~Tine~ schreef:Ik heb al aan Primeval artrose gelatinaat gedacht. Zelfs al zou ze geen artrose hebben, dan kan dit nog geen kwaad volgens mij.
Ik kan natuurlijk naar de DA gaan, en als dat moet doe ik dat echt wel. Maar ik ben maar een arm studentje en foto's kosten algauw een bom geld. Als ik nu eerst een enkele maandjes de Primeval probeer en als dat niet zou helpen zou ik naar de DA gaan. Kan dit kwaad denken jullie?
Ik zoek nog even verder over de glucosamine.
uiteraard kun je ook eerst primeval geven, baadt het niet schaadt het niet en je kan er lang pijnstillers mee voorkomen eventueel.
als dat helpt, waarom niet. altijd beter als pijnstillers en het werkt ook preventief als het geen artrose zou zijn.
primeval heeft dacht ik een maand inwerktijd nodig. je geeft de dosis die voor het gewicht van je hond gedurende 3 maanden en na die 3 maanden bouw je het af naar de onderhoudsdosering.
foto's geven meer zekerheid uiteraard!
bij qyan is zijn hele skelet gerontgend, is gerontged met contrastvloeistof ivm wobbler/groeipijn en heeft 2 of 3 roesjes gehad. ik was in totaal zo'n 225 euro kwijt. zal per arts verschillen, maar dan heb je een idee (dit was wel het hele skelet he)
qyan is 14,5 maand en ook altijd erg stram en stijf. bij qyan dachten we aan hd en/of artrose. qyan hebben we wel helemaal laten rontgenen toen hij 8,5 of 9 maanden was, maar er was gelukkig geen sprake van hd/artrose. bij hem veroorzaakte de ziekte van lyme de gewrichtsklachten, af en toe nog een beetje en het wordt minder.
we zijn ooit begonnen met primeval puppy wat goed hielp, maar hij kreeg er diaree van. ben toen acproh dynam gaan geven, maar dat hielp niet echt. geef nu weer 1,5 week primeval, meer preventief omdat we met hem trainen en hij ook pakwerk doet, maar de puppyvariant dede toen in ieder geval wel zijn werk.