Ik ben gevraagd om 2 weken op een boerderijtje in Frankrijk op te gaan passen samen met de meiden.
De honden hebben allemaal een geldige rabiës enting, maar ik heb geen penningen, zijn die wel verplicht? Zo ja, dan moet ik die even regelen bij mijn DA.
Het ligt tussen Dijon en Lyon in, weet iemand hoe dat zit met tolwegen?
En waar moet ik verder rekening mee houden?
Alle tips zijn welkom!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met de honden naar Frankrijk
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Met de honden naar Frankrijk

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Re: Met de honden naar Frankrijk
Ik denk, maar weet het niet zeker, dat de penning er niet zoveel toe doet, als in je entingboekje maar de sticker van de datum van enting is en de geldigheid ervan.

- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
De tolweg begint iets voorbij Nancy, bij Toul.
Ik weet niet waar je zijn moet, maar er loopt vanaf daar ook een goede RN naar het zuiden.
Ik weet niet waar je zijn moet, maar er loopt vanaf daar ook een goede RN naar het zuiden.
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- Bonnie F
- Zeer actief
Frankrijk is een heerlijk land voor honden (en mensen).
Geen star en lastig gedoe. Als niemand last van je heeft vindt men het al gauw goed!
Ik ga al jaren op vakantie naar Frankrijk en ben nog nooit bevraagd op entingen etc.
Wel goede tekenband (ivm een of ander eng teekje).
Veel plezier.
Met een losse auto is tol niet veel duurder dan de rn-wegen ivm kortere reistijd en minder km. Ik zou me er niet door laten weerhouden.
Bovendien hoef je maar een relatief kort stukje.
Geen star en lastig gedoe. Als niemand last van je heeft vindt men het al gauw goed!
Ik ga al jaren op vakantie naar Frankrijk en ben nog nooit bevraagd op entingen etc.
Wel goede tekenband (ivm een of ander eng teekje).
Veel plezier.
Met een losse auto is tol niet veel duurder dan de rn-wegen ivm kortere reistijd en minder km. Ik zou me er niet door laten weerhouden.
Bovendien hoef je maar een relatief kort stukje.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Mocht je de tolweg pakken is het makkelijk om bij het eindpunt met creditcard te betalen, de rijen zijn ook vaak minder lang dan bij de huisjes waar je ook cash kunt betalen. Voor de mensen met een speciaal kastje (te krijgen bij speciale telepeage verkooppunt) in de auto zijn er ook rijstroken, die hebben alleen een oranje T, daar dus niet doorheen
, sommige zijn gecombineerd met 'carte' maar dan staat het boven de rijstrook vermeld en kun je ze wel gebruiken met credit card.
Ik weet niet hoe je frans is maar dit is de site met telepeage info, staan ook tarieven vermeld.
http://www.vinci-autoroutes.com/fr/cond ... irculation
Voor de rest inderdaad een makkelijk hondenland, ze kunnen bijv. (bijna) altijd mee naar restaurants/terrasjes.
Voor de zekerheid heb ik altijd de rabiëspenning aan Mickey's halsband en haar boekjes bij mij maar er is nooit naar gevraagd (bij familie die op een camping stond wel een keer, door de beheerder).

Ik weet niet hoe je frans is maar dit is de site met telepeage info, staan ook tarieven vermeld.
http://www.vinci-autoroutes.com/fr/cond ... irculation
Voor de rest inderdaad een makkelijk hondenland, ze kunnen bijv. (bijna) altijd mee naar restaurants/terrasjes.
Voor de zekerheid heb ik altijd de rabiëspenning aan Mickey's halsband en haar boekjes bij mij maar er is nooit naar gevraagd (bij familie die op een camping stond wel een keer, door de beheerder).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier wordt door de dierenarts niet eens met penningen gewerkt. We hebben alleen penningen aan de halsband om aan te geven dat een hond is gechipt.
Veel plezier !
Veel plezier !
Sandra