Bij ons is het limiet 10 binnen Nederland, over het hele leven van de reu. En dat vind ik al behoorlijk veel. Waar ik me dan nog het meest aan stoor is wanneer reuen meteen een nest of 3 krijgen en dan wordt er ook nog eens gekeken hoe hij nou vererfd
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Engelse Kennel Club komt met 'dual sires'.
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Engelse Kennel Club komt met 'dual sires'.
12 Dekkingen per jaar?
En dan willen ze beweren dat dat allemaal goede combinaties zijn waarbij geen twijfel was om ze door te laten gaan? En dat 13e teefje kan niet nog een jaartje wachten? Wat een bullshit.
Bij ons is het limiet 10 binnen Nederland, over het hele leven van de reu. En dat vind ik al behoorlijk veel. Waar ik me dan nog het meest aan stoor is wanneer reuen meteen een nest of 3 krijgen en dan wordt er ook nog eens gekeken hoe hij nou vererfd
Daarom mag er voor mij ook een limiet komen per jaar. En dan geen limiet van 12
Doe maar 2, maximaal.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Laat die reuen maar bij mensen zitten die gewoon een huishond willen, toch?Nanna schreef:Haha. Dan houdt niemand meer een reu.Maeve schreef: Daarom mag er voor mij ook een limiet komen per jaar. En dan geen limiet van 12Doe maar 2, maximaal.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben genoeg dekreuen bij die dat soort mensen zitten ja. Ze lopen de 3 benodigde shows, de fokker begeleid bij de onderzoeken en fokkerij en die mensen vinden het gewoon best lollig dat hun reu nakomelingen heeft. Ze bestaan echt hoorNanna schreef:Welja. Want die zijn zo van het showen, het onderzoeken en het vooral niet castrerenMaeve schreef:Laat die reuen maar bij mensen zitten die gewoon een huishond willen, toch?Nanna schreef: Haha. Dan houdt niemand meer een reu.
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
en wat denk je dat de dekprijzen dan gaan doen, die rijzen de pan uitNanna schreef:Welja. Want die zijn zo van het showen, het onderzoeken en het vooral niet castrerenMaeve schreef:Laat die reuen maar bij mensen zitten die gewoon een huishond willen, toch?Nanna schreef: Haha. Dan houdt niemand meer een reu.
het idee is leuk trouwens, gewoon elke geboren reu verplicht 2 maal inzetten en dan castreren
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- dagmar88
- Zeer actief
fransoos schreef: het idee is leuk trouwens, gewoon elke geboren reu verplicht 2 maal inzetten en dan castreren
Verstandig met van die gedrochten.
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry, maar wat heeft dit nu weer voor zin, ik loop jou honden toch ook niet contant te beledigendagmar88 schreef:fransoos schreef: het idee is leuk trouwens, gewoon elke geboren reu verplicht 2 maal inzetten en dan castreren
als je hier al niet eens meer fatsoenlijk in een discussie mee kan praten zonder dit soort opmerkingen

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
ik reageerde op die 2 dekkingen per reu voor zijn hele levenInge O schreef:nee hoor, heeft daar niks mee te maken. bij de hovawart is er al jaren een zeer strenge limiet voor het aantal dekkingen per reu (verschilt per land maar iets van vijf nationaal en dan nog wat extra internationaal) en daar betaal je ook nog steeds de doodnormale pupprijs voor een dekking.fransoos schreef: en wat denk je dat de dekprijzen dan gaan doen, die rijzen de pan uit![]()

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ho, ik het had over 2 per jaarfransoos schreef:ik reageerde op die 2 dekkingen per reu voor zijn hele levenInge O schreef:nee hoor, heeft daar niks mee te maken. bij de hovawart is er al jaren een zeer strenge limiet voor het aantal dekkingen per reu (verschilt per land maar iets van vijf nationaal en dan nog wat extra internationaal) en daar betaal je ook nog steeds de doodnormale pupprijs voor een dekking.fransoos schreef: en wat denk je dat de dekprijzen dan gaan doen, die rijzen de pan uit![]()
- dagmar88
- Zeer actief
fransoos schreef:sorry, maar wat heeft dit nu weer voor zin, ik loop jou honden toch ook niet contant te beledigendagmar88 schreef:fransoos schreef: het idee is leuk trouwens, gewoon elke geboren reu verplicht 2 maal inzetten en dan castreren
als je hier al niet eens meer fatsoenlijk in een discussie mee kan praten zonder dit soort opmerkingen![]()
Heb ik het over jou?
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
je reageerd toch op mijn bericht !!dagmar88 schreef:fransoos schreef:sorry, maar wat heeft dit nu weer voor zin, ik loop jou honden toch ook niet contant te beledigendagmar88 schreef:fransoos schreef: het idee is leuk trouwens, gewoon elke geboren reu verplicht 2 maal inzetten en dan castreren
als je hier al niet eens meer fatsoenlijk in een discussie mee kan praten zonder dit soort opmerkingen![]()
Heb ik het over jou?

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
oke, dat scheeld dan weer hahahMaeve schreef:Ho, ik het had over 2 per jaarfransoos schreef:ik reageerde op die 2 dekkingen per reu voor zijn hele levenInge O schreef:nee hoor, heeft daar niks mee te maken. bij de hovawart is er al jaren een zeer strenge limiet voor het aantal dekkingen per reu (verschilt per land maar iets van vijf nationaal en dan nog wat extra internationaal) en daar betaal je ook nog steeds de doodnormale pupprijs voor een dekking.fransoos schreef: en wat denk je dat de dekprijzen dan gaan doen, die rijzen de pan uit![]()

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- dagmar88
- Zeer actief
Inderdaad op je bericht, niet op je hond.fransoos schreef: je reageerd toch op mijn bericht !!
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
kom op zeg, je reageerd op het ras wat ik heb.dagmar88 schreef:Inderdaad op je bericht, niet op je hond.fransoos schreef: je reageerd toch op mijn bericht !!
en mijn hond is een vertegenwoordiger van dat ras, mischien wel niet een rastypische, maar krijg hier steeds meer de indruk dat ik me constant moet gaan lopen verantwoorden omdat ik een franse bulldog heb, is leuk als de discussie over het ras gaat, maar om me nou constant of topic hier op te wijzen is niet leuk meer

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- dagmar88
- Zeer actief
fransoos schreef:kom op zeg, je reageerd op het ras wat ik heb.dagmar88 schreef:Inderdaad op je bericht, niet op je hond.fransoos schreef: je reageerd toch op mijn bericht !!
en mijn hond is een vertegenwoordiger van dat ras, mischien wel niet een rastypische, maar krijg hier steeds meer de indruk dat ik me constant moet gaan lopen verantwoorden omdat ik een franse bulldog heb, is leuk als de discussie over het ras gaat, maar om me nou constant of topic hier op te wijzen is niet leuk meer
Voel je vooral aangesproken als jij daar zin in hebt. Gedrochtig zijn is echt niet aan jouw ras voorbehouden.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Ik vind het een interessant gegeven. Vraag me wel af hoe dat dan zou moeten, bij ons -beauceron- wonen veel reuen in de ons omringende buitenlanden en niet bepaald allemaal bij elkaar om de hoek. Worden dat dan KI dekkingen met ingevroren sperma/vers sperma?
Weet iemand wanneer de DNA testen gedaan worden om te zien welke pups van welke vaderhond zijn en met -serieuze- pupkopers voorzie ik ook wel goede gesprekken, de waarde zit hem er vooral in dat reuen vanuit heel andere bloedlijnen gebruikt worden op 1 teef. Pups kunnen dus sterk verschillen onderling.
De Beauceronclub Nederland waar ik bij ben aangesloten is een heel kleine speler in de fokkerij van de beauceron wereldwijd, dit wetende hebben we toch besloten in ons VFR een maximaal aantal dekkingen van 5 per reu in zijn leven in Nederland met 2 dekkingen per 12 maanden aan te houden. Wat een Nederlandse reu in Frankrijk dekt bijvoorbeeld is zo weinig van invloed op de gehele populatie in Frankrijk dat het totaal zinloos is je daar in te gaan mengen als klein spelertje. Nou worden de Nederlandse reuen vooralsnog praktisch niet ingezet internationaal.
Wat dit beleid een lachertje maakt, is dat er een tweede vereniging is voor ons ras waar reuen mogen dekken tot ze er bij neervallen. Het laat zich makkelijk raden dat mensen met een reu waarvan zij het om whatever reason van belang vinden dat hij vaker dekt dan 2 keer per jaar zich daarbij aansluiten. Elke paar jaar staat er wel weer een reu/eigenaar op die de rol van dekhengst op zich neemt en alle teven dekt van eigenaren die zich weinig moeite getroosten bij het uitzoeken van een reu en bij wie 'moet dichtbij wonen' als voornaamste (of enige) voorwaarde aanhoudt.
Weet iemand wanneer de DNA testen gedaan worden om te zien welke pups van welke vaderhond zijn en met -serieuze- pupkopers voorzie ik ook wel goede gesprekken, de waarde zit hem er vooral in dat reuen vanuit heel andere bloedlijnen gebruikt worden op 1 teef. Pups kunnen dus sterk verschillen onderling.
De Beauceronclub Nederland waar ik bij ben aangesloten is een heel kleine speler in de fokkerij van de beauceron wereldwijd, dit wetende hebben we toch besloten in ons VFR een maximaal aantal dekkingen van 5 per reu in zijn leven in Nederland met 2 dekkingen per 12 maanden aan te houden. Wat een Nederlandse reu in Frankrijk dekt bijvoorbeeld is zo weinig van invloed op de gehele populatie in Frankrijk dat het totaal zinloos is je daar in te gaan mengen als klein spelertje. Nou worden de Nederlandse reuen vooralsnog praktisch niet ingezet internationaal.
Wat dit beleid een lachertje maakt, is dat er een tweede vereniging is voor ons ras waar reuen mogen dekken tot ze er bij neervallen. Het laat zich makkelijk raden dat mensen met een reu waarvan zij het om whatever reason van belang vinden dat hij vaker dekt dan 2 keer per jaar zich daarbij aansluiten. Elke paar jaar staat er wel weer een reu/eigenaar op die de rol van dekhengst op zich neemt en alle teven dekt van eigenaren die zich weinig moeite getroosten bij het uitzoeken van een reu en bij wie 'moet dichtbij wonen' als voornaamste (of enige) voorwaarde aanhoudt.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Maar bij mijn weten hebben we die nou juist wel nodig als we willen fokken, toch?Inge O schreef:nou oké, dan toch niet?Nanna schreef:Haha. Dan houdt niemand meer een reu.Maeve schreef: Daarom mag er voor mij ook een limiet komen per jaar. En dan geen limiet van 12Doe maar 2, maximaal.
Komende zondag wordt er bij ons het eea besproken op een bijzondere ledenvergadering, ik ben benieuwd. Helaas kan ik er zelf niet bij zijn in verband met een hoogdrachtige teef. Echt jammer, want dit zijn wat mij betreft de momenten die ertoe doen.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
En er is niemand die dan even op haar kan passen ? Ze is toch niet zondag uitgerekend ? Je bent zo weer thuis als er iets veranderd.MirandaH schreef:Maar bij mijn weten hebben we die nou juist wel nodig als we willen fokken, toch?Inge O schreef:nou oké, dan toch niet?Nanna schreef:Haha. Dan houdt niemand meer een reu.Maeve schreef: Daarom mag er voor mij ook een limiet komen per jaar. En dan geen limiet van 12Doe maar 2, maximaal.
Komende zondag wordt er bij ons het eea besproken op een bijzondere ledenvergadering, ik ben benieuwd. Helaas kan ik er zelf niet bij zijn in verband met een hoogdrachtige teef. Echt jammer, want dit zijn wat mij betreft de momenten die ertoe doen.
Zo heeft iedereen altijd wel iets.
-
Brigitte
- Zeer actief
Bij een dan wel niet erkend ras maar goed bij een Amerikaanse Bulldog fokker zijn er een tijdje terug 10 pups geboren, toen er een andere fokker kwam kijken zei hij dat de reu niet de vader kon zijn van een aantal van die pups en er is toen DNA afgenomen en idd 5 pups waren van zijn andere reu 
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bij "ons" ma een weimreu 4x dekken. In zijn hele leven in nederland.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- MirandaH
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ze was aan het herstellen van een keizersnee en ik had in 72 uur misschien 4-5 uurtjes geslapen. En met een reistijd van 5 kwartier enkele reis zag ik dat op voorhand al niet zitten.sirene schreef:En er is niemand die dan even op haar kan passen ? Ze is toch niet zondag uitgerekend ? Je bent zo weer thuis als er iets veranderd.MirandaH schreef:

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
MirandaH schreef:Nou ze was aan het herstellen van een keizersnee en ik had in 72 uur misschien 4-5 uurtjes geslapen. En met een reistijd van 5 kwartier enkele reis zag ik dat op voorhand al niet zitten.sirene schreef:En er is niemand die dan even op haar kan passen ? Ze is toch niet zondag uitgerekend ? Je bent zo weer thuis als er iets veranderd.MirandaH schreef:
- MirandaH
- Zeer actief
- Contacteer:
Dankjewel! Ik blijk niets gemist te hebben, ze hebben dezelfde regels als in het BRS in het VFR gezet en dat is nu afgewezen door de Raad vanwege een vormfout ofzo. Maar sorry, dat is offtopic!