billy schreef:Wat ook een heerlijk advies laten mee eten met de pot, ben wel benieuwd welke vogelarts dat zo goed vind
Er was bijna een wet door dat papegaaien niet eerder weg mochten als met 3 maanden oud, dat is stil komen te staan nadat het laatste kabinet viel, helaas.
Papegaaien die te jong weg gaan worden makkelijker tam zo word beweerd, vergeet daarbij niet alle te jonge papegaaien die dood gaan aan kropverbranding, omdat er heel veel worden gekocht in een opwelling en de meeste mensen geen idee hebben wat ze in huis halen, papegaaien die al heel jong bij de ouders weg worden gehaald gaan later gedragsproblemen vertonen, ze zien de mens als partner en dat gaat niet goed, wat het mooiste is als ze 3 maanden bij de ouders kunnen opgroeien en dan worden verkocht, maaarrrrrrrrrrr dat vraagt kennis van de toekomstige eigenaar want je krijgt geen schattig babytje die nog pap lust, nee je moet je echt wel verdiepen in de papegaaien om dat goed te gaan doen, ik snap dat de meeste kwekers dat liever niet hebben en laat ik nu net heel erg voor die wet zijn, omdat dan heel veel mensen gaan afhaken en dat is juist de bedoeling.
En ik reageer juist in dit topic om mensen een andere kant te laten zien dat het niet leuk en lief en schattig is, om een baby papegaai te kopen
Mijn gaaien vertonen geen hinderlijk gedrag, ze gedragen zich, zover dat zich toelaat, als gaaien, ze hebben hun schreeuwmomenten, dat ze in het wild ook hebben, ze eten gevarieerd, ook dierlijke eiwitten, net als in de natuur, fruit, zitten samen , plukken niet en vertonen verder geen stereotype dwangneurotisch gedrag. Ook Chico kreeg ik als piepkuiken en met hem is het ook goedgekomen.
Jacob is een opvangertje die uit een huis gehaald is en bij mij ondergebracht werd door de Dierenambu. en nooit meer weggegaan is. Hij/zij wordt geschat op een paar jaar ouder dan Chico maar erg veel over zijn verleden, voor hij bij mij kwam, weet ik dus niet. Ik probeer het allemaal goed te doen maar ik zeg het nogmaals, als er iemand is die ze aantoonbaar een beter leven kan geven, kom ze maar halen.
Maar goed, wordt zol weer zo'n, "beste stuurlui staan aan wal' verhaal.
En ik vind het best wel te doen om honden/katten met gaaien te vergelijken. Beiden zouden het waarschijnlijk in de vrije natuur meer naar hun zin hebben maar toch, nogmaals, over honden hoor je wat dat betreft nooit veel maar als de woorden papegaai/gevangenschap ergens valt, dan duikt er altijd gelijk iemand boven op. Ik vind het best maar ik zie niet in waarom ik me moet verdedigen tegenover iemand die ook met een hond aan een lijntje stoepen loopt verkennen in zijn woonwijk.