Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik krijg over 3 weken een toy poedel pup en wil deze graag overal mee naar toe nemen. Het leek mij handig om dan een tas aan te schaffen. Ik heb hier echter geen ervaring mee dus wil jullie graag om hulp vragen.
Welke tas kan ik het best aanschaffen? En welke ervaringen hebben jullie ermee?
Alvast bedankt!
Yentl' slaap zacht meisje! Faya' veel te vroeg uit het leven weggerukt
Ja ik wil het gebruiken voor als ze een pup is, omdat ze dan nog niet zo lang kan lopen en ik wel graag wil dat ze overal mee naartoe kan!
Als ze ouder is kan ze makkelijk wat langer lopen, maar dan is het misschien in sommige situaties ook wel handig om haar in een tas te kunnen doen, en aangezien ze toch klein blijft!
Ik heb drie verschillende tassen al naar gelang de gelegenheid. De buideltas waarvan je hierboven een plaatje ziet heb ik ook en gebruik ik het meest. Voordeel is dat ze haar kopje er bovenuit kan steken en dat het draagcomfort doordat je de tas als een messenger bag schuin draagt voor jezelf groot is. Verder heb ik een tas die dubbel kan dienen als een soort mandje/bench en waarin ze ook een dutje kan doen. Gebruik ik nauwelijks omdat Bella het echt een heel slecht idee vind als ik haar ergen in opsluit. En dan heb ik nog een donkerblauwe schoudertas die ik kan dichtritsen. Is plezierig als je een tussenstop moet maken in een winkel waar geen honden binnenmogen. In de tas ziet niemand dat ik haar bij me heb. Werkt overigens alleen als ik alleen maar een halfje brood wil oppikken of een pak melk. Bij uitgebreide zaterdagboodschappen zou ze ongetwijfeld stennis gaan schoppen
Bereid je voor op rare reakties als je een hond in een tas hebt maar met een kleine ukkepuk is het gewoon handig en veilig. Zo'n prulletje (Bella weegt drie kilo) wordt in drukte te gauw over het hoofd gezien en ik neem haar wel graag overal mee naar toe. Overigens loopt Bella praktisch 90% van de tijd gewoon op haar eigen vier pootjes hoor.
De allerfijnste vind ik zelf de cuddle carrier van Susan Lanci (verkrijgbaar bij binkyspetshop.nl) heerlijk lichtgewicht tas en je kunt m daarna ook nog prima voor jezelf gebruiken. Kost wat maar dan heb je ook wat. Fundle vind ik persoonlijk minder fijn vanwege de stootkussens zeg maar..
Einstein schreef:Ik heb voor faith deze gekocht. Best fijn en tot 15 kg. Maar ze is er de hond niet naar dus ik gebruik hem niet echt.
Heb je misschien een foto van jou tas? Misschien kan ik 'm van je overnemen. Wil dan denk ik wel voor zo'n soort tas gaan. Ben alleen een beetje bang dat ze daaruit zou kunnen vallen ofzo? Of ben ik nou overbezorgd en gaat dat niet zou gauw gebeuren?
Ik zou niets anders meer willen.
Ze zit erin als we een drukke stad in gaan, of een museum in of naar een restaurant.
Ik vind hem heel praktisch.
Groetjes, Simonne
"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Einstein schreef:Ik heb voor faith deze gekocht. Best fijn en tot 15 kg. Maar ze is er de hond niet naar dus ik gebruik hem niet echt.
Heb je misschien een foto van jou tas? Misschien kan ik 'm van je overnemen. Wil dan denk ik wel voor zo'n soort tas gaan. Ben alleen een beetje bang dat ze daaruit zou kunnen vallen ofzo? Of ben ik nou overbezorgd en gaat dat niet zou gauw gebeuren?
Dan ook gelijk een fotobombardement voor de beeldvorming..faith is 10 weekjes en bijna 8 kilo. Ik ben 168 en 10 cm tekort voor mijn gewicht
Je kunt hem met touwtjes strakker zetten (meer een buidel van maken) en er zit een clipje in waaraan je de halsband vast kunt maken. Niet echt heel veilig ineens maar ik denk ook niet onveiliger dan andere dragers. Volgens mij hebben ze gewoon een babydrager een beetje aangepast.
persoonlijk vind ik een tas met zachte bodem helemaal niks. Heb voor Hazel een rug/buikdrager. kan ze gewoon lekker
zitten, zonder dat ze dubbel gevouwen moet zitten. Tegenwoordig pak ik lekker de buggy.
esenhazel schreef:persoonlijk vind ik een tas met zachte bodem helemaal niks. Heb voor Hazel een rug/buikdrager. kan ze gewoon lekker
zitten, zonder dat ze dubbel gevouwen moet zitten. Tegenwoordig pak ik lekker de buggy.
Het ligt er natuurlijk aan hoe vaak je hem gebruikt. Het is tot 15 kilo, dus in mijn geval echt een paar weekjes en puur omdat ze niet kan of wil lopen.
Nadeel nu van deze zak is dat het snel warm wordt voor hond en mens.
Had zelf ook eerst die tas die Marjoleine heeft, maar Haas zat daar vanwege die zachte bodem helemaal dubbel gevouwen in
en idd erg warm.
De tas die ik nu heb, zit aan beide zijkanten gaas en van boven ook. heb er ff een foto bij gezocht
Ja, in zo'n tas met zachte bodem moeten ze wel echt gaan liggen. Ik had zelf een tas gezien die je op de rug, als handtas of op je buik kon dragen. Die leek me ook wel handig. Want op de rug kan ik niet zien wat ze doet maar als ik haar op m'n buik draag wel. Dat vind ik wel een voordeel.
Ze kunnen er ook in zitten. Maar daar moet je handigheid in hebben. Er staan voorbeelden op de site www.4lazylegs.nl kun je zien hoe het kan. En of je dat wil of juist niet.
Ook weten wat je niet wilt kan soms helpen