Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overstappen gaat nog niet zo goed

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

overstappen gaat nog niet zo goed

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik ben met Vlinder bezig om van Hills i/d over te gaan op Smuldier vlees compleet.

Nu had ik eerst wat door haar brokken gedaan,toen at ze alles op.
Een paar dagen later at ze alleen het vlees er uit,toen heb ik haar op alleen vlees gezet.

Na een dag of drie leek het eten even niet goed te vallen,ze had zich iets te druk gemaakt(een uur na het eten)ze was met een gedroogde runderlong aan het spelen,die gooide ze de lucht in en ging er achter aan,daar heeft ze een paar kleine stukjes van op gegeten,kort daarna spuugde ze het eten er uit.Mijn conclusie was dat ze net iets te veel had gehad,en misschien viel de smaak van de long niet zo goed, en door het even druk doen kwam haar eten naar boven.

~s-avonds had ze even diarre.Was de volgende dag al minder en die dag erna weg.

Goed dat kan gebeuren.Ze wilde toen bijna een dag niet eten en werd misselijk als ik haar vlees voor zette.
Ik heb toen wat brokjes(die Hills) in haar bakje laten staan en `s-avonds ging ze wat van de brokken eten.Probleem was opgelost,ontlasting normaal niet meer misselijk.

Volgende dag toch weer op Smuldier gezet.
Ze heeft dit nu een aantal dagen gegeten en wat van de Rodie hamburger en dat ging goed,ontlasting mooi,niet misselijk.Heb haar ook geen long o.i.d.meer gegeven.

Vanmorgen moest ze poepen,ze had aandrang.Mooi drolletje.Even later moest ze weer,kwam een klein beetje uit.
Thuis gekomen,wilde ze niet eten.
Even later speerde ze naar de tuin,en sputterde wittig slijm uit haar poeperd.Haar buikje maakte lawaai.Na een paar uurtjes was het lawaai over en ze had ook geen aandrang(ze moest ook wel leeg zijn)Eten had ze geen zin in,ze werd weer misselijk als ik iets voor zette.

Ze doet verder heel normaal en vrolijk.

Goed het punt is nu dat ze bij de vorige baasjes alles kreeg wat niet goed is.lekkers,met de pot mee en er stond een bak Frolic.Ze had erge jeuk,stonk naar rook en baklucht,diarree en oorontsteking toen ik haar kreeg.Ze is onderzocht,oren uitgespoten,zalf mee voor 10 dagen.Was verder goed,kreeg Hills i/d mee en ze knapte op.Jeuk werd met de dag minder,oren gingen over.2x moeten badderen voordat ze normaal rook.
Nu heeft ze een keer een honden koekje gehad en hup,haar darmpjes van slag.Ik heb ook alle hondenkoekjes de deur uit gedaan en alleen nog maar verse of gedroogde dingen gegeven.

Nu heb ik ergens gelezen dat dit een soort van ontgiften kan zijn,ze heeft dus een aantal dagen alleen Smuldier gehad.En een gedroogd visje.Gister wel 2 ml Velcote door haar eten gedaan.
Ik vraag me dus af of ze reageert op dat visje,de Velcote of misschien is die Rodie qua samenstelling niet goed....of dat haar darmen nu zo hard moeten werken met de Smuldier.
Haar huid is er enorm van opgeknapt.Ze is verder niet ziek en haar darmen rommelen ook niet.Ze wil nu gewoon even niet eten.

Kan ik gewoon door gaan met Smuldier en helemaal nooit geen brokken meer voor zetten.Zou dat het probleem zijn?Dat ze toch weer wat brokjes had gegeten.
Moet ik geen brokjes neer zetten en later maar wer proberen of ze vlees wil?

Haar lichaam is dit niet gewent,herkend iemand dit?Gaat dat na een aantal dagen alleen vlees weg?

De brokjes wil ze vaak niet,ze eet liever vlees.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: overstappen gaat nog niet zo goed

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je vult in als je zegt dat ze misselijk is. Dat weet je namelijk niet.
Misschien krijgt ze gewoon meer dan genoeg eten, dat kan ook. Van teveel eten krijg je ook diarree.

Hoeveel weegt ze?
20 gram per kilo is een normale hoeveelheid. Per dag, in totaal dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
nathalie71

5,8 kg is ze.

Ik gaf ongeveer 80/90 gr dan 2x per dag.
Misschien is dat in een keer te veel?
nathalie71

Dat misselijke haal ik uit het feit dat ze bijna gaat kokhalzen als ik haar vlees voor zet.En dan zit ze te smakken.Lijkt mij dat ze er dan misselijk van wordt.
nathalie71

Mag ze dan maar 2x per dag ongeveer 40/50 gram hebben????

op de verpakking staat trouwens 30 gr per kilo.

Dus 6x30=180 :2=90 gr per keer
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 20 jun 2013 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
kellie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kellie »

dat is teveel.
ze zou ongeveer 120 gram voor de hele dag moeten krijgen.
dus 60 gr. per keer.
ik ben niet bekend met smuldier,maar dit geld voor andere kvv.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

probeer anders eens drie keer per dag te voeren ipv twee keer, wie weet gaan kleinere porties beter.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Fien is ook 5,8. Die krijgt 2 x daags 60 gram.
Zelf vindt ze dat véél te weinig maar goed, Fien is een vreetbeest.
Maar 2 x 80-90 gram is écht teveel.
Ik denk zo dat ze gaat zitten smakken omdat ze wel wil maar het teveel is.

Geef gewoon maar eens minder en kijk wat ze doet ;)

Afbeelding

nathalie71

Ik kan inderdaad eens 3 x proberen en minder.Ochtend,middag,avond en dan porties van ongeveer 30/40 gr

Ze had net weer diarree ze heeft nu wel wat van de da brokjes op.Zit er in ieder geval wat in haar buikje want ze heeft nog niks willen eten vandaag.

Mijn ervaring is dat haar ontlasting wel weer normaal wordt van de brokjes.

Lastig hoor.
Morgen maar weer in kleine porties de Smuldier proberen en hopen dat het aan slaat.

Als het goed is moet je toch meteen resultaat zien? Ik hoor hier geregeld dat honden direct over gaan op vers en dan haast geen problemen onder vinden.

Ik hoop dat het werkt want die brokjes vindt ze uiteindelijk ook niet meer lekker na een paar keer.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik denk dat je gewoon even langer vol moet houden eigenlijk. Dus de brokjes helemaal weglaten. Het kan zijn dat ze dan een paar dagen slappe ontlasting houdt maar dat komt door het wennen. Pas als je alleen smuldier geeft, kunnen de darmen eraan wennen. Als de slappe ontlasting na een dag of drie, vier nog niet overgaat, zou je ook een andere kvv soort kunnen proberen. Bijvoorbeeld carnibest of lotgering.

Sommige honden verdragen rund niet goed namelijk en smuldier is rund, je zou wat soorten kunnen proberen. Lotgering heeft kvv met alleen één soort vlees erin, die zou je kunnen proberen om te kijken of ze daar beter op reageert, lam bijvoorbeeld ofzo. De hills brokjes bevatten heel weinig vlees dus is het logisch dat het systeem erop reageert als je ze ineens wel alleen vlees geeft. Ze kan ook vieze winden laten eventjes, dat geeft allemaal niet.

Dat ze misselijk is, is volgens mij ook invulling van jezelf. Honden smakken ook wel met de lippen om andere redenen dan misselijkheid. Zou kunnen dat ze wat spanning voelt bij het voeren omdat jij zo staat te kijken of ze het wel gaat eten of niet. Ik zou het eten neerzetten en dan gewoon meteen weglopen en haar alleen laten. Als ze wegloopt, kun je haar weer zwijgend bij de bak neerzetten of sturen, verder niks. Geen nadruk erop leggen want misschien eet ze daarom niet, omdat je er zo op let.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou me niet zo druk maken om een dagje niet eten. Dat gebeurt hier ook wel eens, ze vallen heus niet direct om.
En als ze standaard teveel kreeg de laatste tijd is het ook logisch dat ze niks wil hebben :19:
Vertrouw je hond gewoon maar ;)

Afbeelding

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

nathalie71 schreef:5,8 kg is ze.

Ik gaf ongeveer 80/90 gr dan 2x per dag.
Misschien is dat in een keer te veel?
Teckeltje hier weegt hetzelfde en krijgt 100 gram smuldier per dag. Dus Vlinder krijgt het dubbele. Hier eten ze 1x per dag en voor het slapen gaan krijgen ze nog een pensstaafje :wink:
Afbeelding
nathalie71

Vanmorgen heeft ze 30 gram gehad.
De poep was eerst nog wat dun maar werd daarna al vaster.Dus dat komt weer helemaal goed.

dan geef ik haar tussen de middag nog zo`n 30 gr en vanavond.

Alma;wat voor een pensstaafjes bedoel jij?
Dat is misschien wel een goed idee.

Die runderlongen lust ze niet ,heb ik voor 7 euro zo`n hele zak moeten kopen :80: Maar goed we hebben een hele enthousiaste Staffort aan de over kant en die vind dat allemaal wel jammie (Die lijkt op een vors formaatje scoobie doo :LOL: en doet ook net zo maf )
Ik had Velcote besteld maar moest er nog iets van 2,50 bij bestellen anders kwam ik niet aan 15 euro,dat was het minimum bedrag.Dus ik koop maar zo`n italiaans hambot(die hadden ze niet in het klein)Vlinder vond er niks aan.Nou de Staf wel hoor die had hem helemaal afgekauwd binnen een uur :LOL: gek beest.
Dus alles wat zij niet wil hebben heeft wel een bestemming haha
nathalie71

Marjoleine schreef:Ik zou me niet zo druk maken om een dagje niet eten. Dat gebeurt hier ook wel eens, ze vallen heus niet direct om.
En als ze standaard teveel kreeg de laatste tijd is het ook logisch dat ze niks wil hebben :19:
Vertrouw je hond gewoon maar ;)
Ja,dat weet ik ook wel..Ik vertrouw er ook wel op dat ze gaat eten,dat deed ze dan `s-avonds ook.

Weer wat geleerd,dank je!
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Tegen het zere been van de versvoerders waarschijnlijk, maar je gaat van een Mercedes naar een Trabbantje wat kwaliteit van voer betreft.
Want laten we eerlijk zijn, een kg vlees voor een euro kan niet van superieure kwaliteit zijn.
Niet dat de prijs van Hills gerechtvaardigd is maar kwaliteitsvoer is het wel. Die slappe ontlasting komt dus echt niet alleen van het wennen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
alm@
moderator

nathalie71 schreef:
Gewoon gedroogde pensstaafjes. Ik koop altijd kiloverpakkingen bij de welkoop (goedkoper) maar bij de dierenwinkel zullen ze vast ook wel liggen.
Afbeelding
nathalie71

alm@ schreef:
nathalie71 schreef:
Gewoon gedroogde pensstaafjes. Ik koop altijd kiloverpakkingen bij de welkoop (goedkoper) maar bij de dierenwinkel zullen ze vast ook wel liggen.
Kom net bij de dierenwinkel vandaan,dan heb ik de goede mee genomen.Er zaten er een stuk of 5 in het zakje voor 2,25 ,een kilo was in de aanbieding voor 9,95.maar ja als ze die ook niet lekker vond zit ik weer met zo`n grote zak.
Maar de Staf was wel weer eruug blij met de longen..haha

Jaaaaa,Vlinder lust ze. :cheer: (wat een lucht, :goeie: )
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik overvoer Csiva dan dus ook... Die weegt 10 kilo en krijgt 500 gram per dag :oeps:
nathalie71

Machie schreef:Ik overvoer Csiva dan dus ook... Die weegt 10 kilo en krijgt 500 gram per dag :oeps:
:80: oh oh.....hahaha.
Toch wel handig zo`n topic
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Tulp schreef:Tegen het zere been van de versvoerders waarschijnlijk, maar je gaat van een Mercedes naar een Trabbantje wat kwaliteit van voer betreft.
Want laten we eerlijk zijn, een kg vlees voor een euro kan niet van superieure kwaliteit zijn.
Niet dat de prijs van Hills gerechtvaardigd is maar kwaliteitsvoer is het wel. Die slappe ontlasting komt dus echt niet alleen van het wennen.
Jawel hoor. In Hills zit zo weinig vlees dat de darmen als het ware wat lui zijn geworden. Als je je hele leven pap eet, zal een biefstuk ook niet meteen lekker verteren. Ik eet vegetarisch, al mijn hele leven, heb nog nooit vlees gegeten. Maar wel eens per ongeluk natuurlijk en dan krijg ik meteen diarree. Een vriend van me van vroeger zat bij de bagwan , die at in de vakantie bij de bagwan geen vlees wekenlang. Als ie dan thuis kwam, ging ie weer vlees eten en was ie altijd een paar dagen aan de dunne. Vraag me niet waarom hij dat zo deed, haha, maar het bewijst wel dat vlees de darmen roert.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

nathalie71 schreef:
Machie schreef:Ik overvoer Csiva dan dus ook... Die weegt 10 kilo en krijgt 500 gram per dag :oeps:
Ze is pas 9 maanden en belachelijk bewegelijk. Zolang ze er nog niet dik op wordt blijft ze mooi op 500 gram staan :F:
nathalie71

Machie schreef:
nathalie71 schreef:
Ze is pas 9 maanden en belachelijk bewegelijk. Zolang ze er nog niet dik op wordt blijft ze mooi op 500 gram staan :F:
Gelijk heb je,ze zal het nodig hebben :jump1:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tulp schreef:Tegen het zere been van de versvoerders waarschijnlijk, maar je gaat van een Mercedes naar een Trabbantje wat kwaliteit van voer betreft.
Jij vind oa bietenpulp van hogere kwaliteit dan puur vlees? Hmm daar verschillen we dan erg van mening... want laten we eerlijk zijn de reclames kosten nu eenmaal veel centjes van rc...die heeft smuldier niet. Ik betaal toch liever aan voer en niet aan alle commercie en andere activiteiten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie71

Tot nu toe gaat het erg goed met 3 kleinere porties! :cheer:
Haar ontlasting is niet meer dun.Mag nog wel ietsje steviger maar ik denk dat dat wel goed komt.

Ik zie gewoon zo veel verschil met toen ze hier net was en nu ze tenminste normaal honden eten heeft gekregen.Ze is hier nu 5 weken.
Haar haartjes beginnen te glimmen,huid is niet meer droog,ze krabt niet meer :cheer: Ik ben blij.

Nu nog even wat harder groeien met dat haar...hahaha

Dit is een foto van de eerste week dat ik haar had:(let op het haar op de rug qua glans)
Afbeelding

en dit is Vanmorgen:

Afbeelding

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Het wordt een verdraaid mooi hondje!

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ziet er prima uit :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie71

:D :D :D :cheer: :cheer: Dank jullie!

Och och wat ben ik toch gek op dat hondje :I: :I:

Maar dat valt niet echt op hè? :mann:

Ben zo trots op haar.Gaat helemaal goed komen. :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik had het echt niet door :engel:

Afbeelding

alm@
moderator

Complimenten hoor :ok:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

nathalie71 schreef:
alm@ schreef:
nathalie71 schreef:
Kom net bij de dierenwinkel vandaan,dan heb ik de goede mee genomen.Er zaten er een stuk of 5 in het zakje voor 2,25 ,een kilo was in de aanbieding voor 9,95.maar ja als ze die ook niet lekker vond zit ik weer met zo`n grote zak.
Maar de Staf was wel weer eruug blij met de longen..haha

Jaaaaa,Vlinder lust ze. :cheer: (wat een lucht, :goeie: )
Ja, stinken ze? Dan heb je de goede :E:

Het wordt een echte bjoetie, die Vlindertje :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”