Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een halve week Ayla Update: 08-06 wat aanvullende vragen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Een halve week Ayla Update: 08-06 wat aanvullende vragen

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ayla is nou een halve week bij ons .. kan d'r natuurlijk nog niet volledig kennen, maar wat is het toch een heerlijk hondje.

Ze is snel, zo snel dat je d'r gewoon niet met je ogen kan volgen als ze gaat rennen.
In het bos probeert ze Kay dan ook echt uit de tent te lokken. Zo af en toe rent Kay mee, maar soms hoor ik hem ook zuchten en dan kijkt hij mij aan alsof hij wil zeggen 'dat beest spoort niet'.
Wanneer hij mee gaat rennen, loopt hij heel stoer te brommen als ze te hard gaat. Je zou bijna denken dat hij boos wordt.
Vanmorgen ook dus ik zeg Kay doe even normaal. Hij stopt, Ayla stopt, geeft hij een kus over d'r neus. :I: Smelt.
Ze vindt vooral kleine hondjes in het bos erg leuk, die ook nog willen rennen. Dan merk ik aan Kay toch dat Kay wat ouder is en groter. Kay wil liever ruiken, de bosjes verkennen en lekker sjokken door het bos.

Ze is een echt pinnetje. Als ze staat te wachten tot we weg gaan, snauwt ze Kay rustig het tussenstuk uit. Vrij klein tussenstuk en ze heeft volgens mij zoiets van 'jij wacht maar mooi buiten'.
Maar Kay andersom net zo goed als het hem niet aanstaat. Ik vind het erg leuk om die interactie zo te zien tussen die twee.

Gisteren lagen ze voor het eerst lekker echt bij elkaar. Ayla kroop lekker tegen Kay aan en Kay vond het prima. :I:

Het aanbieden wat ze nog steeds doet, vind ik zelf wat minder. Kay raakt er van van de leg en staat te kwijlen en te schuimbekken. Ik hoop dat ze snel doorzet naar loopsheid, des te sneller is het weer over.

Ze heeft ontdekt hoe ze de trap op naar boven kan en zat gisternacht dus voor de slaapkamerdeur te piepen. Nou ja, vannacht werd Kay het voeteneind afgebonjourd, waarna madam daar zelf plaats nam. Kay plofte op de grond neer en ik moet zeggen dat ik het een stuk beter vond liggen zo'n klein hondje onderaan :) Enige nadeel: ze heeft me wel 6 x al kwispelend wakker gemaakt met die draaikont van d'r omdat ze wou knuffelen. Ja die slaapt vannacht dus in de keuken met de deur dicht :E:

Hoe dan ook... ik geniet dus van d'r dat is wel duidelijk! Ik betrap mezelf er wel op, dat ik d'r steeds Biene noem, dus die is blijkbaar nog niet afgesloten..
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 08 jun 2013 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Een halve week Ayla

Ongelezen bericht door M@rleen »

Helemaal gemist dat je een nieuwe hond hebt, wat leuk!
Klinkt als een goede combinatie, veel plezier van hun samen :ok:
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Leuk!
Klinkt als een leuk race-hondje :mrgreen:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Dat versje van Toon Hermans he,

ik zit hier voor het vensterraam me stierlijk te vervelen
ik wou dat ik twee hondjes was dan kon ik samen spelen.

Niks leukers dan honden die vrienden zijn, geniet maar lekker van die twee. Het is je gegund na al het verdriet om Biene.
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Wat leuk dat het zo goed gaat tussen hun!
Echt blij toe!
Groot gelijk dat je er zo van geniet, niets is fijner dan twee vrolijke honden :ok:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Klinkt als een heerlijke spring-in-het-veld :ok:
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Ze klinkt geweldig, heb je nog meer foto's van Ayla?
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Nog niet, maar die komen vanzelf P-tt ;)
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Wat ik overigens erg lastig vind.. en doe t maar even hier ipv weeeer een topic:

Het is een jonge hond, dus beetje pupachtig denk ik met 7 maanden. Ik heb nog nooit zo'n jonge hond gehad, dus even wat vraagjes:

- Van de week bood ze zichzelf echt aan voor Kay, sinds gisteren niet meer. Zou ze loops kunnen zijn geweest dat ik het compleet heb gemist of is loopsheid vrij overduidelijk? (ik heb nog nooit een teefje gehad dus weet echt niet hoe ik dit kan signaleren behalve t aanbieden en evt. bloed vinden denk ik?) Ze likt zichzelf veel, dus wellicht houdt ze d'r zelf goed schoon??

- Ze bijt nogal graag in je handen met stoeien en heeft nogal scherpe tandjes. Hoe leer je dat het beste af? Ze springt er ook bij, doet ze vaker.. vind ik niet fijn, want dat heeft bij Kay zolang geduurd om dat te minderen, ik wil er niet nog 1 die dit gaat doen.
Ik duw d'r nu naar beneden en zeg NEE niet doen Ayla. Met t bijten ook NEE... dan stopt ze wel, maar ze probeert t ook zo weer. Is dit goed om t zo af te leren of is een andere methode beter?

- Ze eist erg aandacht op. Als ik Kay aai, komt ze er gelijk tussen. Tis nogal een wurmkont en een snelle tut, dus ik weet niet zo goed hoe ik dat voorkom. Moet ik haar dan echt in een andere ruimte zetten om t dr zo te leren? Hoe leer ik haar t geduld? Om af te wachten tot het haar beurt is?
Ik doe nu als ik thuis kom bijvoorbeeld eerst Kay aaien. Ook als ik uit bed kom. Omdat ik weet dat Kay dat heerlijk vind, maar ook omdat hij soms wat jaloers lijkt en ik hem zo probeer te laten merken dat hij nog steeds nr 1 is. Of is dat helemaal fout?
Kay vind t niet zo leuk als zij zich er tussen dringt plus zij reageert soms ietwat snauwerig richting Kay om dan de aandacht te krijgen.

Verder is ze nog steeds super lief hoor haha maar dit soort dingen zullen wel een beetje bij 2 honden en een jonge hond in huis halen horen neem ik aan en ik wil t goed aanpakken dr opgroeiing/opvoeding ;)
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Re: Een halve week Ayla Update: 08-06 wat aanvullende vragen

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik zou als ze in je handen bijt met spelen, direct het spel afkappen, na een auw! van jouw kant. Ze weten prima wat ze doen en waar ze bijten ;) Hier is het altijd snel over als je dat een paar keer consequent hebt gedaan.
Wat betreft het aandacht opeisen, ik zou haar wegsturen. Ik heb hier onze kleine Penny die dat ook heel erg kan doen, vooral bij Chester en ik stuur haar weg. Nu ik dit zit te typen bedenk ik me ineens dat blijkbaar de aanhouder wint, want ze heeft het de laatste dagen niet meer gedaan. Penny kan wat hardnekkig zijn in sommige gedragingen en dit was erg lastig te beteugelen bij haar :engel:

Leuk trouwens dat het zo goed gaat. Ik hoop dat jullie lang van elkaar mogen genieten.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Re: Een halve week Ayla Update: 08-06 wat aanvullende vreeds

Ongelezen bericht door nelleke »

Mee eens.
Wat ook een idee is om haar een aandachtspel te doen. Op vlakke hand een frolicje of zoiets. Dat laten zien. Zodra ze met de neus ernaar toe gaat om het te pakken je hand dicht doen. Dan je hand weer open doen en weer dicht als ze probeert te pakken. Wanneer ze je aankijkt het snoepje laten opeten. Wanneer ze je steeds aankijkt kun je "kijk" zeggen. Zo leer je meteen haar een commando zeg maar. Handig om haar aandacht voor je te trainen.
Met 7 maanden was Moos zo ongeveer wel klaar met bijten. Maar hij heeft het ook erg gedaan. Maar de volhouder wint hoor.
Afbeelding
Neeltje
Lucia
Zeer actief

Re: Een halve week Ayla Update: 08-06 wat aanvullende vragen

Ongelezen bericht door Lucia »

Happen is hier einde spel, ik zeg rustig maar resoluut 'nee' en ga wat anders doen. Happen levert verder niets op.
Een hoog duidelijk gilletje 'auw' werkt vaak ook, en zodra ze dan stopt met happen en even raar kijkt, dan belonen, kort spelen onder haar bijtgrens en stoppen.

Peer wil graag alle aandacht voor hemzelf, als ik Milo knuffel is hij er als de kippen bij. Ik negeer hem dan of zet hem iets aan de kant met een 'nee'.
En als ik thuis kom en ze willen beide aandacht dan kan hij dat aan 1 kant krijgen, aan de andere kant Milo. Dat had hij heel snel door omdat hij anders niets kreeg en aandacht wil hij toch wel érg graag.
Maar dat laatste is niet echt een optie als 1 van de 2 echt een punt gaat maken om aandacht op te eisen, dan is het gewoon helemaal klaar met aandacht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”