gisteravond hoorde ik opeens nageltjes op het laminaat en daarna een diepe zucht, had ze zich helemaal uitgestrekt, klaar voor de nacht, op het kleedje aan mijn kant van het bed gewurmd.
ik heb haar even laten liggen om te kijken of ze dat ook echt wilde en toen er verder geen beweging meer in kwam, haar bed er maar naar toe verhuisd.
ze wil toch wel heel graag bij me zijn blijkbaar
de rare poep is op zijn retour, het is nog niet normaal maar ziet er toch weer een beetje uit zoals poep eruit hoort te zien.
hopen dat het doorzet!
vanmorgen zijn we niet naar het park geweest maar hebben een lange wandeling langs het coventry canal gemaakt.
het lijkt erop dat ze nog niet vaak water van dichtbij heeft gezien, want ze was er totaal door gefascineerd.
heel grappig om te zien eigenlijk, nek gestrekt om er zo dicht mogelijk bij te komen terwijl ze toch zorgvuldig op vaste grond bleef staan.
toen ik mijn hand erin stak, eerst gewoon wat spatte en daarna haar nat spatte vond ze dat helemaal geweldig.
ik was eigenlijk net te laat, want het werd wat druk dus ik ben over de straat terug gegaan, maar ze was nog lang niet uitgekeken, al was de weg met vrachtauto's en veel ander verkeer ook wel een goede oefening.
morgen gaan we weer en dan wat vroeger.
op de terugweg door een stukje groen nog een eekhoorn tegengekomen en daar was ze toch wel heel erg in geinteresseerd, vooral toen ie ook nog in een boom klom; stond daar toch opeens een echte duitse herder in volle glorie attent te zijn!
het niet-blaffen-tegen-de-buren projekt loopt, heb er niet zo heel veel tijd ingestoken vandaag want ik had zelf nogal wat te doen, maar ze pikt ook dit weer heel snel op.
het valt me op en mee hoeveel je toch bereiken kunt met alleen stembeloningen, dat had ik eigenlijk niet verwacht.
verder is het op het moment een beetje doorgaan met de dingen waar we eerder aan begonnen zijn -met name het geblaf binnenshuis-, de puntjes op de i zetten eigenlijk en ook dat gaat prima, zonder druk en met alleen een 'nee' 'mag niet' of een 'klaar' en daarna weer die stembeloning.
ze is donders slim, snapt echt ongelofelijk gauw wat de bedoeling is en dat haar naam rita is zit er ook al voor 99% in!
de bench is inmiddels goedgekeurd en in gebruik genomen; tot gister ging ze daar alleen 's avonds een uurtje in, maar vanmiddag was ik haar kwijt en lag ze ook heerlijk in de bench te snurken.
het zal toch wel lekkerder liggen op een hondenbed dan op de mat
haar conditie is niet om over naar huis te schrijven, na de lange ochtendwandeling is ze behoorlijk moe en we beperken de wandelingen de rest van de dag maar tot poep- en plasrondjes van een kwartiertje of zo.
daar heeft ze ook duidelijk genoeg aan.
hopelijk wordt dit vanzelf wel beter, denk dat het sowieso al erg lang geleden is dat ze überhaupt lange wandelingen gemaakt heeft en de allerjongste is ze natuurlijk ook niet meer.
maar ik ben nog steeds verschrikkelijk blij met lovely rita