Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras?
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Welk ras?
Mijn ouders willen na 22 jaar weer een hond. De laatste was een Duitse herder.
Het oog, is tot nu toe, gevallen op een Schnauzer.
Ik heb niet heel veel verstand van hondenrassen maar ik weet wel de wensen van mijn ouders. Niet te groot, niet te klein, geen kortharige, 1 grote wandeling (hei) + plasbeurten per dag moet voldoende zijn voor de beweging, moet af en toe kunnen logeren bij familie waar een golden retriever woont (teef), goed met vreemden in huis overweg kunnen en ook met kinderen.
Jaja, er wordt heel wat gevraagd. Een asielhond zien ze niet zitten waar ik mijn begrip voor op kan brengen.
Het oog, is tot nu toe, gevallen op een Schnauzer.
Ik heb niet heel veel verstand van hondenrassen maar ik weet wel de wensen van mijn ouders. Niet te groot, niet te klein, geen kortharige, 1 grote wandeling (hei) + plasbeurten per dag moet voldoende zijn voor de beweging, moet af en toe kunnen logeren bij familie waar een golden retriever woont (teef), goed met vreemden in huis overweg kunnen en ook met kinderen.
Jaja, er wordt heel wat gevraagd. Een asielhond zien ze niet zitten waar ik mijn begrip voor op kan brengen.
-
- Zeer actief
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- plop
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
Okay, dan begrijp ik het. Hebben ze wel eens een schnauzer ontmoet? Naar de Winner gaan zoals iemand suggereerde is wel een goed idee. Verder fokkers bezoeken van de rassen die ze aanspreken. En misschien eens naar een leuke hondenschool.Cleo schreef:Mijn ouders zijn zich nog aan het orienteren en de raskenmerken van de gewenste hond komt uit een boek. Dat is toch ietsje pietsje anders dan, zoals hier, mensen die veel van bepaalde rassen weten uit de praktijk.
Wat zou jij ze trouwens zelf voor ras aanraden?
- Asterix
- Zeer actief
Sja, dat vind ik erg moeilijk om ze hierin te raadplegen.
Mijn ouders waren dol op mijn bouvier, en zoeken eigenlijk hem maar dan in een kleiner formaat.
Een Friese stabij lijkt mij wel voor hen. Ik weet alleen niet in hoeverre het jachtinstinct ontwikkeld is.
De tip van de Winner zal ik zeker doorgeven
Mijn ouders waren dol op mijn bouvier, en zoeken eigenlijk hem maar dan in een kleiner formaat.
Een Friese stabij lijkt mij wel voor hen. Ik weet alleen niet in hoeverre het jachtinstinct ontwikkeld is.
De tip van de Winner zal ik zeker doorgeven

De Stabij is een geweldige hond
De meeste hebben geen sterk ontwikkeld jachtinstinct, maar sommige wel. Het is van oorsprong een all round werkhond: erfhond, mollenvanger, voorstaande jachthond, trekhond.
Stabijen zijn ook ontzettend lief en knuffelig.
Een heel prettige eigenschap van de Stabij is dat ze buiten lekker actief zijn en binnen rustig.

Stabijen zijn ook ontzettend lief en knuffelig.
Een heel prettige eigenschap van de Stabij is dat ze buiten lekker actief zijn en binnen rustig.
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Ik vind een schnauzer prima, alleen vind ik ze niet zo mooi, de riesenschnauzer vind ik wel mooi.
ik heb me laten vertellen dat het goede rattenvangers zijn, maar hun taak van ongedierteverdelging op de beierse boerderijen is al lang vergeten... ze hebben wel wat beweging nodig, het is tenslotte een boerenhond.
ik heb me laten vertellen dat het goede rattenvangers zijn, maar hun taak van ongedierteverdelging op de beierse boerderijen is al lang vergeten... ze hebben wel wat beweging nodig, het is tenslotte een boerenhond.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer: