Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

steeds zieker wordende oppashond gehad

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

steeds zieker wordende oppashond gehad

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
ik schrijf dit liever hier, omdat het anders te veel op internet openbaar komt .

Maar ik ben nog steeds bijkomende van een Ridgeback teef , die ik te logeren kreeg voor 1 week ,
eigenlijk 2 weken, maar straks krijg ik de stabij, en dat overlapte elkaar

Ze is 13 jaar en heeft behoorlijke kanker in haar lichaam ( blijkt nu ) , want ze werd zieker en zieker
steeds meer diarree , en om een lang verhaal kort te maken ... bloed in de diarree !!! :80:

Toen ben ik aan alle bellen gaan hangen , en de niet op vakantie zijnde familie kunnen bereiken
die hebben haar opgehaald
want het bleek ook hevige heimwee te zijn , in combi met de kanker ( diarree heeft ze meer gehad )

Ik dacht echt , dat ze hier op de kussen haar laatste adem zou halen , want trappenlopen ging al niet meer zo goed
ze wilde ook NIET eten , en al 3 dagen NIET drinken .. :80: :80:
Maar bij de rijst had ik veel rijst-water gedaan , dus vloeibaar kreeg ze wel binnen .

maar omdat ze de laatste dag niet meer wilde eten , plus dat bloed , was ik helemaal in paniek !!

Gelukkig goed afgelopen , haar familie , dus roedel, hebben haar opgehaald bij mij , op goedkeuring van de eigenaren
en nu eet ze alweer daar en maakt het beter ..maar de kanker is er nog , helaas, natuurlijk. !

Het was echt niet leuk, want ik deed het omdat ze anders omhoog zaten , maar die hond was hier nog nooit geweest
we kenden elkaar totaal niet

Ze was zo'n zielig hoopje , en ondanks dat ze voor mij te groot eigenlijk was, vond ik haar heel lief . !!

zo zie je maar weer , eerst moeten honden GOED kennismaken , anders kan het nog zo aflopen
( ik wist niets van die kanker af , hoor ) )

.
Marion.

Re: steeds zieker wordende oppashond gehad

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:zo zie je maar weer , eerst moeten honden GOED kennismaken , anders kan het nog zo aflopen
( ik wist niets van die kanker af , hoor ) ).
Met wie moeten honden GOED kennismaken? Oppassen op andermans honden is altijd een gigantische verantwoording. En ja, er kan altijd iets gebeuren. Ik denk daarom ook niet licht over "ik ga even op hondjes passen".
Die tijd dat oppashond hier is, krijgen mijn honden in elk geval heel veel minder aandacht. En doet oppashond iets dat mogelijk gevaar oplevert, dan laat ik mijn honden los (maar dat kan ook prima) en vlieg ik met een snoekduik op oppashond af.
Pakdebal

Marion. schreef:
Pakdebal schreef:zo zie je maar weer , eerst moeten honden GOED kennismaken , anders kan het nog zo aflopen
( ik wist niets van die kanker af , hoor ) ).
Met wie moeten honden GOED kennismaken? Oppassen op andermans honden is altijd een gigantische verantwoording. En ja, er kan altijd iets gebeuren. Ik denk daarom ook niet licht over "ik ga even op hondjes passen".
Die tijd dat oppashond hier is, krijgen mijn honden in elk geval heel veel minder aandacht. En doet oppashond iets dat mogelijk gevaar oplevert, dan laat ik mijn honden los (maar dat kan ook prima) en vlieg ik met een snoekduik op oppashond af.

ik zou nooit met meerdere honden er nog een oppashond bij willen nemen

je moet toch al de aandacht aan die loge schenken . die voelt zich sowieso niet op hun gemak
als je ze niet goed kent, .

.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:ik zou nooit met meerdere honden er nog een oppashond bij willen nemen

je moet toch al de aandacht aan die loge schenken . die voelt zich sowieso niet op hun gemak
als je ze niet goed kent.
Maar jij hebt nog nooit meerdere honden gehad, je weet dus totaal niet waar je over praat. En je kunt ook al niet beweren dat een logé-hond zich sowieso niet op zijn gemak voelt. Hoe kóm je daar nu toch bij???

Ik heb 2 volwassen honden. Waar ik mee kan lezen en schrijven (en zij met elkaar ook). Ik kan er hier prima een logé tussen plempen hoor. Die voelt zich - door mijn volwassen honden - veel sneller op zijn gemak dan alleen in huis met een mevrouw die ineens van hem vraagt dat hij moet gaan zitten voordat hij eten krijgt.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb 3 honden en regelmatig logees.
Heb er momenteel ook weer 2 lopen.
Alle honden die hier tot nu toe hebben gelogeerd zijn vrij snel op hun gemak, en ze draaien hier gewoon mee in het ritme.
Nou ja, ritme... Daar doen we niet echt aan.
Waarom zou ik een logé meer aandacht geven dan mijn eigen hond(en)? Ze moeten de aandacht delen, jammer dan, daar krijgen ze niks van hoor.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Pakdebal

moosje schreef:Ik heb 3 honden en regelmatig logees.
Heb er momenteel ook weer 2 lopen.
Alle honden die hier tot nu toe hebben gelogeerd zijn vrij snel op hun gemak, en ze draaien hier gewoon mee in het ritme.
Nou ja, ritme... Daar doen we niet echt aan.
Waarom zou ik een logé meer aandacht geven dan mijn eigen hond(en)? Ze moeten de aandacht delen, jammer dan, daar krijgen ze niks van hoor.

:ok:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Hier nu ook 2 logeerhonden en heb zelf een roedel van 5 honden. Ze draaien inderdaad vrij snel mee in de roedel en vermaken zich prima.
Maar zo'n oude hond die zo ziek is dat is inderdaad moeilijk en lastig en voor hond niet fijn in een vreemde omgeving en voor jou als oppasser ook niet prettig..
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik vind het vaak wel handig als zo hondje je eerst wat leerd kennen zo af en toe een mee wandelen of zo,maar met zo zieke hond lijkt me helemaal dat je hem niet zo uit zijn vertrouwde situatie trekt
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het is prettig als je als oppas weet wat je kunt verwachten; een proefdagje/nachtje is dan ook handig. Natuurlijk ligt er een verantwoordelijkheid bij de baasjes om de oppas te informeren over problemen / ziekten e.d. Naar mijn idee stuur je een zieke hond niet uit logeren tenzij dat werkelijk niet anders kan.
Als oppas vraag je naar dat soort dingen.

Suzanne
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Ik zou er ook niet zo'n big deal van maken, van een oppashondje voor een paar dagen... :19:
Wij hebben ook een herder die haar aandacht op-eist en behoorlijk protesteert als we de oppashond te veel aanhalen. :ugh:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik begrijp marion wel,ik geef oppashond ook meer aandacht en dan niet in de vorm van aaien spelen extra kluifje maar meer aandacht bij het opletten.En als ik even naar mijn oppashond kijkt,die vindt de honden leuker dan mij. :engel: ligt en speelt en wandelt graag met Dol :ok:
Afbeelding
Pakdebal

mariabel schreef: Maar zo'n oude hond die zo ziek is dat is inderdaad moeilijk en lastig en voor hond niet fijn in een vreemde omgeving en voor jou als oppasser ook niet prettig..

was echt een bezorgde tijd , al was het maar voor een paar dagen en nachten, maar ik zag haar weg kwijnen

let wel

niemand wist dit vantevoren, dus ik neem het niemand kwalijk !

.
.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”