Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stram, stijf...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Stram, stijf...

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Raya is ondertussen 8 jaar. Een echte goede gezondheid heeft ze nooit gehad, maar problemen heeft ze op dit moment ook niet ... hoop ik.

Ze is al enkele jaren heel stijf als ze moet opstaan, vooral 's avonds gaat ze dikwijls eerst even wat rechter zitten en dan pas staat ze recht, waarna ze zich fel gaat uitrekken.

Ik heb hier nooit meer aandacht aan geschonken, maar ook met wandelen, blijft ze tegenwoordig harder achter als vroeger en het gaat allemaal niet meer zo snel.

Of ze pijn heeft weet ik echt niet, pijn laat ze absoluut niet zien. Je kan bij wijze van spreken haar poot overbreken en ze zal gewoon even opkijken :roll: .

Ze is een hond uit een dierenwinkel, waarschijnlijk nogal "overfokt" en sterke gewrichten heeft ze niet. Op HD is ze nooit getest, wel is ze aan beide knieën aan de kruisband geopereerd.

Kan het artrose zijn wat ze heeft? Of is dit normaal en is dit waarschijnlijk niets?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Normaal is het niet volgens mij en ik heb er niet echt verstand van maar volgens mij zou artrose goed kunnen...
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, volgens mij kan dit artrose zijn. Wat ik ervan weet is dat ze dan meestal "opstart problemen" hebben.

Probeer anders één van de middelen die verkrijgbaar zijn voor soepele gewrichten. Ik geef Primeval aan Kaya (die heeft al artrose :cry2: ), maar er zijn nog tal van andere middelen verkrijgbaar.

Wellicht helpt het......
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Duidt wel op arthrose inderdaad... maar kan ook wildgroei van littekenweefsel zijn van de operaties.

Misschien toch maar even een deskundige naar laten kijken.
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Aangezien ik me ook zo voel als ik opsta :mrgreen: kan het artrose zijn. Lijkt er erg op.

Laat het uitzoeken door de DA. Als het artrose is, kun je pijnstillers geven, maar ook voedingssupplementen die de botten weer beter 'bekleed' maken: glucosamine en/of chondroitine. En verder wel goed in beweging houden, ondanks de pijn.

Mocht je glucosamine willen geven, overweeg dan om het in de VS te bestellen. Scheelt stukken. Hier vind je een aantal mogelijkheden:

http://www.dealtime.com/dt-app/SE/KW-gl ... 04/GS.html

Succes en sterkte ermee,
Hanneke.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik heb al aan Primeval artrose gelatinaat gedacht. Zelfs al zou ze geen artrose hebben, dan kan dit nog geen kwaad volgens mij.

Ik kan natuurlijk naar de DA gaan, en als dat moet doe ik dat echt wel. Maar ik ben maar een arm studentje en foto's kosten algauw een bom geld. Als ik nu eerst een enkele maandjes de Primeval probeer en als dat niet zou helpen zou ik naar de DA gaan. Kan dit kwaad denken jullie?

Ik zoek nog even verder over de glucosamine.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

~Tine~ schreef:Ik heb al aan Primeval artrose gelatinaat gedacht. Zelfs al zou ze geen artrose hebben, dan kan dit nog geen kwaad volgens mij.

Ik kan natuurlijk naar de DA gaan, en als dat moet doe ik dat echt wel. Maar ik ben maar een arm studentje en foto's kosten algauw een bom geld. Als ik nu eerst een enkele maandjes de Primeval probeer en als dat niet zou helpen zou ik naar de DA gaan. Kan dit kwaad denken jullie?

Ik zoek nog even verder over de glucosamine.
uiteraard kun je ook eerst primeval geven, baadt het niet schaadt het niet en je kan er lang pijnstillers mee voorkomen eventueel.
als dat helpt, waarom niet. altijd beter als pijnstillers en het werkt ook preventief als het geen artrose zou zijn.
primeval heeft dacht ik een maand inwerktijd nodig. je geeft de dosis die voor het gewicht van je hond gedurende 3 maanden en na die 3 maanden bouw je het af naar de onderhoudsdosering.
foto's geven meer zekerheid uiteraard!
bij qyan is zijn hele skelet gerontgend, is gerontged met contrastvloeistof ivm wobbler/groeipijn en heeft 2 of 3 roesjes gehad. ik was in totaal zo'n 225 euro kwijt. zal per arts verschillen, maar dan heb je een idee (dit was wel het hele skelet he)
qyan is 14,5 maand en ook altijd erg stram en stijf. bij qyan dachten we aan hd en/of artrose. qyan hebben we wel helemaal laten rontgenen toen hij 8,5 of 9 maanden was, maar er was gelukkig geen sprake van hd/artrose. bij hem veroorzaakte de ziekte van lyme de gewrichtsklachten, af en toe nog een beetje en het wordt minder.
we zijn ooit begonnen met primeval puppy wat goed hielp, maar hij kreeg er diaree van. ben toen acproh dynam gaan geven, maar dat hielp niet echt. geef nu weer 1,5 week primeval, meer preventief omdat we met hem trainen en hij ook pakwerk doet, maar de puppyvariant dede toen in ieder geval wel zijn werk.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”