Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zoek Pijnstillers ??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

CKS
Zeer actief

Re: Ik zoek Pijnstillers ??

Ongelezen bericht door CKS »

Noppes schreef:Casey dit had ik dus ook gelezen en vernomen door de wilg.
daarom ben ik er dus ook op tegen
mag ik vragen wat jij mij aanbeveelt?
Er zijn nog andere opties, naast de metacam, die je kunt proberen. Bijvoorbeeld carprofen en firocoxib (merknamen Rimadyl of Carprodyl, en Previcox, onder andere). Werken in principe op ongeveer dezelfde manier, maar per hond is het verschillend welke bijwerkingen optreden. Op zich ben ik trouwens erg fan van metacam, omdat dit één van de beste opties is qua pijnstilling. Je kunt er ook omeprazol bij geven, om de maag te beschermen. Dit zijn middelen waarvan de werking en de veiligheidsmarges op een objectieve manier zijn aangetoond. Dit kun je overleggen met je gecertificeerde, bekwame en kundige dierenarts.
Wat natuurlijke middelen betreft kun je aan omega 3 en 6 vetzuren denken, deze vetzuren hebben een ontstekingsremmende werking. Helaas uiteraard ook niet helemaal zonder bijwerkingen, om precies dezelfde reden dat ze ontstekingsremmend zijn, kunnen ze ook de stolling van het bloed beïnvloeden. Oppassen dus met operaties bijvoorbeeld.

Groetjes, C.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”