Mijn moeder is ook zo, als de dieren wat mankeren moet je ze maar af laten spuiten. Maar die kwam ook uit een tijd waarin de huispoes iedere krolsheid nestjes kreeg en die nestjes werden dan verzopen in de wasbakIcecold81 schreef:Je kiest toch voor een huisdier? Dan heb je toch de plicht om zo goed mogelijk voor je huisdier te zorgen naar mijn mening.bouvierpoedel schreef:Lijkt wel een wedstijdje tegenwoordig wie het meest van hondjes houd.
Jezus maakt het nu uit of je stopt bij 400 voor een kat of bij 1000.
Jammer voor die kat maar die gaat heus niet in zijn graf liggen janken dat hij voor een bepaald bedrag is afgespoten.
Ik vind het nogal egoïstisch dat je een dier waarvan je niet eens weet wat hij heeft maar in laat slapen omdat je er geen geld voor wilt uitgeven.
Dan had je beter niet aan huisdieren kunnen beginnen, dan ben je überhaupt geen cent kwijt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mensen die minder met honden hebben
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: mensen die minder met honden hebben
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja en iemand die meer dan jou voor zijn dier kan uitgeven is dan weer beter dan jou.?Icecold81 schreef:Je kiest toch voor een huisdier? Dan heb je toch de plicht om zo goed mogelijk voor je huisdier te zorgen naar mijn mening.bouvierpoedel schreef:Lijkt wel een wedstijdje tegenwoordig wie het meest van hondjes houd.
Jammer voor die kat maar die gaat heus niet in zijn graf liggen janken dat hij voor een bepaald bedrag is afgespoten.
Ik vind het nogal egoïstisch dat je een dier waarvan je niet eens weet wat hij heeft maar in laat slapen omdat je er geen geld voor wilt uitgeven.
Dan had je beter niet aan huisdieren kunnen beginnen, dan ben je überhaupt geen cent kwijt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Dat zeg ik toch niet?bouvierpoedel schreef: Ja en iemand die meer dan jou voor zijn dier kan uitgeven is dan weer beter dan jou.?
Ik zeg dat ik het vreemd vind dat je die beslissing al neemt om er NIETS aan uit te willen geven, terwijl je nog niet weet wat het huisdier heeft.
Ik zeg niet dat ik beter ben. Ik zeg dat ik het egoïstisch vind als je er geen cent uit aan wil geven, terwijl je niet weet hoe of wat puur omdat je dat zonde van je geld vind.
Dat is een dier niet waard. Dan is zo'n eigenaar het dier niet waard. (edit
Overigens gaat het hier niet om niet KUNNEN uitgeven bij mijn vriendin, maar om het niet WILLEN.
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 17 jun 2013 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
AndersomIcecold81 schreef:Dan is zo'n dier zo'n eigenaar niet waard.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zoveel mensen hebben een limiet aan wat ze willen uitgeven aan een dier. Niets mis mee om dat voo jezelf vast te stellen.Icecold81 schreef:Dat zeg ik toch niet?bouvierpoedel schreef: Ja en iemand die meer dan jou voor zijn dier kan uitgeven is dan weer beter dan jou.?
Ik zeg dat ik het vreemd vind dat je die beslissing al neemt om er NIETS aan uit te willen geven, terwijl je nog niet weet wat het huisdier heeft.
Ik zeg niet dat ik beter ben. Ik zeg dat ik het egoïstisch vind als je er geen cent uit aan wil geven, terwijl je niet weet hoe of wat puur omdat je dat zonde van je geld vind.
Dat is een dier niet waard. Dan is zo'n eigenaar het dier niet waard. (edit)
Overigens gaat het hier niet om niet KUNNEN uitgeven bij mijn vriendin, maar om het niet WILLEN.
Heb ik ook die grensen aangaande mijn beetsen , en flikker ook gerust supermarktvlees in mijn karretje.
Trouwens geef ook niet veel uit aan mijzelf en heb daar ook mijn limiet in.
En dan nog ,als zeg een vooronderzoek een 400 is ,kun je wel laten onderzoeken maar wat moet je met die uitslag als dat al je limiet is.?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ligt er maar net aan hoeveel het beest voor het baasje over heeft.Jaap* schreef:AndersomIcecold81 schreef:Dan is zo'n dier zo'n eigenaar niet waard.![]()

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Das ook heel wat anders, maar een kat van een jaar oud en dan dat als reactie geven. Na ja je had er bij moeten zitten, ik durf te wedden als je gehoord had hoe het eruit kwam dat je met net zulke grote ogen had gekeken als ik ..Nanna schreef:Ik vind het niet eens zozeer van de kosten afhangen (natuurlijk speelt dat wel mee) maar van het dier zelf. Hoe is de conditie, hoe oud is het beest, wat zijn de vooruitzichten en hoe belastend zijn vervolgonderzoeken/behandelingen.
Toevallig van de week een docu gekeken van de VPRO (mijn lieve kankerhond) en als je dan ziet dat een oude maltezer een aantal keer onder narcose moet om vervolgens een hersentumor te gaan bestralen dan krab ik me ook eens achter mijn oren hoor.
Kun je zeggen "dat moet die eigenaar zelf weten en die houdt zoveel van Fifi" maar ik vind dat houden van ook loslaten kan zijn.
Ik zat daar een partij zielsmedelijden met dat beestje te hebben....![]()
Verder wat BP zegt.
Het is niet zo dat je een betere eigenaar bent als je bereid bent véél verder in de buidel te tasten dan een ander.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik zal een kat van 17 niet meer laten opereren , dus dan ben ik een slechte eigenaar en jij een goede.?lor1_1984 schreef:Dit dus.Icecold81 schreef:Je kiest toch voor een huisdier? Dan heb je toch de plicht om zo goed mogelijk voor je huisdier te zorgen naar mijn mening.bouvierpoedel schreef:Lijkt wel een wedstijdje tegenwoordig wie het meest van hondjes houd.
Ik heb ongeveer de helft van mijn spaargeld voor de kat opzij staan, maar dat is geen harde grens.
De enige keiharde grens die ik heb is dat ik me niet in de schulden ga werken om haar koste wat kost op te knappen.
Is mijn spaargeld op, dan is het heel jammer en het zal me ook heel veel verdriet doen, maar dan is het wel einde kat.
En als ze erg lijdt of het is gewoon geen doen dan is het ook einde verhaal.
Bij mijn eerste kat is er meerdere keren gezegd dat ik haar maar een spuitje moest geven, want ze was zogezegd niets meer waard en een kat van 17,5 jaar nog laten opereren, of ik wel helemaal wijs was.
Ik heb 'met haar' afgesproken dat als ze binnen een maand 2x een toeval kreeg (wsl TIA), dan ze dan mocht gaan want dan zouden ze elkaar te snel op gaan volgen (daarvoor kreeg ze 1 à 2x per jaar een toeval).
De dag dat dat gebeurde heb ik haar ook laten gaan, het was niet meer Teig-waardig en als ik haar had gehouden en ze had 2 weken later weer een toeval gekregen had ik dat mezelf wsl nooit vergeven.
Ze is bijna 19 geworden en had in de familie als bijnaam 'onkruid' omdat ze maar bleef doorgaan.![]()
De vorige werd ook van gezegd:
Afspuiten of bij een boerderij dumpen, hij is onzindelijk en gedragsgestoord.
Hem heb ik eerst medisch na laten kijken en toen bleek dat hij niets mankeerde heb ik hem herplaatst naar een boerderij.
Hij is nu van al z'n gedragsproblemen af en helemaal happy, en z'n baasjes zijn dolblij met hem sturen regelmatig een heel enthousiast berichtje over hoe het met hem gaat en wat hij nu weer uitvreet.![]()
Dus ja, doorgaan tot het gaatje is mij wat te gortig want het moet wel dierwaardig blijven en ik ga me niet in de schulden steken.
Maar gewoon gelijk afschrijven is weer het andere uiterste.
Een kat die mijn tent onder zeikt zou ik misschien wel laten inslapen of dumpen bij een boerderij net als jij hebt gedaan.
Want sommige mensen noemen dat ook zo.Ook al waren de boerderij mensjes ermee akkoord.

- iones
- Zeer actief
Tsja, en als je dan bedenkt dat ik een ouwe pony hier heb staan waar veel voer in gaat om haar een beetje op peil te houden.... Mijn man wil dat ik haar naar de slager breng.
Maar dat kan ik niet. Ze voelt zich nog goed, is vrolijk. Ze is niet klaar om te sterven. Maar ze vreet alleen maar en hoeft niets te doen. Iemand anders had haar al weg gebracht.
Ik vind inderdaad wel, dat als je nou persé een dier moet hebben, en je hebt er vervolgens niets voor over, dan ben je inderdaad geen dier waard.
Maar dat kan ik niet. Ze voelt zich nog goed, is vrolijk. Ze is niet klaar om te sterven. Maar ze vreet alleen maar en hoeft niets te doen. Iemand anders had haar al weg gebracht.
Ik vind inderdaad wel, dat als je nou persé een dier moet hebben, en je hebt er vervolgens niets voor over, dan ben je inderdaad geen dier waard.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Misty 2
- Actief
Hier is mijn man iemand die als het aan hem lag zonder hond door het leven ging.
Maar omdat hij weet dat het voor mij belangrijk is gunt hij mij wel een hond, ook zal hij er altijd goed voor zijn. Het is dus echt niet altijd zo dat mensen die niet zo erg van dieren houden er niet goed voor kunnen zijn.
Hier gaat het tenminste al 42 jaar wel goed.
Maar omdat hij weet dat het voor mij belangrijk is gunt hij mij wel een hond, ook zal hij er altijd goed voor zijn. Het is dus echt niet altijd zo dat mensen die niet zo erg van dieren houden er niet goed voor kunnen zijn.
Hier gaat het tenminste al 42 jaar wel goed.
Groetjes, Corrie en Misty
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
Mensen die de verantwoordelijkheid bij een hond zelf leggen kan ik niet volgen. Vroeger lieten de honden zich ook zelf uit net als katten. Deur ging open en als de hond weer binnen wilde dan blafte hij 'n keer. Maar het verkeer was toen ook vele malen minder en ging het eigenlijk altijd goed. Toch gebeurd het nog steeds dat mensen de hond naar buiten sturen, als ik dan vraag of ze niet bang zijn dattie onder een auto
komt, dan zeggen ze "moet hij maar niet zo stom zijn". Dat er ook eventueel een motorrijder ten val kan komen daar denken ze dan niet aan. Er zijn meer redenen te bedenken om het niet te doen, maar dit is er een van.
komt, dan zeggen ze "moet hij maar niet zo stom zijn". Dat er ook eventueel een motorrijder ten val kan komen daar denken ze dan niet aan. Er zijn meer redenen te bedenken om het niet te doen, maar dit is er een van.
groetjes monique
- krullie
- Zeer actief
van de vrienden die ik heb deelt niet iedereen mijn hobby.
dat hoeft ook niet van mij.
zelfs mijn zus is geen hondenmens, geen probleem mee hoor.
ieder het zijne.
ik ben vaak jaloers op mensen die na het sterven van hun maatje
hun hart weer open kunnen stellen voor een andere bofkont.
ik heb er altijd moeite mee, duurt heel lang eer ik de verandering aan kan.
maar als mijn maatje er niet meer is wil ik ook graag redelijk snel weer een
andere hond waar ik mijn hobby op kan botvieren.
want het zorgen voor.... is voor mij heel belangrijk.
alhoewel ik natuurlijk hoop dat mika heeeeeeel lang blijft.
dat hoeft ook niet van mij.
zelfs mijn zus is geen hondenmens, geen probleem mee hoor.
ieder het zijne.
ik ben vaak jaloers op mensen die na het sterven van hun maatje
hun hart weer open kunnen stellen voor een andere bofkont.
ik heb er altijd moeite mee, duurt heel lang eer ik de verandering aan kan.
maar als mijn maatje er niet meer is wil ik ook graag redelijk snel weer een
andere hond waar ik mijn hobby op kan botvieren.
want het zorgen voor.... is voor mij heel belangrijk.
alhoewel ik natuurlijk hoop dat mika heeeeeeel lang blijft.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Nou vaak genoeg er wat van gezegd en de dierenambulance ingelicht.Corneliana schreef:dan vraag ik me altijd af: wat heb je er dan aan gedaan?kaatje888 schreef:Mijn vorige buurvrouw had een hele dierentuin thuis wat er niet uitzag + 3 honden ofzo.
De honden werden nooit uitgelaten en hebben nog nooit een dierenarts gezien.
Het enige wat hun (buiten) was, was de tuin die ook nog betegeld was.
Ik heb geen idee of de honden nog leven of dat ze die nog hebben.
Van zulke mensen houd ik niet. Ik geef wel mijn mening erover.
Met zulke mensen ga ik ook niet om, dat past niet bij mij.
Maar als de dierenambulance er al niks aan doet, wie ben ik dan?
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- iones
- Zeer actief
Onverschilligheid. Mensen die hun hond zo op straat laten lopen beschouw ik als onverschillig. Omdat ze de hond willens en wetens blootstellen aan gevaar.cuatro schreef:Mensen die de verantwoordelijkheid bij een hond zelf leggen kan ik niet volgen. Vroeger lieten de honden zich ook zelf uit net als katten. Deur ging open en als de hond weer binnen wilde dan blafte hij 'n keer. Maar het verkeer was toen ook vele malen minder en ging het eigenlijk altijd goed. Toch gebeurd het nog steeds dat mensen de hond naar buiten sturen, als ik dan vraag of ze niet bang zijn dattie onder een auto
Dat doen kattenmensen evenzo trouwens. Snap ik niet. Ik ken trouwens ook veel katteneigenaren die dat niet aandurven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Mensen die niet van honden houden kunnen ook heel leuk zijn en niets mis mee.
Is meer voor nodig om een slecht mens te zijn dan niet van honden houden.
Ze zullen wel het vermogen hebben om nog ergens van te houden denk ik maar zo ,bv van hun eigen soort wat toch de belangrijkste factor is voor vriendschappen en je bestaan.
Je hebt namelijk geen honden nodig om een beter mens te zijn.
Ze zullen wel het vermogen hebben om nog ergens van te houden denk ik maar zo ,bv van hun eigen soort wat toch de belangrijkste factor is voor vriendschappen en je bestaan.

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik ken wel een paar mensen die echt niet van dieren houden. Die dieren vies en lastig vinden, dat komt nooit m'n huis binnen want dat is smerig en dan word alles vuil types. Mensen die rustig het nestje katten van tante in het bos gaan dumpen want dan zijn we er vanaf en je gaat er toch geen geld aan uitgeven om ze naar het asiel te doen? Met zulke mensen heb ik echt niets. Het merendeel van mijn vrienden heeft niet veel met dieren maar ze zullen ze ook niet slecht behandelen. Iemand die niet goed is voor een levend wezen, daar kan ik gewoon niet goed mee overweg.
Andersom ken ik ook mensen die wel dieren hebben maar die er op zo'n manier mee omgaan dat het voor mij moeilijk word om nog gewoon vrienden te zijn. Iemand die ik ken die heeft twee honden en ze vind het normaal om de teef elke loopsheid te laten dekken, dan gaat ze er mee naar een broodfokker, kiest een reu uit, kijkt of hij wil dekken, lukt het niet dan probeert ze die van het hok ernaast wel. Echt ik kan iemand nog zo leuk vinden maar door zulke dingen krijg ik een hele andere kijk op je karakter. Diezelfde persoon had vroeger ook een chimpansee in huis en dan lieten ze dat beest zijn tanden trekken want hij beet en dan hebben ze hem op den duur maar de kop in geslagen omdat hij te agressief werd.
Zulke dingen raken mij gewoon en vind ik niet kunnen. Dat zou voor mij hetzelfde zijn alsof iemand zegt van oh ja ik steel weleens tasjes van oma's ofzo.
Andersom ken ik ook mensen die wel dieren hebben maar die er op zo'n manier mee omgaan dat het voor mij moeilijk word om nog gewoon vrienden te zijn. Iemand die ik ken die heeft twee honden en ze vind het normaal om de teef elke loopsheid te laten dekken, dan gaat ze er mee naar een broodfokker, kiest een reu uit, kijkt of hij wil dekken, lukt het niet dan probeert ze die van het hok ernaast wel. Echt ik kan iemand nog zo leuk vinden maar door zulke dingen krijg ik een hele andere kijk op je karakter. Diezelfde persoon had vroeger ook een chimpansee in huis en dan lieten ze dat beest zijn tanden trekken want hij beet en dan hebben ze hem op den duur maar de kop in geslagen omdat hij te agressief werd.
Zulke dingen raken mij gewoon en vind ik niet kunnen. Dat zou voor mij hetzelfde zijn alsof iemand zegt van oh ja ik steel weleens tasjes van oma's ofzo.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik ken geloof niemand die een limit heeft wat die persoon kwijt wil aan zijn of haar geliefde huisdier.
Ik ken alleen mensen die zo veel uitgeven zolang het maar dierwaardig blijft.
Ik ken wel mensen die dat roepen ik zou het er niet voor over hebben maar die hebben dan ook geen huisdier.
Ik ken alleen mensen die zo veel uitgeven zolang het maar dierwaardig blijft.
Ik ken wel mensen die dat roepen ik zou het er niet voor over hebben maar die hebben dan ook geen huisdier.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, mensen die minder met dieren hebben- dan mij zijn er best veel.
gelukkig ben ik dan weer niet zo`n mensen, mens
dus ze doen, maar dan wel ergens anders graag
echt, mensen
zijn er zoveel, dat ik me niet met de exemplaren hoeft bezig te houden, die me niet aanstaan 
gelukkig ben ik dan weer niet zo`n mensen, mens
echt, mensen
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik ben er heel makkelijk in, mensen die mij kennen en niet van honden houden hebben vrije keus of ze komen of niet, ze horen nou eenmaal bij mij
Alleen als een hond, in dit geval Amy, bijt zet ik haar apart voordat ik de tussen deur open doe. Ik snap uiteraard dat niemand op een hap van tante klapkaak zit te wachten
Alleen als een hond, in dit geval Amy, bijt zet ik haar apart voordat ik de tussen deur open doe. Ik snap uiteraard dat niemand op een hap van tante klapkaak zit te wachten
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- iones
- Zeer actief
Maar als je niet van honden houdt, dan hóef je toch ook geen hond te hebben? Ik bedoel, als je er niets om geeft, neem dan geen hond! Daar ging het toch over in dit topic?bouvierpoedel schreef:Mensen die niet van honden houden kunnen ook heel leuk zijn en niets mis mee.
- iones
- Zeer actief
Eens! Mensen die honden uitbuiten, houden niet echt van honden. En die zouden zich dus verre van honden moeten houden.sTefaniA schreef:Ik ken wel een paar mensen die echt niet van dieren houden. Die dieren vies en lastig vinden, dat komt nooit m'n huis binnen want dat is smerig en dan word alles vuil types. Mensen die rustig het nestje katten van tante in het bos gaan dumpen want dan zijn we er vanaf en je gaat er toch geen geld aan uitgeven om ze naar het asiel te doen? Met zulke mensen heb ik echt niets. Het merendeel van mijn vrienden heeft niet veel met dieren maar ze zullen ze ook niet slecht behandelen. Iemand die niet goed is voor een levend wezen, daar kan ik gewoon niet goed mee overweg.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
ranetje schreef:In mijn kennissenkring gelukkig geen honden die er alleen maar moeten zijn en niet "lastig" (als in uitlaten e.d.) mogen zijn.
Wel mensen die geen hond hebben en het eigenlijk een beetje eng vinden zelfs.![]()
Maar ze weten wat mijn honden voor mij betekenen.
En ik zorg dat mijn honden hen zo veel mogelijk met rust laten als die vrienden op bezoek komen.
Zo allebei tevreden met de situatie.
Prima dus
Verder kijk ik niet zo vaak naar wat anderen in mijn omgeving (dus geen vrienden en kennissen) met hun honden doen.
Waarschijnlijk omdat ze achter de voordeur zijn en daar zie ik niks
Idem, behalve de mensen die honden eng vinden.
Eigenlijk ken ik die niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Oh ja weer zo'n topic.
Tuurlijk iedereen kent wel mensen in zijn omgeving die anders of slecht met dieren omgaan. Of dat vrienden of kennissen zijn.... uuhhmmm mijn wereld rijkt verder dan vrienden, kennissen en buren. Die meneer 3 straten verder op ken ik ook. En collega's of andere passanten, tja ik maak wel eens een praatje.
In de regel houdt ik mij wat betreft omgang van anderen met hun dieren oppervlakkig. Mensen raken vaak wel enthousiast als ik over mijn dieren vertel, ook al zouden ze zelf nooit zo omgaan met dieren. Dieren is voor mij dan ook wel een heel belangrijk onderdeel van mijn leven. Zit er van jongsaf aan in en ik zal het zeker ook niet verliezen. Ben er altijd zeer veel in mijn vrije tijd mee bezig geweest en mensen vinden dat leuk voor mij. Als ze raad van mij willen of willen weten hoe ik bepaalde zaken heb opgelost met mijn dieren vertel ik enthousiast en uitgebreid.
En ja ik heb dieren gezien in vreselijke omstandigheden toen ik nog bij dierenasiel werkte. En ik zie dat er meestal meer verscholen gaat achter die onwetendheid en verwaarlozing. Ik heb dan alsnog niet de behoefte om iemand de les te gaan lezen.
Ja ik ken honden die geheel anders gehouden worden als die van mij. De hond op stal komt ook nooit binnen. Entingen e.d. nee ik denk het ook niet, maar krijgt wel de noodzakelijk zorg (het ontwormen en enten van de paarden op stal is gewoon verplicht....). Kan lekker de hele dag over een enorm terrein lopen, lekker blaffen mag hij, nageboortes opeten (ook koeienbedrijf) af toe wat melk pikken, mollen en ander ongedierte verdelgen, nee Dirkje is niet ongelukkig omdat hij niet in huis mag (ook al zou hij dat misschien ook best wel willen)
Kay had ik al gezien voordat Basje overleden was, maar kon niet, want Basje leefde nog. Basje overleed en toen was er plaats voor Kay. Man och man: ik ben een slecht mens. Basje niet vergeten en Kay krijgt beste verzorging.
En hoeveel mensen aan medische zorg uitgeven. Ik vind dat dieren soms veel eerder een spuitje zouden moeten krijgen. Soms gaat (medische) zorg veel te ver. Alleen om het leven van een dier maar te rekken. Ja dit vind ik ook bij jonge dieren. Chemo zou ik mijn dieren niet aan willen doen. Bepaalde operaties met zeer intensieve revalidaties die ook nog eens behoorlijk lang duren mer houden van dieren, maar gewoon egocentrisch en pochen met 'hoe ver jij voor je dier gaat', maar totaal niet belang van een dier.(zo eens een lekkere tegenhanger! Denk dáár maar over na!)
Tuurlijk iedereen kent wel mensen in zijn omgeving die anders of slecht met dieren omgaan. Of dat vrienden of kennissen zijn.... uuhhmmm mijn wereld rijkt verder dan vrienden, kennissen en buren. Die meneer 3 straten verder op ken ik ook. En collega's of andere passanten, tja ik maak wel eens een praatje.
In de regel houdt ik mij wat betreft omgang van anderen met hun dieren oppervlakkig. Mensen raken vaak wel enthousiast als ik over mijn dieren vertel, ook al zouden ze zelf nooit zo omgaan met dieren. Dieren is voor mij dan ook wel een heel belangrijk onderdeel van mijn leven. Zit er van jongsaf aan in en ik zal het zeker ook niet verliezen. Ben er altijd zeer veel in mijn vrije tijd mee bezig geweest en mensen vinden dat leuk voor mij. Als ze raad van mij willen of willen weten hoe ik bepaalde zaken heb opgelost met mijn dieren vertel ik enthousiast en uitgebreid.
En ja ik heb dieren gezien in vreselijke omstandigheden toen ik nog bij dierenasiel werkte. En ik zie dat er meestal meer verscholen gaat achter die onwetendheid en verwaarlozing. Ik heb dan alsnog niet de behoefte om iemand de les te gaan lezen.
Ja ik ken honden die geheel anders gehouden worden als die van mij. De hond op stal komt ook nooit binnen. Entingen e.d. nee ik denk het ook niet, maar krijgt wel de noodzakelijk zorg (het ontwormen en enten van de paarden op stal is gewoon verplicht....). Kan lekker de hele dag over een enorm terrein lopen, lekker blaffen mag hij, nageboortes opeten (ook koeienbedrijf) af toe wat melk pikken, mollen en ander ongedierte verdelgen, nee Dirkje is niet ongelukkig omdat hij niet in huis mag (ook al zou hij dat misschien ook best wel willen)
Kay had ik al gezien voordat Basje overleden was, maar kon niet, want Basje leefde nog. Basje overleed en toen was er plaats voor Kay. Man och man: ik ben een slecht mens. Basje niet vergeten en Kay krijgt beste verzorging.
En hoeveel mensen aan medische zorg uitgeven. Ik vind dat dieren soms veel eerder een spuitje zouden moeten krijgen. Soms gaat (medische) zorg veel te ver. Alleen om het leven van een dier maar te rekken. Ja dit vind ik ook bij jonge dieren. Chemo zou ik mijn dieren niet aan willen doen. Bepaalde operaties met zeer intensieve revalidaties die ook nog eens behoorlijk lang duren mer houden van dieren, maar gewoon egocentrisch en pochen met 'hoe ver jij voor je dier gaat', maar totaal niet belang van een dier.(zo eens een lekkere tegenhanger! Denk dáár maar over na!)

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Jij houd ook niet van mensen en je hebt een kerel.iones schreef:Maar als je niet van honden houdt, dan hóef je toch ook geen hond te hebben? Ik bedoel, als je er niets om geeft, neem dan geen hond! Daar ging het toch over in dit topic?bouvierpoedel schreef:Mensen die niet van honden houden kunnen ook heel leuk zijn en niets mis mee.
Mensen kunnen best wel gek met zo'n beest zijn maar anders zoals het bij alle hondeneigenaren is.
De 1 gaat tot 20 en de andere tot 120.

- iones
- Zeer actief
Ik hou niet van mensen in het algemeen. Maar toch kan ik lol met ze beleven.bouvierpoedel schreef: Jij houd ook niet van mensen en je hebt een kerel.![]()
Mensen kunnen best wel gek met zo'n beest zijn maar anders zoals het bij alle hondeneigenaren is.
De 1 gaat tot 20 en de andere tot 120.
Ik hou ook niet zo van mannen, maar van eentje hou ik wel. En dat is voldoende (meer zou denk ik ook niet op prijs worden gesteld).
Mensen die dieren hebben zonder dat ze er om geven, zijn er meestal niet goed voor.
Laatst gewijzigd door iones op 24 jun 2013 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
iones schreef:Jij houd ook niet van mensen en je hebt een kerel.bouvierpoedel schreef: Maar als je niet van honden houdt, dan hóef je toch ook geen hond te hebben? Ik bedoel, als je er niets om geeft, neem dan geen hond! Daar ging het toch over in dit topic?![]()
Ik hou ook niet zo van mannen, maar van eentje hou ik wel. En dat is voldoende (meer zou denk ik ook niet op prijs worden gesteld).En die behandel ik dan ook goed.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Wil je wat kwijt bp? 
- iones
- Zeer actief
Eh, mijn quote was niet helemaal goed gelukt.... ik hoop dat ik niet verwarring gezaaid heb. Heb correctie aangebracht.