Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rita dag 11 en 12
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: rita dag 11 en 12
maar dat waardeer ik ook hoor 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
renee-uk schreef:maar dat waardeer ik ook hoor
Naaahhh zo bedoelde ik het niet, dat ik je verkeerd opvatte of zo dat deed ik niet!
{ oohww kloterig geschreven tekst soms]
Nah als je iets hollands nodig bent hoor ik het wel
Mischien blieft Rita wel oude brokkelkaas
- renee-uk
- Zeer actief
ja die vindt ze heerlijkhewi schreef:renee-uk schreef:maar dat waardeer ik ook hoor
Naaahhh zo bedoelde ik het niet, dat ik je verkeerd opvatte of zo dat deed ik niet!
{ oohww kloterig geschreven tekst soms]
Nah als je iets hollands nodig bent hoor ik het wel![]()
Mischien blieft Rita wel oude brokkelkaas
maar.....
die kan ik tegenwoordig hier ook kopen, zonder de waanzinnige verzendkosten van de goudse kaasboer
nou nog iets voor de haring en de kroketten en ik hoef helemaal noooit meer naar nederland

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- hewi
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
ja denk ik ook 
maar wie weet ziet iemand het licht hier en gaan ze ze ook verkopen, net als de nederlandse kaas
maar wie weet ziet iemand het licht hier en gaan ze ze ook verkopen, net als de nederlandse kaas

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
renee-uk schreef:nou nog iets voor de haring en de kroketten en ik hoef helemaal noooit meer naar nederland
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wat een vreemde snuiter zeg
En die mooie staart moet idd wel een beetje omhoog
Is het misschien ook een idee om een fluitje te gebruiken? Vanwege de absolute afwezigheid van intonatie?
En die mooie staart moet idd wel een beetje omhoog
Is het misschien ook een idee om een fluitje te gebruiken? Vanwege de absolute afwezigheid van intonatie?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Onder welke steen hebben ze die gekke vent vandaan getrokken ???

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Asta
Ach ja pinda hersens heb je her en der, blij dat je er nu vanaf bent renee
succes verder met Rita, oh en Asta stemt voor knakworstjes dat is lekkerder 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Achterlijk dat zo'n man voor zo'n instantie mag werken. Maar goed..
Blij dat je je in hebt weten te houden
Op je 'zo loopt ze weg' viel mij de lage staart ook op. Die mag nog ietsje hoger mijn inziens.
Maar dat ze al wegloopt is al heel wat in zo'n korte tijd! Dus dat komt wel goed, daar ben ik van overtuigd.
Ze heeft al heel wat tekenen van vertrouwen naar jou getoond als ik het zo allemaal lees.
Ze is nog maar kort bij je, ik geloof echt dat als je zo doorgaat, en over een aantal weken nog een 'terugkom'foto maakt, dat al heel anders oogt
Jullie zijn aan elkaar gewaagd.
Blij dat je je in hebt weten te houden
Op je 'zo loopt ze weg' viel mij de lage staart ook op. Die mag nog ietsje hoger mijn inziens.
Maar dat ze al wegloopt is al heel wat in zo'n korte tijd! Dus dat komt wel goed, daar ben ik van overtuigd.
Ze heeft al heel wat tekenen van vertrouwen naar jou getoond als ik het zo allemaal lees.
Ze is nog maar kort bij je, ik geloof echt dat als je zo doorgaat, en over een aantal weken nog een 'terugkom'foto maakt, dat al heel anders oogt
Jullie zijn aan elkaar gewaagd.
- Miranda
- Erelid
Ja, dat denk ik ook. Ze voelt zich nog niet het dametje.Dee schreef:Op je 'zo loopt ze weg' viel mij de lage staart ook op. Die mag nog ietsje hoger mijn inziens.
Komt wel. Ze woont bij Renée, tenslotte
Cayuga had trouwens de eerste dagen ook voortdurend zo'n hangende staart. Tegenwoordig zie ik hem wat vaker wat hoger (nét onder de ruglijn). En hij kwispelt zelfs af en toe.
Daar gaat Rita ook komen, Renée. Sneller dan je denkt.
Wait and see
And few will ever climb
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Je haalt m'n enige kritische puntje aanMiranda schreef:Ja, dat denk ik ook. Ze voelt zich nog niet het dametje.Dee schreef:Op je 'zo loopt ze weg' viel mij de lage staart ook op. Die mag nog ietsje hoger mijn inziens.
Komt wel. Ze woont bij Renée, tenslotte
Cayuga had trouwens de eerste dagen ook voortdurend zo'n hangende staart. Tegenwoordig zie ik hem wat vaker wat hoger (nét onder de ruglijn). En hij kwispelt zelfs af en toe.
Daar gaat Rita ook komen, Renée. Sneller dan je denkt.
Wait and see
De rest was vol lof
- *tweety*
- Zeer actief
Wat een rare kerel van die rescue
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Miranda
- Erelid
Ja, maar daar had ik verder niks aan toe te voegenDee schreef:Je haalt m'n enige kritische puntje aan![]()
De rest was vol lof
Ik vind +1 altijd zo dom staan als commentaar
And few will ever climb
- renee-uk
- Zeer actief
daar heb ik nog niet aan gedacht, maar zou inderdaad wel een idee kunnen zijnJaap* schreef: Is het misschien ook een idee om een fluitje te gebruiken? Vanwege de absolute afwezigheid van intonatie?
ik heb nog nooit met een fluitje gewerkt, maar zal eens gaan eens kijken of ik info kan vinden over hoe je dat aanleert.

- renee-uk
- Zeer actief
het hondje is er nog geen twee weken, is wat tobberig van zichzelf, heeft buikpijn (gehad) en komt uit een kutsituatie waarin ze het vertrouwen in de mensheid aardig is kwijtgeraakt.Miranda schreef:Ja, maar daar had ik verder niks aan toe te voegenDee schreef:Je haalt m'n enige kritische puntje aan![]()
De rest was vol lof
Ik vind +1 altijd zo dom staan als commentaar
dan kun je wel kijken naar wat er nog niet is, maar persoonlijk kijk ik liever naar wat er al wel is en ik ben blij met de resultaten tot nu toe.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jullie doen het super Renee!
- Miranda
- Erelid
Ja, natuurlijk ben je daar blij mee.renee-uk schreef:het hondje is er nog geen twee weken, is wat tobberig van zichzelf, heeft buikpijn (gehad) en komt uit een kutsituatie waarin ze het vertrouwen in de mensheid aardig is kwijtgeraakt.
dan kun je wel kijken naar wat er nog niet is, maar persoonlijk kijk ik liever naar wat er al wel is en ik ben blij met de resultaten tot nu toe.
Ik reageerde op het gedrukt zijn en de hangende staart. En dat dat bij jou gewoon (echt sneller dan je denkt) goed gaat komen. Ze ligt zelfs al te rollen, nota bene.
Het was een 'no worries, mate', en zeker geen kritiek.
And few will ever climb
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Met iets lekkers natuurlijkrenee-uk schreef:daar heb ik nog niet aan gedacht, maar zou inderdaad wel een idee kunnen zijnJaap* schreef:Is het misschien ook een idee om een fluitje te gebruiken? Vanwege de absolute afwezigheid van intonatie?
ik heb nog nooit met een fluitje gewerkt, maar zal eens gaan eens kijken of ik info kan vinden over hoe je dat aanleert.
Normalerwijze geef je eerst het oude commando en daarna het nieuwe, totdat je het oude niet meer nodig hebt. Maar dat zou ik in haar situatie niet doen. Ik zou gewoon fluiten en dan meteen iets geven, en dan de afstand opbouwen
fluitje
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- renee-uk
- Zeer actief
nou dat klinkt niet al te ingewikkeld, dat lukt me wel denk ikJaap* schreef:Met iets lekkers natuurlijkrenee-uk schreef:daar heb ik nog niet aan gedacht, maar zou inderdaad wel een idee kunnen zijnJaap* schreef:Is het misschien ook een idee om een fluitje te gebruiken? Vanwege de absolute afwezigheid van intonatie?
ik heb nog nooit met een fluitje gewerkt, maar zal eens gaan eens kijken of ik info kan vinden over hoe je dat aanleert.![]()
Normalerwijze geef je eerst het oude commando en daarna het nieuwe, totdat je het oude niet meer nodig hebt. Maar dat zou ik in haar situatie niet doen. Ik zou gewoon fluiten en dan meteen iets geven, en dan de afstand opbouwen![]()
fluitje
is er verschil in hondenfluitjes, of kan ik gewoon in de dierenwinkel kijken of ze ze hebben?

- Angela
- Actief
- Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever
Ik heb deze ook. Helaas zijn ze in de normale dierenwinkel bijna niet verkrijgbaar. Maar je zou eens op websites voor gundogs kunnen kijken, deze worden veel bij de jacht(training) gebruikt en zijn er in verschillende toonhoogtes (ikzelf heb bijv. 210½).

- renee-uk
- Zeer actief
ik wist wel dat het ingewikkelder was dan het leek

*gaat op zoek naar het juiste fluitje*
*gaat op zoek naar het juiste fluitje*

- renee-uk
- Zeer actief
I just bought: 'Acme 211.5 Standard Plastic Dog Training Whistle' by Acme Made
www.amazon.co.uk
Acme 211.5 High pitch Dog Whistle in Black, great for recall
www.amazon.co.uk

- Angela
- Actief
- Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
renee-uk schreef:I just bought: 'Acme 211.5 Standard Plastic Dog Training Whistle' by Acme Made
www.amazon.co.uk
Het makkelijkste aanleren is met eten en lekkers, ik weet niet of ze gek is op haar eten? Zoja zet je haar neer 2 meter van waar je normaal altijd voert, fluit en komt ze dan krijgt ze als beloning haar voerbak
Heeft ze het een beetje door in huis, probeer je het in de tuin als ze lekker staat te snuffelen, daarna ga je buiten aan de gang.
Op deze manier hebben ze het heel snel onder de knie, succes ermee
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Ik weet niet wat het is, Renee, maar dat dametje van jou heeft zoiets speciaals. Ik blijf dan ook naar de foto's kijken. Je kunt zien dat ze veel te veel heeft meegemaakt. Het lijkt verdorie wel of ze klappen heeft gehad.
Zo heerlijk om te lezen dat ze een speciale 'Rita-kus' voor jou heeft. Ik heb echt het gevoel dat ze een gouden mandje heeft gevonden bij jullie.
Knap van jou trouwens dat je zo beleefd bleef bij die dipstick.
Maar ja, er staat dan ook wel heel veel op het spel.
Zo heerlijk om te lezen dat ze een speciale 'Rita-kus' voor jou heeft. Ik heb echt het gevoel dat ze een gouden mandje heeft gevonden bij jullie.
Knap van jou trouwens dat je zo beleefd bleef bij die dipstick.
Maar ja, er staat dan ook wel heel veel op het spel.
- renee-uk
- Zeer actief
Inge O schreef:ik zie het al helemal voor me, renée die plat op de grond gaat liggen fluiten, daar moet dit van komenJaap* schreef: Is het misschien ook een idee om een fluitje te gebruiken? Vanwege de absolute afwezigheid van intonatie?![]()
ik hou ook van jou hoor

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Leuk om te lezen over de ontwikkelingen van Rita!
Ik heb sinds 2 maanden een xteckel buitenlandse herplaatser (Mies). Ze is een heel andere ras en een heel ander karakter zo te lezen, dus wellicht niet echt vergelijkbaar.
Maar bij Mies heb ik het hierkomen uiteindelijk ook met een fluitje aangeleerd. Mies is een ontzettend open en vrij hondje maar als ze bezig was dan reageerde ze vaak echt niet op mij. Wat ik ook riep, danste of achter bomen ging staan. Ze reageerde alleen als ik streng deed, dan hobbelde ze resoluut de andere kant op
Met fluitje en met een Diem die heel goed weet fluitje=iets extra lekkers begon ze eindelijk wel door te hebben dat naar mij komen leuk kan zijn. En nu heb ik geen fluitje meer nodig en komt ze ook heel hard aanrennen als ik gewoon roep.
Mies is denk ik nooit getraind maar is wel een huishond geweest en lijkt een onvoorwaardelijk vertrouwen in mensen te hebben. Maar toch moest er een klik komen dat naar mij komen als ik roep tof is om te doen. Of mss moest onze band gewoon nog groeien?
Nu is Mies wel een teckel dus als ze echt wat beters te doen heeft zoals een spoortje uitlopen komt ze (nog) niet. Maar das meer een rasgebonden probleem vrees ik en zal je met een herder minder last van hebben
Ik heb sinds 2 maanden een xteckel buitenlandse herplaatser (Mies). Ze is een heel andere ras en een heel ander karakter zo te lezen, dus wellicht niet echt vergelijkbaar.
Maar bij Mies heb ik het hierkomen uiteindelijk ook met een fluitje aangeleerd. Mies is een ontzettend open en vrij hondje maar als ze bezig was dan reageerde ze vaak echt niet op mij. Wat ik ook riep, danste of achter bomen ging staan. Ze reageerde alleen als ik streng deed, dan hobbelde ze resoluut de andere kant op
Met fluitje en met een Diem die heel goed weet fluitje=iets extra lekkers begon ze eindelijk wel door te hebben dat naar mij komen leuk kan zijn. En nu heb ik geen fluitje meer nodig en komt ze ook heel hard aanrennen als ik gewoon roep.
Mies is denk ik nooit getraind maar is wel een huishond geweest en lijkt een onvoorwaardelijk vertrouwen in mensen te hebben. Maar toch moest er een klik komen dat naar mij komen als ik roep tof is om te doen. Of mss moest onze band gewoon nog groeien?
Nu is Mies wel een teckel dus als ze echt wat beters te doen heeft zoals een spoortje uitlopen komt ze (nog) niet. Maar das meer een rasgebonden probleem vrees ik en zal je met een herder minder last van hebben
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Ze gaat geweldig vooruit, jammer dat juist zo'n man waar je van hoopt dat ie verstand van honden heeft(tenminste dat zou ik hebben: 'kijk eens hoe goed mijn hondje het doet!')het juist niet heeft. Het geven van een andere naam heb ik bij al mijn herplaatsers gedaan op eentje na. Hierkomen gaat hier altijd goed, een van mijn honden geeft geen malle moer om kluifjes of lekkerdjes maar voor kaas......da's een ander verhaal, daar loopt ze de pootjes onder het lijf voor vandaan. Heb zelf een DH gehad die ook zo gedrukt liep bij het terugkomen(ook een herplaatser)dat is helemaal goed gekomen. Goh ik heb wat uren met hem in het gras gezeten, kroelen, knuffelen en kletsen(dat beest heeft wat aan moeten horen..). Succes maar je verhaal zo lezende heeft Rita het zo geweldig getroffen met jou en met jouw geduld, dat gaat helemaal goed komen.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een DuitserxBelg gehad die het ook niet leuk had gehad. Heel braaf hondje maar met hierkomen was ze ook gedrukt.
Daar heb ik uiteindelijk ook de fluit voor gebruikt en dat maakte echt veel verschil.
Volgens mij ervoer ze dat gewoon als een totaal ander iets, iets nieuws. En dat was dus niet vervelend
Binnen een paar weken kwam ze met haar koppie hoog
Daar heb ik uiteindelijk ook de fluit voor gebruikt en dat maakte echt veel verschil.
Volgens mij ervoer ze dat gewoon als een totaal ander iets, iets nieuws. En dat was dus niet vervelend
Binnen een paar weken kwam ze met haar koppie hoog