Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare vraag

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Safari

Rare vraag

Ongelezen bericht door Safari »

Ik heb het nog nooit bij de hand gehad maar uit de verhalen hier weet ik dat sommige er wel ervaring mee hebben. Ik heb besloten dat Bommel na zijn dood naar de wetenschap gaat. Dit betekent dat wij hem zelf naar Utrecht gaan brengen maar hoe kunnen wij hem dan het beste vervoeren. Hij gaat achterin de auto en dan volgt er een rit van zo'n dertig kilometer. Volstaat het om hem in een deken te wikkelen. Meneer Safari had het al over een plastic zak :mep: waarna ik duidelijk heb gemaakt dat dat dus niet gaat gebeuren. Ik heb ook begrepen dat na hun dood de mogelijkheid bestaat dat ze hun ontlasting laten lopen.

Heel kort door de bocht, hie doe je dat en zijn er nog dingen waar ik aan moet denken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Rare vraag

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zou er zeker wel iets van plastic onder leggen.. klinkt allemaal heel plastisch en niet leuk maar als je dood bent ontspannen alle spieren en dan komt overal waar iets uit kan komen vaak ook wat uit zeg maar...
Afbeelding
Safari

Nanna schreef:Ik zou Utrecht vragen hoe ze de hond het het liefst 'aangeleverd' krijgen.
Zo snel mogelijk en anders koel. Verder maakte dat niet uit.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Of iets eronder wat vocht op neemt want plastic eronder en je rijd door een bocht dan ligt dat allemaal in je auto....

Misschien heeft je dierenarts crematie dozen?
Dat zijn dozen waar dieren in gelegd worden om zo naar het crematorium vervoerd te worden.
Heel mooi en simpel.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Je zou een zeil in je auto neer kunnen leggen, en dan daarop de hond in een deken. Dan ligt de hond niet in een zak en is toch je auto ook beschermd. Maar meestal als de ontlasting er na de dood uitloopt dan is dat vrij snel na de dood, niet nog uren later (als ik me niet vergis).
Safari

Sanne!! schreef:Of iets eronder wat vocht op neemt want plastic eronder en je rijd door een bocht dan ligt dat allemaal in je auto....
:idea: kraammatrasje zou kunnen.
Nanna schreef:
Safari schreef: Meneer Safari had het al over een plastic zak
Ik zou in ieder geval de achterkant van de hond in een plastic zak doen.
Klinkt allemaal heel prozaïsch, maar als een hond leegloopt in je auto dan lach je niet.
Nee dat klopt maar ik vind een vuilniszak nou ook zo......

Potver ik zit hier de slappe lach te krijgen terwijl het allemaal heel serieus en triest is.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

oh wat fijn dat het niet alleen aan mij ligt :-)
Afbeelding
Safari

Nanna schreef:Bommel is toch de mops? Die zijn niet zo groot.
Ik zou een kartonnen doos regelen, plastic erin en een dekentje er op.
En daar meneer op opbaren. Met wat blommetjes.

Ik begin onderhand zelf ook te hinniken :LOL:
:LOL: :LOL: hou op hoor.... Zit ik hier iets waardigs voor hem te bedenken.

Wat denk je, zou hij het op prijs stellen als de doos de vorm heeft van een kluifje?? :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Een doos, met iets absorberends onderin.
Het gaat niet om liters hè :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Zou inderdaad iets van een mand of doos nemen, daarin een plastic zak met daarover een deken. Dan heeft het niet het idee van ik stop hem in een zak, maar heb je ook niet alles in de auto liggen.
Sookie

Ongelezen bericht door Sookie »

Knap van je dat je hem af geeft voor de wetenschap.
Ik zou dat niet kunnen.

Maar misschien van die puppypads, en dan gewoon in een deken.
Ligt natuurlijk ook aan de temperaturen op dat moment.
Safari

Nanna schreef:
Safari schreef: Wat denk je, zou hij het op prijs stellen als de doos de vorm heeft van een kluifje?? :mrgreen:
:lol1:
En een rozenkrans van pens in zijn dode koude pootjes.
Dan stinkt het nog in de auto. :mep:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Of je zet hem een mal hoedje op, zodat ze zich kapot schrikken als ze de doos open maken :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Safari

Jaap* schreef:Of je zet hem een mal hoedje op, zodat ze zich kapot schrikken als ze de doos open maken :mrgreen:
:LOL: :LOL: :LOL: met zonnebril ook nog, zoals de blues brothers :mrgreen:
Of we laten Kees een mooi patroontje in zijn vacht scheren en kleuren natuurlijk.
Safari

Iris123 schreef:Als je weet dat de dag daar is en het via een spuit gaat zou je dat ook terplekke kunnen doen zodat je niet meer met je overleden hond hoeft rond te rijden. Lijkt me een stuk makkelijker ook met afscheid nemen. Tenzij je het idee van een laatste reis mooi vind, maar in de praktijk lijkt me zo'n reis (ook al is het maar kort) niet handig en fijn.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn alleen hij kent onze Da goed en is dol op haar en ik denk dat het voor hem rustiger is om het haar te laten doen.
Safari

Nanna schreef:
Safari schreef:
Jaap* schreef:Of je zet hem een mal hoedje op, zodat ze zich kapot schrikken als ze de doos open maken :mrgreen:
:LOL: :LOL: :LOL: met zonnebril ook nog, zoals de blues brothers :mrgreen:
Of we laten Kees een mooi patroontje in zijn vacht scheren en kleuren natuurlijk.
Het is wel een Mops hè, ik denk dat Bommiebeertje-Appelpeertje zich postuum rotlacht :LOL:
:lol1: :lol1: absoluut. :wink:
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

Wij brengen onze overleden honden zelf naar het crematorium in Deventer.
We leggen ze dan op de achterbank met een absorberend matje (kraammatrasje) eronder.
Anders voldoen een paar oude handdoeken met een zeiltje eronder ook prima hoor.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Iris123 schreef:Als je weet dat de dag daar is en het via een spuit gaat zou je dat ook terplekke kunnen doen zodat je niet meer met je overleden hond hoeft rond te rijden. Lijkt me een stuk makkelijker ook met afscheid nemen. Tenzij je het idee van een laatste reis mooi vind, maar in de praktijk lijkt me zo'n reis (ook al is het maar kort) niet handig en fijn.
Nee, dat zou ik niet kunnen hoor.
Om je een eventueel vieze auto te besparen je hond ergens anders in laten slapen (een omgeving die hij niet kent)...
Bovendien misschien met een misschien doodzieke hond moeten rijden terwijl hij die rit ziek en wel niet zou hoeven maken lijkt me ook zowat :?
thezoozwolle schreef:Wij brengen onze overleden honden zelf naar het crematorium in Deventer.
We leggen ze dan op de achterbank met een absorberend matje (kraammatrasje) eronder.
Anders voldoen een paar oude handdoeken met een zeiltje eronder ook prima hoor.
Lijkt me ook :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tip:
Leg "op de bodem" van de "laadvloer" grote plastic containerzakken met daarop een goed absorberend materiaal, bijv. kraammatrasjes. Daaroverheen (wasbare) oude dekens en handdoeken. Veel.
Dan daarop je hond.

Kom je een heel eind hoor...

Suzanne
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Hmm, ik weet niet hoor, verschillende honden in laten slapen thuis en dan naar de auto gebracht en dan door naar t crematorium. Geen enkele hond heeft op plastic gelegen, alleen op een dekentje en iets van urine heb ik ook nooit gezien. Valt reuze mee dus volgens mij.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Hier ook zelf de honden naar het crematorium gebracht.
Op de achterbank gewoon op een handdoek, en er is niks uitgekomen.
De katten hadden we wel in een doos tijdens de rit, maar ook daar kwam niks uit.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Klinkt allemaal heel prozaïsch, maar als een hond leegloopt in je auto dan lach je niet.
Ja en achterom op de bijrijdersstoel maar gillen Bommel FOEI , we hadden je net uitgelaten GVdomme.Stoppen stoppen hij moet eruit vooradt hij de hele auto onder schijt. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Mijn Newfoundlander liep destijds leeg. Een lúcht... :schrik:
Ik zou het dus gewoon maar niet riskeren.
Ja dat krijg je als je al janken en snikkend oh allahhhh boven je hond stort in al je verdriet.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, toen Bijou overleden was heb ik haar in een plastic zak gedaan toen we ze naar het crematorium wilde brengen. want ze was heel erg dik geworden. Ze was op zaterdag dood gegaan en heb haar toen nog mee naar huis genomen en er helemaal niet bij nagedacht dat de crematoriums ook in het weekend open waren.

Had haar later op het balkon gezet en maandagochtend begon ze wel te meuren en werd ze ook aardig dik, dus heb mijn man plastic zakken laten halen waar ze in zou passen, want ik zag al helemaal voor me dat ze zou ontploffen zodra we over een bobbel heen reden, denk dat mijn man dan ook ontploft was als zijn heilige koe onder de stinkende smurrie zat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
baasje van nesco
Actief

Ongelezen bericht door baasje van nesco »

wij rijden zeker een keer per week met iets doods naar utrecht met de dierenambulance
Nu even heel zakelijk zij kunnen gaan lekken uit hun kont maar ook uit hun bek.
kunnen gelijk erg gaan stinken als de honden erg ziek waren
en een zak is fijner voor utrecht komen daar meer dode dieren aan dan besmet je de andere onderzoeken niet.

gevoelsmatig voor de eigenaren ja is de zak misschien naar wat ook niet voor alle baasjes gelden
maar om je helle auto onder de pis,poep en bloed te hebben is ook zo wat.
doe er dan een groot zeil onder en lig de kont en kop hoger met een handdoek
zodat je iets het lekken tegen kan houden.
je kan ook vragen de dierenambulance hem weg te laten rijden
bouvierpoedel
Zeer actief

gonnie schreef:Nou, toen Bijou overleden was heb ik haar in een plastic zak gedaan toen we ze naar het crematorium wilde brengen. want ze was heel erg dik geworden. Ze was op zaterdag dood gegaan en heb haar toen nog mee naar huis genomen en er helemaal niet bij nagedacht dat de crematoriums ook in het weekend open waren.

Had haar later op het balkon gezet en maandagochtend begon ze wel te meuren en werd ze ook aardig dik, dus heb mijn man plastic zakken laten halen waar ze in zou passen, want ik zag al helemaal voor me dat ze zou ontploffen zodra we over een bobbel heen reden, denk dat mijn man dan ook ontploft was als zijn heilige koe onder de stinkende smurrie zat.
:80: :schrik: zie het plaatje al , :schrik: jullie en de auto helemaal onder de smurrie en lichaamsdelen .
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Wij hebben Devel moeten vervoeren van Deventer naar Heerde. Bij ons heeft het niet gestonken. Enige wat hij iets liet lopen was zijn plas. Gegeten heeft hij niet meer op zijn laatste dag dus dat kwam er niet meer uit.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Nanna schreef:
1 van mijn honden ging bloeden uit neus/bek...... :(:

@TS: Wij doen altijd een kunststof mand (zo'n perla geval) onderop een vuilniszak, daaroverheen een fleecekleed en dan de hond....en laten alles achter....

Veel sterkte :roos:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zou de hond in een curverdoos doen. Paar kraten er onder misschien.
Goed dat je het doet trouwens. Ik zit er ook over te denken maar ik ben er nog niet over uit.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:
gonnie schreef:Nou, toen Bijou overleden was heb ik haar in een plastic zak gedaan toen we ze naar het crematorium wilde brengen. want ze was heel erg dik geworden. Ze was op zaterdag dood gegaan en heb haar toen nog mee naar huis genomen en er helemaal niet bij nagedacht dat de crematoriums ook in het weekend open waren.

:80: :schrik: zie het plaatje al , :schrik: jullie en de auto helemaal onder de smurrie en lichaamsdelen .

Inderdaad, zag het ook al helemaal voor me toen, moest eigenlijk wel een beetje lachen bij het idee.

Nou ze stonk goed hoor toen ik haar in de zak wilde doen, en wilde het nog met een beetje gevoel doen omdat mijn man erbij was, maar toen ze over mijn hand heen lekte heb ik haar als het ware die zak ingegooid. Heb niet zo heel veel met dode honden, dood is dood en dan zijn ze niet meer de hond die ze waren.

En dan dat gedoe in het crematorium die man met zijn uitgestreken gezicht en zijn droevige toontje toen kreeg ik haast een lachstuip, hij wilde haar nog netjes voor ons neerleggen zodat we afscheid konden nemen, nou na twee dagen een stinkend lijk in mijn huis te hebben gehad, mijn man had haar zondagavond weer binnen gezet want anders had ze het koud zei hij, had ik niet echt behoefte om haar weer te zien en te ruiken. Brrrrrr. Heb nog foto's van haar als ik haar wil zien kijk ik daar wel naar.

Ik moest ook nog eens naar de tandarts nadat ik haar in die zak had gegooid, ondanks dat ik me gewassen had en schone kleren had aangedaan rook ik die lijkenlucht nog toen ik bij de tandarts was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”