Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hechtingen verwijdert, litteken geheeld nu weer open gelikt.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Als de longfoto's goed zijn, vrijdag operatie.

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou ik ben achteraf blij dat de dierenarts toch had besloten om maar een kant te doen bij Tama.

Sterkte morgen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Spannend. Ik duim voor je morgen...
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Heel goed nieuws. Mowgli haar longen zijn schoon en de da kon ook geen knobbels bij de andere klieren vinden. Het is nog niet zeker waar het precies om gaat, het zit ook ingekapseld. Een geluk is dat nu niet de hele melklijst verwijdert hoeft te worden maar een deel ervan, en dat ze toch gaan proberen de wond die er al zit te sluiten. Een nadeel is dat het ondanks meerdere AB kuren nog steeds ontstoken is, dit houd extra risico in voor het helen van de operatiewond. Nu hopen dat ze goed uit de narcose komt, maar ik ben er een heel stuk geruster op.

Het haar achterlaten bij de da was erg vervelend. Meerdere honden van mij zijn geopereerd bij verschillende dierenartsen. De honden werden altijd verdoofd/onder narcose gebracht waar ik bij was, dit was beter voor de hond volgens de da. De een gebruikte hier voor aparte kamertjes met een matras, en de andere deed het gewoon in de wachtruimte. Alles gaat op afspraak je bracht je hond vlak voor dat hij geopereerd ging worden, je had dus de wachtruimte voor je zelf als de hond onder zeil was ging je pas weg.
Nu mochten we er niet bij zijn, en moesten we Mowgli in een hok stoppen en achter laten, dit was voor Mowgli erg stressen maar ook voor ons heel vervelend. Ik vraag mij nu af of het een voorrecht was dat we bij het onder zeil gaan mochten zijn, of zijn er nog steeds dierenartsen waar dit gebruikelijk is?
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
gonnie
Zeer actief

Bij onze vorige dierenarts mochten we er ook niet bij zijn, al ben ik wel een keer terug geroepen omdat Bijou helemaal van streek was, ik moest toen helpen met de foto maken en de muilkorf omdoen.

Waar we nu gaan mogen we erbij zijn totdat ze onder zeil zijn.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Longen zijn schoon, ze word nu geopereerd.

Ongelezen bericht door LongFields »

Gelukkig dat de longen schoon zijn, sterkte en succes, en alvast beterschap voor je meisje!
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

gonnie schreef:Bij onze vorige dierenarts mochten we er ook niet bij zijn, al ben ik wel een keer terug geroepen omdat Bijou helemaal van streek was, ik moest toen helpen met de foto maken en de muilkorf omdoen.

Waar we nu gaan mogen we erbij zijn totdat ze onder zeil zijn.
Bij deze dierenarts mocht je er voorheen ook bij totdat ze onder zeil waren, je moest er zelfs bij blijven omdat dit beter voor de hond was. Maar nu ze meer commercieel zijn geworden, doet dit er dus ineens niet meer zo veel toe.
Afbeelding.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Veel sterkte met Mowgli!

Ik zou mijn hond niet alleen onder narcose laten gaan. Idd vanwege de stress.
Een keer laten doen, nooit weer.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Antonetta
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties en medeleven.

De operatie is goed gegaan.
Er is een melkklier verwijdert, deze had een ingekapselde knobbel die is opgestuurd. Het lijkt om een ingekapselde ontsteking te gaan, omdat het al ontstoken was is de wond niet helemaal gesloten het ontstekingsvocht moet er uit kunnen. Nu is ze aan het bijkomen van de narcose, tegen de avond mogen we haar ophalen. Ik kan jullie niet uitleggen hoe blij en opgelucht ik/we ben/zijn.
Afbeelding.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Re: De operatie is goed gegaan, opgelucht.

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Goed om te horen!
Nu weer aansterken.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kan me je opluchting heel goed voorstellen, hopelijk mag ze snel weer naar huis om aan te sterken. Beterschap!
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Fijn dat de operatie goed is gegaan! :ok:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Wat fijn dat alles goed is gegaan. Wel handig dat je de titel van je topic steeds veranderde zeg, ik hoefde niet eens te kijken, haha. Nu nog opknappen natuurlijk, beterschap toegewenst.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

fijn dat het goed is gegaan, nu lekker opknappen

Sent from my iPad using Tapatalk HD
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Antonetta
Zeer actief

Ze is weer thuis. Tot onze grote verbazing liep ze al rond, er was gezegd dat ze niet zou kunnen lopen omdat ze dubbele narcose heeft gehad, via een slangetje vermengt met zuurstof en via de ader. Maar waar een wil is is een weg, de hulp om die we hadden meegenomen om haar te helpen tillen(ze weegt bijna 43 kilo) bleek dus niet nodig. Ze was vanmiddag ook al even uit gelaten, en ontsnapt :O: , ze was bang voor een steiger die kom je niet tegen in het bos, het heeft ze moeite gekost om haar weer mee te krijgen.
Ze heeft een beetje water gehad en ligt nu op haar eigen plekje te janken, haar ogen kan ze bijna niet open houden maar ze vecht tegen de slaap. Ze heeft een kap meegekregen maar ik laat hem eerst af, ik wil het haar niet nog moeilijker maken. Ik slaap toch bij haar en doe de kap pas om als ze aan de wonden/hechtingen gaat zitten. De open wonden moet ik schoon houden met biotex groen en ze heeft een ab kuur tegen de ontsteking. Ik hoop dat ze zo in slaap valt, en dat ze zich morgen weer iets beter voelt, ik ben blij dat het achter de rug is nu kan ze gaan opknappen.
Afbeelding.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Re: De operatie is goed gegaan, opgelucht. Ze is weer thuis.

Ongelezen bericht door Ptje »

Fijn dat je even een update geeft, het klinkt toch wel hoopgevend moet ik zeggen maar voor de zekerheid duim ik nog ff door voor je meiske.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Antonetta
Zeer actief

Ondanks dat ik blij ben dat het is gebeurt valt het niet mee voor haar, en dan is alleen de aangedane tepel en de bult weggehaald. Ze jankt de hele avond al en kan duidelijk haar draai niet vinden. Ze loopt van haar matras naar haar dekbed, gaat even liggen en staat weer op. Nu slaapt ze op de houtenvloer voor de keukendeur, niet de beste plek voor open wonden. Maar ik laat haar maar liggen, ze slaapt ten minste even. Morgen kan ze pijnstilling krijgen en is de last van de narcose denk ik ook wel minder, hopelijk voelt ze zich dan weer wat beter. Ik heb mijn matras bij haar in de buurt gelegd, het zal wel een onrustig nachtje gaan worden.
Afbeelding.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Wat sneu..beterschap
gonnie
Zeer actief

Tama was de eerste nacht ook een beetje aan het piepen. Die kon alleen niet rondlopen want die lag in de bench, is de enige manier om te zorgen dat ze niet springt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Antonetta
Zeer actief

Gelukkig is Mowgli vrij rustig en springt alleen als Danielle thuis komt. Een bench is bij dit soort dingen wel makkelijk, maar Mowgli is behoorlijk groot ze zal in de grootste bench nog maar weinig ruimte over houden.

Het gaat gelukkig beter, ze jankt nog af en toe en heeft ook alweer wat gegeten, dus het gaat de goede kant op. Alleen die kap wat een onding, hij is behoorlijk groot eigenlijk te groot voor hier in huis, dus ze loopt overal tegen aan. Ze weigert uiteindelijk om nog een poot te verzetten en blijft zitten waar ze zit. Ik heb hem maar afgedaan en doe hem alleen om als ik b.v.b. met Balou uit ga, kwam ik net terug had ze hem afgedaan. Ze mag niet aan de wond likken dit moet ik dus zien te voorkomen. Ik heb juist in overleg met de da voor de kap gekozen, omdat er dan niets de wonden bedekt zoals bij het medisch shirt. Ik zal kijken of ik de kap op de een of andere manier kleiner kan maken.
Afbeelding
Afbeelding
Maar het belangrijkste is dat ze zich weer wat beter voelt, van de kap is ze over twee weken ook weer verlost.
Afbeelding.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Die kappen zijn ondingen. Als je hond in een bench moet, dan is dit type kap levensgevaarlijk en kun je beter kiezen voor een stoffen kap. Sterkte er mee.
gonnie
Zeer actief

Mijn hond zit ook met zo kap in de bench hoor, maar goed we laten haar nu ook niet alleen thuis.
De stoffen kap vind ze helemaal tien keer niks.

Nou ja, Tama haar kap staat niet zo wijd uit.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Antonetta
Zeer actief

gonnie schreef:Mijn hond zit ook met zo kap in de bench hoor, maar goed we laten haar nu ook niet alleen thuis.
De stoffen kap vind ze helemaal tien keer niks.

Nou ja, Tama haar kap staat niet zo wijd uit.
Ik moet haar af en toe heel even alleen laten om Balou uit te laten, ik ben alleen.
Maar voor de rest ben ik niet uit haar buurt te slaan.

Ik denk dat ik ook maar met de kap aan het knutselen sla, ik ga hem iets smaller maken en desnoods ook korter, zal je zien dat er weinig kap overblijft.

Mijn bordeauxdog heeft een paar maanden met een kap opgelopen, ze was aan haar oog geopereerd. Die had er geen enkele moeite mee, ramde hem overal tussen door. wel moet ik zeggen dat die toch ook wel iets anders van vorm was dan deze.

Beterschap voor Tama.
Afbeelding.
gonnie
Zeer actief

Jij beterschap met Mowgli.

Net toch Tama haar dijbeen maar even schoongemaakt, daar zat allemaal aangekoekt vocht.
Bij Nikkie mochten we niks aan de wond doen toen bij haar op het eind een paar hechtingen waren geknapt.
Dat was een aardig gat toen.

Maar bij Tama is het gat niet zo diep. Het is denk ik doordat ze zo krap in haar vel zit uit elkaar gegaan nadat de hechtingen eruit waren en ze gewoon alles weer mocht doen, had haar toen beter nog even een paar dagen in de bench kunnen houden. Of het kwam alleen maar door de plas of poephouding dan gaan haar poten natuurlijk wijd uit elkaar.

Maar het ziet er nu weer wat beter uit, dus misschien is het na het weekend wel weer in orde, ik hoop het want ze wordt echt gestoord van die kap. Zelfs als de kap af is doet ze nog even schrikachtig. Maar zodra we wat langer buiten lopen is dat ook weer voorbij.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

pfftt wat en toestanden allemaal zeg.

gelukkig lijkt het wat beter te gaan.

Veel beterschap!
Antonetta
Zeer actief

nathalie71 schreef:pfftt wat en toestanden allemaal zeg.

gelukkig lijkt het wat beter te gaan.

Veel beterschap!
Bedankt.
Ach, het heeft gewoon zijn tijd nodig, maar het is vervelend om te zien dat je hond pijn heeft, maar hier weet jij alles van af.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

gonnie schreef:Jij beterschap met Mowgli.

Net toch Tama haar dijbeen maar even schoongemaakt, daar zat allemaal aangekoekt vocht.
Bij Nikkie mochten we niks aan de wond doen toen bij haar op het eind een paar hechtingen waren geknapt.
Dat was een aardig gat toen.

Maar bij Tama is het gat niet zo diep. Het is denk ik doordat ze zo krap in haar vel zit uit elkaar gegaan nadat de hechtingen eruit waren en ze gewoon alles weer mocht doen, had haar toen beter nog even een paar dagen in de bench kunnen houden. Of het kwam alleen maar door de plas of poephouding dan gaan haar poten natuurlijk wijd uit elkaar.

Maar het ziet er nu weer wat beter uit, dus misschien is het na het weekend wel weer in orde, ik hoop het want ze wordt echt gestoord van die kap. Zelfs als de kap af is doet ze nog even schrikachtig. Maar zodra we wat langer buiten lopen is dat ook weer voorbij.
Ik ben blij voor haar dat de wond er beter uit ziet, hopelijk is ze snel van de kap verlost.

Ik had het met de da over de tramadol gehad, maar hij wil dit soort medicijnen niet geven bij dit soort operaties, de metacam moest voldoende zijn. Dit zal misschien normaal gesproken ook wel, maar zij staat al op de volledige dosis metacam voor haar artrose, ik vond dat ze wel iets extra had mogen hebben, zeker voor de afgelopen nacht en vandaag.

Moest jij de wond niet spoelen? Ik moet hem deppen met een sopje van biotex groen. Ik zie dit deppen niet zitten, dus gebruik hier een sproeiflesje voor. Ik ga niet aan de wond zitten als ik zie hoeveel last ze er nog van heeft, sproeien lijkt mij net zo goed.
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

De tweede dag na de operatie, gelukkig jankt ze niet meer de hele tijd maar slaapt ze nu veel. Ik heb haar gister avonds bij mij op de bank laten liggen, dit mag ze anders ook en ze bleef maar zeuren, ze stapt er ook rustig op en af. Wel is ze vooral s avonds erg onrustig, ze kan haar draai niet vinden weet niet hoe ze moet liggen. Ze laat de wond zonder problemen spoelen, en loopt ook het kleine stukje naar de bosrand rustig mee, dit is eerst ver genoeg. Ze drinkt, drinken doet ze zelfs veel en eet, dit lijkt mij een goed teken. Het is duidelijk dat ze zich niet lekker voelt dit zie je ook aan haar ogen, maar toch gaat het weer een beetje beter als gisteren.
Afbeelding
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Het is nu een week geleden dat Mowgli is geopereerd, het gaat heel goed met haar. De wond ziet er rustig uit en lekt niet meer, ze heeft vandaag de laatste ab gehad. Helaas zit ze er af en toe wel aan te likken, omdat de kap geen succes was heeft ze nu een shirt aan, niet dat ze hier blij van word. Ze moet het nog een weekje uithouden en dan mogen de hechtingen er uit en krijgen we te horen wat het precies is geweest.
Afbeelding
Afbeelding.
Antonetta
Zeer actief

Re: De operatie is goed gegaan. Update het gaat heel goed.

De hechtingen zijn vandaag verwijdert, er zat nog een open wondje die nog langer gespoeld en in de gaten moet worden gehouden. De rest van de wond zag er rustig uit, ik ben doordat Balou er ook bij was helemaal vergeten te vragen wat het was wat ze hebben verwijdert. Ik ga er van uit dat het goed was anders was de da er zelf wel over begonnen, maar toch zal ik er maandag even over bellen. Mijn twee honden tegelijk binnen bij de da werkt niet.
Afbeelding.
gonnie
Zeer actief

Re: De operatie is goed gegaan.Hechtingen vandaag verwijderd

Fijn dat de hechtingen verwijderd zijn, jammer dat er nog een wondje is.
Tama haar wondje is ook nog niet dicht, wij hoeven het niet schoon te maken, nu is de onderste laag wel dicht en moet alleen de bovenlaag nog dichtgroeien.

Maar Nikkie had na haar operatie dat er hechtingen gesprongen waren en dat was een aardig gat daar mochten we niks aan doen, niet schoonmaken en ook niks op smeren.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”