Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dydo ,morgen da bellen :-(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Re: Dydo ,vraagje over medicatie in berichten

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Canis Sapiens schreef:Ik zou hem even (laten) trimmen als ik jou was. Kan een heleboel schelen, en zo'n warme vacht met dit weer helpt niet als je je al om welke reden dan ook niet lekker voelt.

Tja, verder, misschien een algemeen bloedbeeld laten doen, beetje de nieren en lever nakijken?
Er is duidelijk iets van ongemak ja.

Gelukkig dat de prostaat goed is!
Oh, nog een ideetje, misschien dat je zelf een verhouding ziet tussen het implantaat en het gedrag? Mijn hond krijgt ook het suprelorin implantaat, en dit heeft de eerste 2 a 3 maanden enorm invloed op zijn gedrag.m

Dydo heeft geen ander gedrag vertoont na het implantaat.Bovendien heeft hij die nu al 7 maanden.Zijn balletjes zijn nog steeds klein.

Maltezers hebben geen ondervacht.Je kijkt zo op zijn roze ruggetje.Als ik hem kort doe kan hij zijn huid verbranden in de zon.

Ja,ik zal meteen vragen naar een bloed onderzoek.
nathalie71

Hanneke2 schreef:Ow, dat ziet er niet uit als een blij hondje.

Wat betreft Tramadol: Jack krijgt het al weer jaren, dagelijks, zit inmiddels op de 'maximale' dagelijkse dosis. (Ik vind max dosis een beetje relatief, als het in de toekomst minder gaat met Jack gaan we die dosis gewoon verhogen of hij krijgt er een andere pijnstiller bij. Doodgaan aan teveel pijnstilling is prettiger dan doodgaan aan iets anders, denk ik).

Ik heb ook wel verhalen gelezen van allerlei bijwerkingen van Tramadol, maar Jack doet het er prima op, hoogstens dat hij wat hyper is af en toe.

Wat ik persoonlijk dus zou doen is meer pijnstilling tot het weer een vrolijke hond is. En wordt het geen vrolijke hond meer, dan zou het voor mij einde verhaal zijn.

Nee precies,ik vind hem de laatste tijd ook niet blij.Ondanks ik van alles probeer om hem op te vrolijken.

Ik zal eens aan de DA vragen of hij Tramadol kan krijgen.Ik kan het natuurlijk altijd proberen.Ik had er het een en ander over opgezocht en zag dat dat naast de Novacam gegeven kan worden hè?

Het is ook erg lastig,je zit op zo`n punt van...of je knapt nu op of het is einde verhaal voordat het nog erger wordt.Maar daar krijg ik geen antwoord op.Het enige is dat ik weet dat die Artrose en sondylose en Patella niet meer over gaan maar alleen slechter worden.Dus beter worden doet hij niet.
Het is nu om te kijken of we met medicatie hem nog een hondwaardig leven kunnen bieden.
Werkt dat niet dan wil ik hem niet meer de hele dag ,zoals op het filmpje ,laten liggen,dat kan echt niet.dat is geen leven.
Hij zit zijn hele leven al niet zo goed in elkaar maar wordt volgende week toch wel mooi 11 jaar!Waarvan hij 7 jaar hier heeft mogen zijn en een luizen leven heeft gehad.Bij de vorige baasjes had hij het niet goed.Ben dan ook blij dat ik zo veel voor hem heb kunnen doen.Veel hebben kunnen delen,lekker overal mee naar toe heeft kunnen gaan.Hij wil zo graag overal gezellig bij zijn.

Maar nu is hij treurig en dat kan niet de bedoeling zijn.
nathalie71

Doodgaan aan teveel pijnstilling is prettiger dan doodgaan aan iets anders, denk ik).
Eigenlijk is dit wel een goede zin........

Daar heb je wel gelijk in.
nathalie71

Hem hem even wat uitgedund zo juist met een effileer schaar.

Op zijn buik zit haast geen haar.En de onderkant hou ik altijd kort.
Zijn haar knoopt de laatste tijd wel erg.
Maar ik kam hem elke dag.

Bedankt voor het mee denken.

Hij blijft nog altijd treurig en met het wandelen vanmiddag struikelde hij een paar keer.
Poepen gaat wel redelijk al gaat dat wel wat wankel.

Heb hem vanmorgen iets meer Novacam gegeven.Misschien helpt het wat.
nathalie71

Eerlijk gezegd geen verschil gezien vandaag met een iets hogere dosering....

Maar goed,morgen de da maar weer bellen.
Bedankt voor alle tips en adviezen.Die kan ik mee nemen naar de da.

Pfft valt me zwaar.......Merendeel van de dag kijkt hij zo van"van mij hoeft het zo niet meer" en soms leeft hij even op en denk ik,ach het zal wel weer mee vallen want als ik bij de da ben is er even niks aan de hand. (dan sta ik weer buiten met het is ouderdom hier heb je weet ik het wat voor een pil) Adrenaline bij Dydo waarschijnlijk.
Maar goed ik kan nu wat filmpjes laten zien,ik kan duidelijk maken dat ik sterkere pijnstiller voor hem wil.Hij zal vast niet zeggen dat het zo geen leven is omdat hij daar niet door zijn poten zakt en super ziek oogt.(Bovendien denk ik wel eens dat de dierenartsen goed verdienen aan een oude hond want ik ben al heel vaak geweest)
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Dydo ,morgen da bellen :-(

Ongelezen bericht door hewi »

Ik zou zeker nog een zwaardere pijnstiller proberen, werkt dat niet dan weet je genoeg.
Maar zoals ik het lees zou dat mischien nog wel kunnen helpen.
Een andere soort in elk geval.
Sterkte bij de da.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

nathalie71 schreef:
Hanneke2 schreef:Ow, dat ziet er niet uit als een blij hondje.

Wat betreft Tramadol: Jack krijgt het al weer jaren, dagelijks, zit inmiddels op de 'maximale' dagelijkse dosis. (Ik vind max dosis een beetje relatief, als het in de toekomst minder gaat met Jack gaan we die dosis gewoon verhogen of hij krijgt er een andere pijnstiller bij. Doodgaan aan teveel pijnstilling is prettiger dan doodgaan aan iets anders, denk ik).

Ik heb ook wel verhalen gelezen van allerlei bijwerkingen van Tramadol, maar Jack doet het er prima op, hoogstens dat hij wat hyper is af en toe.

Wat ik persoonlijk dus zou doen is meer pijnstilling tot het weer een vrolijke hond is. En wordt het geen vrolijke hond meer, dan zou het voor mij einde verhaal zijn.

Nee precies,ik vind hem de laatste tijd ook niet blij.Ondanks ik van alles probeer om hem op te vrolijken.

Ik zal eens aan de DA vragen of hij Tramadol kan krijgen.Ik kan het natuurlijk altijd proberen.Ik had er het een en ander over opgezocht en zag dat dat naast de Novacam gegeven kan worden hè?

Het is ook erg lastig,je zit op zo`n punt van...of je knapt nu op of het is einde verhaal voordat het nog erger wordt.Maar daar krijg ik geen antwoord op.Het enige is dat ik weet dat die Artrose en sondylose en Patella niet meer over gaan maar alleen slechter worden.Dus beter worden doet hij niet.
Het is nu om te kijken of we met medicatie hem nog een hondwaardig leven kunnen bieden.
Werkt dat niet dan wil ik hem niet meer de hele dag ,zoals op het filmpje ,laten liggen,dat kan echt niet.dat is geen leven.
Hij zit zijn hele leven al niet zo goed in elkaar maar wordt volgende week toch wel mooi 11 jaar!Waarvan hij 7 jaar hier heeft mogen zijn en een luizen leven heeft gehad.Bij de vorige baasjes had hij het niet goed.Ben dan ook blij dat ik zo veel voor hem heb kunnen doen.Veel hebben kunnen delen,lekker overal mee naar toe heeft kunnen gaan.Hij wil zo graag overal gezellig bij zijn.

Maar nu is hij treurig en dat kan niet de bedoeling zijn.
Uiteindelijk ken je je eigen hond het best en moet je zelf die knoop doorhakken, maar ik hoop dat hij met sterkere pijnstilling nog even een blij hondje kan zijn. Wat Jack betreft heb ik altijd geroepen (en roep ik nog steeds) dat als hij niet meer kan rennen, dat het dan klaar is. Jack rent niet veel meer, maar trekt toch nog vrijwel dagelijks effe een sprintje, vooral als hij in de struiken een maaltje kattenstront heeft verorberd of als hij sjans heeft met een stoere teef. Met wat er per dag aan pillen in gaat is Jack een soort chemische fabriek die op instorten staat, maar er zit nog steeds een blije bek op.

Ik zou dus zeker gaan voor een zooi meer pijnstilling. Misschien dat het niet helpt, en dan is het - denk ik- mooi geweest, en misschien dat je met een dosis prednison en een heftige pijnstiller opeens weer een blij hondje hebt. Honden willen blije honden zijn. Honden geven niks om een lang leven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Het filmpje deed mij ook een beetje denken aan mijn oudje twee jaar terug, zij had slechtwerkende nieren en lever, daar werkten pijnstillers helaas niet op. Met een dieet, plantaardige middelen hebben we dat weer goed in bedwang weten te houden voor een aantal maanden. Succes.
nathalie71

oh,dat is ook wat!

Ik heb om 5 voor half 4 een afspraak.
Ik had kort uit gelegd wat er was en dat ik een hogere dosering had gegeven en dit niet hielp.
Toen zij de assistente"o dat kan niet de bedoeling zijn"
Ik zei dat ik wat filmpjes had gemaakt omdat hij bij de da altijd opeens hyper wordt.
Gelukkig kan ik vandaag nog komen,

Ik vraag om andere zwaardere pijnstillers en om een bloedonderzoek.
Dat is dan stap 1.
Ik vind het zo sneu,weer die stress.Hij vind het zo erg en dat bloed prikken is vaak ook geen succes.
Maar wat moet dat moet.
Ben ook erg benieuwd wat hij weegt,ik zie geen verschil nog.En hij krijgt amper eten.
Hij lijkt ook al heel lang misselijk,dat heb ik al eerder aangegeven bij de da.Hij wil elke dag gras eten om te spugen en als dat niet voorhanden is,zoals in de tuin,dan zoekt hij tussen de tegels naar het kleinste sprietje.
Ik heb hem de laatste dagen toch maar weggehouden van het gras.
nathalie71

Nou bij da geweest ,maar er een ander topic van.

"Met Dydo bij da geweest"
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”