Heb namelijk niet het idee dat ik veel andere dingen met haar doe.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Asta's ideale gewicht
Moderator: moderatorteam
-
Asta
Asta's ideale gewicht
Is veranderd. Gister bij de dierenarts geweest voor enting etc en ze weegt nu 27,2 kg. En moet niet aankomen of afvallen ze zag er zo goed op gewicht uit. Dat dacht ik ook al, alleen het gewicht verbaast me dan wel. Want ze heeft jaren op/rondom de 24,6 kg gewogen. De dierenarts zei misschien meer spieren nu. Maar dat is 2,5 kg verschil, 10% meer in gewicht aan spieren. Kan dat dan zomaar?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Asta's ideale gewicht
Hoe oud is ze? Misschien is ze nog wat uitgezwaard?
27 kilo zou bij Gol ook ideaal zijn, ze is nu 29 en oogt wat vet.
27 kilo zou bij Gol ook ideaal zijn, ze is nu 29 en oogt wat vet.
-
Asta
Nee ze is nu 6 jaar en 2 maanden, dus dat zal absoluut niet uitzwaren meer zijn, ze is ook niet breder geworden oid
- Gollum
- Zeer actief
Dan weet ik het ook niet, waarschijnlijk zit er een bepaalde marge in er goed uit zien.Asta schreef:Nee ze is nu 6 jaar en 2 maanden, dus dat zal absoluut niet uitzwaren meer zijn, ze is ook niet breder geworden oid
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik heb het pas geleden op een ander forum ook gelezen, honden die vanaf een jaar of 6 ineens zwaarder werden, zonder dat ze te dik werden. Hoe het kan, geen idee, maar zolang ze er goed uit ziet?
-
Asta
Nee het eten gaat al paar jaar goed nu, ze was op lotgering wel aangekomen maar dat is er wel af, nou ja eraf dus niet helemaal maar haar lijntje is weer helemaal goed nu er zou misschien nog een paar honderd honderd gram afkunnen ofzo maar dan vind ik haar te dun en de dierenarts ook. Misschien toch meer spieren? Ze heeft wel al ontzettend veel gezwommen dit jaar. Maar wist niet dat die marge zo groot kon zijn, 10 %.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Blijkbaar wel, sowieso heb je afgelopen jaar best wat extra dingen gedaan toch? Begonnen met treibbal, weekend Groningen, dogtrail, waterwerk, renbaan, groepswandelingen.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik denk idd spieren, als ze niet dikker is geworden maar wel zwaarder, is dat een logische conclusie
zeker als ik lees dat je wat meer met haar bent gaan sporten.
Doran weegt ook 27 kilo
Doran weegt ook 27 kilo
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Rebble
- Zeer actief
Izzy is nu 5 en was haar ideale gewicht voorheen rond de 12 kg, is dat nu rond de 13kg. Ik verbaasde me daar ook over want ze leek wat afgevallen maar was dus aangekomen. Ik heb niks meer met haar gedaan dan anders (eerder wat minder).
Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen en lees dus even mee want ik vind het wel interessant
Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen en lees dus even mee want ik vind het wel interessant

-
Asta
Misschien dat het zit dat het meer afwisseling is nu het afgelopen jaar qua sporten, dus meer ontwikkeling van de spieren. Ik zou het ook echt niet anders weten want haar lijntje is echt heel mooi zo.
Kreeg vanochtend nog te horen dat ik een nepperd had
en pasta moest gaan voeren want ze was veel te iel.
Kreeg vanochtend nog te horen dat ik een nepperd had
- Gollum
- Zeer actief
Mensen zeuren altijd, zelfs mijn iets te dikke lab vind men te iel. Mensen zijn gewend dat labjes rollen ipv lopen ofzo.Asta schreef:Misschien dat het zit dat het meer afwisseling is nu het afgelopen jaar qua sporten, dus meer ontwikkeling van de spieren. Ik zou het ook echt niet anders weten want haar lijntje is echt heel mooi zo.
Kreeg vanochtend nog te horen dat ik een nepperd haden pasta moest gaan voeren want ze was veel te iel.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Vergis je niet hoeveel spieren worden getraind met zwemmen. Dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn.Asta schreef:Nee het eten gaat al paar jaar goed nu, ze was op lotgering wel aangekomen maar dat is er wel af, nou ja eraf dus niet helemaal maar haar lijntje is weer helemaal goed nu er zou misschien nog een paar honderd honderd gram afkunnen ofzo maar dan vind ik haar te dun en de dierenarts ook. Misschien toch meer spieren? Ze heeft wel al ontzettend veel gezwommen dit jaar. Maar wist niet dat die marge zo groot kon zijn, 10 %.
Als ze er nu mooi en gezond uitziet en voelt, dan is haar gewicht vast niet te hoog. Zeker als een d.a. dat zegt, die zien honden graag schraal is mijn ervaring.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
pasta motten ze hebbe! anders wordt het nooit wat asta, snap dat toch eens
*gaat terug de keuken in voor Pom*
*gaat terug de keuken in voor Pom*
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heb je al uitgesloten dat de weegschaal verkeerd stond afgesteld? Bij onze d.a. klopte het vorige keer toevallig niet, vandaar dat ik het noem.
-
Asta
yep ze heeft er op 2 gestaan
En hop hop wel genoeg pasta voor pom he, ze moet wel rollen in de ring sbientje
Ik wordt er weleens moe van hoor, dat gemiep van ze is te dun. En het is een kruising zeker, zeker van mensen die zelf een boomloze lab hebben maar nee de mijne is een kruising
Branka ik denk de verschillende sporten en activiteiten en idd er wordt meer gezwommen nu. Vorige week heeft ze rustig 2 uur lang speeltje regelmatig uit het water gehaald. Maar 10% zeg daar sta ik gewoon even van te kijken.
En hop hop wel genoeg pasta voor pom he, ze moet wel rollen in de ring sbientje
Ik wordt er weleens moe van hoor, dat gemiep van ze is te dun. En het is een kruising zeker, zeker van mensen die zelf een boomloze lab hebben maar nee de mijne is een kruising
Branka ik denk de verschillende sporten en activiteiten en idd er wordt meer gezwommen nu. Vorige week heeft ze rustig 2 uur lang speeltje regelmatig uit het water gehaald. Maar 10% zeg daar sta ik gewoon even van te kijken.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat gezeur had ik met maupie ook altijd hoor, dat mensen ook echt vroegen of er 'iets van een windhond' doorheen zat.. Asta ziet er prima uit, althans, vorige keer dat ik haar zag haha