Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rita week 3... woensdag blz 4

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: rita week 3... zaterdag update

Ongelezen bericht door Lunatic »

Toppie, zo'n DA :E:
Hopelijk krijg je het met de PB en panacuur onder controle! Mooie foto weer :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

fijn zulke meedenkende da's!
Groetjes Heidi
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annedee »

Fijne da heb jij inderdaad, gelukkig jaagt ze Rita niet meteen in de stress. Mag ik vragen wat voor huismiddeltjes ze voorschrijft bij dunne poep, want Hajo heeft er ook zo vaak last van. De Finidiar is niet aan te slepen hier, en volgens mijn da kan het geen kwaad, maar ik probeer liever iets natuurlijks. En rauwe kip hoef ik helemaal niet te proberen dan spuit het er aan alle kanten uit. Helaas lust hij ook geen pens, (verwend mormel :mrgreen: ).
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Annedee schreef:Fijne da heb jij inderdaad, gelukkig jaagt ze Rita niet meteen in de stress. Mag ik vragen wat voor huismiddeltjes ze voorschrijft bij dunne poep, want Hajo heeft er ook zo vaak last van. De Finidiar is niet aan te slepen hier, en volgens mijn da kan het geen kwaad, maar ik probeer liever iets natuurlijks. En rauwe kip hoef ik helemaal niet te proberen dan spuit het er aan alle kanten uit. Helaas lust hij ook geen pens, (verwend mormel :mrgreen: ).
ik heb ook het idee dat kip niet zo goed valt bij rita en dat heeft ze best veel gehad de afgelopen week.
ik zal zo of morgen even dat lijstje dat ze me gegeven heeft opzoeken voor je.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Fijn dat Rita vandaag geen enorme flubberpoep had, hopelijk blijft de stijgende lijn zich (met pieken en dalen) voortzetten!
Lekker voor Rita dat je DA naar buiten kwam (en niet van het direct voorschrijven van AB etc. is), echt fijn om zo'n zeldzaam exemplaar aan te treffen! :ok:
renee-uk
Zeer actief

Zamunda schreef:Fijn dat Rita vandaag geen enorme flubberpoep had, hopelijk blijft de stijgende lijn zich (met pieken en dalen) voortzetten!
Lekker voor Rita dat je DA naar buiten kwam (en niet van het direct voorschrijven van AB etc. is), echt fijn om zo'n zeldzaam exemplaar aan te treffen! :ok:
ja het is een heel fijn mens, die da.
met gina had ze zelf ook de tranen in haar ogen en met jan kwam ze in haar eigen tijd terug naar de praktijk om hem in te laten slapen en gaf ze ons alle tijd van de wereld voor het afscheid.
ook was ze ontzettend bezorgd om me, zei tegen vriendje dat ie heel goed op me moest letten :?
en gister vond ze het leuk me weer te zien en moest ze een beetje lachen omdat ze wel verwacht had dat ik snel een nieuwe hond zou hebben; soort van ons kent ons ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

renee-uk schreef:
Zamunda schreef:Fijn dat Rita vandaag geen enorme flubberpoep had, hopelijk blijft de stijgende lijn zich (met pieken en dalen) voortzetten!
met gina had ze zelf ook de tranen in haar ogen en met jan kwam ze in haar eigen tijd terug naar de praktijk om hem in te laten slapen en gaf ze ons alle tijd van de wereld voor het afscheid.
ook was ze ontzettend bezorgd om me, zei tegen vriendje dat ie heel goed op me moest letten :?
en gister vond ze het leuk me weer te zien en moest ze een beetje lachen omdat ze wel verwacht had dat ik snel een nieuwe hond zou hebben; soort van ons kent ons ;)
Wat ontzettend betrokken Renee. Ze had je dus wel goed in 'de smiezen' zeg maar. Haar zorgen waren ook wel terecht, twee zulke grote verliezen, dat is ook amper te behappen.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

renee-uk schreef:
Fijn mens! :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

renee-uk schreef:
~Suzanne~ schreef:Hoi,
toch even ene kleine tip nog... het is bekend dat honden van pens enorm aan de dunne kunnen gaan dus wellicht is pens nu helemaal geen goed idee ;-(
Rauw voeren wel.. maar die pens zou ik er even uitlaten. Wellicht wat kip/kipkarkas/kipnekken dan maar? Voor normaal te eenzijdig maar goed, je moet nu even iets.

Suzanne
het is ook bekend dat pens een goede invloed heeft op de darmflora en aangezien ze na een pensdag een perfecte drol had gister denk ik dat het nogal meevalt met de slechte invloed van de pens.
Daarom zei ik ook 'wellicht'! ;-)
Gewoon proberen, lijkt me prima, maar ik vond het handig het even mee te geven dat pens idd goed voor de darmen is, het ook juist dunne ontlasting kan geven. Als de ontlasting toch weer dunner wordt wellicht iets om even in het achterhoofd te houden.

Suzanne
renee-uk
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
renee-uk schreef:
~Suzanne~ schreef:Hoi,
toch even ene kleine tip nog... het is bekend dat honden van pens enorm aan de dunne kunnen gaan dus wellicht is pens nu helemaal geen goed idee ;-(
Rauw voeren wel.. maar die pens zou ik er even uitlaten.
Wellicht wat kip/kipkarkas/kipnekken dan maar? Voor normaal te eenzijdig maar goed, je moet nu even iets.

Suzanne
het is ook bekend dat pens een goede invloed heeft op de darmflora en aangezien ze na een pensdag een perfecte drol had gister denk ik dat het nogal meevalt met de slechte invloed van de pens.
Daarom zei ik ook 'wellicht'! ;-)
Gewoon proberen, lijkt me prima, maar ik vond het handig het even mee te geven dat pens idd goed voor de darmen is, het ook juist dunne ontlasting kan geven. Als de ontlasting toch weer dunner wordt wellicht iets om even in het achterhoofd te houden.

Suzanne
nee suzanne, je zei dat je de pens er even zou uitlaten en over dat het goed voor de darmen is heb je ook met geen woord gerept, die opmerking kwam van mij, zoals je hierboven kunt lezen.
fijn dat je meedenkt maar het is je ook bekend dat sommige honden nogal heftig op kip reageren?
Afbeelding

Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Die van mij zijn aan de race als ik kip heb gegeven. Gebeurt hier dus ook niet meer. Vlees compleet doen ze het alle drie uitstekend op. Ze hebben mooie, compacte mini drolletjes (ook Barney).
Soms als ik de enorme hopen langs de vijver zie vraag ik me af wat sommigen hun honden te eten geven want mijn honden poepen zo,n hoeveelheid nog niet eens samen in 3 dagen. :80:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

zondag:

zoals gepland zijn we vanmorgen naar het bos gegaan.
ze zijn daar een breed pad aan het aanleggen en de gebruikelijke ingangen waren afgesloten, maar er was een hek omgegooid en daar zijn we samen overheen geklommen.
moet bekennen dat dat rita beter afging dan mij, ze deed het een stuk soepeler ;)

ze liep meer ontspannen dan de vorige keer en de correctie op het veld is goed overgekomen want in tegenstelling tot de vorige ontmoeting met een tegenliggend hondje, was nu een welgemeende 'denk eraan' voldoende om er zonder problemen langs te komen.
heerlijk een hond die het zo goed oppakt allemaal.
halverwege werd het bestaande pad een enorme modderbende van rood gravel en blubber en zijn we maar omgekeerd, teruggelopen en hebben we de ingang aan de andere kant van de beek genomen, waar we nog wel door mochten.

die beek vindt ze spannend, maar niet zo spannend als het kanaal en ze wilde er zelf naar toe om te kijken, wat we natuurlijk gedaan hebben.
ik heb er foto's van en die zal ik hieronder neerzetten, die zeggen eigenlijk meer dan woorden ;)
toen we verder wilden kwam er een man aan met een klein hondje en weer was een 'denk eraan' voldoende om geen problemen te maken.
we zijn een tijdlang achter die meneer met zijn hondje aangelopen en ook daar heb ik een foto van, waarop je duidelijk kunt zien hoe ontspannen ze is.
denk niet dat we nog veel problemen gaan krijgen met andere honden en daar ben ik wel erg blij mee!

gepoept is er gelukkig ook, niet heel stevig, maar wel in drolvorm dus dat lijkt ook nog steeds goed te gaan.

foto's:

eeeeeeeeeek weer dat water :schrik::
Afbeelding

hmmmm het valt eigenlijk wel mee:
Afbeelding

voorzichtig maar een beetje dichterbij :
Afbeelding

niks aan de hand, maak je niet druk vrouwtje :pffff:
Afbeelding

het vreemde hondje en de relaxte rita:
Afbeelding
Afbeelding

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: rita week 3... zondag blz 2

Ongelezen bericht door fes/lou »

Leuk dat het zo goed gaat!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ha, weer een update! Geweldige foto's weer!
renee-uk
Zeer actief

het is zo vreselijk leuk om te zien hoe ze hoe langer hoe meer los komt en ook steeds zekerder wordt, sneller herstelt en meer durft.
denk dat dat ook te maken heeft met het vertrouwen dat ze inmiddels in me heeft, waardoor ze juist meer op eigen benen gaat staan.

ze is gek op autorijden trouwens.
ik vind het heel leuk dat ze niet, zoals gina en jan, uit het achterraam kijkt, maar pontificaal in het midden van de hondenruimte zit (en ze zit haast nooit, behalve dan in de auto) en naar voren kijkt.
zo gaaf om dat blije koppie te zien in mijn achteruitkijkspiegel ;)
Laatst gewijzigd door renee-uk op 16 jun 2013 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Duidelijke foto's :ok:
Gaat lekker Renee als ze je aanwijzingen over ongewenst gedrag zo goed oppakt :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

ja, keurig doet ze het he, ik ben zo trots op haar :ok:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

ja he, ze wou er ook zelf heen terwijl ze de vorige keer alleen maar een zijdelingse blik wierp en vlug verder wilde ;)
ik zie haar er ook nog wel een keer in duiken en dat mag hoor
Afbeelding

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Leuk om te lezen dat het goed gaat. Ik hoop dat de maag/darmen ook tot rust gaan komen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat heerlijk dat een "denk eraan" al genoeg is :E:
Ik zie haar van de zomer idd nog wel in het water belanden, het trekt haar enorm zo te zien :mrgreen:
En ik zie op die laatste foto haar staart al een stuk omhoog komen :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat gaat het goed Renee, ik blijf gewoon heel erg genieten van je updates en Rita pakt je aanwijzingen ook ontzettend goed op, ze is volgens mij zo leergierig. Gelukkig voelt ze zich ook al zo veilig, dat ze meer en meer durft te verkennen.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Rita gaat echt goed vooruit, super!
hewi
Zeer actief

:cheer: gooo rita!
Groetjes Heidi
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

maandag:

oh glory be!!!!
een echte drol vanmorgen :cheer: :cheer:
weet nog steeds niet wat er helpt, de pb, de pens of de panacur, maar iets werkt in elk geval en in het kader van 'if it ain't broke don't fix it', gaan we nog maar even zo door ;)

verder weinig te melden tot nu toe.
ze wordt rustiger, slaapt beter, dieper en langer (ik maakte haar wakker om 9 uur vanochtend, in plaats van zij mij) en begint zich nu echt thuis te voelen.
vandaag na een rondje park voor het plas- en poepgebeuren een stratenwandeling gemaakt en het is fijn om te zien dat ze ook op straat nu loopt in plaats van sjokt en ook nauwelijks meer over haar schouder kijkt.
geen foto's want camera vergeten :U:
Afbeelding

hewi
Zeer actief

Re: rita week 3... maandag blz 2

we hebben een echte drol :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
en je hebt er geen foto van gemaakt? nou jaaaaaaaaaaa!
Groetjes Heidi
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

:mep: dat kan natuurlijk niet!
Dat worden morgen dubbel zoveel foto's dan, voor straf :pffff:

Fijn dat het nu goed gaat :cheer:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:cheer: :cheer: :cheer: goed zo Rita love :I:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

was eten een klein drama de eerste weken, nu eet ze als een dijker en is ook helemaal niet zo kieskeurig meer.
ik hoef ook niet meer het eerste beetje uit de hand te voeren, zoals tot een paar dagen geleden wel moest anders liep ze gewoon weg bij haar bak, en ze likt zelfs haar bak schoon.
fingers crossed dat dat ook zo blijft :ok:
Afbeelding

Safari

Ongelezen bericht door Safari »

:cheer: :cheer: go Rita, go Rita :cheer: :cheer:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Dat gaat super zo! Heerlijk zeg!!
Afbeelding