Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden worden weer massaal gedumpt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door George.. »

18 jun 2013
Honden en andere huisdieren zijn met de komende vakantie hun veilige plaatsje wat ze nu misschien nog hebben niet meer zeker. Mede ook door de crisis worden op dit moment weer veel meer honden gedumpt als de afgelopen jaren.

Door de naderende vakanties en door de crisis worden er weer massaal honden gedumpt. Vele mensen kunnen pensions niet meer betalen en willen toch op vakantie en daar wordt het huisdier de dupe van.
Daarnaast nemen de dierenasiels maar mondjesmaat honden op want ze zijn niet verplicht honden op te nemen waar afstand van wordt gedaan.

In het beste geval wordt een hond waar een eigenaar geen kant mee op kan dan los aan zijn lot overgelaten maar in het slechtste geval zetten ze hem vast aan een boom waar hij de hongerdood sterft of wordt hij gedood.
De dames van de Huv hondenopvang trekken zich het leed van de honden aan en zetten alles op alles om zoveel mogelijk honden te redden.

"We hebben nog nooit zoveel verzoeken gehad om honden op te nemen" "we doen wat we kunnen maar omdat er een schrijnend te kort is aan opvanggezinnen lopen ook wij vast" aldus Monique van de Huvo hondenopvang.
De Huvo heeft geen asiel waar honden ondergebracht worden maar werken met opvanggezinnen waar de hond tijdelijk een thuis vindt tot een nieuw baasje zich aandient. Monique verteld dat er veel moeite wordt gedaan om nieuwe baasjes te vinden voor de honden en dat dat gelukkig ook nog wel lukt.

Indien u interesse heeft om opvanggezin te worden bij de Huvo hondenopvang kunt u kijken op de site. "we vergoeden alle kosten die gemaakt worden voor de opvanghond, het enige wat we van u vragen is liefde en energie om de hond een liefdevol tijdelijk thuis te geven" Aldus Monique.
Heeft u interesse kunt u contact opnemen met kapj@xs4all.nl of 0647559799 of kijk op de site voor meer informatie http://www.huvohondenopvang.nl
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/ ... al_gedumpt
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Honden worden weer massaal gedumpt

Ongelezen bericht door Ptje »

Verschrikkelijk zoiets.
Vooral dat ene zinnetje daar erger ik me kapot aan, vele mensen kunnen de pensions niet meer betalen maar willen toch op vakantie.
Nou zou ik nóg zo hard vakantie nodig kunnen hebben maar noway dat dit ten koste gaat van mijn dieren.
Ik vind het gewoon van de zotte. :piew:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ernstig toch dat mensen zo met hun huisdier omgaan :(:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Pipje
Actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pipje »

Ik vraag me ook altijd af om hoeveel honden het dan gaat? Los van dat je de verantwoording hebt voor je dier leef je toch ook in een omgeving? Hier zouden de buren raar opkijken als de hond er niet meer was, daar krijg ik zeker vragen over. En ook op mijn werk, famillie, dan denk ik ook dat ik de waarheid niet zou durven vertellen, in mijn omgeving zou ik wel ongezouten kritiek krijgen!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit is natuurlijk al tijden aand e gang, de crisis, en dan nu de vakantie tijd, asiels raken altijd vol rond die tijd :U:
triest, maar zo des mens- Ik mot er niet aan denken, - rot op met je vakantie, geef mij mijn hond maar :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Honden werden altijd al gedumpt al voor de crissis en vacantie's.
Dus niets nieuws toch.?.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

"Vele mensen kunnen pensions niet meer betalen" Lulkoek, veel mensen willen pensions niet betalen of dénken er niet eens aan. Als je een vakantie kunt betalen is een hondenpension ook betaalbaar. :ugh:
baasje van nesco
Actief

Ongelezen bericht door baasje van nesco »

nu merk hier er nog niet veel van rijden op de dierenambelance meer voor konijnen en de kittens
honden worden hier ook niet meer aangeboden is de asiels waar wij voor rijden.

en dan nog het probleem dat de honden uit het buiteland oo zo zielig zijn en dan maar hierheen gebracht moeten worden .
en de honden in nederland blijven zitten in asiels die zijn niet zielig
honden overschot nu dus .
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Nanna schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er zó veel mensen zo gevoelloos zijn dat ze Fikkie aan een boom binden en voorts fluitend afreizen naar de Costa del Snol.
Ik ook niet. Ten eerste lijkt het me dat als je echt je best doet en je hebt een inschikkelijke hond (wat denk ik voor de meeste honden wel opgaat), er vaak iets te regelen is dat geen geld kost. Bij familie bijvoorbeeld of tegen een wederdienst van op elkaars honden passen bij vakanties. En zoveel kost een pension toch ook weer niet? Vast niet meer dan er gemiddeld wordt uitgegeven aan 'leuke dingen' op je vakantie. Ik bedoel, ik ga ook bijna nooit op vakantie maar ik ga dus ook niet naar mijn budget kijken en denken 'hey, zonder kinderen zou het wel kunnen' om vervolgens mijn kinderen te dumpen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

baasje van nesco schreef:nu merk hier er nog niet veel van rijden op de dierenambelance meer voor konijnen en de kittens

en dan nog het probleem dat de honden uit het buiteland oo zo zielig zijn en dan maar hierheen gebracht moeten worden .
daar gaat t even niet over, en t overschot valt eigenlijk best mee,
t probleem is dat mensen ze ff kwijt moeten en na de vakantie weer een ander nemen blijkbaar :19:
de maakbare samenleving
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Tenmashi schreef:"Vele mensen kunnen pensions niet meer betalen" Lulkoek, veel mensen willen pensions niet betalen of dénken er niet eens aan. Als je een vakantie kunt betalen is een hondenpension ook betaalbaar. :ugh:
Niet altijd waar..... Wil je je honden/katten een beetje in een goed pension onderbrengen, dan zit je voor honden toch al snel rond de 10 euro per dag. Als wij kamperen besteden wij dat nog niet eens aan de camping per persoon per dag. Low budget vakanties zijn nog steeds mogelijk ;)
Dat gezegd hebbende, ik zou nooit kiezen voor een vakantie als ik mijn dieren niet goed verzorgd achter kan laten. Fien mag lekker mee en de katten worden thuis verzorgd.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Caat* schreef:
Tenmashi schreef:"Vele mensen kunnen pensions niet meer betalen" Lulkoek, veel mensen willen pensions niet betalen of dénken er niet eens aan. Als je een vakantie kunt betalen is een hondenpension ook betaalbaar. :ugh:
Niet altijd waar..... Wil je je honden/katten een beetje in een goed pension onderbrengen, dan zit je voor honden toch al snel rond de 10 euro per dag. Als wij kamperen besteden wij dat nog niet eens aan de camping per persoon per dag. Low budget vakanties zijn nog steeds mogelijk ;)
Dat gezegd hebbende, ik zou nooit kiezen voor een vakantie als ik mijn dieren niet goed verzorgd achter kan laten. Fien mag lekker mee en de katten worden thuis verzorgd.
Nou ja, ik neem idd aan dat je naar je budget kijkt. Ik zou ook wel naar een tropisch eiland willen maar ik kan momenteel Texel niet eens betalen dus dan houdt het op. Voor mij zijn huisdieren geen variabele post, maar (de zorg voor hen) een van de basisvoorwaarden waar je idd rekening mee houdt wanneer je op vakantie wil.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:Honden werden altijd al gedumpt al voor de crissis en vacantie's.
Dus niets nieuws toch.?.

Wilde ik ook zeggen. Dat is altijd al geweest, zolang ik me dat kan herinneren en dat is, jammer genoeg, al een hele tijd. Zelfs vóór het internet tijdperk.
bouvierpoedel
Zeer actief

Neeltje schreef:
bouvierpoedel schreef:Honden werden altijd al gedumpt al voor de crissis en vacantie's.
Dus niets nieuws toch.?.

Wilde ik ook zeggen. Dat is altijd al geweest, zolang ik me dat kan herinneren en dat is, jammer genoeg, al een hele tijd. Zelfs vóór het internet tijdperk.
Ja lees hier op het forum vaak dat er juist minder dieren in het asiel zitten dan vroeger ,zelfs door dierenasielmedewerkers hier word dat beaamd.
Dat mensen dieren weg doen is van alle tijden en zal nooit veranderen hoe hard je daar ook tegen strijd.
Net als mensen dieren blijven nemen .
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

Neeltje schreef:
Dus niets nieuws toch.?.

Dat is altijd al geweest, zolang ik me dat kan herinneren en dat is, jammer genoeg, al een hele tijd. Zelfs vóór het internet tijdperk.
dat weet denk ik iedereen wel maar:
Mede ook door de crisis worden op dit moment weer veel meer honden gedumpt als de afgelopen jaren.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

George.. schreef:
Neeltje schreef:
Dus niets nieuws toch.?.

Dat is altijd al geweest, zolang ik me dat kan herinneren en dat is, jammer genoeg, al een hele tijd. Zelfs vóór het internet tijdperk.
dat weet denk ik iedereen wel maar:
Mede ook door de crisis worden op dit moment weer veel meer honden gedumpt als de afgelopen jaren.
Ik denk dat daar ook in meespeelt dat een aantal asielen behoorlijk kritisch is op welke honden ze wel en niet aannemen en dat vind ik eigenlijk ook niet kunnen.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

vreselijk om zo met je dier om te gaan.
Hier is het ook crisis en dus is de vakantie er aan gegaan.
Dier gaat voor.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tot zover de liefde van mensen voor hun huisdieren.
Een vakantie van 2 weken is belangrijker dan een hond die je jaren hebt.....

Wat een oppervlakkige mensen zeg!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tkuijernl
Zeer actief

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik ben al bijna 4 jaar niet op vakantie geweest omdat het niet kon. dit jaar ga ik wel maar ik ga lekker ouderwets een week met mn ouders mee kamperen hond kan mee lekker naar de zee in zeeland hoop dat het weer een beetje meezit maar dan nog.

als dit niet gekund had was ik weer een jaar niet op vakantie geweest....gewoon geen centjes en geen behoefte ik wil alleen weg als mn hond meekan
groetjes Tamara
Neeltje

iones schreef:Tot zover de liefde van mensen voor hun huisdieren.

Ja, die zijn er dit jaar en volgend jaar en het jaar daarna, en dan weer het jaar daarna etc etc etc net zo lang mensen honden/huisdieren hebben of dat de mens bestaat zal dit gebeuren en niets, dan ook helemaal niets zal dit veranderen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik zou gewoon vacantie bij wet verbieden ,heb je dat gezeik ook niet.
Bespaard een boel geld en je hoeft niet ieder jaar te verzinnen waar je nu weer dat beest mot dumpen.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Als mensen na zouden denken voor ze iets doen, zucht...

Als je geen zin hebt om iets voor je dier te regelen in de vakantie, dan zijn er twee goede opties: begin niet aan het dier of begin niet aan die vakantie.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Het is de asielen al jaren en jaren drukker in de zomer. Er komen meerdere dieren binnen, maar er gaan ook minder dieren uit omdat mensen eerst nog op vakantie gaan en wachten met het aanschaffen van een dier totdat ze terug zijn.
Wij krijgen nu ook al mensen die aan het orienteren zijn voor na de zomer.
Hier nog steeds geen massale dump van honden en katten, net als vorig jaar; toen hadden we dat ook niet.
De asielen in de grotere steden hebben het altijd moeilijker omdat die een grotere werkomgeving hebben.
We hebben hier nog niet eens kittens uit onze eigenregio gehad terwijl er overal over een massale kittenhoeveelheid gesproken word.
De kittens die wij hebben zijn via een opvang in amsterdam binnen gekomen want die hebben het wel druk met nestjes.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

noekie schreef:Het is de asielen al jaren en jaren drukker in de zomer. Er komen meerdere dieren binnen, maar er gaan ook minder dieren uit omdat mensen eerst nog op vakantie gaan en wachten met het aanschaffen van een dier totdat ze terug zijn.
Hier nog steeds geen massale dump van honden en katten, net als vorig jaar; toen hadden we dat ook niet.
De asielen in de grotere steden hebben het altijd moeilijker omdat die een grotere werkomgeving hebben.
We hebben hier nog niet eens kittens uit onze eigenregio gehad terwijl er overal over een massale kittenhoeveelheid gesproken word.
De kittens die wij hebben zijn via een opvang in amsterdam binnen gekomen want die hebben het wel druk met nestjes.
in rijswijk zijn er 45 kittens die geplaatst moeten worden, gastgezinnen zitten vol. er zitten nog 2 poesjes met kittens in het asiel omdat de gastgezinnen geen plaats meer hebben. wat honden betrefd hebben we tot nu toe mazzel maar de honden blijven wel langer zitten gemiddeld.
dat een asiel kritisch kijkt naar welke afstandshonden ze opneemt vind ik niet meer dan normaal. ook een asiel maakt kosten en die moeten ook inleveren. een afstandshond met een slecht gebit en baarmoederontsteking kost al gauw zo`n 300 euro dierenartskosten. moet wel opgehoest worden want met alleen afstandskosten red je dat niet. zwerfdieren hebben trouwens voorrang op afstandsdieren.
ellen
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

baasje van nesco schreef:nu merk hier er nog niet veel van rijden op de dierenambelance meer voor konijnen en de kittens

Geen nood! Zodra er hier dodingsstations komen dan kan Nederland vàst op stichtingen uit Griekenland en Turkije rekenen, die dan die zielige hondjes uit Nederland komen halen!

*sarcasme modus uit*

Ik ben het met je eens dus! En, wat iemand eerder al opmerkt, hoe zit het dan met de sociale verantwoording? Als het om zoveel honden zou gaan, ik heb werkelijk nog nooit van iemand gehoord dat hij/zij dat heeft gedaan. Of ineens heel verdacht vlak voor de vakantie een hond weg was ofzo. Met alle mensen op dit forum moeten er dan toch wel mensen zijn die mensen kennen die het hebben gedaan op deze manier?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Neeltje

noekie schreef:Het is de asielen al jaren en jaren drukker in de zomer. Er komen meerdere dieren binnen, maar er gaan ook minder dieren uit omdat mensen eerst nog op vakantie gaan en wachten met het aanschaffen van een dier totdat ze terug zijn.
Waarschijnlijk omdat veel meer mensen makkelijker even een hond kopen met internet. Marktplaats staat er vol van en alle broodfokkers hebben een website.
iones
Zeer actief

Neeltje schreef:
iones schreef:Tot zover de liefde van mensen voor hun huisdieren.

Ja, die zijn er dit jaar en volgend jaar en het jaar daarna, en dan weer het jaar daarna etc etc etc net zo lang mensen honden/huisdieren hebben of dat de mens bestaat zal dit gebeuren en niets, dan ook helemaal niets zal dit veranderen.
Eh ja, maar maakt dat de mensen minder oppervlakkig die zoiets doen?

Mensen zullen inderdaad niet veranderen, omdat ze niet wíllen veranderen. Ze willen klootzakken blijven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

MirandaH schreef: Met alle mensen op dit forum moeten er dan toch wel mensen zijn die mensen kennen die het hebben gedaan op deze manier?
Goeie vraag! Maar ik ken zo iemand niet. Ik moet zulke mensen eigenlijk ook niet in mijn vriendenkring. En ik zal ze er dan wel onbewust op uit selecteren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”