Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naturis
Moderator: moderatorteam
-
Asta
Naturis
kvv volgens mij, wat zijn de ervaringen daarmee?
Asta staat op lotgering nu, maar haar vacht is weer echt heel slecht nu, misschien toch tijd om een ander voer te proberen
Asta staat op lotgering nu, maar haar vacht is weer echt heel slecht nu, misschien toch tijd om een ander voer te proberen
-
lets have fun
Re: Naturis
Ben er erg tevreden over. De honden doen het er goed op en vinden het lekker.
Ze hebben veel verschillende diersoorten die ik afwissel. Wel prijzig maar Floor verdraagt heel veel niet en je moet toch wat.
Ze hebben veel verschillende diersoorten die ik afwissel. Wel prijzig maar Floor verdraagt heel veel niet en je moet toch wat.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Waarom neem je geen Darf? Daar heb ik zelf wel goede ervaring mee en niet zo heel erg aan de prijs.
-
Asta
Omdat dit vlakbij te krijgen is, iedere keer dat gedoe met uit verweggistan halen vind ik ok niet erg handig
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Nee dat snap ik, dan is het een prima keuze denk ik zoAsta schreef:Omdat dit vlakbij te krijgen is, iedere keer dat gedoe met uit verweggistan halen vind ik ok niet erg handig
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gaat het dan om Naturis compleet?
Zitten wel synthetische toevoegingen in (premix) dus achteraf toegevoegde mineralen en vitamines. Je weet zo mooit precies wát er extra toegevoegd is. Bij lotgering zit dit er niet in en voer je compleet door diersoorten af te wisselen.
Zijn er nog andere soorten te kijrgen? Barf menu misschien? Welkoop verkoopt dat nu ook. Maar dat is wel veel duurder...
Zitten wel synthetische toevoegingen in (premix) dus achteraf toegevoegde mineralen en vitamines. Je weet zo mooit precies wát er extra toegevoegd is. Bij lotgering zit dit er niet in en voer je compleet door diersoorten af te wisselen.
Zijn er nog andere soorten te kijrgen? Barf menu misschien? Welkoop verkoopt dat nu ook. Maar dat is wel veel duurder...

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mies had een doffe, droge vacht. Ook was ze geknipt toen ze kwam (klitten denk ik) en het groeide nauwelijks bij. Ik geef haar allerlei soorten kvv door elkaar.
Nu geef ik haar sinds een paar weken als aanvulling een capsule visolie erbij. (van de HEMA) en de vacht lijkt nu toch op te knappen. Haar op oortjes is al aan het groeien.
Nu geef ik haar sinds een paar weken als aanvulling een capsule visolie erbij. (van de HEMA) en de vacht lijkt nu toch op te knappen. Haar op oortjes is al aan het groeien.
-
Asta
Bij Asta is een aanhoudende slechte vacht toch vaak wel het voer, carnibest hebben ze ook, maar daar reageert ze ook niet goed op. Tinlo hebben ze ook, daar doet ze het goed op, maar de prijzen in die winkel zijn echt niet leuk
Het zijn meerdere naturis soorten volgens mij niet compleet, die je daar kan krijgen, zij gaven aan dat er geen toevoegingen zijn dus vandaar mijn vraag hier, is ook gunstiger geprijsd vandaar het topic. Ben even aan het kijken wat ik nu ga doen qua voer.
Het zijn meerdere naturis soorten volgens mij niet compleet, die je daar kan krijgen, zij gaven aan dat er geen toevoegingen zijn dus vandaar mijn vraag hier, is ook gunstiger geprijsd vandaar het topic. Ben even aan het kijken wat ik nu ga doen qua voer.
- Hylos
- Zeer actief
Dan is het Naturis barfdiner.
Die is niet compleet idd, maar door voldoende soorten af te wisselen wel.
Heb even nagelezen. Er zit alleen geen hart in op de kip/makreel soort na. Er wordt aangeraden hart, lever, nier en daarnaast pens als hoofd organen te voeren. Dus wil je heel compleet voeren zou je nog een keer per week hart kunnen voeren en wat extra pens, wat dat zit er niet heel veel in.
Verder lijkt me dit een prima kvv! Zit idd geen toevoegingen in en de calciumbron is gewoon bot.
Die is niet compleet idd, maar door voldoende soorten af te wisselen wel.
Heb even nagelezen. Er zit alleen geen hart in op de kip/makreel soort na. Er wordt aangeraden hart, lever, nier en daarnaast pens als hoofd organen te voeren. Dus wil je heel compleet voeren zou je nog een keer per week hart kunnen voeren en wat extra pens, wat dat zit er niet heel veel in.
Verder lijkt me dit een prima kvv! Zit idd geen toevoegingen in en de calciumbron is gewoon bot.

-
Asta
smuldier is het ook niet, veel meer spugen en diarree
Ter toelichting de eerste 1,5-2 jaar zijn nogal drama geweest met Asta qua spugen/ diarree/ vacht/ allergieplekken heel veel giardia, pas toen ik haar overzette op kvv ging het beter na een ontgiftings periode. Haar vacht is nu al zo lang niet goed dat ik toch wil kijken of ik overstap kan maken naar een ander goed voer.
Vandaar de naturis, gewoon in Delft te krijgen namelijk.
Hylos, thx, ga volgende week nog eens specifiek kijken welke soorten ze hebben.
Ter toelichting de eerste 1,5-2 jaar zijn nogal drama geweest met Asta qua spugen/ diarree/ vacht/ allergieplekken heel veel giardia, pas toen ik haar overzette op kvv ging het beter na een ontgiftings periode. Haar vacht is nu al zo lang niet goed dat ik toch wil kijken of ik overstap kan maken naar een ander goed voer.
Vandaar de naturis, gewoon in Delft te krijgen namelijk.
Hylos, thx, ga volgende week nog eens specifiek kijken welke soorten ze hebben.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Asta, is omgeving Zoetermeer voor jou aan te rijden? En Berkel en Roderijs? Of is dat te veel gedoe?
-
Asta
Als het savonds kan prima te doen tessa 
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Shib vindt t lekker en doet het er goed op 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik bestel namelijk nu darf eko en dat wordt in Berkel gebracht, maar daar kan je meerdere merken bestellen.Asta schreef:Als het savonds kan prima te doen tessa
EDIT: En geen naturis zie ik, maar goed, als je darf een keer wilt proberen kom je maar wat halen
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
slechte ervaring mee, ontzetten stinkende grijze zure rollen die ontploften als je er nog maar naar keek, dan nog eens 0 communicatie met de fabrikant... nee, komt hier niet meer in, dateert al van enkele jaren geleden
Onlangs nog iemand die het nog eens een kans wou geven, eveneens slechte ervaring gehad.
Daarnaast ken ik iemand die het zonder klachten voert aan de honden.
Maar hier komt het er absoluut niet meer in.
Onlangs nog iemand die het nog eens een kans wou geven, eveneens slechte ervaring gehad.
Daarnaast ken ik iemand die het zonder klachten voert aan de honden.
Maar hier komt het er absoluut niet meer in.
- Xella
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hele goed ervaringen mee.
In de zomer stinken alle vellen van vleesrollen, tip, haal vooraf t vel van de verpakking eraf, de action verkoopt prima koelkastdozen waar de rollen inpassen en zo in de koelkast..
En dat de rollen ontploffen lijkt te sterk en we gebruiken toch erg veel vleesrollen, bij een ander merk hadden we dit wel, daar ontplofte de rol als je m opendeed, daar wordt volgens mij ook water aan toegevoegd, bij Naturis alleen maar goed ervaringen
In de zomer stinken alle vellen van vleesrollen, tip, haal vooraf t vel van de verpakking eraf, de action verkoopt prima koelkastdozen waar de rollen inpassen en zo in de koelkast..
En dat de rollen ontploffen lijkt te sterk en we gebruiken toch erg veel vleesrollen, bij een ander merk hadden we dit wel, daar ontplofte de rol als je m opendeed, daar wordt volgens mij ook water aan toegevoegd, bij Naturis alleen maar goed ervaringen
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dat kan je prima sterk lijken en ik heb het niet over stinkende vellen, het was trouwens in de winter.Xella schreef:Hele goed ervaringen mee.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
tyson kreeg er "brokken drollen" van (niet stevig zoals gewend, en poepte vaker dan de gewoonlijke 1x per dag)
hij krijgt het nu al afwisseling, omdat er makkelijk aan te komen is
hij krijgt het nu al afwisseling, omdat er makkelijk aan te komen is

-
Asta
Wisselende ervaringen dus misschien dat ik het ggewoon maar probeer dan na de vakantie
Darf eko ga ik eens googlen
Darf eko ga ik eens googlen
-
aussie2011
- Actief
ik voer ook natures
en nee ben er niet tevreden over. wel over het voer zelf maar niet over naturis.
het verkooppunt waar ik het haal is nog klein en krijgt dus niet altijd alles geleverd zoals het zou moeten.
mijn hondje is kieskeurig en eet dus alleen kip pens en als ze dan 1 keer wat anders heeft gehad eet ze gewoon enkele weken geen vlees meer
laatst had ik een doos kip pens besteld, kreeg ik kip makreel en dat vind die van mij echt vies!!
maar er stond wel kip pens op. vind zo iets echt slecht van naturis maar ook van de verkoper.
dus ja de doos omgeruild en ja toen was het weer prijs mijn hondje eet het weer niet.
ook heeft ze brokken van naturis. maar daar eet ze niet heel veel van. ze heeft van die momenten.
ze is gewoon een hele slechte eten, maar ze is totaal niet te dun.
maar ik zit wel al bijna 4 maanden te kijken met een doos kip pens waar ze zo af en toe wat van eet.
ik leg er meestal eens in de maand 1 uit soms wat vaker.
dus nee, ik ben niet tevreden over het bedrijf naturis daar in tegen wel in het voer zelf
maar dit heeft voor mij geen zin en ben dus ook echt op zoek naar ander vlees.
maar bij de meeste krijg ik geen mail terug of komen de mails niet aan etc. dus het word nog een echte zoektocht helaas
groetjes
aussie
en nee ben er niet tevreden over. wel over het voer zelf maar niet over naturis.
het verkooppunt waar ik het haal is nog klein en krijgt dus niet altijd alles geleverd zoals het zou moeten.
mijn hondje is kieskeurig en eet dus alleen kip pens en als ze dan 1 keer wat anders heeft gehad eet ze gewoon enkele weken geen vlees meer
laatst had ik een doos kip pens besteld, kreeg ik kip makreel en dat vind die van mij echt vies!!
maar er stond wel kip pens op. vind zo iets echt slecht van naturis maar ook van de verkoper.
dus ja de doos omgeruild en ja toen was het weer prijs mijn hondje eet het weer niet.
ook heeft ze brokken van naturis. maar daar eet ze niet heel veel van. ze heeft van die momenten.
ze is gewoon een hele slechte eten, maar ze is totaal niet te dun.
maar ik zit wel al bijna 4 maanden te kijken met een doos kip pens waar ze zo af en toe wat van eet.
ik leg er meestal eens in de maand 1 uit soms wat vaker.
dus nee, ik ben niet tevreden over het bedrijf naturis daar in tegen wel in het voer zelf
maar dit heeft voor mij geen zin en ben dus ook echt op zoek naar ander vlees.
maar bij de meeste krijg ik geen mail terug of komen de mails niet aan etc. dus het word nog een echte zoektocht helaas
groetjes
aussie
boekalaboekalaaaa