Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: teken

Ongelezen bericht door Marion. »

Jion schreef:Ja je kunt ze daarna ook gewoon in een glas water droppen en dan door de gootsteen spoelen. No way dat ze daar ooit nog uitkomen. :wink:
Echt wel. Laat maar eens een teek een dag of wat in een glas water (desnoods met een druppel afwasmiddel staan). Wedden dat hij daarna weer vrolijk rond kruipt?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Jion schreef:
Marion. schreef:
Jion schreef:Ja je kunt ze daarna ook gewoon in een glas water droppen en dan door de gootsteen spoelen. No way dat ze daar ooit nog uitkomen. :wink:
Echt wel. Laat maar eens een teek een dag of wat in een glas water (desnoods met een druppel afwasmiddel staan). Wedden dat hij daarna weer vrolijk rond kruipt?
Maar toch niet helemaal weer omhoog uit het riool --> gootsteen??? :O: :O: :O:
Wel hoor, spinnen ook :mrgreen:
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Zit je op de wc kruipen er allemaal teken en spinnen omhoog zit je daar met je blote ***** auw.....

Nou,en,en ,en????? Gelukt????????
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jion schreef:Niet! :jank: :jank: :jank:
Ja. En ze moeten gewoon dood. Taak voor alle hondenbaasjes, zoveel mogelijk teken killen. Misschien sterven ze dan ooit uit.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Jion schreef: Maar toch niet helemaal weer omhoog uit het riool --> gootsteen??? :O: :O: :O:
Welnee ik spoel altijd lang na met heet water, doe t al jaren. Heb er nog nooit weer 1 omhoog zien kruipen.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annedee »

Marion. schreef:
Jion schreef:Niet! :jank: :jank: :jank:
Ja. En ze moeten gewoon dood. Taak voor alle hondenbaasjes, zoveel mogelijk teken killen. Misschien sterven ze dan ooit uit.
Ja hier ben ik het van harte mee eens, ik vind dit zulke walgelijke beesten :kotz: , ook ik steek ze in de fik, weet ik zeker dat ze dood zijn.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

en of... die krengen kunnen geweldig zwemmen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:
Icecold81 schreef:
Jion schreef: Maar toch niet helemaal weer omhoog uit het riool --> gootsteen??? :O: :O: :O:
Welnee ik spoel altijd lang na met heet water, doe t al jaren. Heb er nog nooit weer 1 omhoog zien kruipen.
Het lijkt mij ook stug hoor. :hmmm:

Misschien dat ze dan bij de buren weer uit de gootsteen kruipen, maar dat ze via google maps precies mijn huis weer kunnen vinden... no way! :neenee:
ze verzamelen zich eerst, wachten op de rest van hun familie en komen dan met zn allen terug :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:
Bij de buren. Toch?

:jank:

* doet voor de zekerheid de stop in de gootsteen *

:F:
:neenee: nee natuurlijk niet, die hebben toch geen moordpoging ondernomen :engel:
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Ach gossie heb je ze er nu uit? Gewoon eruit plukken. Niet naar al dit gedoe luisteren. Eruit moeten ze. Als ze maar uit je hondje zijn. Dat is belangrijk. Niet treuzelen. Anders mij een pb en dan bel ik je. :J: :J:
Afbeelding
Neeltje
WhiskyBeagle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beagle, Amerikaans Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door WhiskyBeagle »

nelleke schreef:Ach gossie heb je ze er nu uit? Gewoon eruit plukken. Niet naar al dit gedoe luisteren. Eruit moeten ze. Als ze maar uit je hondje zijn. Dat is belangrijk. Niet treuzelen. Anders mij een pb en dan bel ik je. :J: :J:
haaah, wat liief :flower:

ze zijn er inderdaad uit.
ik heb me serieus moeten overhalen om die eruit te krijgen.
eerst was ik er te zacht mee en kreeg ik ze niet mee.
daarna had hondlief er genoeg van en begon te knappen. nouja, mijn eigen schuld :blauwoog:
eenmaal ik de eerste eruit had (met pootjes en kopje en te vrolijk rondkruipend), kreeg ik weer nieuwe moed.
2 kwam er kort daarna ook uit.
en toen ontdekte ik nog 3 en 4 (héél kleintjes) :eek:

ik aai mn hond nu wel op een andere manier. (heel aandachtig voor kleine knobbeltjes)
ik heb de tekengruwel :schrik:

zijn er middeltjes om teken tegen te gaan?

edit: wel trots op mezelf met mijn eerste teken die ik er met de blote hand uitplukte :cheer:
Laatst gewijzigd door WhiskyBeagle op 10 jun 2013 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Bachus (American Cocker Spaniël, reu, 8j) & Whisky (Beagle, reu, 1j)
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik vind je heel dapper dat je het met blote handen hebt gedurft. *applaussmiley* no way dat ik met blote handen aan een teek ga zitten. Heb er al nachtmerrie's van als ik het met een tangetje moet doen.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Petje af hoor, dat je ze zonder tangetje eruit gehaald hebt. Ik ben zo vies van die beesten en raak ze echt niet aan.

Vandaag met de hondjes in heel hoog gras gewandeld, en dan klop ik ze goed uit voor we de auto weer ingaan en thuis kijk ik ze helemaal na. Gelukkig geen teken vandaag :cheer:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

malinois schreef:
Jion schreef:
Icecold81 schreef:
Het lijkt mij ook stug hoor. :hmmm:

Misschien dat ze dan bij de buren weer uit de gootsteen kruipen, maar dat ze via google maps precies mijn huis weer kunnen vinden... no way! :neenee:
ze verzamelen zich eerst, wachten op de rest van hun familie en komen dan met zn allen terug :pffff:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

ik ben trouwens een enorme piepie ik durf het ook niet ik heb overal tekentangen
pincetjes etc maar no way dat ik dat ding met mijn blote handen pak, dusse respect :mrgreen:
Groetjes Heidi
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

echt? :80: die dingen zijn zo sterk als een steen.. je moet er nog wat moeite voor doen om ze daadwerkelijk te pletten dus ik ben echt niet bang om ze er met mn vingers uit te halen. Alleen is zo'n O'tom tangetje veel makkelijker.. zeker bij die kleintjes...
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

malinois schreef:echt? :80: die dingen zijn zo sterk als een steen.. je moet er nog wat moeite voor doen om ze daadwerkelijk te pletten dus ik ben echt niet bang om ze er met mn vingers uit te halen. Alleen is zo'n O'tom tangetje veel makkelijker.. zeker bij die kleintjes...

Tick o tom, echt diegene die die dingen heeft uitgevonden die moeten ze nomineren voor president!
Groetjes Heidi
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik gebruik de o'tom en bij gebrek daaraan gebruik ik mijn vingers. Overigens gaan ze altijd onder de hete kraan hier. Eerst met de pootjes :engel: en steeds meer van dat vieze lijfje. Uiteindelijk krimpen ze ofzo. Dood aan die viezerds :devil:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Wat een dierenleed hier allemaal.
Onder de hete kraan heel langzaam, pletten haha.
Dus in de fik stellen valt nog wel mee...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
WhiskyBeagle
Vaste gebruiker

haha, dankjewel voor de lofbetuigingen! :engel:
ik vond het eerst ook eng, maar heb er toch 4 uitgeplukt! :pffff:

en ik heb ze eerst geplet op een papiertje en daarna het hele papier in brand gestoken. ik wilde ook zeker zijn :D
Afbeelding
nelleke
Zeer actief

:E: knap hoor.
Afbeelding
Neeltje
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

WhiskyBeagle schreef:
nelleke schreef:Heb je ze er nu wel uit gekregen?
neen, ik heb geen materiaal :(:
Jion schreef:Ik zou niet wachten tot morgen hoor. Dan maar met een gewone tekentang of pincet.
een gewone tekentang heb ik niet en met een pincet ben ik zo bang om te plat te knijpen :o
1 dagje kan toch niet zoveel kwaad? toch minder dan wat verkeerd doen?
het zijn kleintjes trouwens
Volgens DA moet een teek binnen de 48u verwijderd worden, als het later is, hebben ze tijd om ziekten over te brengen op je hond.

O'tom zijn de beste ! :D
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

WhiskyBeagle schreef:
nelleke schreef:Ach gossie heb je ze er nu uit? Gewoon eruit plukken. Niet naar al dit gedoe luisteren. Eruit moeten ze. Als ze maar uit je hondje zijn. Dat is belangrijk. Niet treuzelen. Anders mij een pb en dan bel ik je. :J: :J:
haaah, wat liief :flower:

ze zijn er inderdaad uit.
ik heb me serieus moeten overhalen om die eruit te krijgen.
eerst was ik er te zacht mee en kreeg ik ze niet mee.
daarna had hondlief er genoeg van en begon te knappen. nouja, mijn eigen schuld :blauwoog:
eenmaal ik de eerste eruit had (met pootjes en kopje en te vrolijk rondkruipend), kreeg ik weer nieuwe moed.
2 kwam er kort daarna ook uit.
en toen ontdekte ik nog 3 en 4 (héél kleintjes) :eek:

ik aai mn hond nu wel op een andere manier. (heel aandachtig voor kleine knobbeltjes)
ik heb de tekengruwel :schrik:

zijn er middeltjes om teken tegen te gaan?

edit: wel trots op mezelf met mijn eerste teken die ik er met de blote hand uitplukte :cheer:
Dapper hoor!! :cheer:

Ik heb hier schapenvet bonbons met knoflook, krijgt de hond elke dag 2 van. Op de verpakking staat dat het o.a. Tegen teken en vlooien is. De dierenarts assistente geloofde er niet in.. Xavi rent en springt elke dag door een meter hoog gras en heb nog geen één teek bij hem gezien. Dus of er zitten hier geen teken of het werkt gewoon. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Nou sorry, maar ik zou deze tip niet over nemen. Natuurlijke middelen helpen niet (afdoende) tegen teken en de ziektes die deze beestjes kunnen overdragen zijn niet misselijk!

Ik zou mijn hond goed beschermen ertegen, ik weet wat een tekenziekte kan doen met je hond. :jank:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

WhiskyBeagle schreef:haha, dankjewel voor de lofbetuigingen! :engel:
ik vond het eerst ook eng, maar heb er toch 4 uitgeplukt! :pffff:

en ik heb ze eerst geplet op een papiertje en daarna het hele papier in brand gestoken. ik wilde ook zeker zijn :D
O gadver, wat een smerig topic eigenlijk. Waarom kom ik hier nog kijken bbbrrrrr. :schrik:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Melanie 74 schreef:Nou sorry, maar ik zou deze tip niet over nemen. Natuurlijke middelen helpen niet (afdoende) tegen teken en de ziektes die deze beestjes kunnen overdragen zijn niet misselijk!

Ik zou mijn hond goed beschermen ertegen, ik weet wat een tekenziekte kan doen met je hond. :jank:
Knoep had vroeger in het seizoen dagelijks teken, toen begonnen met knoflook en karnemelk naast de pipetjes en het werden er steeds minder. Omdat Knoep de knoflook zo vies vindt die niet meer gegeven en na een jaar of 3 ook gestopt met de pipetjes. Ze krijgt nu elke dag karnemelk, bij elkaar een liter per week en heeft zelden tot nooit meer teken! Vorig jaar 1 en dit jaar nog geen terwijl we altijd door hoog gras en bos en hei lopen.

Als je hond veel teken heeft kan je beter pipetjes gegeven maar wat extra's aan karnemelk en/of knoflook kan geen kwaad!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
nelleke
Zeer actief

Knoeppie schreef:
Melanie 74 schreef:Nou sorry, maar ik zou deze tip niet over nemen. Natuurlijke middelen helpen niet (afdoende) tegen teken en de ziektes die deze beestjes kunnen overdragen zijn niet misselijk!

Knoep had vroeger in het seizoen dagelijks teken, toen begonnen met knoflook en karnemelk naast de pipetjes en het werden er steeds minder. Omdat Knoep de knoflook zo vies vindt die niet meer gegeven en na een jaar of 3 ook gestopt met de pipetjes. Ze krijgt nu elke dag karnemelk, bij elkaar een liter per week en heeft zelden tot nooit meer teken! Vorig jaar 1 en dit jaar nog geen terwijl we altijd door hoog gras en bos en hei lopen.

Als je hond veel teken heeft kan je beter pipetjes gegeven maar wat extra's aan karnemelk en/of knoflook kan geen kwaad!

Ik geef ook dagelijks een kopje karnemelk (maar ook advantix, 1x gegeven dit jaar) Als ik weer een teek vind krijgt hij weer een pipet.
De kater die erg makkelijk een teek meeneemt draagt een serestobandje.
Afbeelding
Neeltje
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Teken zijn hartstikke resistent geworden tegen die gifzooi. Voor die nax 2 teken per hond per dag durf ik de karnemelk wel aan wekt uitstekend tot op dit monent.
Afbeelding
WhiskyBeagle
Vaste gebruiker

ik heb er ondertussen weer al enkele uitgeplukt...
vandaag de o'tom gaan halen, wat een handig ding! :D
en ook pipetjes die het zouden moeten gaan voorkomen. zien wat het geeft ;)
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Tsja, zolang mijn hond geen teken heeft (en dat controleer ik elke dag) dan gebruik ik liever schapenvet met knoflook dan dat chemische spul.Heb wel pipetjes liggen.. Het ruikt vreselijk, loopt bij zn schouders naar beneden en alles zit er onder. Als het moet dan moet het, maar nu nog ff niet. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Pipje
Actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pipje »

Onze hond zat onder na een wandeling in het bos. Onderweg plukte ik er 10 uit, toen leek het me beter snel naar huis te gaan en met de vlooienkam de teken er uit te halen. Ik telde er ruim 30! Die liepen los. Afgelopen dagen er nog minstens 20 uitgehaald met de tekenlasso, dat vind ik nou een handig ding tegen teken. 2 weken geleden heb ik haar behandeld met advantix, echt goed aangebracht, een groot aantal teken die ik uit haar viste waren ook dood zo leek me maar staken toch maar in haar velletje. Nu ook een scalibor band gekocht en nu hopen dat dit niet weer gebeurt!
Maar de karnemelktip ga ik ook proberen!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”