Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overstappen gaat nog niet zo goed

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Re: overstappen gaat nog niet zo goed

Ongelezen bericht door nelleke »

Wat fijn ! Ze ziet er prima uit. :cheer:
Afbeelding
Neeltje
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

tekkel schreef:
Ja, stinken ze? Dan heb je de goede :E:
Klopt als een bus :mrgreen: de hele kelder meurt er hier naar :schrik:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

alm@ schreef:
tekkel schreef:
Ja, stinken ze? Dan heb je de goede :E:
Klopt als een bus :mrgreen: de hele kelder meurt er hier naar :schrik:
Ik heb ze in de schuur. Die hoeft niet op slot want geen inbreker durft erin :goeie:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb een grote afsluitbare curver doos waar alles in gaat wat stinkt. Gedroogde pensstaafjes, long, runderlever en bullepezen. Want als dat ergens in de kamer ligt, ik ruik het op tien meter afstand. En dan denk ik altijd meteen, nee he, er heeft toch niet een kat ergens zitten poepen. Overal zoeken, blijk ik een zakje goor ruikend spul vergeten te zijn op te bergen, brrrr. O en gevulde pensbotten dan, ze vinden ze zo lekker dat ik ze wel eens koop, maar ben altijd erg blij als ze op de grond gaan liggen kluiven, dat stinkt! Als het me te gortig wordt, pak ik het en gooi het op de grond, met een 'ga dan maar even kluiven'. En 5 minuten later zit ze weer naast me, zucht, hahaha.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Toch weer dunnere ontlasting vandaag :boos: argg....Nou ja we houden nog even vol.

Niet zo handig met dat lange haar.De baby doekjes zijn bijna op :(:
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Even afspoelen met water (eventueel buiten met een gietertje) gaat veel makkelijker en sneller dan vegen met een doekje.
Groetjes Patries
Afbeelding
nathalie71

patricia schreef:Even afspoelen met water (eventueel buiten met een gietertje) gaat veel makkelijker en sneller dan vegen met een doekje.
:ok: Bedankt voor de tip
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nathalie71 schreef:Toch weer dunnere ontlasting vandaag :boos: argg....Nou ja we houden nog even vol.

Niet zo handig met dat lange haar.De baby doekjes zijn bijna op :(:
en ze was al wel getest op Giardia, dat af en aan lijkt me toch niet zo gezond. :80:
nathalie71

Nee,maar dit heeft puur met voeding te maken.Als ik haar de Hills i/d geef is het over dan heeft ze vaste drollen.

Van de Smuldier wordt haar ontlasting soms stevig en dan weer niet.
Ik heb begrepen dat dit wel vaker voor komt bij honden die geen vers gewent zijn dus ik kijk het even een paar dagen aan.

Ze poept overigens alleen als ze uit gaat en dan poept ze 2 soms 3x en is het wat dun.
Dus niet dat ze de hele tijd aan de diarree is of zo maar het wordt nog geen stevige drol.

Als ik haar die brokjes geef wel,maar ja dan went haar lichaam niet aan het vlees.

Ze heeft natuurlijk ook een pensstaafje en een stukje gedroogde long gegeten,misschien kan ze daar (nog) niet tegen..??..
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Pensstaafjes geven hier geen problemen met de ontlasting, gedroogde long wel! Gizmo heeft ook altijd heel dunne poep als hij een stukje long op heeft. Als je erachter wil komen of het aan de smuldier ligt iis het misschien handiger om even niets anders bij te geven. Anders weet je nooit of het aan het voer ligt of aan de snackjes...
S@ndr@
Zeer actief

mwah ik weet t niet ik weet wel dat een jonge hond met vaker slappe ontlasting voedingstoffen tekort kan gaan komen- t komt immers gedeeltelijk onverteerd het lichaam weer uit..
ik heb t ooit met baco gedaan en stug doorgaan en maar zoeken naar vers die wel werkten :ugh: was echt een hele domme fout.
dat doe ik nooit meer, als met brok alles wel goed loopt, dan krijgen ze gewoon brok.
Van Gils krijgt trouwens ook gewoon brok, want zijn ontlasting is ook niet goed op vers, nou dan maar niet vers.
op brok doet ie t ook prima :wink:
nathalie71

SuzieC1970 schreef:Pensstaafjes geven hier geen problemen met de ontlasting, gedroogde long wel! Gizmo heeft ook altijd heel dunne poep als hij een stukje long op heeft. Als je erachter wil komen of het aan de smuldier ligt iis het misschien handiger om even niets anders bij te geven. Anders weet je nooit of het aan het voer ligt of aan de snackjes...
Ja,daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in.Geef ik straks de Smuldier de schuld.....

Ben natuurlijk ook nog maar een dag bezig met 3x een kleine portie.Beetje geduld is een schone zaak...haha.
nathalie71

S@ndr@ schreef:mwah ik weet t niet ik weet wel dat een jonge hond met vaker slappe ontlasting voedingstoffen tekort kan gaan komen- t komt immers gedeeltelijk onverteerd het lichaam weer uit..
ik heb t ooit met baco gedaan en stug doorgaan en maar zoeken naar vers die wel werkten :ugh: was echt een hele domme fout.
dat doe ik nooit meer, als met brok alles wel goed loopt, dan krijgen ze gewoon brok.
Van Gils krijgt trouwens ook gewoon brok, want zijn ontlasting is ook niet goed op vers, nou dan maar niet vers.
op brok doet ie t ook prima :wink:
Ja,en dat maakt me inderdaad weer aan het twijfelen,die gedachte heb ik natuurlijk ook.
Maar de brokjes laat ze ook staan nu.Ze wil liever vlees.

Maar zoals ik al zeg,ik ga het een paar dagen proberen en dan zou ik toch echt resultaat moeten zien.Even geen tussendoortjes meer alleen nog Smuldier.
Werkt dat niet dan zoeken we een andere oplossing.
S@ndr@
Zeer actief

succes in ieder geval, als iets goed is, dan is het goed op alle vlakken,
niet alleen op t gaat er vlot in.
zelf weten, ik zou t erg vinden als je er later met had ik maar ........... er naar terug kijkt :wink:
dus kijk realistisch, komt vast wel goed
alm@
moderator

Ow balen. Als het niet iets van een parasiet is kan je veendrenkstof als supplement geven. Mijn teckeltje was ook aan het rommelen met z'n darmpjes en huid en dat gaf heel goed resultaat:
http://www.sanavesta.nl/shop/index.php? ... duct_id=73

Ik zou ook even de pensstaafjes laten en alleen smuldier geven.
Afbeelding
nathalie71

alm@ schreef:Ow balen. Als het niet iets van een parasiet is kan je veendrenkstof als supplement geven. Mijn teckeltje was ook aan het rommelen met z'n darmpjes en huid en dat gaf heel goed resultaat:

Op die site staat ook vacht problemen etc.En ze heeft verder nergens last meer van wat dat betreft.
Ook haast geen tranen meer,ik geef ook alleen maar mineraal water dat schijnt heel goed te zijn bij traanoogjes.Ook het vlees schijnt hier goed voor te zijn.
Want ze doet het er erg goed op.Geen jeuk meer,mooie huid en haar.Schone ogen en oren.

Ik zocht even iets over overstappen en kwam dit stukje tekst tegen en daar kan ik me wel wat bij voorstellen(dit gaat alleen over carnibest maar goed het ging om de kvv);

Ondanks de langzame
gewenningsperiode kan uw hond
een ontgifting doorgaan. Tijdens
deze periode worden alle
opgeslagen afvalstoffen het lichaam
uit gewerkt. Symptomen kunnen
dan zijn: diarree, prut uit de ogen
en uit de neus, minder honger en
nog wat andere effecten.
Dit is van
korte duur en zal zeker niet
aanhouden. Zodra uw hond geheel
over is op Carnibest, zult u zien dat
u uw hond een plezier hebt gedaan

Sandra ik waardeer je bezorgdheid enorm.En als Vlinder nou ziek zou zijn en blijven zou ik er mee stoppen.Maar gezien de voordelen die ze er van kan hebben wil ik niet meteen opgeven.Zeker niet omdat de fout ook bij mezelf kan liggen omdat ze ook snacks heeft gehad.
Gevoelsmatig heb ik niet het idee dat er iets mis is met Vlinder.Maar puur dat ze niks gewent is.

Haar darmpjes rommelen ook niet.Het is alleen dat àls ze moet poepen het nog steeds wat dun is en dat zo`n 2 a 3 x per dag.dat lijkt mij niet zorgelijk.
S@ndr@
Zeer actief

goed hoor zelf weten.
:wink:
nathalie71

S@ndr@ schreef:goed hoor zelf weten.
:wink:
Maar alle advies is welkom hoor!

Wat is er bij jou fout gegaan dan?
S@ndr@
Zeer actief

dat is een heel verhaal, feit is dat ik te lang ben blijven doorgaan met proberen en t heeft hem zijn gezondheid en uiteindelijk zijn leven gekost. ik ben door blijven gaan met proberen mede ook op advies van hier, en de barf plaatsen dit soort berichten over ongiften, toen wist ik niet beter, nu wel.., en ja ik ben zelf verantwoordelijk geweest toen, want ik zorgde voor hem, de rest van de wereld niet.
1 ding heb ik wel geleerd, als iets goed is voor de hond qua voeding- gaat een hond er niet van aan de race.
toen hij de brok ( hypo allergeen) kreeg die hij nodig had, verdween alle leed.
helaas veel te laat- mijn schuld, koppig en blind
alm@
moderator

nathalie71 schreef:
alm@ schreef:Ow balen. Als het niet iets van een parasiet is kan je veendrenkstof als supplement geven. Mijn teckeltje was ook aan het rommelen met z'n darmpjes en huid en dat gaf heel goed resultaat:

Op die site staat ook vacht problemen etc.En ze heeft verder nergens last meer van wat dat betreft.
Ook haast geen tranen meer,ik geef ook alleen maar mineraal water dat schijnt heel goed te zijn bij traanoogjes.Ook het vlees schijnt hier goed voor te zijn.
Want ze doet het er erg goed op.Geen jeuk meer,mooie huid en haar.Schone ogen en oren.
Prima toch :ok: een advies is er niet alleen bedoeld om op te volgen maar ook om naast je neer te leggen :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou eerst maar eens stoppen met die pensstaafjes... en het dan eens aankijken... en ja ik zou nog wel even doorgaan met kvv overigens... ;-) Het is geen diarree, ze moet er niet extra uit... dus dan gaan er hier nog geen alarmbellen rinkelen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie71

Even n.a.v.Sandra`s verhaal;

Als ik de Hills i/d blijf mengen met Smuldier en ze doet het dan wel goed;Is dat dan ook voor de toekomst geen probleem?
Want enkel droge brokken wil ze niet.

Ik hoor dan van die dingen dat je vlees en brokken nooit moet mengen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalie71 schreef:Even n.a.v.Sandra`s verhaal;

Als ik de Hills i/d blijf mengen met Smuldier en ze doet het dan wel goed;Is dat dan ook voor de toekomst geen probleem?
Want enkel droge brokken wil ze niet.

Ik hoor dan van die dingen dat je vlees en brokken nooit moet mengen.
je kunt gewoon mengen, geen probleem :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie71

malinois schreef:Ik zou eerst maar eens stoppen met die pensstaafjes... en het dan eens aankijken... en ja ik zou nog wel even doorgaan met kvv overigens... ;-) Het is geen diarree, ze moet er niet extra uit... dus dan gaan er hier nog geen alarmbellen rinkelen

dat klopt dan ook weer......
S@ndr@
Zeer actief

als t slap is dan wordt het door de DA wel gewoon aangemerkt als diarree hoor,, maar goed
ik blijf me ermee bemoeien en dat zou ik niet meer doen :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:als t slap is dan wordt het door de DA wel gewoon aangemerkt als diarree hoor,, maar goed
ik blijf me ermee bemoeien en dat zou ik niet meer doen :wink:
Dan heb ik daar een ander idee over, mijn DA noemt dat trouwens weer geen diarree.. een beetje papperige ontlasting.. maar goed... dat is ieders eigen interpretatie natuurlijk.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Ik denk dat echte diarree vloeibaar als water is en anders is het gewoon slappe ontlasting. Daar heb ik ook een hele discussie over gehad met iemand, die zei dat haar kat diarree had. Bleek dat het gewoon slappe ontlasting was. Zij dacht dat een drol altijd stevig hoort te zijn en vorm hoort te hebben. In feite hoort ontlasting slap te zijn, anders zou het niet makkelijk de darmen passeren natuurlijk. Het hoeft niet per se een keurige keutel te zijn hoor. Van alleen kvv en barf krijgen ze soms wat harde ontlasting, dat is prima verder maar ze kunnen er ook verstopt van raken door teveel bot.

Maar alleen als de ontlasting waterdun is, spreek je over diarree. Dan kan een dier uitdrogen, daar moet je mee uitkijken. Maar slappe ontlasting niet, dat kan allerlei oorzaken hebben, maar ik ga pas denken aan de dierenarts als het structureel slap is, en bijvoorbeeld een gekke kleur of geur heeft. Het is een vies praatje maar de consistentie van tandpasta, vind ik wel niet alarmerend. Als het aanblijft, wel een reden om een parasietenonderzoek te doen, of te testen op giardia. En daarna ga je naar het voer kijken. Eerst de meest voorkomende oorzaak, parasieten en virus/bacterie, uitsluiten voor je naar het voer gaat kijken, vind ik zelf.

Ik voer zelf brok en kvv en ik zou ook voeren waar ze het goed op doen. Maar alsjeblieft geen hills, die is zo duur en het is algemeen bekend dat het een slechte brok is. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals Sandra haar hond, die het alleen op één bepaalde brok goed doen, dat kan. Maar of jouw hond zo is, dat is toch echt een weg die je zelf af moet gaan. Ik snap Sandra's verhaal hoor, genoeg mensen die maar door blijven gaan met één bepaald soort voer omdat het zo gezond is, en intussen wordt de hond mager of houdt huidproblemen. Goed naar je hond kijken, en aanpassen indien nodig. En wel oppassen dat je zelf geen spanning aan het eetritueel toevoegt door er bezorgd naast te gaan staan kijken. En dan is het idd wel de bedoeling dat de darmen op een gegeven moment tot rust komen, en eventuele andere problemen zoals de huid.

Hills maakt goeie brokken voor honden die echte voedingsproblemen hebben, zoals honden die koolhydraten en eiwitten slecht verdragen. Daar hebben ze echt veel soorten in en die werken ook nog best. Zo heb ik voor mijn kat de soort voor schildklierproblemen en daar kwam ie zowaar van aan. Maar voor de 'gewone' honden, kun je prima iets anders voeren, wat meerdere euro's per kilo goedkoper is. Kijk op zooplus, daar vind je veel hypoallergene brokken bijvoorbeeld. Die zijn de helft goedkoper.

Maar ik zou als ik jou was gewoon je eigen gevoel volgen hoor, stel dat die hills echt de enige brokken zijn waar ze normale ontlasting bij houdt, nou ja, dan is dat toch zo en dan voer je dat toch. Je kunt iig altijd terugvallen terwijl je dingen uitprobeert. Er is een hondje in Engeland wat 22 jaar oud is en die krijgt alleen menseneten, hahaha, dus ja, waar blijf je dan met je discussies over wat gezond is.
nathalie71

Okè,gisteren geen gedroogde long of pensstaafjes meer gehad.
Gisteren avond ook niet meer gepoept.
Ze heeft nu alleen maar Smuldier gehad.

Vanmorgen was de poep al weer wat steviger.En gewoon mooi bruin van kleur(haha wat een details)

Ik wil uitsluitend nu Smuldier geven om te kijken of dat goed gaat.(en ik geef een inimini beetje als beloningskoekje zeg maar)

Ze is verder goed gezond en vrolijk.

Ben benieuwd.
Fizgig
Zeer actief

Eigenlijk hebben we het hier heel vaak over poep, hahaha, ik moet ook altijd kijken hoe het eruit ziet bij mijn honden. Ik typte eens 'ontlasting' in bij Wikipedia, moet je eens doen, kun je lachen. Voor elke kleur van de regenboog staat erbij wat de oorzaak zou kunnen zijn, bij mensen dan. En zelfs over de geur en consistentie, hahaha. Maar ja, het hoort erbij he.
nathalie71

En wel oppassen dat je zelf geen spanning aan het eetritueel toevoegt door er bezorgd naast te gaan staan kijken.
Dit heb je al eens eerder tegen mij gezegd en ik ga echt niet bij haar staan kijken hoor,of spanning over brengen.Geen moment!
Ik zit echt niet naast de bak het voer naar binnen te kijken.

Ik vraag op het forum naar advies omdat ik graag over wil op vers en ik het anders al op had gegeven en haar maar weer aan de brokken had proberen te zetten.Ik weet nu dat ik nog even door kan zetten omdat dit tijdelijk kan zijn.
Ik heb er ook op gegoogeld en ook daar kom ik veelal dezelfde verhalen tegen als die van mij,dus zo gek is dat niet.
Ik wil het graag goed doen en ben blij met advies,dat wil niet zeggen dat ik een overbezorgde stresskip ben,want zo komen jou berichtjes een beetje over.Dan ken je mij niet.

Ik volg ook altijd goed mijn gevoel er bij.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”