Het is een wit niet verharend ras. Krulharen. Wel erg klitgevoelig Lijkt veel op een Maltezer, maar dan kleiner en wat vierkanter.
Ik ben benieuwd of iemand het ras heeft of kent.
Nel

Moderator: moderatorteam
Dat klopt, je ziet ze niet zo veel. Ze hebben ook altijd maar een klein nestje. Hoogstens 2 pups.mademoiselle schreef:ik ken ze wel, ken alleen niemand met een bolognees
Hoi Marion,Marion_ph schreef:Hallo,
Ik heb twee 2 Bolognezers. Twee hartstikke vrolijke, lieve hondjes. En ook mijn hondjes kunnen het behoorlijk lang vol houden op hun achterpootjes. Wat de vacht betreft: ik moet eerlijk zeggen dat de vachtverzorging me toch wel wat tegenvalt. In alle encyclopedieën staat dat 1 keer in de week doorkammen met een grove kam voldoende is. Ik probeer ze zelf toch om de dag te kammen. Niet dat ik het erg vind, ik vind het heerlijk om met ze bezig te zijn.
Het zijn twee reutjes Bodhi, 1 jaar, uit een nest van 4, en Mikey, 5 maanden uit een nest van 7!!
Maar je ziet ze inderdaad weinig. Er zijn uberhaupt maar heel weinig mensen die er van gehoord hebben. De meesten vragen of het een Malthezer is en een enkeling denkt dat het poedels zijn. Hm, een Malthezer kan ik nog inkomen, maar een Poedel?
Groetjes Marion.
De Bolognezer site heb ik natuurlijk uitgebreid bekeken! Ook in het gastenboek heb ik iets geschreven. Ja, het is echt een schitterend ras.Marion_ph schreef:Hallo Nel,
Ik heb de foto's op je site bekeken. Wat een schatjes.
Ik heb mijn hondjes uit Emmeloord vandaan. Bij kennel "Van de Flevomare". Ze verwacht in december pups![]()
Ze heeft een hele mooie site: www.bolognezer.nl
Groetjes Marion.
Joep ziet er ook heel lief en leuk. uit! Maltezers zijn ook heerlijke honden Wij zijn heel toevallig op de Bolognezer terecht gekomen. Maar geen spijt!Domie schreef:Ik weet dat dat betreft Bolognezers maar weinig voorkomen. Ik zelf heb ook nog geinformeerd naar een bolognezer maar kon via internet maar 1 fokker vinden en net die ene fokker kreeg voorlopig geen nestjes. Jammer maar helaas, niets aan te doen. Joep is uiteindelijk een kruizing maltezer*poedel geworden. Heel lief en toch een hondje uit de bichongroep
'mytwodogs schreef:Ik heb dan geen bolognezer, maar wel twee aanverwanten......Namelijk de Coton de Tulear en het Leeuwhondje......
Met allebei een gemakkelijke vacht, kam ze ongeveer 1 keer per week intensief......
Voor foto's van mijn stel:
http://members.home.nl/angela.huisman
Groetjes,