Hanneke2 schreef:Ow, dat ziet er niet uit als een blij hondje.
Wat betreft Tramadol: Jack krijgt het al weer jaren, dagelijks, zit inmiddels op de 'maximale' dagelijkse dosis. (Ik vind max dosis een beetje relatief, als het in de toekomst minder gaat met Jack gaan we die dosis gewoon verhogen of hij krijgt er een andere pijnstiller bij. Doodgaan aan teveel pijnstilling is prettiger dan doodgaan aan iets anders, denk ik).
Ik heb ook wel verhalen gelezen van allerlei bijwerkingen van Tramadol, maar Jack doet het er prima op, hoogstens dat hij wat hyper is af en toe.
Wat ik persoonlijk dus zou doen is meer pijnstilling tot het weer een vrolijke hond is. En wordt het geen vrolijke hond meer, dan zou het voor mij einde verhaal zijn.
Nee precies,ik vind hem de laatste tijd ook niet blij.Ondanks ik van alles probeer om hem op te vrolijken.
Ik zal eens aan de DA vragen of hij Tramadol kan krijgen.Ik kan het natuurlijk altijd proberen.Ik had er het een en ander over opgezocht en zag dat dat naast de Novacam gegeven kan worden hè?
Het is ook erg lastig,je zit op zo`n punt van...of je knapt nu op of het is einde verhaal voordat het nog erger wordt.Maar daar krijg ik geen antwoord op.Het enige is dat ik weet dat die Artrose en sondylose en Patella niet meer over gaan maar alleen slechter worden.Dus beter worden doet hij niet.
Het is nu om te kijken of we met medicatie hem nog een hondwaardig leven kunnen bieden.
Werkt dat niet dan wil ik hem niet meer de hele dag ,zoals op het filmpje ,laten liggen,dat kan echt niet.dat is geen leven.
Hij zit zijn hele leven al niet zo goed in elkaar maar wordt volgende week toch wel mooi 11 jaar!Waarvan hij 7 jaar hier heeft mogen zijn en een luizen leven heeft gehad.Bij de vorige baasjes had hij het niet goed.Ben dan ook blij dat ik zo veel voor hem heb kunnen doen.Veel hebben kunnen delen,lekker overal mee naar toe heeft kunnen gaan.Hij wil zo graag overal gezellig bij zijn.
Maar nu is hij treurig en dat kan niet de bedoeling zijn.