Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zoek Pijnstillers ??
Moderator: moderatorteam
-
Noppes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): am.stafford
- Aantal honden: 1
Ik zoek Pijnstillers ??
Ik zoek een naturlijke pijnstiller voor onze hond..zonder duivelsklauw. omdat dit ook maagbloedingen kan geven hetzelfde als metacam nu.dus heft weinig zin om hier op over te stappen.hij krijgt al Glucosamine met chondroitine.en dus metacam maar hier wil ik graag van af!.Net MSM gekocht dus ben benieuwd..als iemand nog iets weet graag dan? en welke gebruiken jullie en waarom?
In ieder geval geen :
Arthtoluxyl
Pijncompositum
Boragoil
flexy drops hier twijfel ik nog over wil ik nog graag meer over weten!
salispin
In ieder geval geen :
Arthtoluxyl
Pijncompositum
Boragoil
flexy drops hier twijfel ik nog over wil ik nog graag meer over weten!
salispin
-
Goldendelicious
Re: Ik zoek Pijnstillers ??
Hoe kom je er bij dat duivelsklauw maagbloedingen geeft?
Het effect van natuurlijke pijnstilling bereik je onder meer door kruiden te combineren.
Het effect van natuurlijke pijnstilling bereik je onder meer door kruiden te combineren.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Boswelia
-
Noppes
- Vaste gebruiker
Ik heb dit idd ergens gelezen..maar kan niet eens meer vinden waar haha..HIer wel een webpagina waarbij de bijwerkingen ook opstaan :
http://gezondheid-en-afvallen.plazilla. ... ivelsklauw
en hier wederom een verhaal dat duivelklauw toch niet zo goed is :
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=15424.0
-
Noppes
- Vaste gebruiker
s@ndr@ bedankt voor je reactive die kende ik idd nog niet..
Gebruik je het zelf ook voor je hond (en) ?
en werkt dit ook echt als een pijnstiller?
enig idee wat hier de bijwerkingen van zijn enz?
bedankt
Gebruik je het zelf ook voor je hond (en) ?
en werkt dit ook echt als een pijnstiller?
enig idee wat hier de bijwerkingen van zijn enz?
bedankt
-
Goldendelicious
Duivelsklauw geeft nauwelijks tot geen bijwerkingen, wellicht is die kans iets groter als de dosering naar een maximum wordt opgevoerd, maar tot zover 'wetenschappelijk' bekend is dit een nuttig kruid voor de algehele spijsvertering. Juist Duivelsklauw wordt ingezet bij nier- en leverpatiënten met goed resultaat. Dit is 1 van de weinige kruiden die wetenschappelijk redelijk goed is onderzocht, ook in faculteitsstudies bij honden en katten met o.a. lever- en nierfalen.Noppes schreef:Ik heb dit idd ergens gelezen..maar kan niet eens meer vinden waar haha..HIer wel een webpagina waarbij de bijwerkingen ook opstaan :
Boswellia Serrata, Curcumine, Engelwortel en nog een aantal kruiden hebben naast een pijnstillend effect ook nog andere capaciteiten, zoals celherstel, ontstekingsremming en hoog anti-oxidante werking tegen vrije radicalen.
Het combineren van bepaalde kruiden kan de werking versterken en bijvoorbeeld ook verhittende kruiden neutraliseren.
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 15 jun 2013 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ahum: http://www.dapnoordwestfriesland.nl/pijnstillers.html
Aspirine kan weer voor maagzweren zorgen bij honden, lijkt me geen goed idee. Het kan wel maar dan moet je geen hond hebben die al maagproblemen heeft.
Tenminste, zo interpreteer ik het. Ts, heeft je hond dan een maagbloeding gehad? En waarom denk je dat het met dat kruid te maken heeft?
Aspirine kan weer voor maagzweren zorgen bij honden, lijkt me geen goed idee. Het kan wel maar dan moet je geen hond hebben die al maagproblemen heeft.
Tenminste, zo interpreteer ik het. Ts, heeft je hond dan een maagbloeding gehad? En waarom denk je dat het met dat kruid te maken heeft?
-
Goldendelicious
Aspirine geef ik liever niet aan mijn hond.
Het salicylzuur uit aspirine is gesynthetiseerd en is niet goed voor je maag. Wilgenbast is de natuurlijke vorm van salicylzuur dat veel minder bijwerkingen geeft dan de gesynthetiseerde vorm. Dit wordt bij o.a. paarden en schapen veel toegepast.
Het salicylzuur uit aspirine is gesynthetiseerd en is niet goed voor je maag. Wilgenbast is de natuurlijke vorm van salicylzuur dat veel minder bijwerkingen geeft dan de gesynthetiseerde vorm. Dit wordt bij o.a. paarden en schapen veel toegepast.
-
Goldendelicious
Volgens mij heeft TS het nog niet gegeven.Fizgig schreef:Ahum: http://www.dapnoordwestfriesland.nl/pijnstillers.html
- Fizgig
- Zeer actief
Aha, nu snap ik het. Maar die aanname over dat kruid, klopt dus helemaal niet, toch? Wat zijn kruiden waar je wel voor uit moet kijken als een hond last kan krijgen van maagbloedingen? Ik weet dat zoethout slecht voor de maag is maar daar houdt mijn kennis wel op, haha. En denk niet dat zoethout in veel producten wordt verwerkt.Goldendelicious schreef:Volgens mij heeft TS het nog niet gegeven.Fizgig schreef:Ahum: http://www.dapnoordwestfriesland.nl/pijnstillers.html
-
Goldendelicious
Nee, die aanname klopt zeker niet.Fizgig schreef:Aha, nu snap ik het. Maar die aanname over dat kruid, klopt dus helemaal niet, toch? Wat zijn kruiden waar je wel voor uit moet kijken als een hond last kan krijgen van maagbloedingen? Ik weet dat zoethout slecht voor de maag is maar daar houdt mijn kennis wel op, haha. En denk niet dat zoethout in veel producten wordt verwerkt.Goldendelicious schreef:Volgens mij heeft TS het nog niet gegeven.Fizgig schreef:Ahum: http://www.dapnoordwestfriesland.nl/pijnstillers.html
Wat overigens wel klopt, is dat binnen sporten waarin getest wordt op doping, in Duivelsklauw stoffen zitten die binnen de sport 'verboden' zijn. Dus in de paardensport bijvoorbeeld, waarbij ook veelvuldig gebruik wordt gemaakt van Duivelsklauw ter ondersteuning van het een of ander, al dan niet gecombineerd met andere kruiden, staat een wachttijd van gemiddeld een maand, voordat een wedstrijdseizoen gedraaid gaat worden waarbij bloedonderzoek vereist is.
Zoethout is niet slecht voor de maag. Het bevat o.a. een natuurlijke stof cortison die gelijk is aan cortisol en heeft een regulerende werking op de maag...in kleine hoeveelheden...en wordt in combinatie met andere kruiden toegepast o.a. voor het stimuleren van een goede maag-, gal- en leverwerking. In grotere en ongecontroleerde hoeveelheden kan het schadelijk zijn voor honden met ver gevorderd hart- en nierfalen. Wordt in zeer veel formules toegepast vanwege zijn bewezen ontstekingsremmende capaciteit bij diverse aandoeningen zoals bijv. hepatitis, darmontstekingen, maag- en mondzweren, kennelhoest en astmatische bronchitis.
Bij honden met maagproblemen kunnen munt en zwarte peper bijvoorbeeld een ongunstige uitwerking hebben als het in grotere hoeveelheden wordt gegeven. Maar zwarte peper bijvoorbeeld versterkt de werking van curcumine en curcumine versterkt weer de werking van boswellia, waardoor een toepassing met zwarte peper in een formule de kans op een maagbijwerking sterkt minimaliseert.
- Fizgig
- Zeer actief
Oh, dus het is juist goed voor de maag, oeps. Maar slecht voor het hart, dat was 't inderdaad. Mijn reformwinkelkennis is wat weggezakt. Maar zijn er nog kruiden waarvan je weet dat je ze beter niet kunt geven bij maagproblemen? Ik vraag het ook voor mezelf, haha, ik ben chronisch maagpatiënt namelijk.
-
Goldendelicious
In tegenstelling tot wat wel wordt beweerd over gember bijvoorbeeld, dat zou ik niet aanraden bij mensen met maagproblemen. Overigens ook niet bij honden, want dit wordt zeer slecht verwerkt door een lever. Papaya en kruidnagel kunnen ook wat rommelen op een maag, indien al maagklachten bestaan, evenals vetsin (E621) en een grote groep andere E-nummers.
- Fizgig
- Zeer actief
Ah, dankjewel. Gember moest ik vroeger van mijn moeder eten omdat het ook zou helpen tegen wagenziekte. Zo vies, een bolletje gember, ik vond het als kind niet lekker iig! Papaya zit volgens mij best vaak in brokken en andere voeding voor honden. Weer wat geleerd iig.Goldendelicious schreef:In tegenstelling tot wat wel wordt beweerd over gember bijvoorbeeld, dat zou ik niet aanraden bij mensen met maagproblemen. Overigens ook niet bij honden, want dit wordt zeer slecht verwerkt door een lever. Papaya en kruidnagel kunnen ook wat rommelen op een maag, indien al maagklachten bestaan, evenals vetsin (E621) en een grote groep andere E-nummers.
-
Noppes
- Vaste gebruiker
weet je de een zegt dit en de ander zegt dat..dus zeg het me maar
en ik ga nu puur uit van mijn gevoel..ik lees best veel slechte verhalen over duivelsklauw op google..dus vandaag dat mijn gevoel ook nee zegt.je wilt altijd het beste voor je hond maar soms is dit erg moeilijk..metacam bijv. werkt super..maar blijkt ook erg slecht te zijn?? maar 9 van de 10 honden gaat het waarschijnlijk goed.maar ik wil die risico niet lopen haha.snap je een beetje mijn punt..dat alles zelfs natuurlijke producten gewoon bijwerkingen KAN hebben..en zo is dit dus ook met metacam.en ik wacht echt op mensen die ervaringen hebben met bepaalde producten vooral natuurlijke..en niet 1 of 2 weken maar bijv. 8 jaar lang hebben gebruikt..omdat ik ook wil weten wat dit op lange termijn doet.aangezien onze hond net 2 is en nog een aantal jaren mee moet op pijnstillers
-
Jennifer_Kaj
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ik gebruik de combinatie salisprin, duivelsklauw en bamboe!
They don't care what car you drive.
They don't care who you know.
They don't care what you wear.
They don't care where you live.
They only care that you're there.

They don't care who you know.
They don't care what you wear.
They don't care where you live.
They only care that you're there.

-
Goldendelicious
Ik ga niet uit van de een zegt dit en de ander zegt dat. Ik ga uit van de 'wetenschap' en het geleerde vanuit de Westerse kruidengeneeskunde. Er zijn dus ook dierenartsen die het gebruik van Duivelsklauw sterk aanbevelen, omdat zij ook bovenop dit soort studies zitten en de effecten daarvan kennen. Als je een natuurlijke pijnstiller nodig hebt, die snel en effectief is, dan is Duivelsklauw een aangewezen kruid en diverse kruiden in een toepassing kennen een aanvullende werking, ook om verhitting door ontsteking uit het lijf te halen. Ik ken eerlijk gezegd geen slechte verhalen over Duivelsklauw in een normale kundig toegepaste formule. Ik heb al jaren ervaring met Duivelsklauw en kruiden in het algemeen en kies dus nooit zomaar voor conventionele middelen bij diverse aandoeningen. Elk kruid, in wat voor toepassing dan ook, zal je na een periode van 3 maanden af moeten wisselen en een nieuwe formule moeten gebruiken, om de werking van het toegepaste kruid zelf niet te verliezen, niet zozeer om eventuele bijwerkingen. Stopperiodes voor die bepaalde formule zijn dan ook aan te bevelen. Als je zo onzeker bent en daaromtrent goede informatie wilt of een goede formule wilt laten maken voor jouw specifieke hond, dan zal je je moeten wenden tot een gecertificeerd herbalist.Noppes schreef:weet je de een zegt dit en de ander zegt dat..dus zeg het me maaren ik ga nu puur uit van mijn gevoel..ik lees best veel slechte verhalen over duivelsklauw op google..dus vandaag dat mijn gevoel ook nee zegt.je wilt altijd het beste voor je hond maar soms is dit erg moeilijk..metacam bijv. werkt super..maar blijkt ook erg slecht te zijn?? maar 9 van de 10 honden gaat het waarschijnlijk goed.maar ik wil die risico niet lopen haha.snap je een beetje mijn punt..dat alles zelfs natuurlijke producten gewoon bijwerkingen KAN hebben..en zo is dit dus ook met metacam.en ik wacht echt op mensen die ervaringen hebben met bepaalde producten vooral natuurlijke..en niet 1 of 2 weken maar bijv. 8 jaar lang hebben gebruikt..omdat ik ook wil weten wat dit op lange termijn doet.aangezien onze hond net 2 is en nog een aantal jaren mee moet op pijnstillers
-
Goldendelicious
Wat jij van mijn posts vindt, Inge O, interesseert mij zoals je wellicht weet bar weinig. Er is zeer veel wetenschappelijk bekend over de werking van o.a. Duivelsklauw. De conclusie die TS maakt n.a.v. de artikelen in het betreffende topic zijn niet terecht. Dat heb ik uitgelegd en wat een ieder er mee doet, is aan hen.
- CKS
- Zeer actief
Sorry maar dit is dus precies andersomGoldendelicious schreef:Het salicylzuur uit aspirine is gesynthetiseerd en is niet goed voor je maag. Wilgenbast is de natuurlijke vorm van salicylzuur dat veel minder bijwerkingen geeft dan de gesynthetiseerde vorm. Dit wordt bij o.a. paarden en schapen veel toegepast.
Als bij mensen het gebruik van wilgenbast al lastig is, bij honden zou ik er helemaal niet over peinzen. Honden zijn nog veel gevoeliger voor de bijwerkingen waardoor exacte dosering nog veel belangrijker is. Omdat het percentage werkzame stof per boompje verschillend is is het volstrekt ondenkbaar dat het je lukt om precies de goede hoeveelheid te geven. Als je denkt dat je die gevonden hebt kan het zijn dat de de dag erna met precies dezelfde hoeveelheid berkenbast je hond vermoordt omdat er meer werkzame stof in zat.
Wanneer leren mensen nu eens dat 'natuurlijk' niet hetzelfde is als 'veilig', 'gezond' en 'zonder bijwerkingen'?
C.
Edit: even juiste boompje genoemd
Laatst gewijzigd door CKS op 15 jun 2013 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- kipo
- Zeer actief
Nou, misschien omdat salicine voorkomt in wilgenbastCasey schreef:Sorry maar dit is dus precies andersomGoldendelicious schreef:Het salicylzuur uit aspirine is gesynthetiseerd en is niet goed voor je maag. Wilgenbast is de natuurlijke vorm van salicylzuur dat veel minder bijwerkingen geeft dan de gesynthetiseerde vorm. Dit wordt bij o.a. paarden en schapen veel toegepast.De ontstekingsremmende pijnstillende werking van berkenbast (met als actief ingrediënt salicine) is inderdaad al iets van 4000 jaar bekend, maar de bijwerkingen zijn zo zwaar (zeker voor de maag) dat zinvol medisch gebruik zo goed als onmogelijk is. Pas toen Bayer een iets andere vorm wist te produceren (acetylsalicylzuur) kwan er een veilige en effectieve pijnstiller op de markt. Toen Bayer in de eerste wereldoorlog stopte met de export van Aspirine werd in Australië Aspro ontwikkeld, er werd niet gewoon even een berkenbos aangelegd. Drie keer raden waarom.
Als bij mensen het gebruik van berkenbast al lastig is, bij honden zou ik er helemaal niet over peinzen. Honden zijn nog veel gevoeliger voor de bijwerkingen waardoor exacte dosering nog veel belangrijker is. Omdat het percentage werkzame stof per boompje verschillend is is het volstrekt ondenkbaar dat het je lukt om precies de goede hoeveelheid te geven. Als je denkt dat je die gevonden hebt kan het zijn dat de de dag erna met precies dezelfde hoeveelheid berkenbast je hond vermoordt omdat er meer werkzame stof in zat.
Wanneer leren mensen nu eens dat 'natuurlijk' niet hetzelfde is als 'veilig', 'gezond' en 'zonder bijwerkingen'?
C.
- CKS
- Zeer actief
Hadden ze nog steeds prima een berkenbosje kunnen planten. Zijn toch veel leuker dan wilgenkipo schreef: Nou, misschien omdat salicine voorkomt in wilgenbast.
C.
-
Goldendelicious
Wilgentakken zijn zelfs onderdeel van menig studieproject natuurlijke beweiding van paarden en runderen en wordt ook in biologische projecten aan varkens en schapen gegeven. Dieren hebben vrij toegang en bepalen zelf op momenten of ze wilgenbast 'nodig' hebben en hoeveel. Dat blijkt een instinctieve handeling.Casey schreef:Sorry maar dit is dus precies andersomGoldendelicious schreef:Het salicylzuur uit aspirine is gesynthetiseerd en is niet goed voor je maag. Wilgenbast is de natuurlijke vorm van salicylzuur dat veel minder bijwerkingen geeft dan de gesynthetiseerde vorm. Dit wordt bij o.a. paarden en schapen veel toegepast.De ontstekingsremmende pijnstillende werking van berkenbast (met als actief ingrediënt salicine) is inderdaad al iets van 4000 jaar bekend, maar de bijwerkingen zijn zo zwaar (zeker voor de maag) dat zinvol medisch gebruik zo goed als onmogelijk is. Pas toen Bayer een iets andere vorm wist te produceren (acetylsalicylzuur) kwan er een veilige en effectieve pijnstiller op de markt. Toen Bayer in de eerste wereldoorlog stopte met de export van Aspirine werd in Australië Aspro ontwikkeld, er werd niet gewoon even een berkenbos aangelegd. Drie keer raden waarom.
Als bij mensen het gebruik van berkenbast al lastig is, bij honden zou ik er helemaal niet over peinzen. Honden zijn nog veel gevoeliger voor de bijwerkingen waardoor exacte dosering nog veel belangrijker is. Omdat het percentage werkzame stof per boompje verschillend is is het volstrekt ondenkbaar dat het je lukt om precies de goede hoeveelheid te geven. Als je denkt dat je die gevonden hebt kan het zijn dat de de dag erna met precies dezelfde hoeveelheid berkenbast je hond vermoordt omdat er meer werkzame stof in zat.
C.
Ook wordt het toegepast in fytotherapeutica ontwikkeld voor o.a. honden door dierenartsen.
http://www.pharmacapura.nl/fytotherapie/
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... nbast.html
Vermoorden is ietwat overdreven voor wat betreft deze goed beschreven wilgenbast, vind je zelf niet?
- CKS
- Zeer actief
Nee, want de therapeutische dosis en de toxische dosis liggen bij NSAIDS (waar dit onder valt) bij honden zo dicht bij elkaar dat een relatief geringe overdosis al dodelijk kan zijn. Om dit veilig toe te passen zou je tenminste een gepurificeerd preparaat moeten gebruiken. Maar ja, dat ziet er meteen een stuk minder 'natuurlijk' uit natuurlijk....Goldendelicious schreef: Vermoorden is ietwat overdreven voor wat betreft deze goed beschreven wilgenbast, vind je zelf niet?
C.
-
Goldendelicious
Veelal wordt een Salix Alba Cortex gebruikt op basis van 10-1515% salicine. Bij goed gecontroleerde producten is dat wel degelijk 100% natuurzuiver en van het volledige wilgenbast extract, waardoor de maag beter wordt geschermd dan geïsoleerd salicylzuur. Zeker als het van biologische herkomst is. Ik lees voornamelijk dat het voor katten dodelijk kan zijn, omdat zij de stof niet om kunnen zetten. Een tinctuur is voor honden veiliger dan een extract.
-
Noppes
- Vaste gebruiker
Casey dit had ik dus ook gelezen en vernomen door de wilg.
daarom ben ik er dus ook op tegen
mag ik vragen wat jij mij aanbeveelt?
daarom ben ik er dus ook op tegen
mag ik vragen wat jij mij aanbeveelt?
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
En rimadyl, is dat geen optie? mijn honden hebben het vaak en langdurig gebruikt en verdragen het goed.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Waarom gebruik je niet de Puur plus druppels? (voorheen puur pijn) dit is een natuurlijke pijnstiller op basis van:
Alcoholgehalte (35%)
Boswellia
Gember
Hop
Lavendel
Spaanse peper
Zoethout
Alcoholgehalte (35%)
Boswellia
Gember
Hop
Lavendel
Spaanse peper
Zoethout
-
Noppes
- Vaste gebruiker
dank je wel sarah5 die had ik nog niet gehoord.
heb je hier zelf ervaring mee?
klinkt wel goed.maar kan hier niet zoveel ervaring over vinden op het web.
het gaat mij er vooral om wat het op lange termijn doet met een hond.
dus dat die geen rare bijwerkingen hebben
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Msm werkt ook pijnstillend en onstekingsremmend.
Daarnaast vind ik Boswelia ook een goeie tip.
http://www.orthokennis.nl/researchitem. ... esearch=32
Daarnaast vind ik Boswelia ook een goeie tip.
http://www.orthokennis.nl/researchitem. ... esearch=32
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
1 van mijn klanten gebruikt het langdurig voor 1 van haar honden. Haar ervaringen zijn zeer positief.Noppes schreef:dank je wel sarah5 die had ik nog niet gehoord.
Om die reden heb ik speciaal voor haar de 100ml fles op voorraad zonder heeft haar hondje pijn en met gaat heel goed.