Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sadie dag 3

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

sadie dag 3

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik kopieer even wat ik ook op fb gezet heb, ben een beetje lui en moet nog een en ander doen ;)

ze komt wat los, heeft nu wel wat rondgelopen en ook wat kranten gelezen, dus dat is fijn.
toen we verder liepen ging ze poepen en dat was minder fijn.
ik weet dat ze gevoelige darmen heeft, maar dit leek nog het meest op dunne frolicpoep en het stonk ook behoorlijk.
ze voelde zich ook helemaal niet lekker, dus ik ben weer omgekeerd en heb een afspraak bij de da gemaakt.
nadat ze hem bijna opgegeten had (wat nou sweet sadie :roll: ) en ze een muilkorf omkreeg heeft ie toch koorts kunnen opnemen, haar buik kunnen bevoelen en ook maar even haar heupen en achterpoten.
geen koorts, geen rare kraakjes en andere verdachte dingen aan haar gewrichten en heupen dus dat ze zo raar gaat liggen komt echt door de buikpijn.
ze heeft metronidazole gekregen, die een eventuele giardia ook aanpakt, en een tube diarzanyl pasta om de ergste buikpijn weg te nemen en maandag mogen we weer terug.
ik zal zeggen dat ze de muilkorf vast klaarleggen want ook tegen vrouwelijke da's gaat ze compleet uit haar dak.
zo sneu, ik vraag me dan altijd af of er niemand is geweest die zo'n hondje geleerd heeft dat het wel even vervelend is maar ook weer overgaat bij de da.
nou ja, we doen het er maar mee ;)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door renee-uk op 31 mei 2013 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Loek
Zeer actief

Re: sadie dag 3

Ongelezen bericht door Loek »

Wat een schitterende herder, ik had gemist dat je een nieuwe hond hebt, van harte gefeliciteerd met haar :ok:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ach arme meid :( Hopelijk knapt ze snel weer op :flower:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

hahaha ik spam het forum al drie dagen en jij mist het, doe ik toch iets niet goed ;)
dank je wel, ik ben heel erg blij met sadie!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

renee-uk schreef:hahaha ik spam het forum al drie dagen en jij mist het, doe ik toch iets niet goed ;)
Ik was hier even heel weinig :wink:
renee-uk
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:Ach arme meid :( Hopelijk knapt ze snel weer op :flower:
ja dat hoop ik ook
moet zeggen dat ik me wel een beetje zorgen maak voor als ze iets aan de voorkant gaat mankeren, want no way dat die da daarbij kon komen, zelfs niet met een korf om :?
Afbeelding

Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Wat sneu dat ze zo uit haar plaat gaat bij de da. Sterkte met mooie sadie! :flower:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Loek schreef:
renee-uk schreef:hahaha ik spam het forum al drie dagen en jij mist het, doe ik toch iets niet goed ;)
Ik was hier even heel weinig :wink:
oh ok, dan lag het in dit geval eens niet aan mij dus ;)
Afbeelding

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

renee-uk schreef:
Elmo/maureen schreef:Ach arme meid :( Hopelijk knapt ze snel weer op :flower:
ja dat hoop ik ook
moet zeggen dat ik me wel een beetje zorgen maak voor als ze iets aan de voorkant gaat mankeren, want no way dat die da daarbij kon komen, zelfs niet met een korf om :?
:ugh: ach arme meid :( Kan best zijn dat ze ooit bij een da geweest is en dat die haar pijn heeft gedaan? Elmo is nl ook niet meer zo lief voor de da, toen met dat bloedoor.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Arme schat :(
Misschien kun je er achter komen wat haar triggert. Zijn het de witte jassen, de geur of de tafel?
Gollum is ook panisch voor de dierenarts, bij haar is het vooral de tafel waar ze de negatieve ervaring aan heeft gekoppeld. Word ze op de grond behandeld gaat het een stuk beter.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Arme meid.
Hopelijk knapt ze snel op :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik hoop dat Sadie snel opknapt.

Ze kijkt al wel iets 'vrijer' om zich heen, als ze op dat veldje is.
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ach, wat sneu dat ze zich niet goed voelt. Ik hoop dat ze snel opknapt en niet te vaak naar de dierenarts hoeft voorlopig :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hopelijk knapt ze snel op! Sweet Sadie, maar niet voor de da.. oeps..
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Hoop met je mee dat Sadie snel opknapt...:knuffel:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Misschien kan je een afspraak maken met de DA dat jullie als ze wat langer bij je is en jouw vertrouwt, gewoon geregeld even alleen een koekje komt halen?
Kan je naderhand altijd nog uitbreiden met een licht onderzoekje zonder verdere prikken e.d.

Lukt jou misschien nog wel :D
Laatst gewijzigd door ranetje op 31 mei 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik hoop dat ze snel weer opgeknapt is, en dat het door de stres komt.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat een mooie meid :flower: hopelijk voelt ze zich snel beter maar dat komt wel goed bij jou :wink:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Jion schreef:Ach gut het arme ding. :(

Ik heb met beide honden ook wat zitten dokteren de eerste maanden. Vaak zorgt de stress van overplaatsing toch voor een dipje in de weerstand.
Dat denk ik ook hoor.Hier met Dydo en Vlinder net zo.Eerst een week bezig geweest om de darmen rustig te krijgen.

Ik weet niet wat je voert?
Misschien kun je ook een zak Hills z/d vragen.Dat mengen met wat vlees als je dat geeft.
Als je brok geeft dan alleen de z/d.

Hier is de diarree dan binnen een anderhalve dag over :ok:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ja en zo reageren bij de Da doen veel honden.Die meneer gaat me zeer doen...vaak komt het door de lucht van andere angstige honden of van het ontsmettingsspul misschien.

Dydo moest van achter bevoeld worden aan zijn prostaat en er werd op zijn buik gedrukt.Was allemaal erg pijnlijk. Die keer daarna wilde hij niet meer naar binnen.

Vlinder ging gewoon op de tafel.....totdat de oren uit gespoten werden dat doet pijn met oorontsteking!,toen werd ze heel bang en ging bijten(deed geen pijn dat kleine gebitje gelukkig)
Dag daarna even langs voor de chip check......ze was meteen bang en wilde niet uit de kar.

Arme honden.....ze kunnen helaas geen mensen taal zodat we even uit kunnen leggen wat er gaat gebeuren.Of dat zij ons kunnen vertellen waar ze pijn hebben......
renee-uk
Zeer actief

ik denk dat ze gewoon nooit goed begeleid is bij de da en die zal haar ook vast wel eens zeer gedaan hebben.
ze is sowieso wantrouwig naar vreemde mensen begint me op te vallen.
ze is op de grond behandeld hoor, ik denk niet dat iemand haar op die tafel had gekregen zonder een rubber hamer.
allemachtig wat ging die hond uit haar dak.
het enige goede in dat hele gedoe was dat er geen redirectie richting mij was, ze haar hoofd -met muilkorf- gewoon en best wel stevig door mij vast liet houden en zich ook door mij in bepaalde houdingen liet zetten.

ik moet eens goed gaan bedenken wat ik ga doen, ben aan het overwegen om volgende week of zo, als het leven bij ons wat meer routine voor haar geworden is, te gaan clickeren.
heb ervaren dat heel veel prijzen en belonen (en dat is wat je uiteindelijk doet bij clickeren) een hond zeker maken en ik denk dat het daar nogal aan schort bij sadie, maar dan moet eerst die buik beter zijn want ze is haast nergens mee te paaien dus zal er zwaar, stinkend geschut aan te pas moeten komen ;)
denk ook dat er in de opvoeding hier en daar flink wat fout gegaan is en ik overweeg toch om alsnog haar naam te veranderen.

nou ja, ik peins nog wel even door, voorlopig boeken we in de afdeling vertrouwen in de baas steeds meer vooruitgang en daar ben ik al heel erg blij mee.

edit: dit is geen gewone stressdiarree hoor, dit doet precies denken aan die maag-darm ontsteking die gina indertijd ook gehad heeft.
daar zat veel meer bloed bij, maar het stonk precies zo.
Afbeelding

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Mooie grote hond, er komt ook al weer wat krul in de staart.
Zou die diarree niet nog een gevolg kunnen zijn van de stress van alle veranderingen?
Weet van Layla nog wel dat ze ergens in de eerste 3 dagen wat diarree had, en die is toch wel kerngezond en behoorlijk stabiel.
Dacht toen aan een mogelijk gevolg van wisseling in dieet of, inderdaad het gevolg van de stress van de verandering.
edit: zie dat je al antwoord gegeven hebt.
Laatst gewijzigd door Biet op 31 mei 2013 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiel
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gefeliciteerd! :ok:
Ik had haar wel voorbij zien komen, maar heb nu even bijgelezen. Ze mag van geluk haar pootjes wel stijfknijpen moet je maar tegen haar zeggen :mrgreen:
Ik denk ook: De drie R's, en haar veel laten doen waar ze goed in is. Zodat haar zelfvertrouwen inderdaad gaat groeien door het vele prijzen.
Kunstjes met een klikker zou best goed kunnen werken. Lekker duidelijk :ok:
Ik hoop dat het meevalt met haar klachten.
En als ze wat gewend en opgeknapt is, lijkt Ranetjes idee me goed toe :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief

Jaap* schreef:Gefeliciteerd! :ok:
Ik had haar wel voorbij zien komen, maar heb nu even bijgelezen. Ze mag van geluk haar pootjes wel stijfknijpen moet je maar tegen haar zeggen :mrgreen:
Ik denk ook: De drie R's, en haar veel laten doen waar ze goed in is. Zodat haar zelfvertrouwen inderdaad gaat groeien door het vele prijzen.
Kunstjes met een klikker zou best goed kunnen werken. Lekker duidelijk :ok:
Ik hoop dat het meevalt met haar klachten.
En als ze wat gewend en opgeknapt is, lijkt Ranetjes idee me goed toe :wink:
wow dat is best een compliment jaap, dank je wel!

ik wil het best proberen, dat idee van nettie, maar ik heb er een hard hoofd in.
alhoewel, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
ik neem het mee in mijn overpeinzingen ;)
Afbeelding

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

renee-uk schreef:ik wil het best proberen, dat idee van nettie, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ook niet morgen natuurlijk, maar op termijn misschien. Of je vraagt of je zo nu en dan eens een half uurtje in de wachtkamer mag zitten, en dat je dan gewoon weer weggaat als ze een beetje rustig is.
Maar ik kan me wel iets voorstellen bij je harde hoofd hoor. Wij zijn eens bijna gevlucht toen we in noorwegen met felix naar de da moesten. Daar flipte een rottweiler op bijzonder overtuigende wijze :schrik:
Daarvan zou ik er ook een hard in hebben gehad, als iemand zou hebben gezegd dat dat ook wel wat anders kan :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ghost
Zeer actief
Mijn ras(sen): Noa

Ongelezen bericht door ghost »

Arme Sadie, hopelijk is haar buik weer snel in orde.
Wel goed om te lezen dat het vertrouwen in jou toeneemt..... :ok:
Afbeelding
Sjloap zach leeve Noa (20-09-2001- 30-03-2012)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ach goss die arme meid... misschien als ze wat meer vertrouwen heeft en zich helemaal aan jou gewend heeft dat het dan een stuk makkelijker gaat hoor bij de DA. Maag-darm ontsteking kan ook natuurlijk, ook in combi met de stress... dat heeft overal invloed op dus ook op de weerstand.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

Jaap* schreef:
renee-uk schreef:ik wil het best proberen, dat idee van nettie, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ook niet morgen natuurlijk, maar op termijn misschien. Of je vraagt of je zo nu en dan eens een half uurtje in de wachtkamer mag zitten, en dat je dan gewoon weer weggaat als ze een beetje rustig is.
Maar ik kan me wel iets voorstellen bij je harde hoofd hoor. Wij zijn eens bijna gevlucht toen we in noorwegen met felix naar de da moesten. Daar flipte een rottweiler op bijzonder overtuigende wijze :schrik:
Daarvan zou ik er ook een hard in hebben gehad, als iemand zou hebben gezegd dat dat ook wel wat anders kan :wink:
de wachtkamer is het probleem niet.
ze was wel nerveus en iedereen moest aangeblaft worden, maar dat had ik op een gegeven moment gelukkig toch aardig onder controle.
de spreekkamer is ook nog niet het probleem, al was ze daar nog nerveuzer en zo gauw de da in haar richting beweegt begint het feest.
ze waarschuwt wel keurig, maar daarna gaat ze echt loos en valt gericht uit.
die da was ook niet gek en die vertrok meteen daarna om korven te gaan halen en die korf kon ik haar dan weer zonder problemen omdoen.
met dat vertrouwen dat ze mij geeft was ik ondanks alles toch wel heel blij, uiteindelijk is ze er net goed en wel 2 dagen en een avond.

maar het is zeker het proberen waard straks, later als alles wat normaler is,
hoop alleen dat de medicatie aanslaat en maandag dan het laatste bezoek is, anders is de bodem voor een blijvend probleem nogal gauw gelegd vrees ik.
Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ach, arme Sadie. Een dipje in de weerstand zou goed kunnen natuurlijk, misschien had ze al een virusje onder de leden die nu toch tot uiting kwam.

Clickeren klinkt wel heel goed voor haar. Gewoon wat eenvoudige opdrachten, leuke dingetjes aanleren en veel shapen zodat ze zelfvertrouwen krijgt en jullie samen een band opbouwen.
renee-uk
Zeer actief

ik ga haar met de clicker de eenvoudige commando's leren in het nederlands, behalve de zit daar moet ik nog een andere naam voor bedenken, die lijkt teveel op sit ;)
ik heb het idee dat haar alleen maar geleerd is om niet naar commando's te luisteren en ook niet naar haar naam.
die naam ging even een paar keer goed, maar dat is alweer afgezakt tot zeg 1 reactie op 5 keer totaal negeren.
ik zing gekke liedjes voor haar, die ze leuk vindt, met haar naam erin maar ook dat helpt niet om hem positief te maken.
ik denk dus dat ze heel erg gebaat is bij een nieuwe naam (wat ik dan wel weer erg jammer vind) en een hele nieuwe reeks commando's.

want ze is slim zat, weet al dat ze niet over de drempel heen mag als ik iets in de kliko gooi of gewoon de voortuin inloop, het aanblaffen van de buren wordt ook al een heel stuk minder en deed ze net zelfs niet terwijl ze toch alledrie buiten waren.
wachten weet ze al, gewoon van het mij horen zeggen elke keer als we dat doen en kom maar ,voor als we oversteken, gaat ook goed, ook gewoon alleen door het te benoemen.
niet door mij geleerd hoor maar een poot geven kan ze ook prima, speciaal als ze iets hebben wil, en daarom kan er bij mij niet in dat ze geen zit geleerd heeft bijvoorbeeld.
hierkomen, als ze het al doet, eindigt op een cm of 50 van me af en hoe ik ook lok, ik krijg haar niet dichterbij, wel met haar hoofd, want dat steekt ze uit omdat ik niet dichterbij kom en ze toch wel graag wil hebben wat ik voor haar heb, maar de rest van haar lijf blijft mooi op afstand en dan denk ik met mijn achterdochtige hoofd dat ze vast slechte ervaringen heeft opgedaan met dat komen.

het is wel een heel verhaal geworden om aan te geven dat ik denk dat ze gebaat is bij een nieuwe naam en een stel nieuwe commando's ;)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”