Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sorry, maar ik hou het niet meer - de ontknoping!
Moderator: moderatorteam
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Sorry, maar ik hou het niet meer - nu ff geduld tot zate
Ga je de naam eigenlijk zo laten of wordt het nog wat anders? (Ik vond de naam nooit bij het geslacht passen en ook niet echt bij de hond haha, maar het went natuurlijk wel!) Het is al bijna zaterdag!!! 
- jolanda.S
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Het schiet op,nog maar 1 nachtje slapen.
Heel veel plezier morgen.
Heel veel plezier morgen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik vind piep wel leuk, ik zou het zo latenLinx schreef:Ga je de naam eigenlijk zo laten of wordt het nog wat anders? (Ik vond de naam nooit bij het geslacht passen en ook niet echt bij de hond haha, maar het went natuurlijk wel!) Het is al bijna zaterdag!!!
-
nathalie71
Ik hoop zo voor je dat je d`r mee naar huis neemt morgen
Ik zal nog even door duimen voor je
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Die slaapapp is een app wat sleeptime heet, heb ik op mijn iPhone, die leg je dan naast je hoofdkussen en aan de hand van de bewegingen die je maakt registreer die app of je wakker bent, licht slaapt of in diepe slaap bent.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- kipo
- Zeer actief
kipo schreef:Als je nog wat te doen zoekt, voordat het zaterdag is, kan ik je deze topics van harte aanbevelen
viewtopic.php?f=9&t=268099&hilit=voerdummy
viewtopic.php?t=67269&postdays=0&postorder=asc&start=0
En dan nog de Rita/topics van renee-uk en het Cayuga-topic van Miranda. Is het dan nog geen zaterdag, zou je de zoekfunctie kunnen gebruiken om topics van Jaap*, Ranetje en Inge O over opvoeding te zoeken, die leggen het altijd heel helder uit en ik kan me erg goed vinden in hun visie, al pas ik het niet allemaal zelf toe.
De eerste link gaat idd over de sticky van Jaap over de voerdummy, van de tweede ging het om dit stukje:
[quote="Inge O"
nee, kan me op zich ook niks schelen
dat dit meegenomen wordt in de discussie is doodnormaal, zo lang het ook nog over het onderwerp op zich gaat
ik had nu net even twee dagen geen tijd, en vermits alles er ondertussen nog zeer interessant aan toe gaat, toch maar een poging dus
het stukje dat ik van jou gecopiëerd heb, caroline, is bij mij dus ook de basis : alles is leuk, hierkomen is feest, oefenen in supermakkelijke omstandigheden en mijn mond houden (vind ik héél belangrijk!!) als een pup in een moeilijker situatie zit.
vind ik eigenlijk basisregel nummer één : roep nooit een pup als je nog maar vermoedt dat er een kleine kans in zit dat hij niet zou komen. heb je een situatie verkeerd ingeschat, en komt de pup niet, dan ben ik van mening dat je hem beter niét ophaalt. bepaalde minder will-to-please individuen zouden daar dan al snel een spelletje kunnen gaan van maken van 'baasje, pak me dan als je kan'....
ik probeer de pup dan toch naar me toe te laten komen, al moet ik ter plekke wortel schieten voor een uur (heb ik echt al gedaan hoor, bij een terrierpup) - en natuurlijk, altijd weer, als ie dan uiteindelijk toch komt is hij superbraaf (ook al heb je op dat ogenblik meer zin om hem achter het behang te plakken
bij de volgende stap wijk ik licht van caroline af, en dat heeft er voornamelijk mee te maken dat je je best realiseert dat niet alle rassen/individuen zich zo gewillig laten trainen als bv. een rottweiler of herdershonden. sommige honden hebben op bepaalde ogenblikken gewoon lak aan de baas, terriers, sommige soorten jachthonden, berghonden enz. - allemaal rassen die generaties lang op zelfstandigheid gefokt zijn.
om die reden zet ik de stap van 'je komt omdat je het leuk vindt' naar 'je komt omdat het moet, maar dan is het wél leuk' op zo'n week of 12-13. dit is automatisch zo gegroeid, omdat ik bij de meeste pups van uiteenlopende rassen de ervaring heb opgedaan dat dit zo ongeveer de leeftijd blijkt te zijn waarop ze beginnen te ontdekken dat ze ook nee
roep ik dus op een gegeven ogenblik op die leeftijd de pup (nog steeds in een makkelijke situatie) en zegt hij overduidelijk nee (sommige pups gaan daar zelfs grappig ver in, ze gaan staan dansen, keffen, met een stokje spelen, kortom, álles is leuk en naar de baas komen ze nu lekker nie-iet
pupje is natuurlijk even onder de indruk (en is hij dat niet, dan ben je dus voor zijn karaktertje te zacht geweest), en gezien hij tot dan toe jou altijd alles veilige haven heeft gezien wil hij het liefste zo snel mogelijk naar je toe. bij de minste verandering in zijn mimiek/houding die hier op wijst, roep je hem weer supervriendelijk, en de kans dat hij dan wel komt is heel groot.
meestal hoef je dit maar één of twee keer te doen – daarna is stemverheffing en/of een uitdrukkelijke bozige stap in zijn richting of een 'uhh!!' al voldoende. cruciaal is wel het heel duidelijk blijven belonen van zodra hij de eerste stap in jouw richting heeft gezet, niét alleen als hij is aangekomen. Hij moet duidelijk merken waar het verschil zit : baasje is boos als ik op afstand blijf, wil ik baasje blij dan hoef ik maar het eerste stapje in zijn richting doen om dat voor elkaar te krijgen.
En verder ook wat caroline zegt : heel zelden echt hier roepen, en áls je het doet moet je er ook superconsequent op staan dat het gebeurt!
Van zodra de pup dit snapt, kan je het stilaan wat moeilijker beginnen maken, in verschillende situaties dus. Zo wordt hij eigenlijk gebrainwashed, en wordt de kans steeds kleiner dat hij nog voor zichzelf gaat bepalen of het hem wel of niet uitkomt om te gehoorzamen, en tegen de tijd dat hij ouder wordt, en toch de neiging krijgt om af en toe een beetje de grenzen te gaan verleggen, zit de 'onaantastbaarheid' van het hierkomen er al zó in, dat dit geen probleem meer wordt. en dat is héél fijn, voor hond en baas.
in principe is exact hetzelfde ook op oudere honden toepasbaar. alleen zal je dan een langere adem moeten hebben, nóg consequenter moeten zijn, en niet verwachten dat het na enkele keren al voor elkaar is. want zo’n hond heeft natuurlijk al een aantal tegenmaatregelen bedacht, zoals bv. de hond van puk die gewoon wegrent. daar kan je niet op reageren, en dat doe je dus op dat moment ook beter niet, tot je genoeg getraind hebt in makkelijker omstandigheden.
voor diegene die denken dat het voor hun hond of ras op die manier niet zou werken : ik heb op die manier (alleen door de jaren wel steeds met meer aandacht voor belangrijke details) de volgende rassen heel betrouwbaar leren komen : franse lopende hond, duitse staander, engelse en gordon setter, cairn terrier, duitse herder, verschillende hovawarts, cattle dog, labrador en een aantal mixjes.
bij sommige ging het héél makkelijk, bij andere moest je heel consequent en op elk detail bedacht bezig zijn. maar werken deed het bij allemaal. en hierkomen vonden (vinden) ze nog steeds een feest.
en voor mensen die hier de vraag stelden hoe dit bij hun (volwassen) hond op te lossen is : niet door een paar keer iets in deze richting halfslachtig te proberen, en dan vast te stellen dat het bij jullie hond niet werkt op deze manier. tuurlijk zijn jullie honden al heel wat gehaaider in hoe baasjes wil te omzeilen is. je moet bij deze training eigenlijk weer helemaal van nul af beginnen, en ze opbouwen net als bij een pup, maar dan moeilijker
Ik lees ook altijd heel graag hun bijdragen, idd juist omdat ze het zo duidelijk en helder uit kunnen leggenmassam schreef:super! de namen die je noemt zijn inderdaad mensen met veel verstand van zaken en die ook nog de gave hebben van het uitleggen! komt helemaal goed!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
waar heb je die opgeduikeld?
wat een ongelofelijk duidelijk stuk is dat

wat een ongelofelijk duidelijk stuk is dat

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Die heb ik ooit wel eens gelezen, idd erg fijn!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat stuk van Inge O is een paar keer ter sprake gekomen de afgelopen jaren en via een linkje weer boven water gekomenrenee-uk schreef:waar heb je die opgeduikeld?
wat een ongelofelijk duidelijk stuk is dat![]()
![]()
Het is als ik het goed heb uit 2005 KLIK
- kipo
- Zeer actief
ranetje schreef:Dat stuk van Inge O is een paar keer ter sprake gekomen de afgelopen jaren en via een linkje weer boven water gekomenrenee-uk schreef:waar heb je die opgeduikeld?
wat een ongelofelijk duidelijk stuk is dat![]()
![]()
![]()
Het is als ik het goed heb uit 2005 KLIK
-
Nanette
- Vaste gebruiker
Zamunda, wat spannend allemaal. Heb dit topic net pas ontdekt, was ff afwezig en volgde
je andere topic eerst. Heb alle 21 pagina's net zitten lezen haha.
Ik ben zo benieuwd naar je hond. Heel veel plezier morgen, hoop dat er een klik is maar volgens
mij komt dat wel goed!! Ik hou dit topic in de gaten!!
Zolang er hier geen hond komt geniet ik even van jouw ervaring mee!!
Keep us posted!!
je andere topic eerst. Heb alle 21 pagina's net zitten lezen haha.
Ik ben zo benieuwd naar je hond. Heel veel plezier morgen, hoop dat er een klik is maar volgens
mij komt dat wel goed!! Ik hou dit topic in de gaten!!
Zolang er hier geen hond komt geniet ik even van jouw ervaring mee!!
Keep us posted!!
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Veel plezier morgen
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Bijna, bijna, bijna..
Zal je wel slapen vannacht?
Heel veel plezier morgen!
Hoe laat heb je afgesproken, een uur of negen?
En graag heel veel foto's!
Zal je wel slapen vannacht?
Heel veel plezier morgen!
Hoe laat heb je afgesproken, een uur of negen?
En graag heel veel foto's!
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- kipo
- Zeer actief
Hier kun je vannacht terecht, als je niet kunt slapen. 
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oooh ineens is het nog maar één nachtje slapen. Veel plezier morgen!

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Haha nou dat slapen kan ze wel vergeten ghegheghe.
Denk dat ze zelfs geen nagels meer over heeft en verschillende zweetplekken waar je geen zweet vermoedt (spreekt uit ervaring
)
Heel veel plezier morgen en dat je heerlijk mag thuiskomen met je meiske.
Denk dat ze zelfs geen nagels meer over heeft en verschillende zweetplekken waar je geen zweet vermoedt (spreekt uit ervaring
Heel veel plezier morgen en dat je heerlijk mag thuiskomen met je meiske.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
TS stuitert vast de hele nacht door van adrenaline en ik heb er zo ongeveer het volgende beeld bij:
"mag ik al weg? *blik op de klok* Nee, nog 12 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 11 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 10 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 9 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 8 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 7 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 6 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 5 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 4 uur *post hyper berichtje op forum* Vast wat spulletjes inpakken"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 3 uur *post hyper berichtje op forum* Smeert vast wat smeer worst op vingers"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 2 uur *post hyper berichtje op forum* Nog wat smeerworst, want stel dat het hondje me niet leuk genoeg vindt"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 1 uur *post hysterisch berichtje op forum* Gaat vast in auto zitten"
En vervolgens als ze de hond mee mag, is ze zo in de wolken dat ze alle eveneens in spanning zittende forummers (door haar eigen toedoen
) totaal vergeet en maandag ineens denkt aan het posten van een nieuw hyper berichtje.

"mag ik al weg? *blik op de klok* Nee, nog 12 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 11 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 10 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 9 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 8 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 7 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 6 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 5 uur *post hyper berichtje op forum*"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 4 uur *post hyper berichtje op forum* Vast wat spulletjes inpakken"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 3 uur *post hyper berichtje op forum* Smeert vast wat smeer worst op vingers"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 2 uur *post hyper berichtje op forum* Nog wat smeerworst, want stel dat het hondje me niet leuk genoeg vindt"
"Mag ik al weg? *blik op klok* nee nog 1 uur *post hysterisch berichtje op forum* Gaat vast in auto zitten"
En vervolgens als ze de hond mee mag, is ze zo in de wolken dat ze alle eveneens in spanning zittende forummers (door haar eigen toedoen
- Simonne
- Zeer actief
Groetjes,
Simonne

Simonne

- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hahaha, dat is ook ongeveer wat ik voor me zie.
Als het echt te gek lang duurt voor het verlossende woord komt dan help ik wel even. 
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
veel plezier morgen, ben benieuwd of ik het goede hondje voor ogen heb
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Sookie
Veel plezier morgen!
-
Connie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
- Aantal honden: 3
Ik vind piep een erg leuke naam
nog een nachtje slapen veel plezier morgen 
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
-
teigetje
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising rottweiler
rottweiler - Aantal honden: 2
dat is een boeiend topic, dacht dat er geen einde aan kwam
Leuk dat je morgen mag gaan kijken naar je hondje en ik duim dat je het direct mag meenemen naar huis!!!
Kijk al uit naar de foto's, ben wel nieuwsgierig hoe zij er uit ziet
Courage, nog één nachtje geduld.
Leuk dat je morgen mag gaan kijken naar je hondje en ik duim dat je het direct mag meenemen naar huis!!!
Kijk al uit naar de foto's, ben wel nieuwsgierig hoe zij er uit ziet
Courage, nog één nachtje geduld.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Heel veel plezier en succes morgen!
En voor nu nog even heel veel sterkte bij het wachten.
En voor nu nog even heel veel sterkte bij het wachten.
Groetjes, Marjan
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Het is al 9 uur geweest
Ik weet niet hoelaat je normaal gesproken naar bed gaat, maar nu begint het te schemeren, dus als je nu gaat slapen, is het bijna zaterdag
Ik weet niet hoelaat je normaal gesproken naar bed gaat, maar nu begint het te schemeren, dus als je nu gaat slapen, is het bijna zaterdag
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Nog één nachtje.
Ik ben heel benieuwd naar al je foto's.
Heb je de camera al klaar gelegd?
Ik ben heel benieuwd naar al je foto's.
Heb je de camera al klaar gelegd?
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Alvast heel veel plezier morgen 
- Simonne
- Zeer actief
Niemand kan zeggen dat we niet meeleven. 
Groetjes,
Simonne

Simonne

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jeah
Bijna bedtijd.
Snel slapen en heel veel succes morgen
Snel slapen en heel veel succes morgen
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009