Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Elastiekje in het voorplukje is zielig.
Moderator: moderatorteam
- Chanel1999
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terriërs & Chihuahua
- Aantal honden: 4
Elastiekje in het voorplukje is zielig.
Ik heb 3 Yorkshire Terriers die na een tijdje weer lang haar hebben (wij knippn ze wat korter). Vaak zit het haar dan dus ook gewoon voor hun ogen, dus doen we een elastiekje in zodat het niet voor de ogen zit. Dit doen wij trouwens niet strak, gewoon losjes maar dat het wel goed zit. Als ik met ze loop gaan er vaak mensen met mij praten, want ze vinden hun schattig of zo haha. Vaak vragen ze ook "Zeg, vind je dat niet zielig?" Zelf weet ik niet wat er zo zielig aan is, ja tenzij het echt strak zit. Je ziet toch ook bij veel showhondjes dat ze een elastiekje inhebben en vaak ook met een knipje erbij met zo'n strikje bijv.?? Hierbij vraag ik dus al jullie: Vinden jullie een elastiekje zielig? 

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Elastiekje in het voorplukje is zielig.
Neu, net wat je zelf zegt, zolang je het niet te strak doet is er niks aan de hand.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ja ik vind het wel zielig, stiekjes gaat op den duur irriteren. Doe bij jezelf eens voor de gein een elastiekje in, voelt echt niet prettig hoor. Ook al die je deze niet strak 

- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
- Aantal honden: 1
Ik krijg het er bij mijn york niet goed meer uit.
Ik heb het één keer gedaan om te zien hoe het stond en het was een grote prutspartij om het er uit te krijgen.
Sindsdien knip het ik haar gewoon kort.
Dus ja, vanuit mijn optiek was dat zielig.
Ik heb het één keer gedaan om te zien hoe het stond en het was een grote prutspartij om het er uit te krijgen.
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- dagmar88
- Zeer actief
Geen enkel probleem hoor; heb alleen geen zin om voor lul te lopen.Lizzie. schreef:Ja ik vind het wel zielig, stiekjes gaat op den duur irriteren. Doe bij jezelf eens voor de gein een elastiekje in, voelt echt niet prettig hoor. Ook al die je deze niet strak
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Je moet natuurlijk ook geen gewoon elastiekje in het haar doen, die krijg je er inderdaad niet meer uitSimonne schreef:Ik krijg het er bij mijn york niet goed meer uit.

Mijn honden krijgen hem zelf ook simpel uit.

Welnee, ik zou niet weten waarom dat zielig is. Mijn hond heeft ook een elastiek in. Doet hem niks
Als kind had ik lang haar en altijd een paardestaart of vlechten met elastiekjes in en ik kan me niet herinneren dat zoiets irriteerde.

Als kind had ik lang haar en altijd een paardestaart of vlechten met elastiekjes in en ik kan me niet herinneren dat zoiets irriteerde.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nee, helemaal niet, mijn honden lopen altijd met elastiekjes in, dag en nacht (elastiekjes knip je eruit, die trek je er niet uit). Ik vind het veel zieliger dat men bij sommige rassen geen elastiekjes in doet omdat dat niet zou passen bij het ras en de hond dan een gordijn voor zijn ogen heeft hangen, ik zie dat vooral veel bij briards.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Deze vergelijking zie ik even niet zo. Ik loop praktisch 24 uur per dag met een elastiek in m'n haar en ik heb daar echt nooit last van, hoor.Lizzie. schreef:Ja ik vind het wel zielig, stiekjes gaat op den duur irriteren. Doe bij jezelf eens voor de gein een elastiekje in, voelt echt niet prettig hoor. Ook al die je deze niet strak
Ik zou d'r gewoon een elastiekje in doen. Beest is je waarschijnlijk alleen maar dankbaar dat ie weer kan zien.
- dagmar88
- Zeer actief
Punzel schreef:Deze vergelijking zie ik even niet zo. Ik loop praktisch 24 uur per dag met een elastiek in m'n haar en ik heb daar echt nooit last van, hoor.Lizzie. schreef:Ja ik vind het wel zielig, stiekjes gaat op den duur irriteren. Doe bij jezelf eens voor de gein een elastiekje in, voelt echt niet prettig hoor. Ook al die je deze niet strak
Ik zou d'r gewoon een elastiekje in doen. Beest is je waarschijnlijk alleen maar dankbaar dat ie weer kan zien.

Anders kunnen we maar beter vlug de kindertelefoon gaan bellen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Niks erin en dan niks zien, dát is zielig.
Fien had altijd een stiekje of een knipje. Niks zieligs aan.
En zoals Linsey zegt: een stiekje knip je eruit. Dus dan is er niks aan de hand.
Mensen vragen het inderdaad wel eens: waarom heeft ze dat in? Nou, omdat ze anders niks ziet. Nogal logisch, lijkt me zo
Fien had altijd een stiekje of een knipje. Niks zieligs aan.
En zoals Linsey zegt: een stiekje knip je eruit. Dus dan is er niks aan de hand.
Mensen vragen het inderdaad wel eens: waarom heeft ze dat in? Nou, omdat ze anders niks ziet. Nogal logisch, lijkt me zo

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Mijn vorige hond (ook York), had het ook. Elastiekjes waren geen probleem, maar die knipjes vond hij vreselijk 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
O nee, dat heb ik al een paar jaar niet meerdagmar88 schreef:
Nou, niet zo'n fonteintje op je kop toch.

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Als tijdens het zwemmen blijkt dat Prana's haar te lang is en voor haar ogen gaat hangen, krijgt ze mijn elastiekje in. Vind ik minder zielig dan niks kunnen zien in het water.

------Groetjes Prana-----
-
- Zeer actief
Oh nee hoor, vind ik helemaal niet zielig.
Sterker nog, als khyra's stiekje uit is blijft ze net zo lang bij de la met kammen zitten tot ze weer een stiekje in heeft.
Sterker nog, als khyra's stiekje uit is blijft ze net zo lang bij de la met kammen zitten tot ze weer een stiekje in heeft.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ik vind het juist zielig als ze niet goed kunnen zien met zo'n harengordijn voor de ogen. Mijn hond heeft altijd een knipje/speldje in en de enkele keer dat ik een elastiekje gebruik is dat er eentje met van die stof er omheen en die knip ik er gewoon uit.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik sluit me aan bij de rest, niks zieligs aan.
Laatst gewijzigd door Nawosh op 07 jun 2013 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marjan
Ik haal het elastiekje eruit, ik knip het niet. Ik kam het haar en doe het elastiekje opnieuw in zijn haar en bevestig een haarklip. Gaat al zes jaar goed bij mijn Briard.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar jij hebt een hond met een enorm hoofd en enorm veel haar.Wilm@ schreef:Ik haal het elastiekje eruit, ik knip het niet. Ik kam het haar en doe het elastiekje opnieuw in zijn haar en bevestig een haarklip. Gaat al zes jaar goed bij mijn Briard.
Die kun je dus aanpakken zoals je eigen hoofd, zeg maar. Bij wijze van

Bij de Fienen van deze wereld is het hoofd veel kleiner en de huid ook dunner en dan wordt het snel een drama.
Ik gebruik dus knipjes of van dit soort elastiekjes, voor dreads officieel. En die knip ik er dan gewoon uit

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Niks zieligs aan hoor.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
- Zeer actief
Zielig nee, tegen natuurlijk wel weerChanel1999 schreef:Ik heb 3 Yorkshire Terriers die na een tijdje weer lang haar hebben (wij knippn ze wat korter). Vaak zit het haar dan dus ook gewoon voor hun ogen, dus doen we een elastiekje in zodat het niet voor de ogen zit. Dit doen wij trouwens niet strak, gewoon losjes maar dat het wel goed zit. Als ik met ze loop gaan er vaak mensen met mij praten, want ze vinden hun schattig of zo haha. Vaak vragen ze ook "Zeg, vind je dat niet zielig?" Zelf weet ik niet wat er zo zielig aan is, ja tenzij het echt strak zit. Je ziet toch ook bij veel showhondjes dat ze een elastiekje inhebben en vaak ook met een knipje erbij met zo'n strikje bijv.?? Hierbij vraag ik dus al jullie: Vinden jullie een elastiekje zielig?

- dagmar88
- Zeer actief
Dat is al dat haar sowieso alLoek schreef: Zielig nee, tegen natuurlijk wel weer

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja net als enten ,gewassen worden, aan het lijntje lopen, brokken vreten uit een bak .........................in een huis wonen................Loek schreef:Zielig nee, tegen natuurlijk wel weerChanel1999 schreef:Ik heb 3 Yorkshire Terriers die na een tijdje weer lang haar hebben (wij knippn ze wat korter). Vaak zit het haar dan dus ook gewoon voor hun ogen, dus doen we een elastiekje in zodat het niet voor de ogen zit. Dit doen wij trouwens niet strak, gewoon losjes maar dat het wel goed zit. Als ik met ze loop gaan er vaak mensen met mij praten, want ze vinden hun schattig of zo haha. Vaak vragen ze ook "Zeg, vind je dat niet zielig?" Zelf weet ik niet wat er zo zielig aan is, ja tenzij het echt strak zit. Je ziet toch ook bij veel showhondjes dat ze een elastiekje inhebben en vaak ook met een knipje erbij met zo'n strikje bijv.?? Hierbij vraag ik dus al jullie: Vinden jullie een elastiekje zielig?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het is pas zielig als de oogopslag verandert
Ik vind het persoonlijk niet mooi maar dat is een ander verhaal. Ik knip Sancho's pony.

Ik vind het persoonlijk niet mooi maar dat is een ander verhaal. Ik knip Sancho's pony.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik gebruik deze elastiekjes voor Dumas

Die hoef ik er niet uit te knippen. Dumas heeft alweer 2 jaar bijna altijd elastiekjes in en hij heeft er echt geen last van

Die hoef ik er niet uit te knippen. Dumas heeft alweer 2 jaar bijna altijd elastiekjes in en hij heeft er echt geen last van

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik vind het niet zielig an sich maar wel als zoals laatst een stoere poedelmeneer met een PAARS elastiekje op zijn kop door zijn baasjes als travestiet neergezet wordt.. ik bedoel, een poedel moet al zoveel moeite doen om een beetje mannelijk te lijken! 

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
De bobtail die ik regelmatig zie heeft altijd een enorme scheerkwast op zijn kop. Wèg uitstraling
maar goed, daar heeft de hond geen last van.
Vaak zitten er dan van die kleine knijpoogjes onder. Of zou het elastiekje dan toch te strak zitten?

Vaak zitten er dan van die kleine knijpoogjes onder. Of zou het elastiekje dan toch te strak zitten?
massam schreef:ik vind het niet zielig an sich maar wel als zoals laatst een stoere poedelmeneer met een PAARS elastiekje op zijn kop door zijn baasjes als travestiet neergezet wordt.. ik bedoel, een poedel moet al zoveel moeite doen om een beetje mannelijk te lijken!

- dagmar88
- Zeer actief
-
- Zeer actief
dat is je eigen rare link ermee.massam schreef:ik vind het niet zielig an sich maar wel als zoals laatst een stoere poedelmeneer met een PAARS elastiekje op zijn kop door zijn baasjes als travestiet neergezet wordt.. ik bedoel, een poedel moet al zoveel moeite doen om een beetje mannelijk te lijken!