Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetje raar en dubbel,

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Beetje raar en dubbel,

Ongelezen bericht door renee-uk »

~Suzanne~ schreef:Ik dacht dat we daar nou net al "regels" voor hebben, honden waar je "een bemoeienis" mee hebt omdat ze van je goede vriendin zijn, ooit zelfgefokt of van de buren waar je altijd oppast?
Dan past deze oproep van BP toch prima in die categorie?

Voldoen dan nu die regels niet of mis ik ergens iets?

Suzanne
nou inderdaad, ik weet niet beter dan dat we dit allemaal al eens een keer gehad hebben en er toen een oplossing voor gevonden was.
maar blijkbaar mis ik iets?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Branka schreef:
Gollum schreef:
Muk schreef:Er worden nu ook kittens in algemeen aangeboden. Maar dat mag blijven staan?
:wink:
Hup forumpolitie, er op af!
De 'forumpolitie' heeft gisteren al ingegrepen bij dat topic. Dat is toen direct verwijderd. Daarna heeft de ts alleen een foto geplaatst. Die staat nu in de fotohoek diversen.
Vraag en aanbod van dieren is volgens de regels niet toegestaan.
· Vraag en aanbod van dieren is niet toegestaan.
viewtopic.php?f=1&t=109193
Het is inderdaad verplaatst maar er staat ook bij de reacties dat ze een nieuw huis zoeken :19:
Dus wat mag dan wel en wat mag niet? Niet in het startbericht maar wel in de reacties? Had BP het anders moeten formuleren?
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

~Suzanne~ schreef:Ik dacht dat we daar nou net al "regels" voor hebben, honden waar je "een bemoeienis" mee hebt omdat ze van je goede vriendin zijn, ooit zelfgefokt of van de buren waar je altijd oppast?

Suzanne
Nee, want blijkbaar vinden veel mensen dat je moet kunnen reageren op een herplaatstopic. Omdat ze liever kijken via actieve topics en niet via de forumindex willen kijken.

Als iemand op zoek is naar een hond in een topic, kun je naast de links naar sites van buitenlanders toch gewoon een link plaatsen naar het betreffende herplaatstopic.

Ik vind het een beetje moeilijk doen om niets eigenlijk :oeps: we hebben een tijd terug deze discussie toch al gehad.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

renee-uk schreef:

Suzanne
nou inderdaad, ik weet niet beter dan dat we dit allemaal al eens een keer gehad hebben en er toen een oplossing voor gevonden was.
maar blijkbaar mis ik iets?
Het zou al een stuk schelen als ook alle moderators van deze regels op de hoogte waren. Want BP heeft zich er keurig aan gehouden. Namelijk IN de veteranenhoek EN over een hond waar hij bemoeienis mee heeft. Toch werd het weg gehaald. Onterecht in mijn ogen.

Wat mij betreft zou die regel ook doorgetrokken mogen worden naar de herplaatshoek hoor. Zo berijk je nog meer mensen en dat is alleen maar goed lijkt mij.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef:
Het is inderdaad verplaatst maar er staat ook bij de reacties dat ze een nieuw huis zoeken :19:
Dus wat mag dan wel en wat mag niet? Niet in het startbericht maar wel in de reacties? Had BP het anders moeten formuleren?

Met wat meer boter op z'n hoofd.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Gollum schreef:

Met wat meer boter op z'n hoofd.
Ik heb wat gemist denk ik.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

lets have fun schreef:Wat mij betreft zou die regel ook doorgetrokken mogen worden naar de herplaatshoek hoor. Zo berijk je nog meer mensen en dat is alleen maar goed lijkt mij.
Maar als ik naar de regels van de herplaatshoek kijk mag dat toch ook? Je mag toch ook je hond of een hond van een kennis aanbieden via Cloris? Als het maar met toestemming van de eigenaar is.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

lets have fun schreef:
Lizzie. schreef:
Coockie schreef:
bouvierpoedel schreef:Topic is terug geplaats in de vethoek.
Daar is het enkel voor "leden" te lezen ......
dat dus, snap niet dat het in vethoek is geplaatst :19:
Ik wel. Omdat TS in de veronderstelling was dat het daar mocht :19:
Ik begreep dat de TS eerst zijn bericht op het openbaar forum had gezet en daar was weggehaald en nu weer terug gezet is in het vethoek. Heel veel leden komen daar niet, vandaar mijn reactie ;)
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Jammer, ik, (en vele anderen) kan niet in de vethoek komen, gemiste kansen,...
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

massam schreef:
Anja schreef:
tekkel schreef:Van mij mag het allemaal, tot het duidelijk om handel gaat.
:ok: Zolang het geen Te Koop topics worden om dure pups te slijten, maakt het mij niet uit.

en die grens ligt bij pups van 899,95?

lastig hoor.... dus een herderfokker mag wel pups plaatsen en een engelse bull fokker niet?

en dan geen handel dus 1 nest per jaar? of 3?

ik vind het heel lastig en vind dat we best goede mogelijkheden hebben nu
Zolang er geen geld wordt gevraagd -- het om zuivere herplaatsing gaat -- zou ik het toestaan.
Als er geld mee gemoeid is, en het dus niet per se gaat om het vinden van een geschikte baas voor een noodgeval, dan gaat de aanbieder maar naar Marktplaats, lijkt me.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

tekkel schreef: Zolang er geen geld wordt gevraagd -- het om zuivere herplaatsing gaat -- zou ik het toestaan.
Als er geld mee gemoeid is, en het dus niet per se gaat om het vinden van een geschikte baas voor een noodgeval, dan gaat de aanbieder maar naar Marktplaats, lijkt me.

:wink: dat wordt dan dus geen enkel linkje meer naar buitenlandse honden.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
tekkel schreef: Zolang er geen geld wordt gevraagd -- het om zuivere herplaatsing gaat -- zou ik het toestaan.

Wilde ik net typen...
tekkel
Erelid

dagmar88 schreef:

Dat zijn ook geen echte noodgevallen :wink:
Maar daar zou je een uitzondering voor kunnen maken.
De bedoeling is immers om handelaren en broodfukkers hier weg te houden.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

Tja, krijg je weer hetzelfde he. Waarom die wel en die niet.
tekkel
Erelid

dagmar88 schreef:Tja, krijg je weer hetzelfde he. Waarom die wel en die niet.
Nou, allemaal wel :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

tekkel schreef:
dagmar88 schreef:

Dan kan je toch gewoon simpel zeggen 'geen nesten mogen aangeboden worden?'.

De herplaats hoek gewoon houden voor herplaatsers, leden mogen het zelf een topic maken, leden mogen ook reageren en moderators
mogen (moeten, haha) ingrijpen als er nesten aangeboden worden.
Verder mag daar aandacht gevraagd worden voor (eigen) herplaatsers, de hond van de buren, marktplaats, buitenlandse hondjes, enz. enz.

Ik zeg ik nu iets gek :schrik:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Caro. schreef:
tekkel schreef:
dagmar88 schreef:

Dan kan je toch gewoon simpel zeggen 'geen nesten mogen aangeboden worden?'.

De herplaats hoek gewoon houden voor herplaatsers, leden mogen het zelf een topic maken, leden mogen ook reageren en moderators
mogen (moeten, haha) ingrijpen als er nesten aangeboden worden.
Verder mag daar aandacht gevraagd worden voor (eigen) herplaatsers, de hond van de buren, marktplaats, buitenlandse hondjes, enz. enz.

Ben je dan niet bang voor een enorme wildgroei aan topics? Dat je dan door de bomen het bos niet meer schiet en het eigenlijke doel helemaal voorbij schiet?
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Maak dr een apart forumgedeelte van. Degene die geinteresseerd is kan dr kijken, zo niet, blijf je dr ver weg...
En geplaatste honden verwijderen, ipv onderwerpen sluiten, het hoef immers niet te blijven staan als die honden geplaatst zijn
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

fes/lou schreef:Maak dr een apart forumgedeelte van. Degene die geinteresseerd is kan dr kijken, zo niet, blijf je dr ver weg...
En geplaatste honden verwijderen, ipv onderwerpen sluiten, het hoef immers niet te blijven staan als die honden geplaatst zijn
Er zijn 3 pagina's herplaatsers dus ze verdwijnen vanzelf. Maar verwijderen zodra ze geplaatst zijn is inderdaad een optie. En er is een apart forumgedeelte voor: hond van de week :wink:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Nou, dan is er toch geen probleem met overspoelen van het forum? En 150 honden per dag?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

alm@ schreef: Ben je dan niet bang voor een enorme wildgroei aan topics? Dat je dan door de bomen het bos niet meer schiet en het eigenlijke doel helemaal voorbij schiet?
:scratch: :mrgreen:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:
Caro. schreef: Verder mag daar aandacht gevraagd worden voor (eigen) herplaatsers, de hond van de buren, marktplaats, buitenlandse hondjes, enz. enz.

Ja. Als je een Marktplaatshond wilt, dan kun je op MP terecht. Wil je een buitenlander, dan kun je bij de betreffende stichtingen terecht.
Ik ben het met Alma eens: er ontstaat dan een wildgroei want iedereen wil juist die ene zieligerd van MP of van een stichting of van het asiel waar ze werken onder de aandacht hebben en voor je het weet staan er 150 honden per dag.

Zou dat echt?
Het gaat toch om forumleden die actief zijn op het forum? Niet om leden die dagelijks een hond aanprijzen en verder niets bijdragen.
Voor stichtingen van leden die hier actief zijn, kan je één topic houden waarin ze hun honden onder de aandacht kunnen brengen.
Marktplaats honden waarvan leden vinden dat die even speciale aandacht verdienen bv wekelijkse of maandelijks één topic.

Ik probeer maar mee te denken hoor :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Caro. schreef:
Nanna schreef:
Caro. schreef: Verder mag daar aandacht gevraagd worden voor (eigen) herplaatsers, de hond van de buren, marktplaats, buitenlandse hondjes, enz. enz.

Ja. Als je een Marktplaatshond wilt, dan kun je op MP terecht. Wil je een buitenlander, dan kun je bij de betreffende stichtingen terecht.
Ik ben het met Alma eens: er ontstaat dan een wildgroei want iedereen wil juist die ene zieligerd van MP of van een stichting of van het asiel waar ze werken onder de aandacht hebben en voor je het weet staan er 150 honden per dag.

Zou dat echt?
Het gaat toch om forumleden die actief zijn op het forum? Niet om leden die dagelijks een hond aanprijzen en verder niets bijdragen.
Voor stichtingen van leden die hier actief zijn, kan je één topic houden waarin ze hun honden onder de aandacht kunnen brengen.
Marktplaats honden waarvan leden vinden dat die even speciale aandacht verdienen bv wekelijkse of maandelijks één topic.

Ik probeer maar mee te denken hoor :wink:
Dat zou best een goed idee zijn. Dan worden ook andere gedeeltes niet vervuild door al die marktplaats linken. Die vind ik persoonlijk heel irritant.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

LongFields schreef:Ik ben het helemaal met je eens Kees, en begrijp ook niet dat allerlei buitenlandse hondjes of marktplaats hondjes door deze en gene onder de aandacht gebracht worden, en dat jij in deze schrijnende situatie teruggefloten wordt omdat je levende have aanbiedt... :19:
Inderdaad.....heel vreemd hoor. Is toch net goed om zo een nieuw huisje voor de beestjes proberen te vinden.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Heel fijn. En waarom dan nu precies in de vethoek? Het is wel fijn dat Kees daar zelf ook komt, kan hij daar zelf ook reageren. Maar ik snap niet waarom het in de vethoek moet. Volgens welk regeltje is dat?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Cleva schreef:
Marion. schreef:
Heel fijn. En waarom dan nu precies in de vethoek? Het is wel fijn dat Kees daar zelf ook komt, kan hij daar zelf ook reageren. Maar ik snap niet waarom het in de vethoek moet. Volgens welk regeltje is dat?
Vanwege de aanstaande achterblijvende familieleden van zieke, lieve greetje natuurlijk, kleurboek.
Oké :denken:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

1 topic voor alle sielugu hondjuhs van MP
1 topic per stichting, waar ze al hun honden in kunnen zetten
Geen pups (vind ik een lastige, aangezien ik bijvoorbeeld Jamey als herplaatser van 10 weekjes oud heb gekregen)
reacties gewoon toestaan
Geplaatste honden verwijderen (eventueel topic-eigenaar zelf die mogelijkheid geven, om dat niet op de modjes neer te laten komen?)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Alleen jammer dat het dan voor de nog niet verteranen niet leesbaar is.
Ik ken bv zat mensen die van poedels houden en misschien wel een plekje weten.
Alleen tja ik kan het dan niet lezen en vindt het jammer dat er dan niet ook een bericht in het herplaatsingshoekje staat
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”