Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ruim 260.- voor schurft en lichte bronchitis?
Moderator: moderatorteam
- Kaki
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix
- Aantal honden: 1
Ruim 260.- voor schurft en lichte bronchitis?
Nou, ben zojuist bij de DA geweest waar beginnende schurft en een milde vorm van bronchitis werd geconstateerd, totale kostenplaatje: 260 euro. Nu vraag ik me af of dit niet wat aan de hoge kant is? Ik heb alles natuurlijk wel gekocht, maar vraag me af of de DA niet duurder is dan anderen, want sommigen mensen vertellen mij dat dit erg duur is. Jullie enig idee?
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Ruim 260.- voor schurft en lichte bronchitis?
Het klinkt niet goedkoop maar kun je de rekening wat specificeren?
-
Neeltje
Ligt er inderdaad aan wat er allemaal is gedaan.
- Carola Sabic
- Vaste gebruiker
Heb je geen gespecificeerde rekening gekregen ?
Groetjes, Carola
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Dat lijkt mij behoorlijk prijzig...
Vorige week is onze reu met spoed opgenomen en die rekening was net zo hoog met o.a een echo, röntgenfoto, de opname en medicijnen.
Vorige week is onze reu met spoed opgenomen en die rekening was net zo hoog met o.a een echo, röntgenfoto, de opname en medicijnen.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
sunday
- Vaste gebruiker
dat is idd erg hoog zoals hij het beschrijft
maar wat heb je allemaal mee gekregen
maar wat heb je allemaal mee gekregen
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Als je even verteld wat er precies gedaan is en wat je meegekregen hebt dan is het wat makkelijker een antwoord te geven op je vraag.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Consult, rontgenfoto,laboratorium onderzoek, medicijnen.?
Wat een bedrag toch nog.

Neeltje
- Kaki
- Actief
Sorry voor de late reactie, het was inderdaad handiger geweest om even te melden wat er nou daadwerkelijk meegegeven is, haha. Ik heb dus een doosje met 30 antibiotica tabletten á 250mg gekregen, een heel klein potje met een poedertje om taai slijm op te lossen (25ml Broxolvon), een potje met Ectodex waarmee we haar om de 5 dagen moeten wassen, en een doos Stronghold (4 tubetjes) omdat dat ook zou helpen met het aanpakken van schurft (wat mij enigszins raar lijkt?). Verder is er alleen een huidmonstertje genomen en onder de microscoop gelegd en met een stethoscoop geluisterd naar haar ademhaling. En dat is dus 260,-
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Prijzig, maar hoe lang was je binnen? Consultkosten tikken ook aan. Mag ik, evt in pb weten welke DA het was?
Het is flink aan de hoge kant maar ik heb niet het gevoel dat het heel erg absurd is..
Suzanne
Het is flink aan de hoge kant maar ik heb niet het gevoel dat het heel erg absurd is..
Suzanne
- Kaki
- Actief
Het is huisdierenkliniek Hornstra, en was maximaal 30 minuten binnen, en kwam op afspraak langs.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Consult circa 25-30 euro. Stronghold voor grote hond via MP 40 euro. Het tikt al gauw aan. Is al met al i.d.d. prijzig.

Neeltje
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
die spulletjes zijn altijd zoo duur dat het al gauw flink aantikt maar ik zou ook even met mijn mond los staan idd

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Is niet raar hoor stronghold helpt inderdaad tegen schurft, het dood de mijt die schurft veroorzaakt. Kijk maar op de doos, daar staat een heel rijtje enge beestjes op afgebeeldKaki schreef:Sorry voor de late reactie, het was inderdaad handiger geweest om even te melden wat er nou daadwerkelijk meegegeven is, haha. Ik heb dus een doosje met 30 antibiotica tabletten á 250mg gekregen, een heel klein potje met een poedertje om taai slijm op te lossen (25ml Broxolvon), een potje met Ectodex waarmee we haar om de 5 dagen moeten wassen, en een doos Stronghold (4 tubetjes) omdat dat ook zou helpen met het aanpakken van schurft (wat mij enigszins raar lijkt?). Verder is er alleen een huidmonstertje genomen en onder de microscoop gelegd en met een stethoscoop geluisterd naar haar ademhaling. En dat is dus 260,-
Als wij honden met schurft in de praktijk krijgen dan geven we de baasjes Advocate mee en dat doet hetzelfde alleen met een andere werkzame stof, maar beiden zijn van Bayer.
Sandra

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Maximaal een half uur is al snel 3 normale consulten... a 25/30/35 euro bij een kliniek... zit je zo aan 75 euro consultkosten alleen al.Kaki schreef:Het is huisdierenkliniek Hornstra, en was maximaal 30 minuten binnen, en kwam op afspraak langs.
Ik vind 1/2 uur dan best heel anders dan "even binnen komen en prikje halen"
Szuanne
- Liesbeth
- Zeer actief
ik vind het niet echt goedkoop, maar al met al ook niet overdreven duur.Kaki schreef:Sorry voor de late reactie, het was inderdaad handiger geweest om even te melden wat er nou daadwerkelijk meegegeven is, haha. Ik heb dus een doosje met 30 antibiotica tabletten á 250mg gekregen, een heel klein potje met een poedertje om taai slijm op te lossen (25ml Broxolvon), een potje met Ectodex waarmee we haar om de 5 dagen moeten wassen, en een doos Stronghold (4 tubetjes) omdat dat ook zou helpen met het aanpakken van schurft (wat mij enigszins raar lijkt?). Verder is er alleen een huidmonstertje genomen en onder de microscoop gelegd en met een stethoscoop geluisterd naar haar ademhaling. En dat is dus 260,-
Een consult van een half uur en al die medicijnen (die ook niet goedkoop zijn) tikt al gauw aan.
Van welke schurft heeft je hond eigenlijk last?
Bij demodex zal je ook wat aan het afweersysteem moeten doen, want die schurftmijt gedijt dankzij een slechter werkend afweersysteem.
Bij scabiës hoeft dat niet echt, maar kan ook geen kwaad
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Stronghold is van Pfizer, Advocate inderdaad van Bayer.empyree schreef:Is niet raar hoor stronghold helpt inderdaad tegen schurft, het dood de mijt die schurft veroorzaakt. Kijk maar op de doos, daar staat een heel rijtje enge beestjes op afgebeeldKaki schreef:Sorry voor de late reactie, het was inderdaad handiger geweest om even te melden wat er nou daadwerkelijk meegegeven is, haha. Ik heb dus een doosje met 30 antibiotica tabletten á 250mg gekregen, een heel klein potje met een poedertje om taai slijm op te lossen (25ml Broxolvon), een potje met Ectodex waarmee we haar om de 5 dagen moeten wassen, en een doos Stronghold (4 tubetjes) omdat dat ook zou helpen met het aanpakken van schurft (wat mij enigszins raar lijkt?). Verder is er alleen een huidmonstertje genomen en onder de microscoop gelegd en met een stethoscoop geluisterd naar haar ademhaling. En dat is dus 260,-
Als wij honden met schurft in de praktijk krijgen dan geven we de baasjes Advocate mee en dat doet hetzelfde alleen met een andere werkzame stof, maar beiden zijn van Bayer.
Overigens staat er op de bijsluiter van Stronghold niets over demodexmijten. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet tegen die mijten werkt. Dat schijnt het wel te doen, alleen zou ik bij demodexschurft eerder voor Advocate kiezen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind dat duur.
En ehm... bronchitis?
En ehm... bronchitis?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij ons is een consult gewoon een consult. Of je nou 2 minuten binnen bent of 2 uur, bij wijze van spreken.~Suzanne~ schreef:Maximaal een half uur is al snel 3 normale consulten... a 25/30/35 euro bij een kliniek... zit je zo aan 75 euro consultkosten alleen al.Kaki schreef:Het is huisdierenkliniek Hornstra, en was maximaal 30 minuten binnen, en kwam op afspraak langs.
Ik vind 1/2 uur dan best heel anders dan "even binnen komen en prikje halen"
Szuanne
Maar goed ook, want 1 van de artsen houdt nogal van kletsen, prima, maar dan niet op mijn kosten, haha.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Antibiotica zijn meestal ook erg duur.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Bolle
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Ik was onlangs ruim €400,- kwijt.....onder narcose onderzocht, 2 foto's gemaakt.
Geen oorzaak kunnen vinden voor het euvel; met voor een week AB en Pijnstilling naar huis....als ze dan zo'n bedrag noemen dan is dat toch even zuur!
Geen oorzaak kunnen vinden voor het euvel; met voor een week AB en Pijnstilling naar huis....als ze dan zo'n bedrag noemen dan is dat toch even zuur!