Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondeneigenaren in de stad
Moderator: moderatorteam
- Rosa1
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Kruising pointer
- Aantal honden: 1
Hondeneigenaren in de stad
Ik ben studente aan de Hogeschool en doe onderzoek voor Speeltuin Bello. Speeltuin Bello is en stichting die hondenspeeltuinen wil oprichten in steden. De hondenspeeltuinen worden een grote afgesloten gebied met verschillende speelattributen en bijvoorbeeld een wasplaats en springende fontein om in te spelen. Dit voorjaar heeft Speeltuin Bello mee gedaan aan het Stadsinitiatief in Rotterdam maar heeft helaas de finale niet gehaald. Dit betekent niet dat wij het opgeven en we zoeken ondertussen door naar andere manieren om de financiering rond te krijgen. In de tussentijd doe ik onderzoek naar het lidmaatschap van de speeltuin. Ik heb jullie hulp nodig voor het invullen van een enquete. Je hoeft hiervoor niet perse in Rotterdam te wonen als het maar in het stedelijk gebied is. Het is namelijk de bedoeling om in Rotterdam te starten met een speeltuin en dit uiteindelijk verder uit te rollen naar andere steden.
De enquete is te vinden via deze link:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=152307
De enquete is te vinden via deze link:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=152307
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Re: Hondeneigenaren in de stad
ingevuld!
Ben echter niet zo'n fan van een hondenspeeltuin.
Sowieso zou het met mijn huidige hond niets zijn, maar ook al had ik een allemansvriendje dan nog niet.
Ik denk dat mensen dan nóg meer geneigd zijn de hond los te klikken, koffie te gaan drinken en na een uur de hond weer te gaan zoeken en dit zien als vervanging van het uitlaten.
Dat lijkt me niet zo'n fijne plaats om te vertoeven
Sowieso zou het met mijn huidige hond niets zijn, maar ook al had ik een allemansvriendje dan nog niet.
Ik denk dat mensen dan nóg meer geneigd zijn de hond los te klikken, koffie te gaan drinken en na een uur de hond weer te gaan zoeken en dit zien als vervanging van het uitlaten.
- Rosa1
- nieuw lid
Dank voor je reactie!
-
Safari
Ingevuld. Het was mij niet helemaal duidelijk of deprijs per hond of per persoon is.
Als het zo is dat de gemeente zoiets gaat betalen dan bedank ik ervoor. Dat geeft ze alleen een excuus om de hondenbelasting te handhaven.
Als het zo is dat de gemeente zoiets gaat betalen dan bedank ik ervoor. Dat geeft ze alleen een excuus om de hondenbelasting te handhaven.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ingevuld, hoop dat je er wat aan hebt
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ondanks dat ik in een dorp woon, genoeg groenstrook en geen hondenbelasting hoef te betalen ( en dus niet echt eisen kan stellen ), toch ingevuld.
Ik zou heel graag een afgesloten gebied hebben hier. Had mij vaak een uitkomst kunnen bieden. En ik denk voor meerdere honden/ baasjes.
Ik zou heel graag een afgesloten gebied hebben hier. Had mij vaak een uitkomst kunnen bieden. En ik denk voor meerdere honden/ baasjes.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Nou dit dusmoniek&bo schreef:ingevuld!

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ingevuld! Veel succes ermee
Zelf zal ik er ook niet heengaan, wij lopen liever ergens waar de ruimte is om te ontwijken voor Boomer.
Zelf zal ik er ook niet heengaan, wij lopen liever ergens waar de ruimte is om te ontwijken voor Boomer.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ingevuld!
Ik zou al heel blij zijn met een omheind gebied in de buurt, nu moeten we er best een eindje voor rijden. Dat koffiehuisje zou ik niet zo doen eerlijk gezegd, denk dat het risico vrij groot is dat de honden dan wel heel erg veel vrijheid krijgen en het grote gros van de Nederlandse honden is niet heel erg lekker opgevoed... Ik heb liever dat de baasjes de honden altijd in het oog kunnen en moeten houden.
Verder heb je het over springfonteinen etc. maar ik denk dat je honden veel meer plezier doet met iets van een vijvertje/strandje of iets dergelijks, iets waar ze gewoon lekker in kunnen ravotten.
Ik zou al heel blij zijn met een omheind gebied in de buurt, nu moeten we er best een eindje voor rijden. Dat koffiehuisje zou ik niet zo doen eerlijk gezegd, denk dat het risico vrij groot is dat de honden dan wel heel erg veel vrijheid krijgen en het grote gros van de Nederlandse honden is niet heel erg lekker opgevoed... Ik heb liever dat de baasjes de honden altijd in het oog kunnen en moeten houden.
Verder heb je het over springfonteinen etc. maar ik denk dat je honden veel meer plezier doet met iets van een vijvertje/strandje of iets dergelijks, iets waar ze gewoon lekker in kunnen ravotten.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Rosa1
- nieuw lid
Dank voor jullie meningen, hier kan ik zeker wat mee. Wie wil hem nog meer invullen?
-
Neeltje
Ingevuld.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat er entree moet worden betaald en er dan vrijwilligers worden gevraagd?
Maar ik zou er ook niet naar toe gaan.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat er entree moet worden betaald en er dan vrijwilligers worden gevraagd?
Maar ik zou er ook niet naar toe gaan.
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Tara schreef: Hier op het forum weet ik zo al iemand te vinden die uitstékend in dat profiel zou passen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
lijkt mij leuk! maar dan graag zonder openingstijden 
in de buurt om half zes 's ochtends een rondje over toestellen ofzo doen zonder lijn eraan zouden ze vast heel leuk vinden!
in de buurt om half zes 's ochtends een rondje over toestellen ofzo doen zonder lijn eraan zouden ze vast heel leuk vinden!

-
Safari
Nanna schreef:Ik ga wel gewoon het bos in.
Het is niet eerlijk
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Dat dus. Gewoon wanneer je zelf wilt en niet vast zitten aan openingstijden.massam schreef:lijkt mij leuk! maar dan graag zonder openingstijden
Dan lijkt het me ook wel leuk voor een keer, hoor
- aukelina
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): flatcoaterxberner sennen
ik heb wel de enquete ingevuld, ook al woon ik niet in de stad. op zich een leuk idee. maar hik erg tegen lidmaatschap/ entree aan. zeker in gemeenten waar ook al hondenbelasting wordt geheven.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ingevuld.
Maar het is niks voor mijn hond, zou er dan ook niet (vaak) naar toe gaan.
Maar het is niks voor mijn hond, zou er dan ook niet (vaak) naar toe gaan.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Tara schreef:Kan jou het verschelen, Fimone fnoert fe toch allemaal de mondf met een flinke ftok.Nanna schreef:Ik ga wel gewoon het bos in.
Zit niet te wachten op fonteinen, koffietenten en vrijwilligers die mijn honden willen heropvoeden![]()
Van Bakkie zien ze niet wat de voor en achterkant is, Topsi is niet bij te benen, en Glenn redt zich wel in galanterie.
Ik heb er beeld bij
edit: enquête ingevuld
Laatst gewijzigd door ranetje op 18 jun 2013 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ingevuld.
Ik woon in Rotterdam en heb gewoon mijn woning uitgezocht op mogelijkheden voor de honden in de buurt
en als we eens verandering van uitzicht willen pakken we de auto.
Persoonlijk zie ik er niet zoveel in om naar zoiets met mijn honden te gaan, nog afgezien van het feit dat mijn honden (net als ik overigens) niet zo van de sociale praat zijn, zie ik alleen maar mogelijke problemen van zoveel mensen met honden bij elkaar (denk maar aan losloopgebieden waar men al vind niet op de hond te hoeven letten en alles moet maar mogen)

Ik woon in Rotterdam en heb gewoon mijn woning uitgezocht op mogelijkheden voor de honden in de buurt
Persoonlijk zie ik er niet zoveel in om naar zoiets met mijn honden te gaan, nog afgezien van het feit dat mijn honden (net als ik overigens) niet zo van de sociale praat zijn, zie ik alleen maar mogelijke problemen van zoveel mensen met honden bij elkaar (denk maar aan losloopgebieden waar men al vind niet op de hond te hoeven letten en alles moet maar mogen)
Vooral de bedragen in Rotterdamaukelina schreef:op zich een leuk idee. maar hik erg tegen lidmaatschap/ entree aan. zeker in gemeenten waar ook al hondenbelasting wordt geheven.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
eensch!Meghan schreef:Dat dus. Gewoon wanneer je zelf wilt en niet vast zitten aan openingstijden.massam schreef:lijkt mij leuk! maar dan graag zonder openingstijden
Dan lijkt het me ook wel leuk voor een keer, hoor

- Rosa1
- nieuw lid
Daarom ook deze enquete, om de interesse te peilen 
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Sorry, ik haat enquêtes dus ik vul ze zelden in tenzij het over ziektes gaat ofzo. Maar er zijn toch al wat speeltoestellen, want veel parken hebben van die plekken waar hardlopers oefeningen kunnen doen, palen om overheen te springen etc. Ik probeer ze wel eens over te halen om daar ook overheen te springen maar dan kijken ze me suf aan, haha. Maar die kunnen mensen toch ook gebruiken voor hun honden? Ik vraag me af of er echt vraag naar is, veel honden in Wormerveer mogen al blij zijn dat ze genoeg worden uitgelaten, als ik om me heen kijk. We hebben een prachtig loslooppark hier, heel dichtbij, maar sommige buren met honden kennen dat park niet eens. En de mensen die wel wat meer met hun honden doen, doen dat al uit zichzelf, zonder speeltoestellen. Maar wel leuk dat er mensen zijn die nadenken over honden en hun welbevinden, dat juich ik altijd toe. Dus ik hoop dat ik ooit zo'n speeltuin voor honden tegen zal komen, misschien zijn er wel meer honden die het leuk vinden dan ik denk.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Er zijn gemeenten die gratis honden speelplaatsen hebben. Denk dat als je in Rotterdam woont (heb er zelf 25 jaar gewoond) je echt niet zit te wachten op een overvolle honden speeltuin waar je (extra) geld voor moet betalen, honden belasting daar is al abnormaal hoog (zeker nu je alles overal zelf mag opruimen). Daarnaast hebben ze er al redelijk veel losloop gebieden waar honden volop kunnen rennen, het enige wat leuk is is het omheinde gedeelte voor honden die weglopen. Kantine om koffie en dergelijke te drinken komt bij mij fout over, kan bij een restaurant ook (op terrassen mogen honden vaak wel) en gaat er voor zorgen dat baas lekker niet op de hond let waar je dus gelazer met andere honden gaat krijgen.
Ben wel benieuwd welk gebied jullie in gedachten hebben voor zo'n plan.
Ben wel benieuwd welk gebied jullie in gedachten hebben voor zo'n plan.
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Dit helemaal!Jion schreef:Ingevuld!
Ik ben blij met elk omheinde terrein voor honden.
De speelattributen/koffiehuis/toiletten/trainingen/fonteinen hoeven van mij niet persee.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb de enquête ook ingevuld, ook al woon ik in een dorp. Voor de afwisseling lijkt het me wel eens leuk, maar dan zonder openingstijden en entree, al moet de aanleg van zoiets natuurlijk wel worden bekostigd. Hondeneigenaren die er gebruik van willen maken mogen dan best een steentje bijdragen hoor.

Groetjes,
Sandra
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Volgens mij betalen we al hondenbelasting...[Sandra] schreef:Ik heb de enquête ook ingevuld, ook al woon ik in een dorp. Voor de afwisseling lijkt het me wel eens leuk, maar dan zonder openingstijden en entree, al moet de aanleg van zoiets natuurlijk wel worden bekostigd. Hondeneigenaren die er gebruik van willen maken mogen dan best een steentje bijdragen hoor.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aan de gemeente inderdaad, volgens mij word dit project particulier opgezet.lijn schreef:Volgens mij betalen we al hondenbelasting...[Sandra] schreef:Ik heb de enquête ook ingevuld, ook al woon ik in een dorp. Voor de afwisseling lijkt het me wel eens leuk, maar dan zonder openingstijden en entree, al moet de aanleg van zoiets natuurlijk wel worden bekostigd. Hondeneigenaren die er gebruik van willen maken mogen dan best een steentje bijdragen hoor.
Ik zou het best eens willen proberen, zo'n speelplaats. Ik zou het niet erg vinden om daarvoor te betalen. Ik heb bijvoorbeeld ook een jaarkaart voor 't Twiske, een recreatiegebied. Die kaart kost 50 euro en dan kun je het gehele jaar op het terrein parkeren. Een los kaartje is 3,50 voor de eerste 3 uur, langer kost 6 euro. Zonder auto kun je er gratis in. Veel voorzieningen voor honden zijn daar niet, wat losloopplekken en hondenstrandjes. Honden zijn wel toegestaan in het paviljoen (met een prachtig terras met uitzicht) waar je wat kunt eten en drinken.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Gollum schreef:Aan de gemeente inderdaad, volgens mij word dit project particulier opgezet.lijn schreef:Volgens mij betalen we al hondenbelasting...[Sandra] schreef:Ik heb de enquête ook ingevuld, ook al woon ik in een dorp. Voor de afwisseling lijkt het me wel eens leuk, maar dan zonder openingstijden en entree, al moet de aanleg van zoiets natuurlijk wel worden bekostigd. Hondeneigenaren die er gebruik van willen maken mogen dan best een steentje bijdragen hoor.

Groetjes,
Sandra
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Het ging mij ook niet zozeer om een speeltuin. Liever niet eigenlijk. Worden ( situatie hier in mijn ogen schetsend he ) al die honden die het mogen doen met 3 x blokkie om, in die speeltuin gegooid
Maar een omheind gebied zou wel fijn zijn.
Maar een omheind gebied zou wel fijn zijn.