Zo voel ik het ook.Wilma schreef:Ik vraag me af of je als verkoper de overeenkomst nietig kan verklaren in dit stadium.
Pup zogenaamd verkopen aan een ander, zou ik zeker niet doen voordat je meer juridische duidelijkheid hebt.
Gevoelsmatig vind ik dat je dit niet goed aangepakt hebt. De mensen wilden dit teefje, al vanaf het begin. Jijzelf hebt ze in de richting van het reutje willen duwen maar ze hadden aangegeven absoluut het teefje te willen hebben. Zo begrijp ik het. Vervelende situatie.
Mensen willen een pup, een teefje en geven bij jou aan dat ze voor het merle teefje gaan.
Als ze komen kijken worden ze verliefd op het reutje vanwege zijn uiterlijk/karakter en vinden ze het leuk om met hem te spelen.
Dit gebeurt een aantal keer en jij vraagt of ze dan niet liever het reutje willen. Hoewel ze emotioneel misschien meer met het reutje hebben, willen ze toch bij hun eerste keuze blijven en voor het teefje gaan.
Waarschijn geen geheel gevoelsmatige keuze maar wel een rationele, want ze hebben al een teefje gehad en hebben daar bepaalde ervaringen mee op gedaan, dus de volgende hond zou ook een teefje worden.
Ze hebben bij jou toch ook niet aangegeven dat ze het teefje niet eer wilden? Ze hebben, en misschien met wat lompe bewoordingen, aangegeven voor het teefje te gaan.
Ik persoonlijk denk dat die mensen zeer teleurgesteld zijn dat zij nu niet de hond krijgen die zij gedacht hebben te kunnen kopen.
Misschien hebben ze echt juridisch advies ingewonnen of misschien is het gewoon een emotionele reactie op het hele gebeuren.
Ik neem aan dat, mochten ze echt een advocaat hebben ingeschakeld, je hier schriftelijk bericht van zult ontvangen en dat dit niet via de mail gaat (betwijfel de correctheid van de inhoud hiervan).
Je kan nu alleen advies inwinnen op basis van hun mail.
Tsja het is een heel vervelende situatie want ik denk dat zij wel in hun recht staan ondanks dat jij denkt dat ze niet geschikt zijn voor het teefje. Als jij als fokker de eerste keus had willen hebben had je deze gelijk moeten aangeven voor het teefje en niet nadat de potentiele kopers waren komen kijken. Ik kan me jouw gevoel bij deze hele zaak wel goed voorstellen, je ziet/denkt dat deze mensen niet geschikt zijn voor het teefje en bouwt ondertussen zelf een band ermee op. Wens jullie veel sterkte!

.