Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rare vraag
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Rare vraag
Ik heb het er ook al eens met mijn man over gehad om de honden na hun dood beschikbaar te stellen aan de wetenschap maar mijn man wil het niet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Curverkratje, grote handdoek onderin, desnoods deksel erop. Netjes.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
gonnie
- Zeer actief
Jaap* schreef:![]()
![]()
Jullie zijn ook echt een match made in heaven hè
![]()
Vind je. Hahahaha.
Groetjes Gonnie.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
gonnie schreef:bouvierpoedel schreef:gonnie schreef:Nou, toen Bijou overleden was heb ik haar in een plastic zak gedaan toen we ze naar het crematorium wilde brengen. want ze was heel erg dik geworden. Ze was op zaterdag dood gegaan en heb haar toen nog mee naar huis genomen en er helemaal niet bij nagedacht dat de crematoriums ook in het weekend open waren.
Had haar later op het balkon gezet en maandagochtend begon ze wel te meuren en werd ze ook aardig dik, dus heb mijn man plastic zakken laten halen waar ze in zou passen, want ik zag al helemaal voor me dat ze zou ontploffen zodra we over een bobbel heen reden, denk dat mijn man dan ook ontploft was als zijn heilige koe onder de stinkende smurrie zat.![]()
zie het plaatje al ,
jullie en de auto helemaal onder de smurrie en lichaamsdelen .
Inderdaad, zag het ook al helemaal voor me toen, moest eigenlijk wel een beetje lachen bij het idee.
Nou ze stonk goed hoor toen ik haar in de zak wilde doen, en wilde het nog met een beetje gevoel doen omdat mijn man erbij was, maar toen ze over mijn hand heen lekte heb ik haar als het ware die zak ingegooid. Heb niet zo heel veel met dode honden, dood is dood en dan zijn ze niet meer de hond die ze waren.
En dan dat gedoe in het crematorium die man met zijn uitgestreken gezicht en zijn droevige toontje toen kreeg ik haast een lachstuip, hij wilde haar nog netjes voor ons neerleggen zodat we afscheid konden nemen, nou na twee dagen een stinkend lijk in mijn huis te hebben gehad, mijn man had haar zondagavond weer binnen gezet want anders had ze het koud zei hij, had ik niet echt behoefte om haar weer te zien en te ruiken. Brrrrrr. Heb nog foto's van haar als ik haar wil zien kijk ik daar wel naar.
Ik moest ook nog eens naar de tandarts nadat ik haar in die zak had gegooid, ondanks dat ik me gewassen had en schone kleren had aangedaan rook ik die lijkenlucht nog toen ik bij de tandarts was.
Oh je dat zijn ook van die figuren soms met van die uitgestreken smoelen die denken dat je hele wereld vergaan is nu Fifi dood is.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
gonnie
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:gonnie schreef:bouvierpoedel schreef:gonnie schreef:Nou, toen Bijou overleden was heb ik haar in een plastic zak gedaan toen we ze naar het crematorium wilde brengen. want ze was heel erg dik geworden. Ze was op zaterdag dood gegaan en heb haar toen nog mee naar huis genomen en er helemaal niet bij nagedacht dat de crematoriums ook in het weekend open waren.
Had haar later op het balkon gezet en maandagochtend begon ze wel te meuren en werd ze ook aardig dik, dus heb mijn man plastic zakken laten halen waar ze in zou passen, want ik zag al helemaal voor me dat ze zou ontploffen zodra we over een bobbel heen reden, denk dat mijn man dan ook ontploft was als zijn heilige koe onder de stinkende smurrie zat.![]()
zie het plaatje al ,
jullie en de auto helemaal onder de smurrie en lichaamsdelen .
Inderdaad, zag het ook al helemaal voor me toen, moest eigenlijk wel een beetje lachen bij het idee.
Nou ze stonk goed hoor toen ik haar in de zak wilde doen, en wilde het nog met een beetje gevoel doen omdat mijn man erbij was, maar toen ze over mijn hand heen lekte heb ik haar als het ware die zak ingegooid. Heb niet zo heel veel met dode honden, dood is dood en dan zijn ze niet meer de hond die ze waren.
En dan dat gedoe in het crematorium die man met zijn uitgestreken gezicht en zijn droevige toontje toen kreeg ik haast een lachstuip, hij wilde haar nog netjes voor ons neerleggen zodat we afscheid konden nemen, nou na twee dagen een stinkend lijk in mijn huis te hebben gehad, mijn man had haar zondagavond weer binnen gezet want anders had ze het koud zei hij, had ik niet echt behoefte om haar weer te zien en te ruiken. Brrrrrr. Heb nog foto's van haar als ik haar wil zien kijk ik daar wel naar.
Ik moest ook nog eens naar de tandarts nadat ik haar in die zak had gegooid, ondanks dat ik me gewassen had en schone kleren had aangedaan rook ik die lijkenlucht nog toen ik bij de tandarts was.Binnen gezet omdat ze het koud had.
![]()
Ook wel weer kinderlief.
Oh je dat zijn ook van die figuren soms met van die uitgestreken smoelen die denken dat je hele wereld vergaan is nu Fifi dood is.Komt een beetje te gespeeld over bij mij.
Bij mij ook, ze zullen best wel meeleven maar het is wel hun brood.
Groetjes Gonnie.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Bommel is toch niet zo groot, die past toch wel in een plastic krat oid.
Voor het gevoel kun je hem in een handdoek of dekentje wikkelen en dan in zo'n krat leggen.
Maar verwacht je dat hij binnenkort gaat dan?
Voor het gevoel kun je hem in een handdoek of dekentje wikkelen en dan in zo'n krat leggen.
Maar verwacht je dat hij binnenkort gaat dan?
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ze kunnen wel gaan lekken ja. Laatst een kat van de straat geraapt die vlak voor ons aangereden was. Hij leefde nog toen ik hem pakte, maar dat duurde ook niet lang. Meteen terug naar de DA (daar kwamen we net vanaf met Joris) en in het ritje van nog geen minuut had ik toch mooi mijn jas en schoot onder zitten. Ik zou het dan ook aanraden er iets absorberends onder te leggen, want dat wil je niet in je auto 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Een oude koelbox misschien? Zo vragen ze je dode konijn aan te bieden iig in Utrecht. Dan blijft het koel, zeg maar. Dat is wel belangrijk anders kunnen ze er niks meer mee. Ik vind het erg nobel van je, denk dat de meeste mensen er niet eens aan zouden denken. Sterkte ermee iig.
-
Safari
Dank voor alle antwoorden. Bommel is dan wel een kleine hond maar door zijn compacte bouw is hij sowieso al zwaar maar straks heb je 'dood gewicht' en dat is nog veel zwaarder. Curver bak/krat valt daardoor af anders valt de bodem eruit of hebben we een schoenlepel nodig om hem erin te proppen.
sorry ik blijf maar de slappe lach houden.
Ik ga op zoek naar een grote doos (luierdoos van pampers bv
) ga daar plastic in doen, vervolgens een dekentje met kraammatrasjes en slla dan de deken gedeeltelijk over hem heen.
Ik ga op zoek naar een grote doos (luierdoos van pampers bv
-
Muk
Wij hebben Lobbes na zijn inslapen in de tuin begraven. Hij liep inderdaad leeg (alleen plas gelukkig) en die geur was niet aangenaam. Heel anders dan zijn normale plasgeur in ieder geval. Ik zou er zeker een plastic zak of iets dergelijks onderleggen, anders bijt die urine in je bekleding van je auto en dat is ook zonde.