De kleine etter stond in een sloot waarvan ik dacht dat hij niet overheen kon komen ( hij zwemt nog niet) en aan de andere kant kwam een stel koeien kijken wat dit voor geplons was.
Na een wedstrijdje staren sprong Xavi zo over het diepste gedeelte heen.. Naar de andere kant

En begon als een gek al die beesten bij elkaar te drijven.
Ik fluiten en roepen en rennen maar hij was onbereikbaar natuurlijk.
Het weiland is heel groot en bestaat uit 2 stukken, er zit een hele lange sloot tussen met aan een eind een hek zodat je in het volgende gedeelte komt. Hij heeft de hele horde daar doorheen gejaagd en ze helemaal aan de andere kant in een hoek naar het hek gedreven. Inmiddels kon ik hem al niet meer zien.. Zo nu en dan zag ik een koe die even los ging van de kudde, gevolgd door een wit stipje die em weer terug dreef.
Ik was de wanhoop nabij uiteraard en was al bang dat ik zonder hond naar huis moest.

Het waren ook eens pinken (jonge runderen van een jaar ongeveer) en die zijn nogal.. Druk en ruig.
Ik heb een tak van een boom afgebroken en ben zo, met een speeltje inde hand die ik eerst uit de auto heb gehaald, door het weiland naar hem toe gelopen. Toen ik vlakbij de grote sloot was die tussen de weilanden in zat, heb ik hem geroepen en gelukkig reageerde hij daar meteen op. Ik helemaal hyper en vrolijk doen, met stok en speeltje zwaaien en zn naam roepen. Hij was blijkbaar blij me te zien want hij sprong zó de sloot in en kwam voor me staan.
Ik heb ook altijd wat met die hond. Wie heeft er nou een drijvende pitbull

Nou, iig ik ben alwéér minstens 50 jaar ouder!! Die gaat daar dus niet weer los.