Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dydo ,morgen da bellen :-(
Moderator: moderatorteam
-
nathalie71
Dydo ,morgen da bellen :-(
Dydo loopt sinds een paar dagen kleine stukjes.Gaat dan liggen op een manier waarbij hij blijkbaar het minst pijn heeft.En een positie waarbij hij meteen op kan staan.
Leunt het liefst tegen een stoel,bank of muur als hij staat.
Als hij wil zitten schiet hij meteen weer omhoog.
Hij gaat liggen hijgt,gaapt en knippert met zijn ogen.Wil de hele dag liggen(en slapen)
Hij is al een paar dagen zo.
Tot nu toe lijkt hij ook nog niet afgevallen te zijn.Wel merk ik dat zijn dijbeenspieren afnemen.
Wandelen gaat wel aardig goed,niet te lang meer.Sleept ook steeds meer met zijn nagels over de grond en struikelt vaker.Had gehoopt dat hij het beter zou doen met warm weer maar nee.
Ook schiet hij geregeld even omhoog,pijnscheut waarschijnlijk.
Hij heeft al de max aan pijnstillers.
Heb een kort filmpje gemaakt vanmorgen.(zie link)
Let vooral op het leunen tegen de stoel en niet kunnen gaan zitten.Vervolgens gaat hij maar weer in de zelfde houding liggen en blijft zielig kijken.
Volgende week maar weer een nieuwe afspraak maken,
Leunt het liefst tegen een stoel,bank of muur als hij staat.
Als hij wil zitten schiet hij meteen weer omhoog.
Hij gaat liggen hijgt,gaapt en knippert met zijn ogen.Wil de hele dag liggen(en slapen)
Hij is al een paar dagen zo.
Tot nu toe lijkt hij ook nog niet afgevallen te zijn.Wel merk ik dat zijn dijbeenspieren afnemen.
Wandelen gaat wel aardig goed,niet te lang meer.Sleept ook steeds meer met zijn nagels over de grond en struikelt vaker.Had gehoopt dat hij het beter zou doen met warm weer maar nee.
Ook schiet hij geregeld even omhoog,pijnscheut waarschijnlijk.
Hij heeft al de max aan pijnstillers.
Heb een kort filmpje gemaakt vanmorgen.(zie link)
Let vooral op het leunen tegen de stoel en niet kunnen gaan zitten.Vervolgens gaat hij maar weer in de zelfde houding liggen en blijft zielig kijken.
Volgende week maar weer een nieuwe afspraak maken,
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 09 jun 2013 19:55, 3 keer totaal gewijzigd.
-
nathalie71
Re: Dydo krijgt zwakkere achterhand
Normaal hij hij een soort van smile en open ogen.
meer zo iets;

Nu knijpt hij zijn ogen steeds toe en laat z`n koppie zakken.Steeds hijgen en gapen doet hij ook veel.
En z`n staart hang vaker naar beneden.
Ik zie dat hij pijn heeft en dat over zich heen laat komen.
meer zo iets;

Nu knijpt hij zijn ogen steeds toe en laat z`n koppie zakken.Steeds hijgen en gapen doet hij ook veel.
En z`n staart hang vaker naar beneden.
Ik zie dat hij pijn heeft en dat over zich heen laat komen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nou dan zou ik maar niet te lang wachten met die afspraak.
staat ie al op pijnstillers?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik lees in de openingspost dat hij al op de max dosis pijnstillers zit.renee-uk schreef:nou dan zou ik maar niet te lang wachten met die afspraak.
Wat rot trouwens Nathalie om je hondje zo te zien...
Ik vraag me af wat je dan verder nog kunt eerlijk gezegd
Ik opende het topic om te kijken of er tips waren misschien want Rimpel komt ook wat moeizamer in beweging tegenwoordig maar na het lezen van bovenstaande verhaal kom ik tot de conclusie dat Rimpel gewoon een oude hond is, maar pijn heeft hij niet en zelfs lastig vind hij het ook niet echt geloof ik, maar ik hou hem in de gaten en geef hem braaf elke dag een gluco tabletje
Komt tijd komt raad als hij toch pijn gaat krijgen of ik ga zien dat hij er echt ongemak van heeft.
Nathalie; in elk geval succes en een aai voor Dydo
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 07 jun 2013 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nathalie71
Ja(staat ook in het bericht)renee-uk schreef:nou dan zou ik maar niet te lang wachten met die afspraak.
Hij heeft al de maximale dosering.
Hij heeft daar naast Hills j/d ,smuldier en extra glucosamine.
-
nathalie71
Diagnose; Artrose in beide knieën,in zijn schouders en in zijn rug (spondyose)
en Pattella Luxatie in beide knieën.
Hij wordt volgende week 11 jaar.
en Pattella Luxatie in beide knieën.
Hij wordt volgende week 11 jaar.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
sorry nathalie, dan had ik niet goed gelezen 
dan toch maar naar de da denk ik.
voor dydo is het ook niet fijn als ie zo'n pijn heeft en misschien zijn er nog andere pijnstillers, sterkere?
voor dydo is het ook niet fijn als ie zo'n pijn heeft en misschien zijn er nog andere pijnstillers, sterkere?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Pukkeduk
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian sheperd x Border collie
Ik ken je hondje natuurlijk niet maar die manier van liggen gebruikt puk ook wel vaker, vooral als hij het warm heeft. Heeft ie niet gewoon last van de warmte? Ik vind hem in dit filmpje ook niet echt zielig overkomen maar nogmaals dat is als buitenstaander die je hond niet kent.
-
nathalie71
Kan me je reactie voorstellen hoor.Maar inderdaad ik ken hem maar al te goed en hij is nu niet happy en ik zie dat hij pijn heeft.Ook op momenten dat hij verkeerd gaat liggen piept ie een keer als hij zich verplaatst.Pukkeduk schreef:Ik ken je hondje natuurlijk niet maar die manier van liggen gebruikt puk ook wel vaker, vooral als hij het warm heeft. Heeft ie niet gewoon last van de warmte? Ik vind hem in dit filmpje ook niet echt zielig overkomen maar nogmaals dat is als buitenstaander die je hond niet kent.
Als hij zich goed voelt draagt hij zijn staart omhoog,nu niet.
Kwispelen doet hij nauwelijks,ik had ergens gelezen dat dat misschien pijn doet.
-
nathalie71
renee-uk schreef:sorry nathalie, dan had ik niet goed gelezen
Geeft niet hoor.
ja ik maak maandag maar weer een afspraak.
Daar zat ik ook aan te denken,misschien zijn er andere wat zwaardere pijnstillers.
Nu vraag ik me soms af wat voor een leven hij heeft.
Hij komt thuis,strompelt wat gaat liggen.Als ik ergens anders ga zitten komt hij na een tijdje moeilijk uit de mand/kleedje en komt weer in de buurt liggen.Verder heeft hij nergens zin in.Hij ligt alleen maar te liggen.
Even een rondje lopen gaat wel aardig,maar thuis gekomen gaat hij weer liggen.
Spelen wil/kan hij niet zijn enige leuke moment is als je binnen komt,dan komt ie je even begroeten en ziet hij er blij uit.Vervolgens gaat hij weer liggen.
Ik neem hem mee in de kar naar de winkel of even een ander rondje lopen.Heeft hij even wat anders.
Ik kan zelf al bijna een jaar niks meer.Ben aan huis gekluisterd.Hij kan niet alleen zijn.(Ook niet met Vlinder.)dan gaat hij een wolf na doen of de kamer onder plassen.Hij wordt onzeker.Dat betekend dat ik hem overal mee naar toe moet nemen.
Maar,ik kan hem niet tillen omdat dat zo`n pijn doet.Dus ik kan hem niet op schoot nemen in de bus of trein.Ik kan hem niet in of uit de buggy tillen.Daar klimt hij zelf in via de bank.Maar de buggy is ook niet zo groot dat hij er goed in kan draaien,dus daar heb ik op dit moment niks aan.
Ik ben ook al een jaar niet bij mijn moeder geweest want dan moet ik met de trein.
Oppas werkt ook niet meer dan blijft hij net zo lang piepen totdat ik thuis ben.
Ik ben zeker de laatste 8 maanden nergens meer geweest,(ook verjaardagen over moeten slaan), dan thuis en hier in het winkelcentrum met de grote kar.En met rot weer zit ik achter de geraniums.
Ook niet meer bij de sportvereniging van de kinderen geweest of op school feesjes.1x toen mijn dochter op kon passen,dat is de enige bij wie hij gewoon rustig blijft.
En echt ik heb heel erg veel voor hem over,en voor hem over gehad.Ik ben af gelopen jaar heeeel erg vaak bij de dierenarts geweest met hem.Soms valt het me allemaal erg zwaar.Maar,hij is oud en dat is nu eenmaal zo dus pas ik mijn leven op hem aan.Dat doe je gewoon,koste wat het kost.
Thuis knutsel ik van alles in elkaar om het Dydo wat aangenamer te maken.
Mijn hele leven draait om Dydo.Hij kan alles krijgen wat hij maar wil!
Soms heb ik last van mijn rug door het dragen van de draagbox met Dydo er in naar boven en dan slaap ik op de bank.dan krijg ik hem niet meer naar boven.Dat is hij zijn hele leven al gewent.
Hij vind het fijn dat Vlinder er is maar het zet hem niet aan tot spelen o.i.d.Ze liggen wel graag bij elkaar en in de kar is het ook veel gezelliger.
Ik kan hem ook nergens voor uit dagen,hij wil niet spelen.nergens mee.
Ja soms vind het het heeeeel erg zwaar,dan heb ik even een dip.(dat vind ik erg moeilijk om te zeggen)Maar dan krabbel ik weer op en gaan we weer verder.Weer dingen bedenken om het toch wat makkelijker te maken.
Ik weet niet wat ik nog meer voor hem kan doen.
Ik kijk of er betere medicijnen zijn zodat hij misschien minder pijn heeft.
Naar mijn idee is hij na veel minder voer nog steeds niet afgevallen,kunnen we het daar ook eens over hebben.
Als ik hem dan zo zie....weet ik het even niet meer,ik doe alles en dat schijnt dat niet te helpen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Voor zo'n klein hondje is hij helemaal niet oudMaar,hij is oud en dat is nu eenmaal zo
Maar hij zit duidelijk niet erg degelijk in elkaar en kwakkelt al een hele tijd.
Ik kan me voorstellen dat het je te zwaar wordt als ik dat allemaal zo lees. Maar ik denk dat je hondje met aangepaste pijnstilling nog best een acceptabel leven heeft. Moeilijk moeilijk......
Sterkte hoor
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
nathalie71
Dank je wel,tekkel schreef:Voor zo'n klein hondje is hij helemaal niet oudMaar,hij is oud en dat is nu eenmaal zo
Maar hij zit duidelijk niet erg degelijk in elkaar en kwakkelt al een hele tijd.
Ik kan me voorstellen dat het je te zwaar wordt als ik dat allemaal zo lees. Maar ik denk dat je hondje met aangepaste pijnstilling nog best een acceptabel leven heeft. Moeilijk moeilijk......
Sterkte hoor
Nee,dat is natuurlijk ook niet oud.Hij lijkt wel 16 .....
Kom net terug van de laatste wandeling.Dan loopt hij wel redelijk.Je hoort wel steeds zijn nagels over de grond krassen als hij loopt.
Zijn rug krommen met poepen gaat wat moeilijker dan normaal.
En hij heeft een soort slag in zijn schouders(vergelijk het met een slag in je voorwiel)maar dat heeft hij al een tijd.
Thuis gekomen komt hij de drempel haast niet over en in de gang ging hij tegen de muur aan staan leunen.Even wachten tot het riempje af ging.
Daarna strompelde hij de kamer in en gaat in de bench liggen.Dat ligt niet fijn,doet wat moeilijk,gaat de bech uit,toch maar op het kleedje,wat meer ruimte.Nu?Knock out........
Ik probeer van het weekend wat opnames te maken van hoe hij doet.
Als ik bij de DA ben heeft hij zoveel stress dat hij bijna niks laat zien.
Een vorige keer kon hij amper lopen(voor de medicatie)Ik moest toen een stukje met hem gaan lopen buiten bij de DA.Dydo dacht dat we naar huis gingen dus die wilde maken dat hij weg kwam...ja,handig......Ik moest toen uitgebreid uit leggen hoe hij thuis deed.
Gelukkig kon hij door op bep.punten te drukken en zijn pootjes te bewegen zijn zere plekken ontdekken.Ik voelde me nl een beetje voor aap staan.
Nu neem ik filmpjes mee als dat lukt.
En ja inderdaad hij kwakkelt al heel lang.En heeft zeker het laatste jaar een abonnement op de DA.
Ik denk wel eens dat dat met zijn pup zijn tot 4 jaar oud te maken heeft.
Hij was heel mager toen ik hem kreeg.Had al wat last van zijn knie en had voor ik hem kwam halen nog ab gehad voor blaasontsteking.
Hij kreeg gekleurde brokken van de Aldi,dat had hij blijkbaar zijn hele leven al gehad maar hij vond ze niet zo lekker zei zijn vorige baasje....goh....
Nou die blaas heeft vaak opgespeeld,bloed plassen,weer ab.
Zijn tanden bleken ook niet in orde.Zo lang Dydo bij mij is heeft hij zo om het half jaar onder narcose gemoeten voor zijn gebit
Voor de rest ging het wel goed met hem.Hij heeft een sterk hart
Maar twee jaar geleden begonnen al deze dingen steeds meer op te spelen.
En vorig jaar,werd de blaasontsteking een ernstig prostaat probleem tot bloed poepen aan toe.Ook toen kreeg hij rug klachten,die prostaat was zo groot en drukte op zijn rug.
Even later zat er een cyste in zijn buik,aan de prostaat vast.En er zat een hele kwade bacterie in zijn blaas.Uiteindelijk werd hij daar ziek van en piepte als je al naar zijn buik wees.De echo was ook erg pijnlijk voor hem.Hij werd geopereerd en kwam slecht uit de narcose.Mijn dochter en ik waren erg geschrokken van zijn doen en laten.En hij keek ons aan alsof hij zeggen wilde" ïk wil niet meer '
Het was kantje boord.Toen realiseerde ik me goed dat het zo maar af gelopen kan zijn.
Maar hij knapte weer op.
Toen weer zijn bekkie ontstoken,inmiddels 23 tanden minder.
Toen kreeg hij steeds meer last van zijn knieën en had artrose.Later ook nog spondyose (Artrose in zijn rug)Met medicatie en spec.voeding ging het wel iets beter.
Toen werd hij opeens dik binnen 2 weken.
Nu gaat hij elke week een stukje minder worden.En afvallen lukt niet,hij heeft een bodempje eten en schooit verder niet.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik heb homeopatische pijnstillers voorgesteld gekregen van een vriendin en die
helpen goed. wel pas na 3 weken optimaal. argos heet het geloof ik.
-
nathalie71
Kan het niet vinden met google.Jacq schreef:ik heb homeopatische pijnstillers voorgesteld gekregen van een vriendin en die
En waarvoor had je ze gebruikt,voor Artrose?
-
nathalie71
Hij heeft nu Novacam 1,5 mg/ml
heb even de samenstelling opgezocht van Hills j/d
Samenstelling:
gemalen maïs, gemalen rijst, lijnzaad, kip- en kalkoenmeel, sojabonenschroot, sojabonenmeel, proteïnehydrolysaat, dierlijk vet, visolie, heel gedroogd ei, dicalciumfosfaat, zout, caliumchloride, calciumcarbonaat, L-carnitine, L-tryptofaan, taurine
Toegevoegde stoffen:
vitamine A (11 304 IE/kg), vitamine D3 (478 IE/kg), vitamine E (652 mg/kg), vitamine C (76 mg/kg), bèta-caroteen (1,6 mg/kg).
Analytische bestanddelen:
kalium 0.75 %
ruw eiwit 20.0 %
calcium 0.7 %
koolhydraten 55.3 %
omega-3-vetzuren 3.3 %
ruwe vezel 4.2 %
vitamine E 652.0 mg/kg
L-carnitine 353.0 mg/kg
ruw vet 16.0 %
beta-carotine 1.6 mg/kg
natrium 0.18 %
vitamine D3 478.0 IU
vitamine A 11304.0 IU
magnesium 0.13 %
vitamine C (ascorbinezuur) 76.0 mg/kg
fosfor 0.58 %
omega-6-vetzuren 2.53 %
En ik heb nog extra 1 glucosamine tablet toegevoegd sinds kort.
Wil er ook niet van alles instoppen wat misschien weer kwaad kan.
heb even de samenstelling opgezocht van Hills j/d
Samenstelling:
gemalen maïs, gemalen rijst, lijnzaad, kip- en kalkoenmeel, sojabonenschroot, sojabonenmeel, proteïnehydrolysaat, dierlijk vet, visolie, heel gedroogd ei, dicalciumfosfaat, zout, caliumchloride, calciumcarbonaat, L-carnitine, L-tryptofaan, taurine
Toegevoegde stoffen:
vitamine A (11 304 IE/kg), vitamine D3 (478 IE/kg), vitamine E (652 mg/kg), vitamine C (76 mg/kg), bèta-caroteen (1,6 mg/kg).
Analytische bestanddelen:
kalium 0.75 %
ruw eiwit 20.0 %
calcium 0.7 %
koolhydraten 55.3 %
omega-3-vetzuren 3.3 %
ruwe vezel 4.2 %
vitamine E 652.0 mg/kg
L-carnitine 353.0 mg/kg
ruw vet 16.0 %
beta-carotine 1.6 mg/kg
natrium 0.18 %
vitamine D3 478.0 IU
vitamine A 11304.0 IU
magnesium 0.13 %
vitamine C (ascorbinezuur) 76.0 mg/kg
fosfor 0.58 %
omega-6-vetzuren 2.53 %
En ik heb nog extra 1 glucosamine tablet toegevoegd sinds kort.
Wil er ook niet van alles instoppen wat misschien weer kwaad kan.
-
nathalie71
phytonics back spray??
Ik zag dat dat voor een paard was.
Wat voegt dat toe voor een hond en is dat wel goed voor zijn huid?
Ik zag dat dat voor een paard was.
Wat voegt dat toe voor een hond en is dat wel goed voor zijn huid?
-
nathalie71
Wat is het verschil tussen Rimadyl en Novacam? Misschien kan ik daar eens naar vragen.
Ik lees nou niet echt positieve verhalen over de Tramadol.....klinkt een beetje als eng spul.
Hij had vanmorgen een warme plek op zijn rug
,ik dacht misschien zit er wel een ontsteking.
Heb koorts gemeten maar die was maar 37,2
Ik lees nou niet echt positieve verhalen over de Tramadol.....klinkt een beetje als eng spul.
Hij had vanmorgen een warme plek op zijn rug
Heb koorts gemeten maar die was maar 37,2
-
Goldendelicious
Een bekwaam holistisch dierenarts kan je hond hierin goed ondersteunen en is een verlenging op regulier. Als de pijnstilling die je hond nu heeft niet meer helpt, dan bleef ik niet afwachten. Volgens mij had ik in een ander topic al advies/ervaring gegeven over acupunctuur en ondersteuning met specifieke medicinale kruiden afgestemd op constitutie en klachten van je hond, waardoor de pijnstilling zelfs afgebouwd zou kunnen worden. Het kan bijdragen dat je hond in het algemeen beter in zijn vel komt te zitten. De klachten die je nu omschrijft (filmpje is niet meer te zien), dat hijgen en het sloom voelen, dat zou mij niet lekker zitten in combi met de pijnstilling die hij nu krijgt. Wellicht staat er veel druk op lever en nieren waardoor je hond zich niet goed voelt? Dan lijkt aanvullend bloedonderzoek ook nuttig.nathalie71 schreef:Dank je wel,tekkel schreef:Voor zo'n klein hondje is hij helemaal niet oudMaar,hij is oud en dat is nu eenmaal zo
Sterkte hoor
Nee,dat is natuurlijk ook niet oud.Hij lijkt wel 16 .....Wie weet heb ik een valse geboortedatum gekregen.Die mensen hadden ook geen boekje o.i.d.van hem,maar goed dat is 7 jaar geleden...)
Kom net terug van de laatste wandeling.Dan loopt hij wel redelijk.Je hoort wel steeds zijn nagels over de grond krassen als hij loopt.
Zijn rug krommen met poepen gaat wat moeilijker dan normaal.
En hij heeft een soort slag in zijn schouders(vergelijk het met een slag in je voorwiel)maar dat heeft hij al een tijd.
Thuis gekomen komt hij de drempel haast niet over en in de gang ging hij tegen de muur aan staan leunen.Even wachten tot het riempje af ging.
Daarna strompelde hij de kamer in en gaat in de bench liggen.Dat ligt niet fijn,doet wat moeilijk,gaat de bech uit,toch maar op het kleedje,wat meer ruimte.Nu?Knock out........
![]()
Ik probeer van het weekend wat opnames te maken van hoe hij doet.
Als ik bij de DA ben heeft hij zoveel stress dat hij bijna niks laat zien.
Een vorige keer kon hij amper lopen(voor de medicatie)Ik moest toen een stukje met hem gaan lopen buiten bij de DA.Dydo dacht dat we naar huis gingen dus die wilde maken dat hij weg kwam...ja,handig......Ik moest toen uitgebreid uit leggen hoe hij thuis deed.
Gelukkig kon hij door op bep.punten te drukken en zijn pootjes te bewegen zijn zere plekken ontdekken.Ik voelde me nl een beetje voor aap staan.
Nu neem ik filmpjes mee als dat lukt.
En ja inderdaad hij kwakkelt al heel lang.En heeft zeker het laatste jaar een abonnement op de DA.
Ik denk wel eens dat dat met zijn pup zijn tot 4 jaar oud te maken heeft.
Hij was heel mager toen ik hem kreeg.Had al wat last van zijn knie en had voor ik hem kwam halen nog ab gehad voor blaasontsteking.
Hij kreeg gekleurde brokken van de Aldi,dat had hij blijkbaar zijn hele leven al gehad maar hij vond ze niet zo lekker zei zijn vorige baasje....goh....![]()
Nou die blaas heeft vaak opgespeeld,bloed plassen,weer ab.
Zijn tanden bleken ook niet in orde.Zo lang Dydo bij mij is heeft hij zo om het half jaar onder narcose gemoeten voor zijn gebitZijn tandvlees bleef maar ontsteken.
Voor de rest ging het wel goed met hem.Hij heeft een sterk hart![]()
Maar twee jaar geleden begonnen al deze dingen steeds meer op te spelen.
En vorig jaar,werd de blaasontsteking een ernstig prostaat probleem tot bloed poepen aan toe.Ook toen kreeg hij rug klachten,die prostaat was zo groot en drukte op zijn rug.
Even later zat er een cyste in zijn buik,aan de prostaat vast.En er zat een hele kwade bacterie in zijn blaas.Uiteindelijk werd hij daar ziek van en piepte als je al naar zijn buik wees.De echo was ook erg pijnlijk voor hem.Hij werd geopereerd en kwam slecht uit de narcose.Mijn dochter en ik waren erg geschrokken van zijn doen en laten.En hij keek ons aan alsof hij zeggen wilde" ïk wil niet meer '
Het was kantje boord.Toen realiseerde ik me goed dat het zo maar af gelopen kan zijn.
Maar hij knapte weer op.
Toen weer zijn bekkie ontstoken,inmiddels 23 tanden minder.
Toen kreeg hij steeds meer last van zijn knieën en had artrose.Later ook nog spondyose (Artrose in zijn rug)Met medicatie en spec.voeding ging het wel iets beter.
Toen werd hij opeens dik binnen 2 weken.
Nu gaat hij elke week een stukje minder worden.En afvallen lukt niet,hij heeft een bodempje eten en schooit verder niet.Ik zie nog geen verschil.Eerder achteruit gang.
Verder zou ikzelf van voeding veranderen en datgene geven wat bijdraagt aan nuttigheid, dan pas aanvullen met eventueel glucosamine maar vooral ook omega 3 vetzuren.
Sterkte er mee.
-
nathalie71
Re: Dydo ,vraagje over medicatie in berichten
Waarom van voeding veranderen als daar alles in zit speciaal voor Artrose e.d.?Er zit omega 3 in.Kijk maar 3 berichtjes hier boven.Daar staat de samenstelling van Hills j/d daarnaast nog glucosamine toegevoegd.Dus dat krijgt hij allemaal al.Dus dat is toch nuttig?Verder zou ikzelf van voeding veranderen en datgene geven wat bijdraagt aan nuttigheid, dan pas aanvullen met eventueel glucosamine maar vooral ook omega 3 vetzuren.
En op de acupunctuur had ik je geantwoord dat je bij Dydo nergens aan mag komen.
Hij is nu goed vertrouwd met de dierenarts.
Ik zie het niet zitten om hem vol naaldjes te stoppen.
Jij zei toen dat ze door de stress toch niks voelen.
Ik zie dat niet zitten.
-
nathalie71
Canis Sapiens schreef:Okee, tramadol is ook eng, vond ik eerst ook.
Mijn hond heeft alweer een aantal jaar spondylose, plus hij heeft een paar jaar terug een hernia gehad.
Ik heb tramadol voor als hij pijn heeft, maar dat heeft hij gelukkig amper meer.
Ncaids zoals novacam (is gewoon meloxicam) en rimadyl geven mijn hond buikpijn. Hij blijft dan moeilijk lopen, maar ipv door rugpijn door buikpijn. En zijn nierwaarden stegen enorm.
(Plus zelf gebruik ik ook al heel lang dagelijks tramadol, dus voor mij is dat enge een stuk minder geworden).
Het verschil tussen rimadyl en novacam is niet groot. Ze vallen onder dezelfde groep geneesmiddelen (ncaids, dus pijnstillers en ontstekingsremmers). Rimadyl heeft als werkende stof "carprofen" en novacam "meloxicam". Zowel carprofen als meloxicam werken doordat ze zogenaamde prostaglandinesynthetaseremmers zijn. Het verschil is dat elk lichaam anders werkt, dus waar A niets helpt of veel bijwerkingen geeft, hebben we B nog om uit te proberen.
Phytonics back spray is ook voor honden, katten trouwens ook. Hier kan je er meer over lezen: http://www.nmlhealth.com/p,58,1405/Phyt ... spray.aspx
Veel mensen (honden dus) hebben trouwens echt baad bij die COX compositum van de groene os.
Begrijp heel goed dat je ook weer niet vanalles wilt geven hoor, maar misschien 1 van die dingen uitkiezen? Ik weet het ook niet...
En misschien toch iets anders niet medicamenteus uitproberen, er is zoveel: fysiotherapie, hydrotherapie, accupunctuur, chiropractor, enzovoorts.
Dus die Tramadol geef je niet elke dag zoals Novacam?Alleen als je merkt dat hij meer pijn heeft?
En Rimadyl is gewoon uit proberen of dat beter werkt dan Novacam begrijp ik.
Interresant stuk over die spray.Ik wist niet dat zo iets bestond.dat is wel te proberen.(moest hem wel zelf opzoeken want je link doet het niet)
Ook die COX heeft een positieve uitleg.
Bedankt voor je info!
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
bij mijn hond kan ook niet zomaar iedereen aan hem komen, toch heb ik hem 2 weken geleden laten behandelen door een holistisch dierenarts die ook chiropraxie toe past. en eerlijk waar mijn hond die menig dierenarts al in hun klauwen heeft gebeten liet alles van haar toe, en nu loopt hij weer als een jonge god ipv als een oude bejaarde ( oke hij is pas 4,5 maar liep heel rot).
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik zou niet zelf gaan rommelen, maar gewoon naar de dierenarts gaan.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
nathalie71
tekkel schreef:Ik zou niet zelf gaan rommelen, maar gewoon naar de dierenarts gaan.
Ik kan de tips meenemen eens kijken hoe hij daar tegenover staat.
-
Goldendelicious
Ik weet wat de samenstelling van een gemiddelde Hills is en juist daarom is dat wel het laatste wat ik zou voeren.nathalie71 schreef:Waarom van voeding veranderen als daar alles in zit speciaal voor Artrose e.d.?Er zit omega 3 in.Kijk maar 3 berichtjes hier boven.Daar staat de samenstelling van Hills j/d daarnaast nog glucosamine toegevoegd.Dus dat krijgt hij allemaal al.Dus dat is toch nuttig?
De toevoegingen glucosamine en visolie aan een brok hebben vaak niet dezelfde uitwerking als die van een aparte supplementering. Nog even afgezien dat brok als basisvoeding voor een hond met gewrichtsproblematiek en artrose vaak ook averechts werkt en het lichaam verzuurt. Ik zou dus als het mogelijk is dat geven waar zijn spijsverteringsstelsel voor geschikt is en dat is als basisvoeding geen brok, maar rauwe voeding. Zover mijn mening en ervaring.
Pardon? Ik heb niet gezegd dat ze door de stress niets voelen. Als dat bij jou zo over kwam, dan is dat niet de bedoeling. Jij had het er over dat die naaldjes hem pijn zouden doen. Ik heb geschreven dat die naaldjes zo dun zijn dat ze die niet voelen. En menig acupuncturist behandelt een hond met stress niet meteen, dus de hond in kwestie zal eerst in ontspannen toestand gebracht worden alvorens te behandelen. Ook is het mogelijk om een acupuncturist aan huis te laten komen, zodat een dier in zijn eigen vertrouwde omgeving behandeld kan worden. En het is goed mogelijk dat een acupuncturist/herbalist je hond met specifieke medicinale kruiden weer op de rit kan krijgen, zonder nare bijwerkingen van conventionele middelen.nathalie71 schreef:En op de acupunctuur had ik je geantwoord dat je bij Dydo nergens aan mag komen.
Hij is nu goed vertrouwd met de dierenarts.
Ik zie het niet zitten om hem vol naaldjes te stoppen.
Jij zei toen dat ze door de stress toch niks voelen.
Ik zie dat niet zitten.
-
nathalie71
Je schreef:
dat een hond in de stress ze echt niet voelt!Dat is flauwekul, hoor. Die naaldjes zijn zo ontzettend dun, dat een hond in de stress ze echt niet voelt.
Mijn oudste hond heeft o.a. ook artrose/spondylose en krijgt regelmatig acupunctuur en pijn- en ontstekingsremmende kruiden, naast zijn rauwe voeding en extra omega 3. Als jouw hond qua pijnstlling aan een max lijkt te zitten, dan zou ikzelf rap overwegen om het gehele patroon om te gooien, ook wat de voeding aangaat.
Sterkte er mee.l
-
Goldendelicious
In dat zinsverband is het inderdaad ongelukkig geschreven. Maar pijn ervaren ze zeer zeker niet en stress of verergering van stress al helemaal niet. Zie wat je er mee doet, maar ikzelf zou niet blijven hangen bij enkel conventioneel. Daar kom je naar mijn mening en vooral ervaring niet mee vooruit. 
-
nathalie71
Canis Sapiens schreef:Trouwens, hoe zit het met zijn prostaat? Hij had hier eerder problemen mee, en je schrijft over een operatie. Was dat castratie? Of een operatie aan zijn blaas of zelfs prostaat?
Want een vergrote prostaat kan exact bovenstaande problemen ook geven. De hond voelt zich onprettig. Lopen gaat niet lekker, poepen is lastig, gaan liggen is vervelend.
Over dat tramadol; ik heb het in huis maar de laatste keer dat hij het kreeg was alweer ruim een jaar terug. Sowieso krijgt mijn hond (behalve kruidenthee kuren, allermyl shampoo en doils joint) geen medicatie nu.
Maar als ik merk dat hij pijn krijgt dan gooi ik er wat tramadol in. Maar goed, het werkt niet voor iedere hond zo! Fysiotherapie heeft eigenlijk nog het meeste voor mijn hond gedaan. Want het bleek dat hij zijn spieren vd voorpoten enorm had overbelast door de rugpijn te ontzien.
Maar in ieder geval, er is gelukkig nog genoeg te proberen, zoals fytotherapie (bijv groene os) en alternatieve behandelingen.
Voor zijn prostaat heeft hij een implantaat gekregen.Ja daar weet ik alles van,wat een ellende hij daar van heeft gehad,bah.
Zijn prostaat is pas nog gecontroleerd en was nog mooi klein.
De operatie was een cyste die vast zat aan de prostaat.Gelukkig bleek deze niet kwaadaardig.
Die cysten kunnen wel terug komen.
Ik heb in ieder geval weer genoeg wat ik van de week mee kan nemen.
-
nathalie71
Filmpje van vanmiddag;
v.a.ongeveer 58 sec.zie je hoe hij hijgt,ogen steeds dicht doet.Op een bep.manier wil gaan liggen.Lukt niet dan maar anders.Gapen doet hij ook steeds.
Na een tijdje verplaatst hij zich om daar het zelfde te gaan doen.Zo gaat het de hele dag.
Ik vind het treurig.
Begin van de avond ging hij wat met een kluifje spelen.En deed redelijk normaal.
Ook wandelen vandaag gaat zo als anders.Rustig ,wat sloom maar niet slecht of zo.
Thuis gekomen is hij weer moe.Ookal ga ik maar een klein stukje.
v.a.ongeveer 58 sec.zie je hoe hij hijgt,ogen steeds dicht doet.Op een bep.manier wil gaan liggen.Lukt niet dan maar anders.Gapen doet hij ook steeds.
Na een tijdje verplaatst hij zich om daar het zelfde te gaan doen.Zo gaat het de hele dag.
Ik vind het treurig.
Begin van de avond ging hij wat met een kluifje spelen.En deed redelijk normaal.
Ook wandelen vandaag gaat zo als anders.Rustig ,wat sloom maar niet slecht of zo.
Thuis gekomen is hij weer moe.Ookal ga ik maar een klein stukje.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ow, dat ziet er niet uit als een blij hondje.
Wat betreft Tramadol: Jack krijgt het al weer jaren, dagelijks, zit inmiddels op de 'maximale' dagelijkse dosis. (Ik vind max dosis een beetje relatief, als het in de toekomst minder gaat met Jack gaan we die dosis gewoon verhogen of hij krijgt er een andere pijnstiller bij. Doodgaan aan teveel pijnstilling is prettiger dan doodgaan aan iets anders, denk ik).
Ik heb ook wel verhalen gelezen van allerlei bijwerkingen van Tramadol, maar Jack doet het er prima op, hoogstens dat hij wat hyper is af en toe.
Wat ik persoonlijk dus zou doen is meer pijnstilling tot het weer een vrolijke hond is. En wordt het geen vrolijke hond meer, dan zou het voor mij einde verhaal zijn.
Wat betreft Tramadol: Jack krijgt het al weer jaren, dagelijks, zit inmiddels op de 'maximale' dagelijkse dosis. (Ik vind max dosis een beetje relatief, als het in de toekomst minder gaat met Jack gaan we die dosis gewoon verhogen of hij krijgt er een andere pijnstiller bij. Doodgaan aan teveel pijnstilling is prettiger dan doodgaan aan iets anders, denk ik).
Ik heb ook wel verhalen gelezen van allerlei bijwerkingen van Tramadol, maar Jack doet het er prima op, hoogstens dat hij wat hyper is af en toe.
Wat ik persoonlijk dus zou doen is meer pijnstilling tot het weer een vrolijke hond is. En wordt het geen vrolijke hond meer, dan zou het voor mij einde verhaal zijn.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes