Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tuigje of bench
Moderator: moderatorteam
-
willem269
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kooiker
- Aantal honden: 1
Tuigje of bench
Hallo, omdat dit zo'n fantastisch forum is met zo veel respons nog maar een vraag van een bijna-kooiker-bezitter.
Hoe nemen jullie de hond in de auto mee. Niet van de fokker naar huis want dan moet hij op schoot, ook al vanwege het bonding moment, is me verteld, maar in zijn latere leven. Als nog niet altijd zindelijke pup in een bench? En als hij groot en zindelijk is in een tuigje op de achterbank? Of?
Hoe nemen jullie de hond in de auto mee. Niet van de fokker naar huis want dan moet hij op schoot, ook al vanwege het bonding moment, is me verteld, maar in zijn latere leven. Als nog niet altijd zindelijke pup in een bench? En als hij groot en zindelijk is in een tuigje op de achterbank? Of?
-
willem269
- Vaste gebruiker
Re: Tuigje of bench
Zie je wel, binnen 5 minuten een eerste antwoord.
Een Engelsman zou trouwens vragen: what the f..k is a Bipper. En heb je je echt zo'n leuk paard/leuke pony? En 't arme schaap is ook mooi trouwens, wat voor ras?
Een Engelsman zou trouwens vragen: what the f..k is a Bipper. En heb je je echt zo'n leuk paard/leuke pony? En 't arme schaap is ook mooi trouwens, wat voor ras?
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Mijn pup heeft van begin af aan achterin gezeten, in de kofferbak. Alleen met halen niet. De eerste paar keer gepiep, maar dan zat een van ons erbij met de arm over de leuning voor steun. Intussen 3 weken hier gaat het prima in de auto, al helemaal aan gewend!
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
een pup zet ik in een bench op de achterbank neer en als ze wat groter zijn gaan ze de achterbak in, los want daar kan ik ze niet vast maken.
ellen
ellen
-
willem269
- Vaste gebruiker
Weer wat geleerd. Jaune Lacerta.... gewoon onbestemd vreemd geel.Kruimel53 schreef:
daar rijden meer Peugeots Bipper rond, zelfs in de foeilelijke kleur Jaune Lacerte
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
willem269 schreef:Weer wat geleerd. Jaune Lacerta.... gewoon onbestemd vreemd geel.Kruimel53 schreef:
daar rijden meer Peugeots Bipper rond, zelfs in de foeilelijke kleur Jaune Lacerte
onbestemd vreemd geel dekt de lading wel ja hahaha
hier trouwens in een tuigje vastgemaakt. er past geen bench in mijn smart

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier zitten ze nu in een bench, maar zodra Sacha weer terug is naar haar baasjes, gaat Chuck (die met 10 weken al geen Chuckje meer is) gewoon los achterin met de groters.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier gaan puppen ook in de bench op de achterbank, pas als ze wat groter en minder teer zijn gaan ze bij de grote achterin 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Goldendelicious
In een tuigje met autogordel achterin. In beginsel zat de pup dan ook nog in een boodschappenkrat met dikke deken.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
pom zat in de reisbench in de achterbak (bank plat) toen ze klein was. Inmiddels in een tuigje achterin, aan de gordel geklikt.. ze is vrij rustig
Heel af en toe zit ze weleens los achterin
-
nomo
- Zeer actief
Morris zat als kleine pup in een boodschappenkratje op de bijrijdersstoel (in een tuigje)

Dat was al vrij snel te klein
en nu zit hij los achterin. Eerst in tuigje vast op de achterbank, maar dat werkte niet. Hij draaide zichzelf constant vast. Nu heb ik de achterbank plat en heeft hij dus de complete achterbak waar hij los inzit. Zou hem liever vastzetten met tuigje, maar hij ligt altijd op zijn rug in de auto
en draait zich dan compleet vast. Dus dan maar los.

Dat was al vrij snel te klein
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hier los in de auto. Dat vind ik gezellig, met zo nu en dan een natte neus in je oor en even snuiven bij het open raampje enzo.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
nomo
- Zeer actief
Morris heeft een tijdlang mijn oorbellen uit mijn oren gehaaldJaap* schreef:Hier los in de auto. Dat vind ik gezellig, met zo nu en dan een natte neus in je oor en even snuiven bij het open raampje enzo.
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Hier ook los in de auto. Gevaarlijk ik weet het, maar dit doen we eigenlijk al van pup af aan zo. In de bebouwde kom zit Vince alles te bekijken waar we voorbij komen. Eenmaal op de snelweg ploft hij neer en slaapt.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb mijn honden ook los achterin. Ik heb een (grote) station, één bank naar beneden geklapt, een paar zachte kleden erin en ze liggen languit te pitten.

-
Neeltje
Bij mij altijd in de bench. Ik heb een grote draadkooi op de achterbank staan. Dus niet zo'n dicht geval. Ik vind dit het veiligste. De kooi zit vast met de veiligheidsriem.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Als we met iemand gaan, zit hij voorin bij m'n benen. Als we met Léonie gaan, mag hij los op de achterbank en als ik met m'n ouders ga hebben we zo'n hondengordel die ik vastklik aan z'n halsband.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als ik zie wat er allemaal los in de auto ligt kan die hond er ook nog wel bij. En ik was toch al niet van plan om een aanrijding te krijgen.crienepien schreef:Hier ook los in de auto. Gevaarlijk ik weet het, maar dit doen we eigenlijk al van pup af aan zo. In de bebouwde kom zit Vince alles te bekijken waar we voorbij komen. Eenmaal op de snelweg ploft hij neer en slaapt.
Ik word snel iebelig van dat doorgeschoten risicivermijdende gebeuren. Ik vind de snuffert tegen het voorruit om te kijken waar we naartoe gaan veel belangrijker, of de hele harses buitenboord met dit weer
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aan een riem op de achterbank, of op de grond voorin.
Bij een nog niet zindelijke pup lijkt het me ook geen probleem. Heb nog nooit gehoord van een hond die zijn behoefte in de auto deed. Die van mij snapte dat tijdens de heenrit al en die was nog laaaang niet zindelijk.
Bij een nog niet zindelijke pup lijkt het me ook geen probleem. Heb nog nooit gehoord van een hond die zijn behoefte in de auto deed. Die van mij snapte dat tijdens de heenrit al en die was nog laaaang niet zindelijk.
-
29996D
Ze zitten los in de achterbak, met zo'n rek die de achterbak van het zitgedeelte afscheidt.
Toen ik nog in een klein autootje reed had ik ze op de achterbank, alleen dat was met Beuk geen succes want die vond dat hij dan ofwel ineens zijn tong in mijn oor moest steken zodat ik me een ongeluk schrok ofwel uit alle macht naar de voorstoel te klimmen. Niet al te veilig, wel heel gezellig overigens
Toen ik nog in een klein autootje reed had ik ze op de achterbank, alleen dat was met Beuk geen succes want die vond dat hij dan ofwel ineens zijn tong in mijn oor moest steken zodat ik me een ongeluk schrok ofwel uit alle macht naar de voorstoel te klimmen. Niet al te veilig, wel heel gezellig overigens
-
nathalie71
Je hebt tegenwoordig van die speciale hondenauto stoeltjes of manden en dan met gebruik van de gordel.
Ik heb geen auto.
Als ik eens mee ga met de auto kan ik de reisbench gebruiken(zo`n kunststof vervoersbox)

of zo`n ding

Ik heb geen auto.
Als ik eens mee ga met de auto kan ik de reisbench gebruiken(zo`n kunststof vervoersbox)

of zo`n ding

-
JoyAmy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russell terrier
Blij dat ik niet de enige ben, ik voelde me al bijna een slechte baas.Jaap* schreef:Hier los in de auto. Dat vind ik gezellig, met zo nu en dan een natte neus in je oor en even snuiven bij het open raampje enzo.
Hier zit ze eigenlijk altijd los in de auto. Het liefst bij de bijrijder op schoot of als een van ons alleen met haar weggaat voor een klein stukje gewoon op de passagiersstoel. Amy vindt autorijden bijna het leukste wat er is dus die blijft lekker rustig zitten/liggen kijken.
voor de aankomende vakantie hebben we wel een autotuig gekocht aangezien dat verplicht is en die is al aantal keer geprobeerd een dat bevalt madame gelukkig ook wel.
Een groot nadeel van de echte autogordels ,vind ik , is dat ze moeilijk te krijgen zijn voor kleine honden. IK heb nu een gewoon tuig met een verbindingsstukje gekocht.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier liggen ze in speciale autokennels
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Los in de auto. In de station in de koffer en in de kleine auto op de achterbank. Als pup zat ze meestal op schoot bij degene die niet reed.
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
Buddy zit in een bench in de achterbak.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik ben slecht: compleet los op de achterbank -> levensgevaarlijk, moet daar echt eens een aanpassing in gaan doen 
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ik had ze vrij achterin, maar Sproet hing steeds over de achterbank. Sprong er zelfs overheen. Toen maar de bank platgegooid hekje erin. Zo'n goedkoop hondenhek dat steeds verschuift. En ja hoor hij trok hem zelfs over zich heen. Nu hek eruit, bank nog steeds plat en het gaat prima. Rups en Draak zitten of liggen die bemerk je niet echt.
-
willem269
- Vaste gebruiker
Dank allemaal, ik ben er wel uit. Op schoot van de fokker naar huis, daarna zo snel mogelijk in bench op de achterbank, daarna in de bench achterin met minsten één deel rugleuning van de achterbank omlaag voor het oog- en stemcontact. En daarna afhankelijk van of er bagage mee gaat, los of in de bench achterin.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als pup gaan ze hier de eerste periode altijd vóór de bijrijdersstoel op de bodem, als ze wat groter zijn bij de andere hond(en) in de achterbak van onze station, achter een hondenrek.