Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yuki in opleiding tot reddingshond, update pag6 boottraining

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Yuki in opleiding tot reddingshond, update pag. 3 + film

Ongelezen bericht door Machie »

Heel leuk om te zien!

Luca kan ook verwijzen. Hij doet dat naar zijn bal door mij aan te kijken en dan naar de bal, zo blijft hij heen en weer kijken tot ik de bal pak. Is dat ook leegverwijzen? Als ik de bal trouwens niet pak en hij vind dat ik dat wel moet doen gaat ie uiteindelijk blaffen. Ik denk dat ie mij goed getraind heeft :mann:
Browny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Browny »

Machie schreef:Heel leuk om te zien!

Luca kan ook verwijzen. Hij doet dat naar zijn bal door mij aan te kijken en dan naar de bal, zo blijft hij heen en weer kijken tot ik de bal pak. Is dat ook leegverwijzen? Als ik de bal trouwens niet pak en hij vind dat ik dat wel moet doen gaat ie uiteindelijk blaffen. Ik denk dat ie mij goed getraind heeft :mann:
dat kun je ook wel zo noemen ja :mrgreen: Chiko kan dit ook heel goed :engel: Luca zou het spelletje dan ook wel snel door hebben, sommige honden doet dit al snel uit zichzelf als ze doorhebben dat ze jou nodig hebben om hun speeltje of voertje te krijgen. je kunt ook bv zijn bal ergens in verstoppen wat hij niet kan open maken, dan zal hij jou moeten gaan ophalen om die bal te krijgen. leuk om te zien hè :mrgreen: en wij doen aan het spelletje mee dus blijft het leuk :lol1:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Browny schreef:
Machie schreef:Heel leuk om te zien!

dat kun je ook wel zo noemen ja :mrgreen: Chiko kan dit ook heel goed :engel: Luca zou het spelletje dan ook wel snel door hebben, sommige honden doet dit al snel uit zichzelf als ze doorhebben dat ze jou nodig hebben om hun speeltje of voertje te krijgen. je kunt ook bv zijn bal ergens in verstoppen wat hij niet kan open maken, dan zal hij jou moeten gaan ophalen om die bal te krijgen. leuk om te zien hè :mrgreen: en wij doen aan het spelletje mee dus blijft het leuk :lol1:
Ohw maar Luca haalt mij sowieso snel om dingen op te lossen want meneer is ziekelijk lui :LOL:
Bal in de bomen verstoppen is ook mij halen om die bal te pakken. Denk maar niet dat hij gaat springen :F:

Maar erg leuk! Mocht er ooit weer een type als Luca komen dan gaan we dit mss ook wel doen :ok:
BLijf vooral filmpjes plaatsen. Superleuk!
Browny
Zeer actief

Re: Yuki in opleiding tot reddingshond, update pag6 boottrai

Jaja weer even een update! afgelopen weken hebben we wat minder training gehad omdat de training een paar keer werd afgeblazen, yuki is nu alweer 6,5 maand oud :O: en doet het echt geweldig, wat ben ik trots op haar! twee weken terug ons eerste echte zoekslag gehad (ik wist dus ook niet waar de slachtoffers lagen), en dat doet ze echt geweldig en met onwijs veel enthousiasme en plezier :I:

Vandaag heeft Yuki haar eerste boottraining gehad :cheer: we hadden uiteraard heerlijk weer, dus een dagje op het water werken was geen straf haha
eerst moest Yuki de boot leuk vinden en aan het motor geluid en bewegingen wennen, maar al snel werd de boot positief en stapte madame zelf aan boord :mrgreen: heer relax stond ze daar hoor voorop de boot alsof ze dit dagelijks doet :LOL: heel stoer op haar gemak een beetje rond kijken, naar vogels en futen, want die zijn natuurlijk ook heel interessant als je er zo naartoe wordt gebracht om reactie uit te lokken :mrgreen: nouja ze bleef op haar dooie gemak kijken zo van ''wow zie ik ze ook eens van dichtbij'' haha..
en OPEENS ging de neus aan het werk en werd ik verrast dat de heren 'dood materiaal' voor ons hadden verstopt (ongeveer een meter onder water).. Yuki ging het spoor in en werd actief met haar neus aan de zijde van de boot waar we het 'dood materiaal' voorbij voeren, ze ging van de punt van de boot waar haar neus in de lucht ging, naar de zijkant van de boot, waar haar neus richting het water ging en wou naar achteren lopen om het spoor te volgen. het was dus duidelijk, madame had spoor en wou deze uitwerken, maar omdat ze niet van de boot kan en afhankelijk is van de stuurman, begon ze te piepen en tongelen van frustratie en spanning.. want ze wist het zeker, DAAR lag HET! :cheer: dus zijn we terug gevaren en ja hoor ze gaf het aan, neus gelijk naar het water waar het materiaal was verstopt, dus gelijk klik koekje!! :cheer:

en de tweede, derde en vierde keer gingen net zo goed en ze wilde snel de boot op, want dan mocht ze weer werken :LOL: .. ze had al heel snel lucht en werkte deze prima zichtbaar uit.. och wat ben ik trots haar :lief:
het was best druk op het water, dus gelijk een goede oefening dat ze ondanks ze afgeleid werd door passerende boten (en hier ook even zeer geïnteresseerd naar keer) en vissers aan de kant, gewoon de geur weer oppakte en verder ging werken..
ze herkent in die paar weken al zo duidelijk de geur dat ze deze ook op het water herkend, dat had ik echt niet verwacht! dus wat een topdag was dit :E:

en natuurlijk het bewijs :I:
Afbeelding

nou kom op, schiet een beetje op ik ruik iets :hmmm:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en tussendoor gingen we even naar het strandje om af te koelen en te spelen, want deze beloning hadden ze zeer zeker verdiend :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

even sjezen door het water :cheer:
Afbeelding

onverwachts bezoek.. het was immers een hondenstrandje :F:
Afbeelding

voldaan en verzopen weer naar de auto :engel:
Afbeelding
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ah wat mooi zeg ze lijkt inderdaad heerlijk in haar element! Super leuk verslag weer om te lezen!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Knap zeg!!
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Héhé zal eens een keer tijd worden die update, heeft al veel te lang geduurd :tongue:
Wat heerlijk om te lezen hoe goed ze het doet, heerlijk beest.
Ze krijgt steeds meer lakense trekjes zie ik en die oren beginnen nu geloof ik al langzaam hun weg te vinden.
Súper . :cheer:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een leuk verslag! Heerlijk he, die passie om te werken :cheer:
En die oren lijken eindelijk uitgetwijfeld te zijn :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Het is echt een superhondje :I:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Erg leuk om te lezen en wat een superhond :ok:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Dank jullie, ik ben ook echt zo trots dat ik haar wel kan dood knuffelen :LOL:
Ze vind het zo geweldig om samen dingen te ondernemen zoekt ook alleen bevestiging bij mij en de trots als ze wat heeft gevonden of wat krijgt van mij is zo duidelijk van haar grote kop te lezen :lief:
Ptje schreef:Héhé zal eens een keer tijd worden die update, heeft al veel te lang geduurd :tongue:
Wat heerlijk om te lezen hoe goed ze het doet, heerlijk beest.
Ze krijgt steeds meer lakense trekjes zie ik en die oren beginnen nu geloof ik al langzaam hun weg te vinden.
Súper . :cheer:
Klopt sorry :oeps: laatste weken hebben we ook echt minder vaak training gehad hoor :engel:
Haha ja mensen zien haar ook vaak niet als kruising en zeggen goh die zie je ook niet veel.. nee klopt die zie je helemaal niet veel kruising laekense/boef :engel:

En die oren, ik weet het niet hoor :hmmm: ik had de afspraak met haar dat ze de oren zou laten staan! En Frank had de afspraak dat ze de oren zou laten hangen (dat vind hij leuker haha) nou heeft ze naar ons beide geluisterd en 1 hangt er in de boef stand en de andere oor staat :80: en heel soms staan ze allebij (voornamelijk buiten als ze alert is).. :LOL:
Lunatic schreef:Wat een leuk verslag! Heerlijk he, die passie om te werken :cheer:
En die oren lijken eindelijk uitgetwijfeld te zijn :LOL:
Het is echt een genot om met yuki te werken :I: alles zo beheerst en relaxt en als het moet kan ze zelfstandig zoekslagen uitwerken, maar komt mij altijd halen en ze werkt echt voor mij de andere zijn pas interessant als ze klaar is met werken. Echt heerlijk!!
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat leuk om te lezen, wat doet ze dat goed zeg :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”