Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat er bij, tips?
Moderator: moderatorteam
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
- Aantal honden: 1
Kat er bij, tips?
Hallo,
Over een maandje komt er hopelijk/waarschijnlijk een kitten bij ons in huis! Ik heb er nu al hartstikke veel zin in, maar ik zit wel met Bobbie. Hoe kan ik een kitten het beste introduceren bij hem? We hebben een kitten op het oog die al honden gewend is, dus dat scheelt hopelijk wel wat. Maar Bobbie is niet echt katten gewend. De katten die hij ziet rennen helaas allemaal voor hem weg, met als gevolg dat hij dus nooit echt van dicht bij kennis heeft kunnen maken met een kat.
Nou denk ik wel dat hij de kat wel zal accepteren, maar ik was toch nog op zoek naar tips om het zo goed mogelijk te laten gaan allemaal..
Groetjes,
Daniela en Bobbie
Over een maandje komt er hopelijk/waarschijnlijk een kitten bij ons in huis! Ik heb er nu al hartstikke veel zin in, maar ik zit wel met Bobbie. Hoe kan ik een kitten het beste introduceren bij hem? We hebben een kitten op het oog die al honden gewend is, dus dat scheelt hopelijk wel wat. Maar Bobbie is niet echt katten gewend. De katten die hij ziet rennen helaas allemaal voor hem weg, met als gevolg dat hij dus nooit echt van dicht bij kennis heeft kunnen maken met een kat.
Nou denk ik wel dat hij de kat wel zal accepteren, maar ik was toch nog op zoek naar tips om het zo goed mogelijk te laten gaan allemaal..
Groetjes,
Daniela en Bobbie
-
teigetje
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising rottweiler
rottweiler - Aantal honden: 2
Re: Kat er bij, tips?
Mijn eerste teckel was ook geen poezen gewoon toen Mickey erbij kwam, en het klikte goed, Mickey mocht zelfs aan haar tepelkes zuigen.
Buiten was Floppie (de teckel) echter gewoon om poezen achterna te zitten. Denk dus dat het wel zal lukken, hoe ik het precies gedaan heb weet ik wel niet meer, is al enige jaren geleden.
Buiten was Floppie (de teckel) echter gewoon om poezen achterna te zitten. Denk dus dat het wel zal lukken, hoe ik het precies gedaan heb weet ik wel niet meer, is al enige jaren geleden.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Dat komt vast goed. Alleen een beetje opletten dat de hond niet de kat elke keer gaat opjagen. Maar als het kitten al honden gewend is, zal hij niet zo snel gaan rennen en vluchten, dus misschien gaat dat direct goed.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Volgens mij afgelopen weken aantal topics geweest over katten en honden etc. Zoekfunctie en je zal waarschijnlijk heel veel tips vinden.....

- Daniela
- Zeer actief
Nou.. Ik ben dan denk ik niet zo goed in zoeken.. Want ik kan niet zo veel vinden..
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ik heb de kitten binnen gehaald en de honden even in de bench gelaten. En toen de honden 1 voor 1 rustig kennis laten maken. Na 2 dagen liepen ze hier rond alsof het altijd al zo bij elkaar liep. Onze eerste kitten was ook een hond gewend de 2e niet. Daar heeft het ongeveer 4 dagen geduurd voordat ze niet meer blaaste.. En dan heb je het over 3 staffies die hier rond lopen. Dus ik denk dat het met je teckel ook wel goed gaat.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik heb m'n kitten destijds vastgehouden en in mijn armen gebukt om de honden kennis te laten maken... kan prima met
een kitten, maar met een volwassen kat zou ik je dat niet aanraden, want dan lig je open
Maar het ligt heel erg aan de hond én kat wat er gaat gebeuren. Ik heb twee honden die met katten opgegroeid zijn en de kitten
kon alles doen bij de honden, maar ik heb ook een kat op volwassen leeftijd gekregen die geen honden gewend was en die gaat de honden
altijd uit de weg en leeft het meeste boven.
een kitten, maar met een volwassen kat zou ik je dat niet aanraden, want dan lig je open
Maar het ligt heel erg aan de hond én kat wat er gaat gebeuren. Ik heb twee honden die met katten opgegroeid zijn en de kitten
kon alles doen bij de honden, maar ik heb ook een kat op volwassen leeftijd gekregen die geen honden gewend was en die gaat de honden
altijd uit de weg en leeft het meeste boven.
-
Annemieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded collie
Wat zo begon:

Eindigde zo:

Eindigde zo:

- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Haha ach die laatste foto, geweldig!! Hier was de kitten geen poes gewend, honden wel onze oude kat, die lag eigenlijk altijd beetje hoog ergens te slapen. Ik heb kitten eerst paar dagen op mijn kamer gehad zodat die rustig kon wennen. Daarna de deur open en toen kon poesje zelf naar beneden als die wilde, Suus onze berner vond het eerst maar niks haha, vond dat kleine speelse ding maar eng! Zelf beetje laten uitzoeken en nu zijn ze een 3 eenheid. de 2 honden en de nieuwe poes. Die gaat ook mee de honden uitlaten, zo leuk!
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie mocht eerst alleen rustig naar toon kijken vanachter een hekje.
Als ze rustig bleef, kwam ik dichterbij met het toontje op de arm, druk/gespannen, dan ging ik weg.
Later mocht toon op de bank en charlie op de grond, of omgekeerd.
Heeft een paar weken geduurd, maar dan heb je ook wat; zelfs met een hond die vreemde katten als ontbijt lust.

Niko is te autistisch om op nieuwe dieren te reageren.
Als ze rustig bleef, kwam ik dichterbij met het toontje op de arm, druk/gespannen, dan ging ik weg.
Later mocht toon op de bank en charlie op de grond, of omgekeerd.
Heeft een paar weken geduurd, maar dan heb je ook wat; zelfs met een hond die vreemde katten als ontbijt lust.

- Daniela
- Zeer actief
Hee wat fijn, al die positieve ervaringen.. Als zelfs de grootste katten hater er aan kan wennen komt het met Bobbie ook wel goed. Hij wil altijd iets te graag bij katten kijken, die worden dan bang. Maar we hebben dan nog vakantie, genoeg tijd om ze aan elkaar te laten wennen. Meer tips (en leuke foto's!) zijn welkom.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nooit te oud om te leren zoeken
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... lit=kitten