Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tuigje of bench

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Tuigje of bench

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik heb zo'n autodeken vanwege doorgaans vieze hond en anders sowieso haarbal-hond :schrik: Voor de vorm zit er een autogordel aan haar tuig, maar die staat zo los dat ze daar geen last van heeft verder. Ze zit altijd met haar kop op/naast m'n schouder of ze ploft in het midden van de achterbank neer. Mij werd verteld dat los zonder gordel/rek verboden is. Vandaar heel braaf die gordel.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

autokennel:
Afbeelding

Mocht deze ooit kapot gaan ofzo, zou ik wel eerder voor een andere kiezen, aangezien deze nogal rammelt. Dan zou het eerder zoiets worden in 2-honds uitvoering:
http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 2&search=0
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Los in de achterruimte, waar de bank uit gehaald is.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Kleine stukjes in de buurt zitten ze los op de passagiersstoel. Mica kijkt graag naar buiten en Jop kijkt graag naar mij.
Voor langere stukken en/of de snelweg zitten ze in een boodschappenkratje op de passagiersstoel zodat ze niet van de stoel mieteren als ik een keer te hard rem.
Als ik een passagier heb zitten ze op de achterbank.
Max zat altijd los in de kofferbak.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

alinelaila schreef:Sem zat als pup in een tuigje op de achterbank. Tegenwoordig klik ik de autogordel gewoon aan z'n halsband. Sem ligt heel rustig, maar dan kan hij niet zo uit de auto ontsnappen als iemand een portier opentrekt en mocht ik een ongeluk krijgen, wordt hij in elk geval niet door de hele auto geslingerd.
Dan zou ik hem liever aan een tuigje vastmaken. :wink: Met een beetje mazzel breekt ie zijn nek als je de gordel aan zijn halsband vastmaakt.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Zoals mijn pet staat. Afhankelijk van welke auto ik mee heb en welke hond ik mee heb en of ze in de auto achter moeten blijven.

Tegenwoordig ga ik vaak met de station. Kay bleef gewoon netjes in de achterbak. Ook als hij lang in de achterbak moet blijven (en ik niet bij de auto ben). Norah kruipt dan naar voren een aangezien ik ook regelmatig hele viezer honden bij mij heb en mijn auto nog enigszins netjes wil houden heb ik op marktplaats voor 10 euro een hondenrek erin gezet. Met vakantie zitten ze op de achterbank. Vaak met autotuig vast als het een eind rijden is, maar is schroom ook niet voor om ze zonder enige vorm van bescherming op de achterbank mee te nemen. Ik heb wel een kleed over de achterbank die vastzit aan hoofdsteun van voorstoel, zodat ze wat breder zitruimte hebben en bij heftig remmen (is me 1 keer gebeurd) niet tussen de stoelen duiken.

Als pup op schoot als bijrijder. Ik had nog geen rijbewijs dus was ook nooit een probleem. Vrij snel met tuig op achterbank. Vooral om te leren dat ze op de achterbank blijven. En vervolgens ook vrij snel los op de achterbank.
Norah laat ik niet in de auto als ze autotuig om heeft. In paniek draait ze zich in de gordel en tuig. Achter rek in achterbak is geen probleem. Met lange vakantiereis vind ik het geen fijn idee dat ze helemaal achterin zitten en vind ik het ook gezelliger als ze op de achterbank zitten.
Afbeelding
Tjalling
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American bulldog
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tjalling »

Geen tuig en geen bench bij mij gaan ze achterin de kofferbak, nu zullen er mensen zijn die dat niks vinden dus zal ik het even toelichten.

Ik rij een Volvo v70 ik heb daarin een origineel opklapbaar honden/bagagerek daar mee creëer je dus eigenlijk al een grote bench, maar wat als er iemand achterin klapt nou dan wil je je hond niet in een bench hebben lijkt mij.
de Volvo heeft achter geen kreukelzone dus bij een aanrijding hoort de kofferbak intact te blijven, Volvo's filosofie is hierover de kreukelzone van de auto die achterop knalt is genoeg om de klap op te vangen.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Kruimel53 schreef:Als pup idd in een bench, voorin op de grond voor de bijrijdersstoel. .
veel honden worden wagenziek juist daarom

mijn hond moest altijd naar buiten kunnen kijken , om te zien waar hij was, en hoe wij reden !

ik heb het idee, dat ze, net als wij , niet tegen kunnen , als ze " de horizon " niet kunnen zien ,

gewoon op de achterbank had ik mijn hond, en hij keek heerlijk mee naar buiten .. :ok:
toen hij heel klein was, gewoon naast mij op de passagiers stoel , geen probleem
nooit problemen gehad, vanaf de eerste dag van autorijden , maar ik heb nooit een bench gehad !

hij blafte ook nooit , of naar andere honden
sommige honden hoor je zo blaffen in de auto.. daar zou ik gek van worden !
.
JoyAmy schreef:Een groot nadeel van de echte autogordels ,vind ik , is dat ze moeilijk te krijgen zijn voor kleine honden. IK heb nu een gewoon tuig met een verbindingsstukje gekocht.
ook een groot nadeel is, dat ze zich kunnen verplaatsten , mijn hond ging van raampje naar raampje . :D
.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”