te gebruiken.
dus conclusie: de methode cesar milan is verboden in oostenrijk

- Fizgig
- Zeer actief
Hihi, ik wens ze veel succes met het maken van wetgeving idd, mag je dan geen 'tssss' meer tegen je hond zeggen. En als je gezien wordt terwijl je de halsband van je hond goed doet, wordt je wie weet ook aangehouden want misschien prikte je wel met je vinger in zijn nek. Ik denk dat ze in Duitsland misschien wat meer beïnvloed worden door de negatieve verhalen over CM dan hier, maar dat ze daar beleid op willen baseren, vind ik ergens een beetje eng. Het is niet aan één man op te hangen (o nee, dat mag niet meer) dat honden worden mishandeld en dat suggereren ze wel een beetje.
- M@scha
- Zeer actief
???? ik begrijp niet zo goed wat je zegt. heb je het stuk gelezen of mijn beknopte samenvatting? ze gaan geen regel maken "CM mag niet"
die hulpmiddelen zijn allemaal al verboden in oostenrijk. zover ik het begrijp gaan ze niet nu cesar milan verbieden, maar zijn zijn methodes zo dieronvriendelijk dat ze dus niet uitgevoerd kunnen worden zonder, in oostenrijk, verboden middelen te gebruiken.

-
Pakdebal
.
ik hoop het niet, want als Cesar het met de gewone methode het niet voor elkaar krijgt , wie en hoe dan wel ????
ze vergeten dat Cesar de moeiljkste gevallen heeft
.
ik hoop het niet, want als Cesar het met de gewone methode het niet voor elkaar krijgt , wie en hoe dan wel ????
.
- Fizgig
- Zeer actief
Okee, ik snap wat je bedoelt. Nee, ik heb het stuk niet gelezen want mijn Duits is erg slecht. Maar hij werkt toch niet alleen maar met die hulpmiddelen, het is toch wel meer dan dat?
- M@scha
- Zeer actief
Pakdebal schreef:.
.
dat ebn ik zeer met je oneens. zowel over dat alleen hij dat zou kunnen als dat hij de moeilijkste gevallen heeft

- M@scha
- Zeer actief
Fizgig schreef:Okee, ik snap wat je bedoelt. Nee, ik heb het stuk niet gelezen want mijn Duits is erg slecht. Maar hij werkt toch niet alleen maar met die hulpmiddelen, het is toch wel meer dan dat?
dat klopt, maar die halsband waardoor de lijn lekker hoog het strottehoofd af kan klemmen is wel een basismiddel van hem.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou dan ben je zo ook de lul als je de hond aan de riem laat trekken want dan hangt hij ook .
Je kunt geen CM methode verbieden ,want die heeft hij niet.
Hij heeft verschillende ,dus kijk maar uit want dan hang jezelf ook als je maar iets doet wat opp een CM handeling lijkt.
Hij heeft verschillende ,dus kijk maar uit want dan hang jezelf ook als je maar iets doet wat opp een CM handeling lijkt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- M@scha
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Nou dan ben je zo ook de lul als je de hond aan de riem laat trekken want dan hangt hij ook .
dat je de cm methode niet kan verbieden klopt en dat staat er ook niet. de hulpmiddelen die hij gebruikt zijn al verboden, dus ook als jij ze doet. dat is het verhaal. je kunt zijn methode simpelweg niet volledig volgen omdat hij verboden handelingen gebruikt. en ik vind dat super!

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- M@scha
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Ik vind het een vergaande bemoeienis.
ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.
hier op het forum staan topics vol van mensen die een tuigje gaan halen omdat het zo zielig is dat bello trekt en zo de halsband in de keel heeft maar als training/opvoeding moet het dan wel ineens kunnen inclusief een hooghouder voor de halsband om het allemaal nog wat gemener te maken? nope.. voor mij niet.
wat ik eerder al zei, zijn theorieen kan ik heel ver in meegaan (niet helemaal, maar veel wel) zijn uitvoering is alleen echt rot

- Fizgig
- Zeer actief
Hoe trainen ze politiehonden dan daar? Of maken ze daar een uitzondering voor?
-
nathalie71
Ik ben wel tegen die antiblaf banden.
In mijn onwetendheid heb ik die ooit eens aangeschaft.
Zo eentje waarbij ze stroom krijgen als ze blaffen,die hond sprong een kilometer de lucht in en was totaal in de war.En denk maar niet dat dat het blaffen stopte.Ik heb a la minuut dat ding afgedaan ,nooit meer!!!Wat een mishandeling.Ik heb er daarna bij staan janken.
In mijn onwetendheid heb ik die ooit eens aangeschaft.
Zo eentje waarbij ze stroom krijgen als ze blaffen,die hond sprong een kilometer de lucht in en was totaal in de war.En denk maar niet dat dat het blaffen stopte.Ik heb a la minuut dat ding afgedaan ,nooit meer!!!Wat een mishandeling.Ik heb er daarna bij staan janken.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wou net zeggen, zolang die honden met stekels in de nek en stroom overal getraind mogen worden voor de overheid begrijp ik het gezeur over slipkettingen etc niet.Fizgig schreef:Hoe trainen ze politiehonden dan daar? Of maken ze daar een uitzondering voor?
Waarom ook nu ineens? Ik ben overigens niet zo anti Milan ook, misschien heeft dat er nog wat mee te maken.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb ook niet het idee dat hij vanuit zijn theorieën zijn handelingen haalt. Wat ik bij hem zie is toch vooral het toepassen van de leertheorie, maar dan met de nadruk op positieve straf. Daarnaast gaat hij uit van dominantietheorie. Het hele verhaal er omheen vind ikmassam schreef:ik blijf het ongelooflijk vinden dat iemand die zo mooi verteld over naar de hond kijken, energie etc dat zó rot in handelen kan vertalen...
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Het is een opiniestuk, behoorlijk gekleurd en er worden zaken zwart-wit voorgesteld.
Wat de bv. de pharma-industrie met CM te maken hebben, is mij nooit opgevallen.
Toch wordt dat hier gesuggereerd.
Uiteraard worden er ook ware dingen aangehaald, maar daarna in een context geplaatst die niet juist is.
Voegt niets toe.
Uiteraard worden er ook ware dingen aangehaald, maar daarna in een context geplaatst die niet juist is.
Voegt niets toe.
Wiel
- M@scha
- Zeer actief
Fizgig schreef:Hoe trainen ze politiehonden dan daar? Of maken ze daar een uitzondering voor?
geen idee, ik kan mij voorstellen dat daar aparte vrijstellingen voor zijn. en dan heb ik het wel over de echt werkende honden he, niet de mensen die voor de lol dezelfde cursus doen

- M@scha
- Zeer actief
Belle schreef:Ik heb ook niet het idee dat hij vanuit zijn theorieën zijn handelingen haalt. Wat ik bij hem zie is toch vooral het toepassen van de leertheorie, maar dan met de nadruk op positieve straf. Daarnaast gaat hij uit van dominantietheorie. Het hele verhaal er omheen vind ikmassam schreef:ik blijf het ongelooflijk vinden dat iemand die zo mooi verteld over naar de hond kijken, energie etc dat zó rot in handelen kan vertalen...![]()
, een leuke verpakking, wat beter verkoopt dan de leertheorie, maar vol zit met vaagheden.
jep, het strookt niet met elkaar en het verhaal is idd leuk maar niet volledig

- M@scha
- Zeer actief
Biet schreef:Het is een opiniestuk, behoorlijk gekleurd en er worden zaken zwart-wit voorgesteld.
Voegt niets toe.
natuurlijk wel, een mening en dat vind ik interessant. het voegt geen regelgeving toe, dat klopt.
elk stuk is gekleurd, jouw bericht ook, het mijne ook.

-
baasje van nesco
- Actief
ja en zeer diervriendelijk is het in oostenrijk om naar de boswachter te gaan om te vragen om je hond af te schieten als je hem zat ben.
Vand dat mag wel namelijk daar.
dan moeilijk doen om een band wat goed bij sommige honden werkt
- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Dat ophangen is geloof ik vanwege die foto? Dat verhaal herinner ik me wel: dat was een uiterst onbetrouwbare wolfhybride die vol de aanval op CM inzette en niet ophield. En ja, dan lijkt me dat er maar weinig overblijft qua 'trainingsmethode'.massam schreef: ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.![]()
Even voor de goede orde: bij mij was dat beest allang gaan hemelen.
Stroom verbieden is ook onzin. Het kan een prima methode zijn als je bijvoorbeeld je hond wilt leren om bij slangen weg te blijven, of om niet in grote rijdende landbouwwerktuigen te bijten (dat is tenminste waar ik Cesar stroom heb zien inzetten).
Verander dan de wet zo dat het niet gebruikt mag worden mits onder begeleiding van een speciaal gecertificeerd persoon.
Wat een hoop onzin allemaal weer.
neuh, niet alleen die foto denk ik. vooral die collar die hij gebruikt om de lijn waarmee je de correctie lekker hoog in het keeltje kan geven

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nadat hij zelf de aanval inzette op die hond, alleen die accepteerde zijn correctie (schop in de zij) nietNanna schreef:Dat ophangen is geloof ik vanwege die foto? Dat verhaal herinner ik me wel: dat was een uiterst onbetrouwbare wolfhybride die vol de aanval op CM inzette en niet ophield. En ja, dan lijkt me dat er maar weinig overblijft qua 'trainingsmethode'.massam schreef: ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.![]()
Ik twijfel een beetje aan de uitvoering maar het idee is goed. Ik vind de methodes van die man veel te ver gaan en mensen hebben geen idee wat ze doen en gaan het toch nadoen. Want als die kleine Mexicaan er succes mee heeft moet het wel goed zijn
-
Neeltje
Och dit soort reacties zullen er altijd wel blijven. Mij prima, ze doen maar.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Gewoon zoals mijn vader het zijn hele leven heeft gedaan, zonder enge hulpmiddelen.Fizgig schreef:Hoe trainen ze politiehonden dan daar? Of maken ze daar een uitzondering voor?
Duurt misschien iets langer maar kan zeker.

- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Ja precies, die aflevering heb ik ook gezien, typisch dat ze die foto plaatsen, want die is op deze manier totaal uit z'n verband gerukt..Nanna schreef:Dat ophangen is geloof ik vanwege die foto? Dat verhaal herinner ik me wel: dat was een uiterst onbetrouwbare wolfhybride die vol de aanval op CM inzette en niet ophield. En ja, dan lijkt me dat er maar weinig overblijft qua 'trainingsmethode'.massam schreef: ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.![]()
Stroom verbieden is ook onzin. Het kan een prima methode zijn als je bijvoorbeeld je hond wilt leren om bij slangen weg te blijven, of om niet in grote rijdende landbouwwerktuigen te bijten (dat is tenminste waar ik Cesar stroom heb zien inzetten).
Verander dan de wet zo dat het niet gebruikt mag worden mits onder begeleiding van een speciaal gecertificeerd persoon.
Als CM 'm niet zo opgetild had dan had hij zeker een paar gaten gehad.
- Belle
- Zeer actief
En als CM niet was begonnen met agressie, had de hond waarschijnlijk ook niet met agressie gereageerd.h a n s schreef:Ja precies, die aflevering heb ik ook gezien, typisch dat ze die foto plaatsen, want die is op deze manier totaal uit z'n verband gerukt..Nanna schreef:Dat ophangen is geloof ik vanwege die foto? Dat verhaal herinner ik me wel: dat was een uiterst onbetrouwbare wolfhybride die vol de aanval op CM inzette en niet ophield. En ja, dan lijkt me dat er maar weinig overblijft qua 'trainingsmethode'.massam schreef: ik vind het logisch dat je ophangen van een hond en stroom gebruiken verbiedt. en als een methode die gebruikt, tsja, dan is dat dus niet mogelijk.![]()
Als CM 'm niet zo opgetild had dan had hij zeker een paar gaten gehad.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Als je goed schiet is hij direct dood hoor. Of het je ding is, is een tweede.baasje van nesco schreef:ja en zeer diervriendelijk is het in oostenrijk om naar de boswachter te gaan om te vragen om je hond af te schieten als je hem zat ben.