Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tommie update
Moderator: moderatorteam
Tommie update
DA heeft net gebeld, in het uitgebreide urine onderzoek wat ze gedaan hebben is niets gevonden. Dus geen nierbekken ontsteking....
Heel fijn natuurlijk, maar wat is het dan? De DA wil nog een laatste onderzoek doen. Het schijnt dat de hersenen een hormoon aanmaken waardoor het drinken en plassen geregeld wordt. Nu kan het zijn dat Tommie dit hormoon niet aanmaakt en dat hij daardoor blijft drinken. Dit wil ze als laatste uitsluiten en als uit dit onderzoek niets komt is het gedragsmatig. Ik zou niet weten hoe we het dan op moeten lossen eigenlijk, maar eerst maar weer eens dit onderzoek afwachten.
Ik moet nu 24 uur lang continu een waterbak neerzetten. In die 24 uur moet ik 11 urinemonsters nemen. (god wat ben ik blij dat ik niet werk) De urinemonsters moet ik numeren en op een papier noteren wanneer ik het monster genomen heb.
Zij gaan dan deze urinemonsters onderzoeken en kijken hoe geconcentreerd de urine is. Plast tommie voornamelijk water en is de urine dus slecht geconcentreerd; dan is de kans groot dat hij het hormoon niet aanmaakt en daardoor geen controle heeft.
Goed, ik ga zo dus 11 spuitjes ophalen en een grote waterbak neerzetten. (ik heb gelukkig zo'n resevoir) Betekend dus dat ik er vannacht ook een paar keer uit zal moeten....maarja, voor tommie heb ik het wel over!
De laatste stap in het aantal onderzoeken! Zijn jullie ondertussen ook niet erg benieuwd wat het zal zijn!!! Ik wel namelijk...
Groetjes, annemieke
Heel fijn natuurlijk, maar wat is het dan? De DA wil nog een laatste onderzoek doen. Het schijnt dat de hersenen een hormoon aanmaken waardoor het drinken en plassen geregeld wordt. Nu kan het zijn dat Tommie dit hormoon niet aanmaakt en dat hij daardoor blijft drinken. Dit wil ze als laatste uitsluiten en als uit dit onderzoek niets komt is het gedragsmatig. Ik zou niet weten hoe we het dan op moeten lossen eigenlijk, maar eerst maar weer eens dit onderzoek afwachten.
Ik moet nu 24 uur lang continu een waterbak neerzetten. In die 24 uur moet ik 11 urinemonsters nemen. (god wat ben ik blij dat ik niet werk) De urinemonsters moet ik numeren en op een papier noteren wanneer ik het monster genomen heb.
Zij gaan dan deze urinemonsters onderzoeken en kijken hoe geconcentreerd de urine is. Plast tommie voornamelijk water en is de urine dus slecht geconcentreerd; dan is de kans groot dat hij het hormoon niet aanmaakt en daardoor geen controle heeft.
Goed, ik ga zo dus 11 spuitjes ophalen en een grote waterbak neerzetten. (ik heb gelukkig zo'n resevoir) Betekend dus dat ik er vannacht ook een paar keer uit zal moeten....maarja, voor tommie heb ik het wel over!
De laatste stap in het aantal onderzoeken! Zijn jullie ondertussen ook niet erg benieuwd wat het zal zijn!!! Ik wel namelijk...
Groetjes, annemieke
-
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Lot
- Actief
- Contacteer:
Jeetje mina Miek! Dus nu weet je nog niks. In ieder geval wel fijn dat ie (tot nu toe) niks heeft! Urinemonsters...hoe ga je dat doen? Opzuigen met t spuitje als ie op de grond heeft geplast ofzo? Ik kan me nog herinneren dat een mevrouw rondliep met een grote soeplepel en zodra haar hond ging plassen hield ze die lepel eronder. Tis een manier natuurlijk, maar je loopt wel lekker voor lul 

Ik ga toch maar voor het opzuigen van de grond!
Het wordt een beetje rottig met uitlaten want dan kan ik die plasjes niet opzuigen, maar aangezien de waterbak de hele dag blijft staan verwacht ik geen gebrek te hebben aan urine. Sterker nog; ik voorspel een flinke overstroming! Dus voor de mensen die onder mij wonen in de flat; mocht er water door het plaffond heen komen....it's just tommie! 

- Patrol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Even zeggen dat ik ontzettend tevreden ben over mijn dierenarts. Ben er net geweest om spuitjes te halen zodat ik die monsters kan nemen. Heeft ze een heel schema voor me getekend waar ik de tijden kan invullen, alle spuitjes heeft ze voor me genummerd terwijl ik verwacht had dat ik dat allemaal zelf moest doen. Maar dat had zij dus al voor me geknutseld!
Ook denkt ze goed mee wat het allemaal zou kunnen zijn, ze wil alle eventuele medische oorzaken eerst uitsluiten voordat we het op gedrag gooien. Prima dierenarts!

Ook denkt ze goed mee wat het allemaal zou kunnen zijn, ze wil alle eventuele medische oorzaken eerst uitsluiten voordat we het op gedrag gooien. Prima dierenarts!

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ben helemaal met je eens dat ik vind dat je dierenarts grondig te werk gaat! Een erg prettig gevoel te weten als als het straks gedragsmatig is, dat dan ook echt al het andere is uitgesloten.
Veel succes met plas opzuigen!
Veel succes met plas opzuigen!

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie