Een baarmoederontsteking is geen tumor hoor. En die ontsteking is ook helemaal niet dodelijk.kipo schreef:Ik vind deze vergelijking meer hout snijden dan de jouwe. Bij honden is het risico op baarmoederontsteking ongeveer 23% en op melkkliertumoren (`borstkanker`) ook zoiets, het zijn zelfs de meest voorkomende tumoren bij honden. De helft van alle tumoren bij honden is een melkkliertumor. Als je dat meeneemt in je overweging wel of niet castreren, zie ik wel degelijk de vergelijking met preventieve borstamputatie.Marion. schreef: Nee, natuurlijk is een hond geen mens. Maar jij maakt wel de allerraarste vergelijking ooit! Mensen die preventief hun borsten laten verwijderen (en hun baarmoeder) ivm "het borstkanker-gen" staat in geen enkele verhouding met het zomaar castreren van je teef. En dan ook nog voordat ze überhaupt de kans heeft gehad om volwassen te worden.
Jij maakt rare vergelijkingen. Ik niet.
Over castratie voor de eerste loopsheid heb ik het helemaal niet gehad.
En dan had ik toch op 17 jarige leeftijd, baarmoeder en borsten moeten laten verwijderen. Ik wist toen immers al dat ik geen kinderen wilde.