Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Operatie aan voorhuid
Moderator: moderatorteam
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
- Aantal honden: 1
Operatie aan voorhuid
Mijn (gecastreerde) reu van bijna 8 heeft al weken een hele hardnekkige voorhuidontsteking. Hij zit al weken aan de antibiotica, maar de ontsteking is nog steeds niet weg. De dierenarts gaf aan dat zijn voorhuid wat strak was en dat dit het probleem kon veroorzaken. Hij stelt een operatie voor.
Zijn er nog andere behandelmethoden? Heeft er iemand ervaring met een dergelijke operatie? Hij wil dan een stukje uit zijn voorhuid weghalen zodat de opening groter wordt.
Zijn er nog andere behandelmethoden? Heeft er iemand ervaring met een dergelijke operatie? Hij wil dan een stukje uit zijn voorhuid weghalen zodat de opening groter wordt.
-
Muk
Re: Operatie aan voorhuid
Heeft je hond er last van en druppelt hij vaak? Mijn vorige reu was ook gecastreerd en had ook een voorhuidsontsteking, maar hij had er geen last van. Ik maakte het wel schoon en dat hielp wel. AB bij een voorhuidsontsteking vind ik minder effectief.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Heb je de reu zélf laten castreren? Twéé ballen?
Mijn ervaring is niet positief. Na te nauw werd hij te wijd. Dat laatste veroorzaakte dat hij fiks nadruppelde na het plassen.
Mijn ervaring is niet positief. Na te nauw werd hij te wijd. Dat laatste veroorzaakte dat hij fiks nadruppelde na het plassen.
-
Jessica3787
- Zeer actief
Hij heeft er wel echt pijn ervan, dus het zo laten is ook geen optie. Spoelen laat hij niet meer toe omdat dat pijnlijk is.
Het nadruppelen na het plassen klinkt ook niet echt prettig. Hoe zat het met de napijn en genezing na de operatie? Ging dat wel goed? En is de ontsteking daarna wel weggebleven?
Het nadruppelen na het plassen klinkt ook niet echt prettig. Hoe zat het met de napijn en genezing na de operatie? Ging dat wel goed? En is de ontsteking daarna wel weggebleven?
-
Jessica3787
- Zeer actief
En ik heb zelf laten castreren, dus er kan geen sprake zijn van een niet ingedaalde bal...
Hij heeft nog nooit last van zijn voorhuid gehad tot deze ontsteking.
Hij heeft nog nooit last van zijn voorhuid gehad tot deze ontsteking.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
De hond die door mij ter operatie aangeboden is had geen ontsteking, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik vind het vreemd dat een castraat opeens last van een nauwe voorhuid heeft. Ik denk dat er wat anders aan de hand is. Geen idee wat, natuurlijk
- dagmar88
- Zeer actief
Hoe oud is hij en op welke leeftijd gecastreerd?