Huis-tuin- en keukenadvies van DIERENARTSEN (schrijf het even dik gedrukt voor het geval er wederom discussie ontstaat om mijn bijdrage) adviseren om venkelthee te laten drinken in kleine hoeveelheden. Wil een hond met een lichte indigestie niet drinken, dan kun je het inspuiten. Venkel vermindert overtollige maag- en darmgassen. Dat is dan ook wat ik geef als het enkel hierbij blijft en inderdaad, kleine blokjes lopen.malinois schreef:Wat kun je hier nu t beste aan doen? Nu kwam ik niet verder dan de maag masseren maar kun je iets geven om t gas kwijt te raken? Zijn er dingen die je absoluut niet moet doen? Ik twijfelde bijv om met hem te gaan lopen zodat t wat 'los' kwam maar anderzijds was ik juist weer bang dat dit miss een torsie zou bevorderen.Inge O schreef:ik denk wel dat je dit als een lichte dilatatie kan zien maar dan van het 'brave' soort, waarbij de maag dus wel nog actief blijft en de lucht naar buiten werkt. er zat blijkbaar ook gas in de darmen, voor mij valt het dan eerder onder 'indigestie' met veel gasvorming.
maar neemt niet weg dat het er griezelig moet hebben uitgezien.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opgezwollen
Moderator: moderatorteam
-
Goldendelicious
Re: Opgezwollen
- Sylvia & Elmo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Laekense herder & Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
Jeetje Fennella. wat zal je geschrokken zijn! Zeker zo vlak na Schoffie zijn maagtorsie.
Ik ben blij dat het weer stukken beter gaat met Xito.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Okee, dankjewel. Ga ik eens over nadenken. Nou ja, eerst eens zien wat het kost want als het een paar duizend ofzo kost, moet ik wel eerst even sparen.Inge O schreef:door de maag vast te zetten voorkom je inderdaad geen dilatatie maar verklein je wel de kans op torsie. toch blijft die niet volledig uitgesloten, de hechting kan nog losscheuren als de dilatatie heel erg is maar het geeft je hoe dan ook veel meer tijd om in te grijpen natuurlijk.
- Sylvia & Elmo
- Vaste gebruiker
Wij hebben 3 weken geleden bij Schoffie zijn maag laten vastzetten. Hij had een week daarvoor een maagtorsie gehad en aangezien de kans op herhaling groot is wilden we dat risico ze veel mogelijk verkleinen. We wilden niet thuiskomen en Schoffie dood zien liggen met een maag die helemaal gezwollen was. We weten nu wat een lijdensweg het is en dat wilden we hem niet aandoen. In ieder geval er alles aan gedaan te hebben om het te voorkomen.Fizgig schreef:Okee, dankjewel. Ga ik eens over nadenken. Nou ja, eerst eens zien wat het kost want als het een paar duizend ofzo kost, moet ik wel eerst even sparen.Inge O schreef:door de maag vast te zetten voorkom je inderdaad geen dilatatie maar verklein je wel de kans op torsie. toch blijft die niet volledig uitgesloten, de hechting kan nog losscheuren als de dilatatie heel erg is maar het geeft je hoe dan ook veel meer tijd om in te grijpen natuurlijk.
Schoffie is 12 en heeft de operatie goed doorstaan. Sterker nog, hij wilde dezelfde avond eigenlijk wel weer graag met Elmo zijn avondritueel tikkertje oppakken.
Wij waren voor de operatie rond de € 600,- kwijt.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik zie het idd, dat valt best mee. Ik geloof dat ik dat ook graag wil laten doen bij Bruno. Ik wil dat ie heul oud wordt namelijk. En het kan met scopie, hoe noem je dat. Paar gaatjes in de buik, operatie van een halfuur. Dat is wel iets duurder maar veel sneller genezen natuurlijk. Misschien kan ik het wel combineren met foto's laten maken van zijn heupen, rug en ellebogen. Moet ook nog namelijk, dan moet ie toch onder narcose. Als het veel ingrijpender zou zijn, zou ik meer twijfelen. Nu vriend nog overhalen.
- Sylvia & Elmo
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou ik moest er meteen aan denkenSylvia & Elmo schreef:Jeetje Fennella. wat zal je geschrokken zijn! Zeker zo vlak na Schoffie zijn maagtorsie.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Preventief? Zonder dat hij ooit last heeft gehad?Fizgig schreef:Ik zie het idd, dat valt best mee. Ik geloof dat ik dat ook graag wil laten doen bij Bruno. Ik wil dat ie heul oud wordt namelijk. En het kan met scopie, hoe noem je dat. Paar gaatjes in de buik, operatie van een halfuur. Dat is wel iets duurder maar veel sneller genezen natuurlijk. Misschien kan ik het wel combineren met foto's laten maken van zijn heupen, rug en ellebogen. Moet ook nog namelijk, dan moet ie toch onder narcose. Als het veel ingrijpender zou zijn, zou ik meer twijfelen. Nu vriend nog overhalen.
Doe maar niet.
Of laat jij preventief alles verwijderen wat jou ooit last zou kunnen opleveren?
Bij vrouwen komt kanker aan de primaire en secundaire geslachtsorganen vaak voor. Laat jij je borsten, baarmoeder en eierstokken verwijderen?
Nee, hè?
Preventief vastzetten van de maag valt onder hetzelfde.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
preventief zou ik het ook niet doen, wel bijv. zoals in het geval van Schoffie...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- gerda__b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dit heeft Brandy idd ook dus hier geen rund meer voor haar en dat gaat gelukkig al jaren goed en hoop dat, dat ook nog jaren zo blijft gaan...Goldendelicious schreef:De reactie die jij beschrijft, krijgt 1 van mijn honden bij teveel vet. Een dik bevleesde runderstrot is voor hem dus ook te vet. Op ander mager rundvlees heeft hij geen reactie, al geef ik dan liever biologisch rundvlees.malinois schreef:Ik heb vanaf gisteravond 23.00 u. tot nu bij Xito gezeten. Ik haalde hem uit de kennel voor laatste rondje voor de nacht en zag dat ie een keer zo dik was als normaal. Paniek in de tent torsie of dillatie was mn eerste gedachte alleen toonde hij alles behalve ziek niet kwijlen geen (poging tot)overgeven etc. Maar werd ook niet dikker en niet minder... da gebeld en bij een dillatie of torsie zou je toch zienderogen verslechtering moeten zien en opblazen met de 5 a 10 min.
Hij heeft nu de hele nacht bij me in de kamer gelegen en ik zie nog weinig verandering. Ligt gewoon rustig. Hij is alles behalve ziek maar wel nog opgeblazen. Sporadisch boert hij wel of laat een scheet... (iets wat ie normaal niet doet en t ruikt beiden naar rotte eieren) eerder vanacht lukte dit alleen als je zn maag/buik wat masseerde. Wat kan dit nu zijn? Hij heeft gezwommen gisteravond dus een combi van water en lucht? Zwaar getafeld (runderstrot)maar zie je dat ruim 12 uur later nog? Een combi van?
Heeft normaal gepoept net niet veel maar dat heeft ie nooit.
Ik ben inmiddels net zo'n zombi... geen sec geslapen en ik was gister al zo ziek als een hond.... maar goed dat is niet belangrijk.. hij wel.
Sterkte met je hond.
Sterkte met Xito.

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)
06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou ja, als borstkanker veel in de familie zou voorkomen zou ik er sterk over denken om mijn borsten en eierstokken preventief te laten verwijderen eigenlijk.Miranda schreef:Preventief? Zonder dat hij ooit last heeft gehad?Fizgig schreef:Ik zie het idd, dat valt best mee. Ik geloof dat ik dat ook graag wil laten doen bij Bruno. Ik wil dat ie heul oud wordt namelijk. En het kan met scopie, hoe noem je dat. Paar gaatjes in de buik, operatie van een halfuur. Dat is wel iets duurder maar veel sneller genezen natuurlijk. Misschien kan ik het wel combineren met foto's laten maken van zijn heupen, rug en ellebogen. Moet ook nog namelijk, dan moet ie toch onder narcose. Als het veel ingrijpender zou zijn, zou ik meer twijfelen. Nu vriend nog overhalen.
Doe maar niet.
Of laat jij preventief alles verwijderen wat jou ooit last zou kunnen opleveren?
Bij vrouwen komt kanker aan de primaire en secundaire geslachtsorganen vaak voor. Laat jij je borsten, baarmoeder en eierstokken verwijderen?
Nee, hè?
Bij een hond die nog nooit last heeft gehad van zijn maag zou ik niks doen.
- Fizgig
- Zeer actief
Nou sommige dingen vind ik wel kunnen om preventief te doen, ja, het is wel doodsoorzaak nummer een onder grotere honden. En als er borstkanker in mijn familie voor zou komen, zou ik het zeker overwegen. Het gaat om de kans dat iets kan gebeuren en die is niet bij alles even groot. De kans dat Bruno een torsie zal krijgen in zijn leven is best groot en dan wil ik hem liever nu hij nog redelijk jong is laten opereren dan wanneer hij oud is of met spoed.Miranda schreef:Preventief? Zonder dat hij ooit last heeft gehad?Fizgig schreef:Ik zie het idd, dat valt best mee. Ik geloof dat ik dat ook graag wil laten doen bij Bruno. Ik wil dat ie heul oud wordt namelijk. En het kan met scopie, hoe noem je dat. Paar gaatjes in de buik, operatie van een halfuur. Dat is wel iets duurder maar veel sneller genezen natuurlijk. Misschien kan ik het wel combineren met foto's laten maken van zijn heupen, rug en ellebogen. Moet ook nog namelijk, dan moet ie toch onder narcose. Als het veel ingrijpender zou zijn, zou ik meer twijfelen. Nu vriend nog overhalen.
Doe maar niet.
Nee, hè?
Maar dan moet het niet zo zijn dat het een hele zware operatie is met lang revalideren ed. En ik dacht eigenlijk dat er meer bij kwam kijken dan een operatie van een halfuur waarbij ze een week lijnrust moeten houden, that's it. Dat is wel erg makkelijk en hij moet toch onder narcose voor foto's. Daarom vind ik het al met al wel het overwegen waard. En voor 700 euro de garantie dat hij veel minder kans maakt om te sterven aan een torsie, heb ik er graag voor over. Maar ik geef meteen toe, ik ben een angsthaas en dat zal ik altijd blijven. Ik zou het niet doen als het te zwaar voor Bruno zou zijn maar dat vind ik erg meevallen, en voor hem is het ook wel prettig dat hij er geen hoeft te krijgen natuurlijk, of dat de kans erop heel sterk afneemt. Ze bieden bij sommige klinieken zelfs korting als je het met iets anders samen laat doen wat onder narcose moet.
Maar ik snap wel wat je bedoelt, zeker niet alles zou ik overwegen om preventief te laten doen. Maar dit dus wel.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Zoals bij Schoffie, dat zou ik ook doen.
Maar Fizgig, lieve kind, even om eea weer in perspectief te zetten: Ik heb mijn hele leven al grote honden, ben er als kind ook mee opgegroeid, en ik heb nog nooit een hond gehad met dilletatie of torsie. Gewoon niet.
Maar Fizgig, lieve kind, even om eea weer in perspectief te zetten: Ik heb mijn hele leven al grote honden, ben er als kind ook mee opgegroeid, en ik heb nog nooit een hond gehad met dilletatie of torsie. Gewoon niet.
And few will ever climb
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd. En hoe groot is bruno eigenlijkMiranda schreef:Zoals bij Schoffie, dat zou ik ook doen.

-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Lees dit nu pas, het lijkt een beetje op wat ik in het verleden met onze labrador Kim heeft gehad, weet het nog goed, ik wilde wat uit de kast halen en kim kwam bij mij staan zie ik ineens haar maag helemaal opzwellen, ik wist niet wat er gebeurde ik zei nog tegen mijn man, joh het lijkt wel een ballon die wordt opgeblazen, raar maar waar, net dat ik de DA wilde bellen zie haar ineens weer langzaam leeglopen wel met een hele lange zachte scheet. Het is bij de ene keer gebleven en tot op heden blijf ik mij verbazen waarom ik toen niet de DA belde wat het geweest kon zijn, maar ja het ging ook vrij snel goed met haar, en wist toen ook niet wat maagtorsie was en bestond. En als ik het verhaal van Inge O. Lees over 'indigestie' dan zal dat Kim hebben gehad en waarschijnlijk Xito ook.
- Fizgig
- Zeer actief
Bruno heeft de grootste maat tuig die er bestaat, volgens mij was dat 100 cm, gemeten net achter de voorpoten. Maat XXXL ofzo, echt zo'n slagschip. Hij kan ook enorme boeren laten, haha. Hij is niet veel hoger dan een herder maar zijn borstkas is wel groter, denk ik. Volgens mij zit er veel rottweiler in Bruno.malinois schreef:Idd. En hoe groot is bruno eigenlijkMiranda schreef:Zoals bij Schoffie, dat zou ik ook doen.
Ik denk wel dat ik het wil gaan laten doen bij hem, mijn vriend is het er ook mee eens. Dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen, of het een operatie is die nuttig is of niet, vind ik. Ik wil Bruno niet verliezen aan een torsie, ik heb teveel nare verhalen gelezen misschien hier maar dat is wel de reden. Het is zo'n rotmanier om te gaan, voor de eigenaar en voor de hond, vind ik. En als ie toch onder narcose moet voor de foto's. Als ik al foto's had laten maken, zou ik meer twijfelen want dan moet ie alleen onder narcose voor zijn maag.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn schofthoogte fizgig...wat is die? Niet zn tuigmaat...
Vergeet je niet dat Schoffie bijv een enorm grote mechelaar is van zo'n 70 cm schoft. Ik heb 11 jaar dobers gehad en als er 1 ras 'gevoelig' voor is zij t dobers. Nog nooit een torsie gehad, dus bij geen enkele hond in de ruim 17 jaar dat ik honden heb. Ja het KAN .. hij kan morgen ook onder een auto lopen bruno... niet meer uitlaten dan?
Vergeet je niet dat Schoffie bijv een enorm grote mechelaar is van zo'n 70 cm schoft. Ik heb 11 jaar dobers gehad en als er 1 ras 'gevoelig' voor is zij t dobers. Nog nooit een torsie gehad, dus bij geen enkele hond in de ruim 17 jaar dat ik honden heb. Ja het KAN .. hij kan morgen ook onder een auto lopen bruno... niet meer uitlaten dan?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Of hij blijft in de narcose die bedoeld was om zijn maag vast te zetten...malinois schreef: Ik heb 11 jaar dobers gehad en als er 1 ras 'gevoelig' voor is zij t dobers. Nog nooit een torsie gehad, dus bij geen enkele hond in de ruim 17 jaar dat ik honden heb. Ja het KAN .. hij kan morgen ook onder een auto lopen bruno... niet meer uitlaten dan?
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Sylvia & Elmo
- Vaste gebruiker
Dat valt best mee.... zo groot is ie niet.....malinois schreef: Vergeet je niet dat Schoffie bijv een enorm grote mechelaar is van zo'n 70 cm schoft.
Ik dacht eerst even dat je ons een paard wilde meegeven. (Ik ben zelf 1,60 m en Ferry 1,68 m)
Als de hond een verhoogd risico zou hebben, zou ik het persoonlijk wel laten doen.
Maar dan alleen als de hond toch onder narcose zou moeten voor een sterilisatie o.i.d.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik laat mijn leven niet leiden door statistieken of kansberekeningen in het algemeen (nou ja, okee, misschien wel een beetje, don' t we all), maar bij torsie twijfel ik wel om dat te doen. Het komt best vaak voor namelijk, ik weet dat persoonlijke ervaringen kunnen afwijken van wat statistieken suggereren maar de statistieken zeggen dat het redelijk veel voorkomt iig. En Bruno valt wel in de risicogroep, lijkt mij, misschien niet het hoogste risico, maar toch. Daarbij, weeg ik af wat het ongemak voor Bruno zal zijn, en wat de operatie kan voorkomen. Dan vind ik dat het erg weinig ongemak is, tegenover het (bijna helemaal) wegnemen van de kans op een torsie. Dus dan denk ik, ja, doen.
Andere oorzaken van voortijdige sterfte, kan ik niet zó makkelijk voorkomen. Aanrijden, kanker, ziektes en aandoeningen, ik kan er niks aan doen om ze te voorkomen behalve gewoon goede basiszorg, wat ik al toepas. En goed naar ze kijken natuurlijk. Genoeg beweging. Ik geef wel glucosamine, dat lijkt mij een logische keuze met middelgrote tot grote honden. Maar een torsie kan ik dus wel voorkomen, met een lichte operatie. Dus denk ik weer, ja, doen.
Misschien kijk ik ook wel anders naar mijn honden, ze zijn mijn hoofdactiviteit, ik ben de hele dag bij ze. Ik heb Bruno 'nodig' voor mijn ptss-klachten, daar helpt ie me heel goed mee. Ik slaap stukken beter en langer sinds we hem hebben. Ik kijk ook wel een beetje naar mijn honden als mijn kroost. Ze zijn geen mensen maar ze zijn wel het dichtst bij wat kinderen voor mensen betekenen, voor mij dan, want ik zal nooit kinderen krijgen. Dus leg ik ze waarschijnlijk ook wel in de watten, voor sommige mensen hun smaak. Ik probeer niet te overdrijven maar de gedachte ze ooit kwijt te raken, brrr. Ik heb ook een angststoornis he, dat betekent dat ik me altijd zorgen maak, ook om dingen waar anderen de schouders bij ophalen. Ik heb wel geleerd om goed te luisteren naar mensen zonder angststoornis want soms weet ik niet goed of iets ècht een risico is of niet. Dat weten jullie denk ik ook wel van me, ik zie ook veel gevaren, terwijl dat vaak allemaal wel meevalt.
Maar de narcose speelt me wel parten. Bruno is erg braaf bij de dierenarts en het zou goed kunnen dat hij geen narcose nodig heeft om foto's van zijn heupen etc te laten maken. Dat had ik al geconstateerd, maar weer vergeten. Dat heeft ook met die angststoornis te maken. De bibliotheek met allemaal kastjes waarop staat risico ja of risico nee, is nogal groot in mijn hoofd dus er raakt wel eens wat kwijt. Dus ik ga eens overleggen met mijn dierenarts, wat hij ervan vindt. De risico's van een narcose tegenover het risico op het krijgen van een torsie, pfff, lastig hoor. Dat zeg ik, risico inschatten is erg moeilijk voor me en heb ik 'van buitenaf' geleerd. Dus rationeel bijstellen wat je emotioneel voelt. Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk te weten te komen over iets voor ik kan beslissen want ik wil natuurlijk niet mezelf alsnog in de ellende storten. Wordt vervolgd, haha, ik moet er nog over nadenken en overleggen. Ik neem aan dat mijn eigen dierenarts het niet kan doen, want dan wil ik met scopie en dat kan hij niet. Dus ik hoop dan een redelijk objectief antwoord te krijgen want aan mij kan hij toch niet verdienen met deze operatie, haha.
Andere oorzaken van voortijdige sterfte, kan ik niet zó makkelijk voorkomen. Aanrijden, kanker, ziektes en aandoeningen, ik kan er niks aan doen om ze te voorkomen behalve gewoon goede basiszorg, wat ik al toepas. En goed naar ze kijken natuurlijk. Genoeg beweging. Ik geef wel glucosamine, dat lijkt mij een logische keuze met middelgrote tot grote honden. Maar een torsie kan ik dus wel voorkomen, met een lichte operatie. Dus denk ik weer, ja, doen.
Misschien kijk ik ook wel anders naar mijn honden, ze zijn mijn hoofdactiviteit, ik ben de hele dag bij ze. Ik heb Bruno 'nodig' voor mijn ptss-klachten, daar helpt ie me heel goed mee. Ik slaap stukken beter en langer sinds we hem hebben. Ik kijk ook wel een beetje naar mijn honden als mijn kroost. Ze zijn geen mensen maar ze zijn wel het dichtst bij wat kinderen voor mensen betekenen, voor mij dan, want ik zal nooit kinderen krijgen. Dus leg ik ze waarschijnlijk ook wel in de watten, voor sommige mensen hun smaak. Ik probeer niet te overdrijven maar de gedachte ze ooit kwijt te raken, brrr. Ik heb ook een angststoornis he, dat betekent dat ik me altijd zorgen maak, ook om dingen waar anderen de schouders bij ophalen. Ik heb wel geleerd om goed te luisteren naar mensen zonder angststoornis want soms weet ik niet goed of iets ècht een risico is of niet. Dat weten jullie denk ik ook wel van me, ik zie ook veel gevaren, terwijl dat vaak allemaal wel meevalt.
Maar de narcose speelt me wel parten. Bruno is erg braaf bij de dierenarts en het zou goed kunnen dat hij geen narcose nodig heeft om foto's van zijn heupen etc te laten maken. Dat had ik al geconstateerd, maar weer vergeten. Dat heeft ook met die angststoornis te maken. De bibliotheek met allemaal kastjes waarop staat risico ja of risico nee, is nogal groot in mijn hoofd dus er raakt wel eens wat kwijt. Dus ik ga eens overleggen met mijn dierenarts, wat hij ervan vindt. De risico's van een narcose tegenover het risico op het krijgen van een torsie, pfff, lastig hoor. Dat zeg ik, risico inschatten is erg moeilijk voor me en heb ik 'van buitenaf' geleerd. Dus rationeel bijstellen wat je emotioneel voelt. Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk te weten te komen over iets voor ik kan beslissen want ik wil natuurlijk niet mezelf alsnog in de ellende storten. Wordt vervolgd, haha, ik moet er nog over nadenken en overleggen. Ik neem aan dat mijn eigen dierenarts het niet kan doen, want dan wil ik met scopie en dat kan hij niet. Dus ik hoop dan een redelijk objectief antwoord te krijgen want aan mij kan hij toch niet verdienen met deze operatie, haha.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe groot is hij?

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- Fizgig
- Zeer actief
Hij ligt te pitten, haha, en krijg hem dan maar eens in beweging. Ik zal zijn schofthoogte eens meten, vanavond ofzo, want die weet ik niet.malinois schreef:Hoe groot is hij?