Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oogcontact of b-a-l

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Oogcontact of b-a-l

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Laatst zag ik een baas en hond leuk apporteren samen. Wat ik erg grappig vond, was dat de hond steeds rechtstreeks oogcontact hield met de baas als zij het balletje zou gaan gooien. Als ik met Leroy apporteer, houdt hij zijn ogen op de bal . Alleen als ik niet snel genoeg gooi, kijkt hij me even aan om te kijken of ik wel oplet :mrgreen: Om dan weer snel te kijken of de bal er in de tussentijd niet vandoor gegaan is.
Ik had dit bij andere honden ook nooit eerder gezien, daarom viel het me zo op.

Een grappig verschil vond ik, deze hond keek wanneer de baas de bal zal gooien en Leroy kijkt wanneer de bal gaat vliegen.

Is dit zo bijzonder? Hoe doen jullie honden dat?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Re: Oogcontact of b-a-l

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki houdt ook oogcontact met ons als wij de bal gooien, is heel grappig want dan kan je de bal met je voeten wegmoffelen en vragen "Waar is de bal?" dan kijkt hij zo verschrikt om van :denken: hij was hier toch net? maar als we dan gooien dan volgt hij wel de bal gelijk.
Afbeelding
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa wisselt heel zenuwachtig af tussen oogcontact en de bal. Elke seconde kijkt ze heen en weer. Het enige jammere is dat ze zo in trance is dat elk commando dat wij geven opgevat wordt als 'af'. Ik kan de gekste dingen zeggen en mevrouw gaat liggen... :LOL:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Bliss blijft vooral de bal strak aankijken want stel je voor dat je die uit het oog verliest :LOL:
Als ze weet dat ik de bal in mijn zak heb dan blijft ze mij strak aankijken en krijg ik alles van haar gedaan, ideaal :mrgreen:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

TessaThomas schreef:Tessa wisselt heel zenuwachtig af tussen oogcontact en de bal. Elke seconde kijkt ze heen en weer. Het enige jammere is dat ze zo in trance is dat elk commando dat wij geven opgevat wordt als 'af'. Ik kan de gekste dingen zeggen en mevrouw gaat liggen... :LOL:
Cena doet dit precies zo! Bal-baas-bal-baas-bal-baas-bal-baahaahaas! Dan zakt ze door haar voorpoten en ieder commando is inderdaad 'af'.

Grappig ook: Cena kijkt niet waar de bal vliegt. Ze ziet hem pas weer (of niet dus) als hij landt. Terwijl Henk in de lucht echt de bal volgt. Daardoor is hij ALTIJD te laat bij de bal, maar vindt hij wel vaker dan Cena snel de bal terug als ik - per ongeluk uiteraard - de bal niet helemaal in de gewenste richting gooi. :engel:
RIP Cena :roos:
    joeyophof
    Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

Als de bal tevoorschijn komt gaat Nadav direct liggen met zijn hoofd strak op de grond en de ogen op de bal gericht, na 5 seconde gaat hij wel zo :hmmm: naar ons kijken :mrgreen:
    "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
    Linx
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chinese Crested
    Middenslag Poedel
    Mechelaar
    Hollandse Herder
    Golden Retriever
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Ik heb er hier maar twee die het leuk vinden om met een tennisbal te spelen. Eén daarvan vindt het ook weer niet zó interessant dat hij er echt volledig mee bezig is, hij kijkt en springt een beetje op en neer als hij denkt dat ik misschien ga gooien, maar als hij iets leukers ziet is hij weg. De ander (de Herder) kijkt inderdaad van mij naar de bal, maar overwegend naar de bal. Als ik gooi rent ze zo snel mogelijk in de richting waar ze denkt dat hij gaat landen, als hij daar dan níét neerkomt heeft ze bijna altijd direct in de gaten waar hij dan wel is. Oh, als ik een bal in handen heb is alles wat ik zeg voor haar 'luid' of 'down' inderdaad, verder hoef ik niks meer te vragen. :lol1:
    :I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
    DeDiana
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

SannePP schreef:Grappig ook: Cena kijkt niet waar de bal vliegt. Ze ziet hem pas weer (of niet dus) als hij landt.
    Haha, grappig, zo doet Mila dat ook :D Ze ziet aan mijn beweging wel ongeveer welke kant de bal op gaat en stuift als een gek die kant op, om dan vanzelf te zien of te horen waar die bal uiteindelijk neer gaat komen. Als ik een beetje ongecoördineerd gooi, rent zij dus finaal de verkeerde kant op.

Mila kijkt alleen maar heel strak naar de bal, want o wee als die ineens verdwenen zou zijn - en ziet dan niks of niemand meer om zich heen. Ze kijkt alleen naar mij als ik 'kijk' zeg, maar dan ook echt maar een fractie van een seconde om zo snel mogelijk weer naar de bal te kijken.
    Renee1966
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
    X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Suus maakt eerst oogcontact, maar dat heb ik wel aangeleerd.
    Omdat ze zo kon hyperen en dan was ik haar kwijt, eerst focus op mij, dan verder.
    Renee1966
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
    X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Suus maakt eerst oogcontact, maar dat heb ik wel aangeleerd.
    Omdat ze zo kon hyperen en dan was ik haar kwijt, eerst focus op mij, dan verder.
    maaiike17
    Actief
    Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Dexter kijkt voornamelijk naar de bal met af en toe een geïrriteerde blik naar mij als ik hem niet snel genoeg gooi. Als ik hem gooi dan volgt hij de bal wel in de lucht, maar af en toe dan ziet hij een vogel aan voor zijn bal en dan maakt hij ineens een rare bocht de verkeerde kant op. :hmmm:

Als je een commando geeft terwijl hij op de bal wacht dan gaat hij van alles proberen in proberen in plaats van te luisteren naar wat je zegt. Alle kunstjes passeren de revue om vervolgen weer zo snel mogelijk naar de bal te kijken. :piew:
    Afbeelding
    TessaThomas
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

SannePP schreef:
    TessaThomas schreef:Tessa wisselt heel zenuwachtig af tussen oogcontact en de bal. Elke seconde kijkt ze heen en weer. Het enige jammere is dat ze zo in trance is dat elk commando dat wij geven opgevat wordt als 'af'. Ik kan de gekste dingen zeggen en mevrouw gaat liggen... :LOL:
    Cena doet dit precies zo! Bal-baas-bal-baas-bal-baas-bal-baahaahaas! Dan zakt ze door haar voorpoten en ieder commando is inderdaad 'af'.

Grappig ook: Cena kijkt niet waar de bal vliegt. Ze ziet hem pas weer (of niet dus) als hij landt. Terwijl Henk in de lucht echt de bal volgt. Daardoor is hij ALTIJD te laat bij de bal, maar vindt hij wel vaker dan Cena snel de bal terug als ik - per ongeluk uiteraard - de bal niet helemaal in de gewenste richting gooi. :engel:
    Tessa ook! Die gaat gewoon rennen en dan pas kijken waar de bal is!
    Lunatic
    Erelid
    Mijn ras(sen): Labrador retriever
    Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Doran kijkt altijd naar mij, maar vanuit z'n ooghoek ziet hij ook vast de bal :LOL:
    Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
    Miranda
    Erelid
    Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
    Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Laura & Leroy schreef:Is dit zo bijzonder? Hoe doen jullie honden dat?
    Skadi kijkt naar mij, maar alleen omdat ik haar dat geleerd heb. Ze wéét dat er niet gegooid wordt als ze niet naar mij kijkt. Ze WIL naar de bal kijken, maar ja, dát schiet niet op :F:
    And few will ever climb
    the great world-tree from which we've grown
    But those who seek will find
    the rhythm that vibrates high and far
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”